sorusunu çözerken çizgiler çekiyor yapıştırmalar yapıyor daha neler
neler yapıyoruz. Öğrencilerimizin de anlamalarını istiyoruz.İlk başta
eky hocama gemetri 10. sınıf kitabından bir dönüşüm formülünü nasıl
anlatacağımızı sordum çok detaylı bir formül.Eky hocamın küçücük
yorumu olayı anlamamı sağladı.Amaç o formülü ezberletmek değil değişik
bir metod verebilmek.İlk başta eleştirdim ancak formüllerin
ispatlarını vektörel olarak yapınca daha fazla zevk aldım ve
öğrencilerimde aynı şeyi söylediler.Amaç bir üçgeni çizip onun içinde
villa gibi yeni şeyler üretmek olmamalıdır.Amaç bir açı sorusunu sanki
kendini ispat eder gibi inanılmaz güzel! şekilde çözmek
olmamalıdır.Çünkü buna yeteneği olmayan veya az olan bir öğrenci
sadece tebessüm eder.Ben hep şunu merak etmişimdir; çok güzel
hazırladığımız bir geometri sınavına (çok çizgili ve eklemeli) kendi
çocuğumuzu soksak ne kadar iyi hazırlarsak hazırlayalım acaba ne yapar?
Bence biz iyi bir geometriciyiz çocuğumuz değil.Bu sebeble
çocuklarımızı normal kitapların normal sorularıyla ve her derse
çalışmaya fırsat verecek kadar zaman verecek şekilde yükleme
yapmalıyız.! Acaba hangimiz şimdi sayısal öğrencisi olmak
isteriz.tabiki bu benim şahsi fikrim.Ben olmak istemem.Çünkü fizik
kimya biyoloji Matematik GEOMETRİ analitik türkçe .... Allah
öğrencilerimize yardımcı olsun .Yeni geometri müfredatı EKY hocamın
dediği gibi ezber i,steyen şeylerden uzak olmalıdır.Biraz ispat ayaklı
biraz uygulama ayaklı birazda "ben bunu yapabilirim" dedirtecek
şekilde olmalıdır.Hakkınızı helal edin bunlar benim kendi
düşüncelerimdir.Herkese saygı ve selamlarımı sunarım
On 18 Aralık, 14:46, eky <eky....@gmail.com> wrote:
> Ortaöğretim geometri programında konikler yer almalı mı, almamalı mı
> yoksa ne kadarı ortaöğretimde anlatılmalı? Bu konuda 11. sınıf
> programı bu sıralarda yazılıyorken siz değerli tmoz öğretmenlerinin de
> fikrini merak ediyorum. Umarım sizlerin düşünceleri komisyondaki
> meslektaşlarımıza fikir verir.
>
> Öncelikle şahsi fikrimi paylaşmak istiyorum;
> Konikler yeni müfredatta olmamalı diye düşünüyorum. Geometri müfredatı
> sadeleştirilecekse koniklerin kaldırılması en uygun seçim olur
> kanaatindeyim.
>
> Eğer bu konuyu kaldırmak söz konusu değilse en azından eski müfredatta
> olan gereksiz terimlerden arındırılmalıdır. Bu konularda en çok odak
> noktası dediğimiz terimler dışında başka hiçbir terim verilmemelidir.
> Öğrenci denklemi yazabilmeli, denklem verilmişse odak noktalarını
> bulabilmeli. Asal eksen, yedek eksen, asal çember, yedek çember,
> basıklık,... gibi ezberi körükleyen terimlerin hiçbiri verilmemelidir.
> Diyelim ki asal çemberi ilgilendiren bir soru sorulacaksa; merkezi ve
> yarıçapı şu olan çemberin denklemini bulun gibi sorulması uygun olur.
> Bu tür problemleri çözebilen öğrenci üniversitede gösterilecek
> konikler konusunu anlaması için yeterli bir temel alması anlamına
> gelir. Ortaöğretimde hiç kullanmayacağı terimleri şimdiden
> ezberletilmesi hiç gerekli birşey değildir.
> Keşke 9 ve 10. sınıf geometri programı yayınlanmadan önce
> öğretmenlerin görüşleri alınabilseydi. 11. sınıf geometri programı şu
> sıralarda yazılıyor yine eski müfredat konuları aynen kalırken ilave
> konular ekleniyor. İyimser bir düşünce ile 11. sınıfta 3 ders saati
> geometri gösterilecek diye program yazılıyor. 10. sınıf programı da
> yazılırken 3 saat geometri dersi olacak düşüncesiyle program
> hazırlanmıştı. Bir çok idareci 11. sınıfta geometri dersi için ya 1 ya
> da 2 saat seçecek. Müfredat yazarları bunu elbette dikkate almak
> zorunda değil ama öğrencinin dersi derste, okulda öğrenmesi
> gerektiğini düşünmeli, öğrencilerle daha çok uygulama yapılabilmesi
> sağlanmalı, yazdıkları 9 ve 10. sınıf geometri programı uygulama
> yapmaya fırsat bırakmayacak biçimde yazıldığı bu yüzden geometriyi hem
> öğrenciler hem de öğretmenler nezdinde sevimsiz hale getirdikleri
> düşüncesi hızla yayılmaya devam ediyor. En azından 11 ve 12. sınıf
> geometri programlarında tedbir alınmalı. Ev, öğrencilerin dinlenme
> mekanlarıdır. Okulun zorunlu eksiklerini tamamlayacağı yer değildir.
> Öğrencinin kendini dinlemek, sevdiği derslerde kendini geliştirmek
> için projeler üreteceği veya eksik olduğunu düşündüğü derslerden
> kendini yetiştirmek için boş zaman fırsatlarıdır. Günümüzde tüm
> derslerdeki müfredatlar o kadar yoğun ki adeta ev, okulun bir parçası,
> uygulama ve pekiştirme eksikliğinin yapılacağı yer olarak düşünülüyor.
> Tamam hepimiz çok çalışmalıyız, çalışkan bir toplum olmalıyız doğrudur
> ama bunu ilkokul 1. sınıftan 12. sınıfa kadar zul hale getirip çoluk
> çocuğu derslerden, okuldan bezdirecek biçimde plan program yapmak
> kimsenin haddi değildir. Belli ki yenilik anlayışımız hala yenilenmiş
> değil, eski kafayla iş yapıyoruz.
>
> bu yazdıklarım, tmozdaki hemen hemen tüm meslektaşlarımızın ortak
> fikri olduğunu biliyorum bunları tekrar tekrar yazmanın tmozda gerekli
> olmadığını da düşünüyorum ama 11. sınıf geometri müfredatının taslak
> çalışmasının devam ettiği şu günlerde komisyondaki bazı
> meslektaşlarımız sizlerin fikirlerini de dikkate almak istiyor. 11.
> sınıf geometri müfredatı hakkında düşüncelerinizi paylaşırsanız
> hayırlı bir iş yapmış olursunuz.
>
> Tahmini konular:
> 11. sınıf geometri: Çokgen + Dörtgen + Çember + Çember analitiği +
> Konikler biçiminde düşünülüyor.
> 12. Sınıf: Uzay + Katı cisim + Uzay analitiği
>
> Şuan 11. sınıf geometri konularıyla ilgili görüşlerinizi paylaşmanız
> ümidiyle...
--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder