30 Temmuz 2011 Cumartesi

[tmoz:436590] Re: INTEGRAL ..

Ferdi hocam,
Bu soru için sadece mathtype kullandım.

Bir matematiksel metin yazarken karşımıza çıkacak durumları
listelersek:

1-Standart Metinler
Bunun için Word yeterlidir.

2-Matematiksel İfadeler
Bunun için ben Mathtype kullanıyorum. Word ile entegre çalışabilir.
Mathtype ı rahat kullanmak için mutlaka klavye kısayolları atamak
gerekir. Bunu yaptınız mı çok rahat oluyor.
Bir de yeni keşfettiğim online latex editörü de var tabii. Ama bu daha
çok web arayüzleri için avantajlı. (http://www.codecogs.com)

3-Görseller (G)
Bunun için CorelDraw kullanıyorum. Word ile entegre çalışabilir.
Örneğin çiziminizi copy-paste ile word e aktardıktan sonra, word de
şekle çift tıklayıp word arayüzünde corel açılır ve düzenleme
yapabilirsiniz. Tam tersi de mümkün; word de yazdığınız bir metni
corele kopyalayıp gerekli zamanlarda çift tıklayarak düzenleme
yapabilirsiniz. Fakat bu pek gerekli olacak bir durum değil, çünkü
zaten Corelde de metin yazabilirsiniz.Ayrıca Corel, mathtype ile de
entegre çalışır. Mathtype ile yazdığınız bir matematiksel ifadeyi
Corel e copy-paste ile yapıştırabilir ve istediğiniz zaman çift
tıklamayla düzenleyebilirsiniz.

4-Sayfa Düzeni -Mizanpaj
Hani bir müzik aletini belli bir yere kadar çalar da ötesi için
ustaları izlemek gerekir ya, bu işte biraz öyledir. Kimi sayfa düzeni
için Word ü mükemmel kullanırken, kimi başka bir programı kullanır.
Ama öğrenmesi en kolay olan Word tür. Ben kendi (eğer çıkarırsam)
kitabımı yazsaydım CorelDraw ile yazardım.
Zaten profesyonel anlamda bu işlerde kullanılan programlar az çok
birbirine benzer: Adobe Indesign, Illustrator, Quarkpress ve
CorelDraw, tabii bir de çizimler için FreeHand. Ben bu programlardan
en çok CorelDraw u beğeniyorum.

Özetle bir fasikül çıkarmak için word+mathtype+bir çizim programı
yeterlidir. Eğer kelime işlemci ve grafik işlemciyi aynı anda
kullanmak istiyorsanız corel+mathtype yeterlidir.

Umarım yardımcı olabilmişimdir. Daha detaylı sorularınızı da
sorabilirsiniz.

İyi çalışmalar..

On 30 Temmuz, 22:12, ferdi cengiz <ferdicengi...@gmail.com> wrote:
> Barış hocam integral dışı birşey soracağım.Sorulara yaptığınız güzel
> çözümleri mümkün mertebe takip ediyorum.Size birkaç sorum olacak
> izninizle.Çözümleri yazarken hangi programı kullanıyorsunuz.fasikül şeklinde
> kitapçıklar çıkarmak için matematiksel yazılım olarak ne
> önerirsiniz.Yardımcı olursanız sevinirim
>
> Ferdi CENGİZ
> Matematik Öğretmeni
> Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
> Pozantı/Adana
>
> *Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
> uğraşmaz, doğru insan olmak için.*

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Hiç yorum yok: