dile getireyim. Bilgi yoğunluğu - zaman ilişkisi bakımından iyi
planlanmamış, konudan konuya daldan dala zıplar misali geometri
bütünlüğü kuramamış bir geometri planı önümüze sürüldü. Bu programa
göre yapılabileceği en güzel yorumla kitapları yazdıklarını
düşündüğümü belirtmiştim. (müfredat sınırları dışına da çıkılmamış
olsaydı dört dörtlük olacaktı)
İbrahim kuşcuoğlu hocam,
Biz birşeyler yapalım yapmasına da, çok öğrenci madur olacak, bu kadar
öğrencinin madur olmasına vesile olacak kişilerin de vicdanlarına su
serpmeyelim. Hatayı meslektaşlarımızın üzerine yıkmaya çalışmayalım,
çalıştırmayalım. Geri adım atılmasa da en azından programda düzeltme
yapılmasının kabul görmesi için meslektaşlarımızı fazla karamsarlıkla
da suçlamayalım.
Biz hangi ülkenin 9 ve 10. sınıflarının geometri müfredatını örnek
aldık, o ülkedeki öğrencilerin başarı durumları nasıl? Bu konuda
bilgisi olan arkadaşlarımız var mı? O ülkenin ilköğretim programları
nasıl? Akıntıya karşı kürek çekmeyeceğimizden emin olalım ki canla
başla birlik içinde hareket etme isteğimiz ve manevi gücümüz olsun...
On 30 Eylül, 19:14, "ibrahim Kuscuoglu(ogretmen)" <ikus1...@gmail.com>
wrote:
> Arkadaşlar her türlü eksikliğine ve yanlışlığına rağmen bu programı olumlu
> buluyorum. Öklid geometrisinin vektörel anlatılmasında hiç bir sıkıntı yok
> hatta faydası var. Zamanı gelince bunun neden olduğuna bakabiliriz.
> Bana göre tek sıkıntı öğretmenlere bir kurs verilmeden tepeden inme olası ve
> bu programın bu kadar saat ile nesıl verilebileceği. EKY hocam bir takım
> çalışmaları yaz boyunca oturup kendince bir sırada yaptı ve yayınladı. Bunun
> üzerine kimse bir şey koymadı. Burası TMOZ. Yani Türkiye Matematik
> Öğretmenleri Zümresi. Bizler burada eleştirilerin yanında nasıl bir yol
> izlememiz gerektiğinide tartışmalıyız. Bazı arkadaşların yılların verdiği
> alışkanlıklardan vazgeçmeme gibi niyeti olabilir. Ama MEB bu değişikliği
> ısrarla istiyor ve ÖSYM yi de bu tarzda değiştireceğinin altını çiziyor. Bu
> değişime sadece karşı olmak yetmez. Altarnetifin ne olduğunu ya da nasıl
> olması gerektiğini ortaya koymalıyız.
>
> Bu arada 9 sınıf kitabını yazanlardan biri benim arkadaşım. Bu kitabı 3 ay
> gibi inanılmaz bir hızda yazdmak zorunda kaldılar. Üstelik son ana kadar hiç
> birine kitapta adınızı yazmayacağız demediler. Kitapta bu kadar hata çıkması
> çok normal Celal hocam.
>
> 30 Eylül 2010 18:41 tarihinde eky <eky....@gmail.com> yazdı:
>
>
>
> > Haftada 2 saat bile yetmezken 1 saatte ne yapılabileceğini
> > düşünemiyorum.
>
> > Ortaöğretim geometri programını mutlaka incelemeliyiz aksi halde hangi
> > konuya ağırlık vereceğimizi planlamak çok zor olur. 10. sınıf
> > öğrencisi, bu programı hazırlayanlara göre 6, 7, 8. sınıfta gördüğü
> > geometri konularını çok iyi biliyor.. Gerçek bu ise 10. sınıf
> > müfredatı çok yoğun değil 2 saatte kolaylıkla ve keyifle işlenebilir.
> > Ama durum öyle değilse ne olacak? Sistem değişikliğinde asıl amaç
> > kitlesel başarıyı arttırmak değil miydi?
>
> > On 30 Eylül, 17:56, yasin eren <yasin...@yahoo.com> wrote:
> > > EKY hocam haddim olmayarak araya giricem ama;
> > > Ben 2 tane 10. sınıfa giriyorum (Geo) onu değerlendireyim az çok; (biri 2
> > saat, biri 1 saat seçmeli- bu müfredatı Fen alanı öğrencilerine 1 saate
> > vermemizi bekliyorlar bir de:)
> > > Programı incelemek bile zor oldu malum (içimden gelmeyince) ama arkadaşım
> > Kültür (okyanus) 9-10 Geo konu anlatımlı kitabını yazıp, çıkmadan bana
> > verince (Bilgs. ortamında)
> > > baktım epeyce... malum dersler de başladı.
> > > Başları (ispat,vektör girişi vs.) mümkün mertebe hızlandırıp, 5. ve 6.
> > ünitelerde takılmalı diye düşünüyorum. Sonuçta hem eski kısımlar oralarda
> > (tanıdık yani) ve test-örnek çözmek, ilgi toplamak daha kolay olacak gibi.
> > > Konuya başladım 2 haftadır. Takla atıp duruyorum, öğrenciler
> > sıkılmasın-vazgeçmesin bizi saçmalıyor zannetmesin diye; Öklit-Tusi-Hayyam
> > vs. hayatları ve Öklit'in "oyuncak niyetine" postulatları elbette ilgilerini
> > çekmiyor. Öyle olunca hayatlarını yaşamlarının ilginç taraflarını alıp,
> > İskenderiye'den, antik Yunan'dan küçük hikayelerle destekleyip anlatmaya
> > çalışıyorum. (Hayyam üçgeni-Öklit'in diğer önemli bağıntıları vs. ekleyerek)
> > Bilgisayar yardımıyla ispat biçimi örneklerini göstererek gidip (yazdırmak
> > öldürecek bizi bunları yoksa) örnek çözebilecek yerlerde sallanmaktan öte
> > pek birşey gözükmüyor kanımca...
> > > Yardımlarınızı ve değerlendirmelerinizi bekliyorum saygılarımla...
> > > Yasin EREN Bursa-İnegöl AL
>
> > > --- 30/09/10 Per tarihinde eky <eky....@gmail.com> şöyle yazıyor:
>
> > > Kimden: eky <eky....@gmail.com>
> > > Konu: [tmoz:362891] Re: GÜZEL MEMLEKETİMDE GEOMETRİ BİTMİŞTİR... BİR
> > KÜREK TOPRAK DA SİZ ATIN...
> > > Kime: "TMOZ" <tmoz@googlegroups.com>
> > > Tarihi: 30 Eylül 2010 Perşembe, 7:17
>
> > > Rasim hocam çok güzel yazmışsınız, 2 saatlik bir ders için konu
> > > yoğunluğu için ne düşündünüz. Aktif olarak bir sınıfta ders
> > > işliyormusunuz. İşliyorsanız yıllık konu dağılımı için hangi
> > > tedbirleri aldınız. Bu tecrübelerinizi de paylaşırsanız yazınız eksik
> > > kalmamış olacak.
>
> > > On 30 Eylül, 02:37, RASİM.ZENCİR-DENİZLİ <rsmz...@gmail.com> wrote:
>
> > > > *tüm arkadaşların duygularına katılmamak mümkün değil. öğretenleri
> > > > bilgilendirmeden böyle bir uygulamaya geçişin mazereti olamaz. 70 li
> > > > yıllarda da böyle bir değişim olmuştu ve modern matematiğe geçilmişti.
> > ama o
> > > > zaman*
> > > > *bakanlık tüm matematik dersi öğretmenlerini okul açılmadan kursa
> > almıştı.
> > > > kurstan gelen öğretmenler hevesle aktarmışlardı yeni konuları. böyle
> > > > sıkıntılar da hiç yaşanmamıştı. zaten bu uygulama da modern
> > matematiğe
> > > > yeniden dönüş **sanırım.*
> > > > *bütün bunlara rağmen 10. sınıf geometri kitabını inceledikten sonra
> > > > yapılan değişikliğin son 30 yılın en iyi değişimi ve gelişimi olarak
> > gördüm.
> > > > kitabı hazırlayanları kutlamak isterim. kitap gerçekten değişik
> > yönleri
> > > > ile bir el kitabı *
> > > > *niteliğinde. bundan sonraki geometri ve matematik kitaplarının öncüsü
> > > > olacak*
> > > > *gibi. ya da olmasını temenni ederim.*
> > > > **
> > > > *vektörsüz matematik olmaz. kitabı inceleyen herhangi bir kişinin ilk
> > > > anladığı şey bu. bende de öyle oldu. meğerse vektör konusu müfredatta
> > > > olmayınca neler kaçırmışız? bulmacada bazı eksik parçalar tamamlanıyor
> > gibi
> > > > geldi bana. hangi matematik kitabında, hangi konu böyle güzel
> > işlenmiş?*
> > > > **
> > > > *iki yıl önce, müfredata bazı konular eklenmiş, bazıları da
> > çıkarılmıştı.
> > > > bir anlam verememiştim. çünkü belli bir bilimsel mantığı yoktu. sanki
> > > > rastgele bazı konular çizilmiş bazıları da eklenmişti. çizilen bazı
> > > > konuların da temel konular olmasına rağmen yapılmıştı bu. matematiğin
> > > > mantığı tamamen yok edilmiş geriye ezberlenmesi gereken bazı formüller
> > > > kalmıştı. hepimiz biliyoruz neler yaşadığımızı. **dizilerde limit
> > olmayınca
> > > > fonksiyonlarda limiti anlatmak mümkün değil. denklik bağıntısı
> > verilmeden ne
> > > > rasyonel sayı, ne vektör ne de matematiksel mantık anlaşılabilir. *
> > > > **
> > > > *günümüz matematiği bazı temellere dayanır. bu temeller olmazsa
> > > > matematik dersleri havada kalır. zaten öyleydi de. işte bu temellerden
> > biri
> > > > de vektördür diye düşünüyorum. umarım benzer şekilde denklik ve
> > sıralama
> > > > bağıntısı da tekrar müfredata girer. çünkü onlar da temel konulardan
> > > > birisi. *
> > > > *(her ne kadar konu olarak sevmesem de)*
> > > > **
> > > > *bütün yaşanan sıkıntılara rağmen, yıllardan sonra ilk defa umutlandım.
> > > > herşeye rağmen yapılan değişiklikler iyi, uygulama kötü diye
> > düşünüyorum.*
> > > > *
>
> > > > *RASİM ZENCİR
>
> > > > EVRENİN MEYVASI BEYİN,
> > > > BEYNİN MEYVASIDIR
> > > > MATEMATİK.
>
> > > > 30 Eylül 2010 00:09 tarihinde Çağdil Feyzi Türkmen <
> > cagdilfe...@gmail.com>yazdı:
>
> > > > > o zaman baslayalım hocam.degişik örnekler vermeye.
>
> > > > > On 29 Eylül, 19:34, apollonius (kadir altıntaş)
> > > > > <apolloniu...@gmail.com> wrote:
> > > > > > Ben çokta olumsuz düşünmüyorum aslında. Bazı arkadaşları mevzuattan
> > biraz
> > > > > > uzak gördüm. Program aralık 2009 da kabul eilip yayınlandı. Son
> > > > > düzeltmeleri
> > > > > > ile birlikte 4 nisanda yayınlandı. 9 ve 10. sınıflarda bu konuların
> > > > > > okutulacağı aylar öncesinden belli olmuştu.TTKB ye ilk mail
> > atanlardan
> > > > > > birisiyim. Özellikkle ispat biçimlerine öne veripte programda
> > pisagor
> > > > > > teoremin ispatı adı altında verdikleri örnek "ispat nasıl yapılmaz"
> > ın
> > > > > bir
> > > > > > örneği. Tamamaem mantık hataları ile dolu. ciddiye alıp cevap verme
> > > > > gereği
> > > > > > duymadılar bile. Bakanlık bu programı devam ettirecek. seneye 11.
> > sınıfta
> > > > > > sanırım kare konusunu büyük ihtimalle koordinat düzlemide vektörel
> > olarak
> > > > > > anlatırız. Bu program değişikliğinin gerekçesinin anlamış değilim.
> > Ama
> > > > > > program karşısında aciz de değilim hiçbirimiz değiliz. 10.000 tane
> > > > > öğretmen
> > > > > > her konuya bir etkinlik ve bir örnek hazırlayıp yayınlasa bir
> > gecede
> > > > > > geometri eserri oluştururuz. Şu an bu programdan dönüş olmadığına
> > göre
> > > > > > yapabileceğimz tel şey programı en iyi ve verimliğ şekilde
> > uygulamak
> > > > > olur.
> > > > > > Bu konudada en büyük yardımcılarımız meslektaşlarımız, yani biziz.
> > > > > Eleştiri
> > > > > > yapmak yerine uygulanabilir örnek hazırlamak ve paylaşmak çok daha
> > > > > faydalı
> > > > > > olur diye düşünüyorum. Çünkü TTKB bizi ciddiye bile almıyor. Günler
> > > > > > öncesinden bu konularla ilgili sunumları hazırlama zahmeti gösteren
> > sayın
> > > > > > eky hocama da saygılar sunuyorum. Allah razı olsun Hepimiz böyle
> > bir
> > > > > > paylaşımda bulunsak inanaın sorun kalmaz. Saygılarımla
>
> > > > > > 28 Eylül 2010 23:00 tarihinde NY <nazifyilma...@gmail.com> yazdı:
>
> > > > > > > HOCALARIM DERS TE NE ANLATACAĞIMI BİLEMİYORUM SAFSAKLAYIP
> > DURUYORUM
> > > > > > > ÖĞRENCİLERDE AVAL AVAL BAKIYORLAR
> > > > > > > HERHALDE YENİ GEOMETRİ STRATEJİSİ BU OLSA GEREK
> > > > > > > ÇOCUKLARI OKULDA TUTTA NASIL OLURSA OLSUN
>
> > > > > > > --
> > > > > > > * Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
> > > > > > > * Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
> > > > > > > * Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları
> > yeni
> > > > > > > kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık
> > afişe
> > > > > > > edilmemesi gerekmektedir.
> > > > > > > * Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba
> > göndermeyiniz.
> > > > > İlgili
>
> ...
>
> tamamını oku »- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -
--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder