Milli Eğitim Bakanlığının son yıllarda özellikle Müfredatta köklü değişiklikler yaptığı biliniyor.Fizik komisyonunda bulunan ODTÜ den bir hoca ile 2 yıl önce görüşmüş biraz sohbet etmiş idim.
Özellikle konu bütünlüklü eğitim modelinden ,Bir Olay paralelinde çeşitli konuların bilgilerinin verileceğinden hatta tarihsel sureç içerisindeki gelişimlerin sıklıkla yer alacağından bahsetmiş ve bakanlığın tüm derslerde bilgi-soru modelinden çıkmak istediğini anlatmıştı.
''Zümremizi iyi takip etmiyorsunuz anlaşılan, en azından son bir senedir takip ediyorum ve pek çok eleştiriyi burda beraber paylaştık,
hemfikir olduk zıt düştük ancak bu cümlenizi haketmediğimizi düşünüyorum..
Çoğunluk (bende dahil) esas düşüncenize ortak olabiliriz, ama geometri öğretiminde dediğiniz manada suçlanacak en son yerlerden biri burasıdır.''
hemfikir olduk zıt düştük ancak bu cümlenizi haketmediğimizi düşünüyorum..
Çoğunluk (bende dahil) esas düşüncenize ortak olabiliriz, ama geometri öğretiminde dediğiniz manada suçlanacak en son yerlerden biri burasıdır.''
Benim kastettiğim konu öğretim teknikleri açısından grubun daha çok etkin olması doğrultusunda bir görüştür.Bu bir kişisel suçlama değildir.Grubu daha az veya daha çok takip olayı değildir.Belki siz grubun adını duymadığınız zamanlarda ben bu grupta bulunmuş olabilirim.konu bu düzeyde değerlendirilmemelidir.Sonra soru çözmeye kötü diyen yok .Fakat geometri öğretiminin bu denli sadece , bilgi-soru düzeyinde olmaması gerektiği ifade edilmiştir.Kimseyi birşeyi yapmasından dolayı suçlama haddinde değilim.
2010 LYS den sonra yapılan değerlendirmelerde grupta sıklıkla geometri sorusu çözen bir hocamızın geometriden bu kadar kolay soruların çıkmasına verdiği tepkiyi hala hatırlıyorum.Lütfen rica ediyorum.Matematik konularının yüksek öğretim konularına etkisine birşey diyemem .Fakat geometrinin özellikle düzlem geometri kısmının yüksek öğretimle ilgisinin çok daha az olması nedeniyle konunun bu cepheden değerlendirilmesini istedim.Paylaşımlara lütfen bir bakınız.Matematikle ilgili konularda yine de oldukça bilgi düzeltmeleri ve doyurucu çalışmalar olmasına rağmen geometride paylaşımlar hep soru üzerinden gitmektedir.Bu yıl birazda Bakanlığın değişikliklerinin eleştirisi yapılmaktadır.Bu da normaldır.
Grupta bu manada birilerinin bilinçli bir şey yaptığına inanmıyorum ancak genel görüntünün bu olduğunu düşünüyorum...
saygılarımla...
-- Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder