30 Mart 2011 Çarşamba

[tmoz:413742] Re: hatalı soru

(Sayın hocam bu tespitler tmozdaki arkadaşlarımızın mesajlarından
derlenmiştir. Ben de tmoz daki arkadaşlar gibi eleştirilere
katılanlardan biriyim.)

Son yıllarda ÖSYM nin soru metinlerine gereken özeni göstermemesine
hiçbir öğretmen anlam veremiyor. Özensiz hazırlanılmış her soru metni
zeki, sorgulayan ve matematik konularına hakim olan öğrencileri
cezalandırmaktan başka bir işe yaramıyor. Bakınız öğrencilerin büyük
çoğunluğu bariz hatalı sorularda bile tmoz düzeltmelerini anlamakta
güçlük çekiyor. 7. soru için öğrencilerin yorumları ilginç ve bir o
kadar da düşündürücüdür. Sınav anında heyecan ve dikkatsizlikten
soruda x in tam sayı düşünerek soru çözen öğrenciler de var. Sınavdan
sonra x tam sayı demesine gerek yok ki diye yorum yapan öğrenci de
var. Varın artık güvenilirliği - ölçücüğü her ne deniyorsa artık siz
düşünün ...

On 30 Mart, 19:07, Volkan KARAHAN (Öğretmen) <vlknk...@gmail.com>
wrote:
> EKY hocam tespitlerinize aynen katılıyorum. Pazar günü bu soruları TRT de
> çözen arkadaşlara hayret ediyorum özellikle mantık sorusunu çözerken
> matematikçi kimliklerini nereye bıraktılar çok merak ediyorum. Ne yazık ki
> medyayı elinde bulunduranlar toplumu bir türlü yönlendiriyorlar. Daha önce
> de çıkan problemleri konuşmuştuk siz bir yerlere bunu ilettiniz bende cnn
> türk te doğru tercih programını yapan kişilere yüz yüze karşılaştığımda bunu
> dile getirmelisiniz demiştim onlarda sözde hak vermişlerdi ama programda
> bahsedemediler bile bu konuda kim kimden neden korkar anlamıyorum bir
> matematik sorusunun hatalı olmasını bile kabullenemeyen OSYM kopya
> skandallarını nasıl çözer tahmin edemiyorum. Acırım sadece bu tür sınavların
> muhatabı olan öğrencilere acırım.
>
> 30 Mart 2011 17:35 tarihinde eky <eky....@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > Hocam lütfen rahat olun kimsenin sizin hakkınızda art niyetli
> > düşüneceğini sanmıyorum. Bir iki küçük düzeltme dışında çok önemli bir
> > değişiklik teklifi gelmemiş. Son düzeltmeleri de yapıp, dosyayı tmoz
> > arşivi derinliklerine gönderelim...
>
> > On 30 Mart, 14:27, Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com> wrote:
> > > Mantık sorusunun kusurlu olduğuna
> > > ben de katıldığımı söylemiştim
> > > Ancak " böyle önerme olmaz"a varan
> > > tepkilerin abartılı olduğunu hala düşünüyorum.
> > > Soru kusurludur; ancak iptali gerekmez, demek istedim.
> > > Ayrıca buradaki kusurun farkına da, fikirlerini belirten
> > > arkadaşlarım gibi, konuya son derece hakim olanlar
> > > varabilir. Sınava girenlerin hiçbirinin bunun farkında
> > > olduğunu sanmıyorum. "Kasıtlı olarak" derken
> > > "buradaki kusuru ortaya koymak amacıyla" demek
> > > istemiştim. Başka ne tür kasıt arayabilirim ki.
> > > Sataşmanın bana yakıştırılarak bana sataşılmasına
> > > çok üzüldüm.
> > > Sevgimin ve saygımın samimiyetine inanmayanlar
> > > üstlerine alınmasınlar.
> > > Sevgiler, saygılar.
>
> > > 30 Mart 2011 11:04 tarihinde MEHMET GÜLEŞEN <mgulese...@gmail.com>
> > yazdı:
>
> > > > ösym itiraz dilekcesi yazan oldu mu
>
> > > > 2011/3/30 huseyin demir <huseyindemi...@gmail.com>
>
> > > >> ÖSYM SORUYU 2010 ALES SON BAHAR SORUSUNA BENZETMEK İSTEMİŞ SORUNUN
> > > >> HATASINI DİĞER SORUYA BAKARAK '' aşağıdakilerden hangisi x'in
> > alabileceği en
> > > >> küçük değerdir.'' DENİLSEYDİ HATASI DÜZELTİLİRDİ AMA DEMEMİŞTİR.
>
> > > >> 2011/3/30 huseyin demir <huseyindemi...@gmail.com>
>
> > > >>> İŞTE HATALI SORUNUN AYNISI 2010 SONBAHAR ALESTE ÇIKMIŞ
>
> > > >> --
> > > >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > > --
>
> > > > BURDUR  ANADOLU  LİSESİ**Matematik, bilim adamlarının anlaşılmaz
> > konuşmaları
> > > > ya da hayatımızın en
> > > > güzel yıllarında başımıza bela olan bir ders değildir. Matematik bir
> > yaşam
> > > > biçimidir, hayata bakış açısıdır
>
> > > > --
> > > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> Volkan KARAHAN
> Giresun Fen Lisesi
> Matematik Öğretmeni
>
> V&V
>
> Bilmelisin ki ...
> Her problem kendi içinde bir fırsat saklar.
> Ve problem, fırsatın yanında cüce kalır.
>
> www.volkankarahan.com

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Hiç yorum yok: