ben sonuç mutlak doğru demiyorum
türev yoluyla ulaştığımız sonuç çarpanlara ayırmada
bize referans olur
bu yolla rahatlıkla çarpanlarına ayırabiliriz diyorum
yani çarpanlara ayırmada
türev kullanmak
pratik ve doğru bir yoldur
kanaatim budur.
Bir şeyin doğru olması
her zaman doğru olacağı anlamaına gelmez
ama bize hedef daraltmada yardımcı olur.
Uyarılarınız için teşekkürler
Daha Akademik cümlelerle meramımı anlatmaya gayret edeceğim
çalışmalarınızda başarılar.
05 Temmuz 2011 17:21 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Umutcan Hocam;
Yazdığınızı anlamaya çalıştım ve anladım.
Söylediğinizi bir yönüyle ben, bir yönüyle
Zafer Hocam ifade etmiştik.
Yaptığınız akıl yürütme doğru değil.
"Fonksiyonlar özdeş ise türevleri de özdeştir."
diyerek türevi sıfır yapan değerin fonksiyonu da
sıfır yapacağını ileri sürüyorsunuz.
Halbuki bu değer fonksiyonu minimum ya da
maksimum yapar. Soruda f(a,b) fonksiyonunun
minimum değeri sıfır olduğu için, yapılan doğru
sonuç verir. Bunu ilk iletimde belirtmiştim.
Ben sizin yazdıklarınız üzerinde düşünerek
doğruya katkıda bulunmaya çalıştım.
Siz de lütfen yazılanları inceleyiniz.
Sevgiler, saygılar
05 Temmuz 2011 12:21 tarihinde UMUTCAN <neumut@gmail.com> yazdı:
> Arkadaşlar bir şeyin doğru olması
> diğerlerinin doğru olmaması anlamına gelmez
> verilen soru
> polinom tarzı bir çarpanlara ayırma sorusu.
> Bu durumda bu denklemi sağlayan kök bize çarpanlra ayırmada
> yardımcı olacak demektir.
> polinomun derecesini 1 azaltarak
> diğer kökleri inceleyebiliriz
> bence hakan hoca mükemmel bir yaklaşım getirmiş
> fonksiyonlar özdeşse
> türevleri de özdeştir.
> Ben bir çok arkadaşın hakan hocanın çözümünü anlamadığını düşünüyorum.
> O yüzden itiraz etmişler
> Arz ederim
>
> 01 Temmuz 2011 17:41 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
>>
>> Zafer Hocam;
>> Konu önemli olduğu için uzatıyorum.
>> Soruyu sizin önerdiğiniz biçimde değiştirerek
>> başlayalım.
>> "5a^2+5b^2 -15 = 6a+8b ise a^2+b^2 toplamının
>> en büyük değeri kaçtır?" diyelim.
>> Sizin önerdiğiniz yola alışan öğrenci hiç düşünmeden
>> o yolu uygulayacak ve doğru cevabı bulamayacaktır.
>> Böylece hak yerini bulmuş olacaktır.
>> Buna pek sevinmiyorum; çünkü hocasının günahının
>> cezasını çekmiş olabilir.:))
>> Laf aramızda; çağrıştırdığınız soru da oldukça
>> güzel sayılır. Ama bunun üzerinde durmuyorum.
>> Bir kısım öğrenciler, matematiği böyle cambazlıklar
>> toplamı sanabilir. Öğrenci doğru düşünmeyi
>> öğrenmeye çalışacağına, bu türden bilgileri
>> biriktirir durur. Bu yüzden, kazara gelebilecek
>> böyle bir soruyu belki yapar da; kafasını
>> biraz çalıştırmayı öğrenerek yapabileceği bir sürü
>> soruyu yapamaz.
>> Öğrenciye öğrenebildiği kadar doğru düşünmeyi
>> öğretmeliyiz. O zaman inanın daha fazla soru yapar.
>> Her öğrenci de sıralamada hak ettiği yeri bulur.
>> Bu türden sorular, bu tür bilgilerin verildiği yerlerde
>> bol bol sorulur. Öğrenci de birşey yaptığını sanır.
>> Güzel hazırlanmış sınavlarda böyle "kapkaç"lara
>> izin verilmez. Verilmemelidir.
>> Böyle kısa yollar, matematiksel kavramların
>> doğru kullanılması ile elde edilirse saygı duyarım.
>> Sevgiler, saygılar
>>
>>
>>
>> 01 Temmuz 2011 16:30 tarihinde zafer celikoz <zafercelikoz@gmail.com>
>> yazdı:
>> > Muharrem Hocam zaten tartıştığımız şey haklılık haksızlık değil :)
>> > Siz kesinlikle haklısınız. Olması gereken de ilk çözüm.
>> > Hatta o yüzden türev yolunun işe yaramayacağı bir örnek verdim.
>> > Ancak ygs - lys - sbs - kpss - xxs ve test gerçekleri de var. Eminim ki
>> > bir
>> > çok öğretmen arkadaşımız, özellikle iyi seviyede olmayan öğrencilere
>> > şıklardan gitmeyi göstermiştir.
>> > Bunun çok iyi bir yöntem olmadığını bilsek de... (aynı öğrenci şıklar
>> > verilmezse o soruyu yüksek bir ihtimalle boş bırakacaktır)
>> > Yani sistem gereği amacımız sadece matematik öğretmek değil, aynı
>> > zamanda
>> > sonuca ulaşmak.
>> > Örneğin lise sondayken babası matematik öğretmeni olan bir arkadaşımız,
>> > 0/0
>> > belirsizliğinde daha bize türev gösterilmeden soruları L'Hopital le
>> > çözmüş
>> > ve sonuca da ulaşmıştı. Fakat o zamanki öğretmenimiz sınavdan kendisine
>> > bu
>> > sorulardan hiç puan vermemişti. Hangisi doğruydu hala tam emin değilim.
>> > (bu arada, arkadaşımız boğaziçi genetik mühendisliğini bitirdi. şu anda
>> > amerika'da sanırım miit'de çalışıyor.)
>> > Öğrenci soruyu çözüyor mu? çözüyor.
>> > Aklıma bir fıkra geldi:
>> > horoza sormuşlar: "tavuk mu yumurtadan çıkar, yumurta mı tavuktan?"
>> > diye.
>> > horoz cevaplamış: "valla ben işime bakarım, gerisine karışmam" demiş.
>> > :))
>> > Sınava giren bir öğrencinin derdi, soruyu doğru çözmektir. yani gerisine
>> > pek
>> > karışmaz :)
>> > Sonuç olarak (ne yazık ki) bu sınav sisteminde sonuç önemli olduğu için
>> > öğrenciye bu yöntemi vermek yanlıştır diyemem.
>> > Tıpkı, bir dersane öğretmeni olarak, ygs öncesi mod-medyan şifresinin
>> > olacağını bilseydim, öğrenciye bu yöntemi vermezdim diyemeyeceğim
>> > gibi...
>> > umarım başınızı fazla ağrıtmamışımdır.
>> > Herkese iyi çalışmalar.
>> > Sevgiler, saygılar...
>> >
>> >
>> >
>> > --
>> > http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>> >
>>
>> --
>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
>
>
> --
> N. Umut KALAYCI
> Ozel Bahçelievler Burç Ilkogretim Okulu
> BAHÇELİEVLER- İSTANBUL
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
N. Umut KALAYCI
Ozel Bahçelievler Burç Ilkogretim Okulu
BAHÇELİEVLER- İSTANBUL
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder