30 Eylül 2010 Perşembe

Re: [tmoz:362925] Re: düzlem (9 geo )

Veli hocam ben biraz daha ileri gidiyim içlerinden üyelerimiz dahi vardır diyeyim...:D
 
saygılarımla

30 Eylül 2010 18:54 tarihinde Veli Tarhan (Öğretmen) <velitarhan@gmail.com> yazdı:
değil takip etmek haberdar olduklarını bile düşünmüyorum.
Emin olun.

On 29 Eylül, 22:31, barbaros gur <bhgu...@gmail.com> wrote:
> kitap yazarları, komisyon üyeleri (her türden) halihazırda tmozu takip
> etmektedirler diye düşünüyorum...özellikle meşhur dizi-limit
> sorusundan ve dosyasından sonra...
>
> derin saygılarımla....
>
> 29 Eylül 2010 22:00 tarihinde Veli Tarhan (Öğretmen)
> <velitar...@gmail.com>yazdı:
>
>
>
>
>
> > Ayrıca belirtmeliyim ki programı yazan hocalar bu kongreleri
> > kesinlikle kaçırmazlar. Elbette yayınları da yakından takip ederler.
>
> > On 29 Eylül, 21:34, eky <eky....@gmail.com> wrote:
> > > iki düzlemin, iki doğrunun, bir doğru ile düzlemin birbirine göre
> > > durumlarının anlatılması eski müfredatta amaçlar kısmında isteniyordu,
> > > oysa yeni müfredatta buna dair bir kazanım yok. Yani 9. sınıfta bu
> > > detaylara girilmemeli. Öğrencilerin anlayacak düzeyde olması veya
> > > olmaması meselesi olarak değil olaya zaman meselesi olarak bakmak
> > > lazım. Olmayan bir şeyi keyfi olarak müfredatta varmış gibi gösterip
> > > müfredatı daha da yoğun bir hale getirmek doğru değildir. 1. kazanım
> > > çok açık
> > > Nokta, doğru, düzlem, doğru parçası, ışın, uzay kavramları
> > > açıklanacak. Doğrusallık hatırlatılacak vs. detaylarda müfredat içinde
> > > ne kadar derine ineceğimize açıklamalar kısmı ile değinilmiş.
>
> > > MEB 9. sınıf ders kitabı bu konuda müfredatı aşmış oluyor. Daha ilk
> > > kazanımla müfredatın aşılması iyi bir şey değil.
>
> > > İbrahim hocamın soruyu sorma biçiminden daha çok endişe etmiştim.
> > > Malum geometrik çizim başlı başına bir iş, düzlemin çizilmesi
> > > ifadesinden düzlem belirtme şartlarıyla çizilip çizilemeyeceğini
> > > sordukları izlenimine kapıldım.
>
> > > Kitaptaki halini okuyunca burada amaç çizim değil modellemeleri
> > > öğrenciye algılatmak olduğu anlaşılıyor. Gerçi iki düzlem için bile
> > > böyle bir şeyi 9. sınıfta anlatmak doğru değil.
>
> > > "Doğrusal olmayan üç noktadan bir tek düzlem geçer." ifadesine de
> > > girilmemeli. Bunlar düzlem belirtme şartları ki bu ayrıntılar
> > > müfredatta yok.
>
> > > Dikkat ederseniz zaten kitapta bunlar işlenmiş de değil, soru olarak
> > > bunun sorulması da uygun değil. Ne soracağız derseniz, ne öğretilmesi
> > > gerekiyorsa ancak onları soracağız, öğrendiği bilgileri kullanarak
> > > çözebileceği sorular soracağız. Sırf soru sorabilmek için konu icat
> > > edip müfredatı genişletme çabasını hoş görmeyeceğiz ki öğrenciler bu
> > > dersin altında ezilmesin.
>
> > > Konu hazırlarken insan ister istemez kendini frenleyemiyor, geçmişten
> > > gelen alışkanlıkları değiştirmek o kadar kolay birşey değil. Programı
> > > yazanlar o kadar bilinçli hazırlamamışlar bazı şeylerin yerli yerinde
> > > verilmeden kullanıldığını görüyoruz. Dolayısıyla müfredata bir bütün
> > > olarak bakmamız şart, belki ilk ünitede değinmedi ama atıyorum 4.
> > > ünitede direkt kullandırdı ise demekki bu ayrıntı gözden kaçmış deyip
> > > onunla ilgili bilgileri yeri gelmişken 1. ünitede anlatılabilir.
> > > Müfredatın hiçbir yerinde yokken icat çıkarıp inisiyatif kullanarak
> > > konu ilavesine girilmesi ve bunun her yazar ve yayınla
> > > genişletilebileceği unutulmamalıdır.
>
> > > Eğer bu konuda öğretmenler olarak hem fikir olup birlikte hareket
> > > etmezsek bu müfredat öğrencileri iyice ezecek buna izin vermemek
> > > buradaki duyarlı öğretmenlerin elinde olan birşeydir. MEB ders kitabı
> > > dahi müfretat sınırlarını aşıyorken, kitaplara bakarak değil
> > > müfredatın kendisine bakarak hareket etmeli ve öğrencileri kendimiz
> > > yönlendirmeliyiz.
>
> > > İspat biçimlerini gösterdik diye anlatılacak her bilginin ispat
> > > edileceğinin sanılmaması lazım, bazılarını ispatlayacağız, bazılarını
> > > hatırlatacağız, bazılarını vurgulayacak ama ispatlamayacağız vs. Bunun
> > > gibi durumlar için de yine müfredata bakmamız gerekir.
>
> > > Bu iş kolay değil, o yüzden önüne gelen bir yayın çıkardı diye de
> > > çocuklara aldırmak doğru değil. Kitap yazmak kolay bir iş değil hele
> > > hele bu müfredatlar varken hiç değil. Elbet çok kaliteli yazarlar, çok
> > > kaliteli yayınlar da yazacaklar ama bu eski zihniyetle olacak iş
> > > değil...
>
> > > On 29 Eylül, 19:56, ibrahim yılmaz <ibrahimyilma...@gmail.com> wrote:
>
> > > > temel geometrik kavramların sonunda, koordinat doğrusuna geçmeden
> > > > sormuşlar eyüp hocam.
>
> > > > On 29 Eylül, 18:25, eky <eky....@gmail.com> wrote:
>
> > > > > bu sorunun 9. sınıf geometri ile ilgisi hangi kazanımdan geliyor
> > > > > acaba?
>
> > > > > On 29 Eylül, 00:01, ibrahim yılmaz <ibrahimyilma...@gmail.com>
> > wrote:
>
> > > > > > farklı 4 düzlemi bir tek ortak noktaları olacak şekilde nasıl
> > çizebiliriz?- Alıntıyı gizle -
>
> > > > > - Alıntıyı göster -- Alıntıyı gizle -
>
> > > > - Alıntıyı göster -- Alıntıyı gizle -
>
> > > - Alıntıyı göster -
>
> > --
> > * Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
> > * Google DNS numaraları: 8.8.8.8  / 8.8.4.4
> > * Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni
> > kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe
> > edilmemesi gerekmektedir.
> > * Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili
> > kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar
> > göndermeyiniz.
> > * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları
> > kullanmalısınız.
> > * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
> > * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
> > * Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf
> > kullanınız.
> > * Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
> > * Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.
>
> --
> İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8  / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.

Hiç yorum yok: