Bu soru üzerine Hakan Hocamla uzun uzun
konuştuk.
Kısaca tekrar edeyim.
Ortada bir soru var.
Onun çözümü olarak soru ile hiç ilgisi olmayan
şeyler yapıyorsunuz. a şudur, b şudur diyorsunuz.
Öğrenciye de böyle yapmasını öğütlüyorsunuz.
Bunun neresi matematik?
Öğrenci ne yaptığını bilmeden niye öyle yapsın?
Ayrıca bunu lise programında olmayan kısmi
türevi kullanarak yapacak.
Ben bunun doğru olmadığını düşünüyorum.
Sevgiler, saygılar.
30 Haziran 2011 23:04 tarihinde zafer celikoz <zafercelikoz@gmail.com> yazdı:
> Hakan Hocamız bu tarz sorularda eğer " a^2 + b^2 kaçtır ? " gibi kesin
> sorular soruluyorsa, bu yöntem işe yarar demek istemiş sanırım (ki bence pek
> haksız da sayılmaz)
> örneğin, " 5b^2 + 5a^2 - 15 = 6a + 8b ise a^2 + b^2 =? " diye bir
> soru sorulamaz. Çünkü ifade bu haliyle yarıçapı 2br olan bir çember
> belirtiyor.
> kaçtır diye sorabilmesi için yarıçapı 0br olan bir çember belirtme
> zorunluluğu var galiba.
>
> Muharrem Hocam düşüncelerinizi sabırsızlıkla beklemekteyiz.
>
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder