Rasim hocam çok güzel yazmışsınız, 2 saatlik bir ders için konu
yoğunluğu için ne düşündünüz. Aktif olarak bir sınıfta ders
işliyormusunuz. İşliyorsanız yıllık konu dağılımı için hangi
tedbirleri aldınız. Bu tecrübelerinizi de paylaşırsanız yazınız eksik
kalmamış olacak.
On 30 Eylül, 02:37, RASİM.ZENCİR-DENİZLİ <
rsmz...@gmail.com> wrote:
> *tüm arkadaşların duygularına katılmamak mümkün değil. öğretenleri
> bilgilendirmeden böyle bir uygulamaya geçişin mazereti olamaz. 70 li
> yıllarda da böyle bir değişim olmuştu ve modern matematiğe geçilmişti. ama o
> zaman*
> *bakanlık tüm matematik dersi öğretmenlerini okul açılmadan kursa almıştı.
> kurstan gelen öğretmenler hevesle aktarmışlardı yeni konuları. böyle
> sıkıntılar da hiç yaşanmamıştı. zaten bu uygulama da modern matematiğe
> yeniden dönüş **sanırım.*
> *bütün bunlara rağmen 10. sınıf geometri kitabını inceledikten sonra
> yapılan değişikliğin son 30 yılın en iyi değişimi ve gelişimi olarak gördüm.
> kitabı hazırlayanları kutlamak isterim. kitap gerçekten değişik yönleri
> ile bir el kitabı *
> *niteliğinde. bundan sonraki geometri ve matematik kitaplarının öncüsü
> olacak*
> *gibi. ya da olmasını temenni ederim.*
> **
> *vektörsüz matematik olmaz. kitabı inceleyen herhangi bir kişinin ilk
> anladığı şey bu. bende de öyle oldu. meğerse vektör konusu müfredatta
> olmayınca neler kaçırmışız? bulmacada bazı eksik parçalar tamamlanıyor gibi
> geldi bana. hangi matematik kitabında, hangi konu böyle güzel işlenmiş?*
> **
> *iki yıl önce, müfredata bazı konular eklenmiş, bazıları da çıkarılmıştı.
> bir anlam verememiştim. çünkü belli bir bilimsel mantığı yoktu. sanki
> rastgele bazı konular çizilmiş bazıları da eklenmişti. çizilen bazı
> konuların da temel konular olmasına rağmen yapılmıştı bu. matematiğin
> mantığı tamamen yok edilmiş geriye ezberlenmesi gereken bazı formüller
> kalmıştı. hepimiz biliyoruz neler yaşadığımızı. **dizilerde limit olmayınca
> fonksiyonlarda limiti anlatmak mümkün değil. denklik bağıntısı verilmeden ne
> rasyonel sayı, ne vektör ne de matematiksel mantık anlaşılabilir. *
> **
> *günümüz matematiği bazı temellere dayanır. bu temeller olmazsa
> matematik dersleri havada kalır. zaten öyleydi de. işte bu temellerden biri
> de vektördür diye düşünüyorum. umarım benzer şekilde denklik ve sıralama
> bağıntısı da tekrar müfredata girer. çünkü onlar da temel konulardan
> birisi. *
> *(her ne kadar konu olarak sevmesem de)*
> **
> *bütün yaşanan sıkıntılara rağmen, yıllardan sonra ilk defa umutlandım.
> herşeye rağmen yapılan değişiklikler iyi, uygulama kötü diye düşünüyorum.*
> *
>
> *RASİM ZENCİR
>
> EVRENİN MEYVASI BEYİN,
> BEYNİN MEYVASIDIR
> MATEMATİK.
>
> 30 Eylül 2010 00:09 tarihinde Çağdil Feyzi Türkmen <
cagdilfe...@gmail.com>yazdı:
>
>
>
> > o zaman baslayalım hocam.degişik örnekler vermeye.
>
> > On 29 Eylül, 19:34, apollonius (kadir altıntaş)
> > <
apolloniu...@gmail.com> wrote:
> > > Ben çokta olumsuz düşünmüyorum aslında. Bazı arkadaşları mevzuattan biraz
> > > uzak gördüm. Program aralık 2009 da kabul eilip yayınlandı. Son
> > düzeltmeleri
> > > ile birlikte 4 nisanda yayınlandı. 9 ve 10. sınıflarda bu konuların
> > > okutulacağı aylar öncesinden belli olmuştu.TTKB ye ilk mail atanlardan
> > > birisiyim. Özellikkle ispat biçimlerine öne veripte programda pisagor
> > > teoremin ispatı adı altında verdikleri örnek "ispat nasıl yapılmaz" ın
> > bir
> > > örneği. Tamamaem mantık hataları ile dolu. ciddiye alıp cevap verme
> > gereği
> > > duymadılar bile. Bakanlık bu programı devam ettirecek. seneye 11. sınıfta
> > > sanırım kare konusunu büyük ihtimalle koordinat düzlemide vektörel olarak
> > > anlatırız. Bu program değişikliğinin gerekçesinin anlamış değilim. Ama
> > > program karşısında aciz de değilim hiçbirimiz değiliz. 10.000 tane
> > öğretmen
> > > her konuya bir etkinlik ve bir örnek hazırlayıp yayınlasa bir gecede
> > > geometri eserri oluştururuz. Şu an bu programdan dönüş olmadığına göre
> > > yapabileceğimz tel şey programı en iyi ve verimliğ şekilde uygulamak
> > olur.
> > > Bu konudada en büyük yardımcılarımız meslektaşlarımız, yani biziz.
> > Eleştiri
> > > yapmak yerine uygulanabilir örnek hazırlamak ve paylaşmak çok daha
> > faydalı
> > > olur diye düşünüyorum. Çünkü TTKB bizi ciddiye bile almıyor. Günler
> > > öncesinden bu konularla ilgili sunumları hazırlama zahmeti gösteren sayın
> > > eky hocama da saygılar sunuyorum. Allah razı olsun Hepimiz böyle bir
> > > paylaşımda bulunsak inanaın sorun kalmaz. Saygılarımla
>
> > > 28 Eylül 2010 23:00 tarihinde NY <
nazifyilma...@gmail.com> yazdı:
>
> > > > HOCALARIM DERS TE NE ANLATACAĞIMI BİLEMİYORUM SAFSAKLAYIP DURUYORUM
> > > > ÖĞRENCİLERDE AVAL AVAL BAKIYORLAR
> > > > HERHALDE YENİ GEOMETRİ STRATEJİSİ BU OLSA GEREK
> > > > ÇOCUKLARI OKULDA TUTTA NASIL OLURSA OLSUN
>
> > > > --
> > > > * Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
> > > > * Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
> > > > * Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni
> > > > kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe
> > > > edilmemesi gerekmektedir.
> > > > * Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
> > İlgili
> > > > kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar
> > > > göndermeyiniz.
> > > > * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
> > formatları
> > > > kullanmalısınız.
> > > > * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
> > > > * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
> > > > * Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf
> > > > kullanınız.
> > > > * Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
> > > > * Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.
>
> > > --
> > > Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni-
> > Alıntıyı gizle -
>
> > > - Alıntıyı göster -
>
> > --
> > * Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
> > * Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
> > * Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni
> > kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe
> > edilmemesi gerekmektedir.
> > * Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili
> > kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar
> > göndermeyiniz.
> > * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları
> > kullanmalısınız.
> > * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
> > * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
> > * Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf
> > kullanınız.
> > * Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
> > * Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -
--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder