kesinlikle kaçırmazlar. Elbette yayınları da yakından takip ederler.
On 29 Eylül, 21:34, eky <eky....@gmail.com> wrote:
> iki düzlemin, iki doğrunun, bir doğru ile düzlemin birbirine göre
> durumlarının anlatılması eski müfredatta amaçlar kısmında isteniyordu,
> oysa yeni müfredatta buna dair bir kazanım yok. Yani 9. sınıfta bu
> detaylara girilmemeli. Öğrencilerin anlayacak düzeyde olması veya
> olmaması meselesi olarak değil olaya zaman meselesi olarak bakmak
> lazım. Olmayan bir şeyi keyfi olarak müfredatta varmış gibi gösterip
> müfredatı daha da yoğun bir hale getirmek doğru değildir. 1. kazanım
> çok açık
> Nokta, doğru, düzlem, doğru parçası, ışın, uzay kavramları
> açıklanacak. Doğrusallık hatırlatılacak vs. detaylarda müfredat içinde
> ne kadar derine ineceğimize açıklamalar kısmı ile değinilmiş.
>
> MEB 9. sınıf ders kitabı bu konuda müfredatı aşmış oluyor. Daha ilk
> kazanımla müfredatın aşılması iyi bir şey değil.
>
> İbrahim hocamın soruyu sorma biçiminden daha çok endişe etmiştim.
> Malum geometrik çizim başlı başına bir iş, düzlemin çizilmesi
> ifadesinden düzlem belirtme şartlarıyla çizilip çizilemeyeceğini
> sordukları izlenimine kapıldım.
>
> Kitaptaki halini okuyunca burada amaç çizim değil modellemeleri
> öğrenciye algılatmak olduğu anlaşılıyor. Gerçi iki düzlem için bile
> böyle bir şeyi 9. sınıfta anlatmak doğru değil.
>
> "Doğrusal olmayan üç noktadan bir tek düzlem geçer." ifadesine de
> girilmemeli. Bunlar düzlem belirtme şartları ki bu ayrıntılar
> müfredatta yok.
>
> Dikkat ederseniz zaten kitapta bunlar işlenmiş de değil, soru olarak
> bunun sorulması da uygun değil. Ne soracağız derseniz, ne öğretilmesi
> gerekiyorsa ancak onları soracağız, öğrendiği bilgileri kullanarak
> çözebileceği sorular soracağız. Sırf soru sorabilmek için konu icat
> edip müfredatı genişletme çabasını hoş görmeyeceğiz ki öğrenciler bu
> dersin altında ezilmesin.
>
> Konu hazırlarken insan ister istemez kendini frenleyemiyor, geçmişten
> gelen alışkanlıkları değiştirmek o kadar kolay birşey değil. Programı
> yazanlar o kadar bilinçli hazırlamamışlar bazı şeylerin yerli yerinde
> verilmeden kullanıldığını görüyoruz. Dolayısıyla müfredata bir bütün
> olarak bakmamız şart, belki ilk ünitede değinmedi ama atıyorum 4.
> ünitede direkt kullandırdı ise demekki bu ayrıntı gözden kaçmış deyip
> onunla ilgili bilgileri yeri gelmişken 1. ünitede anlatılabilir.
> Müfredatın hiçbir yerinde yokken icat çıkarıp inisiyatif kullanarak
> konu ilavesine girilmesi ve bunun her yazar ve yayınla
> genişletilebileceği unutulmamalıdır.
>
> Eğer bu konuda öğretmenler olarak hem fikir olup birlikte hareket
> etmezsek bu müfredat öğrencileri iyice ezecek buna izin vermemek
> buradaki duyarlı öğretmenlerin elinde olan birşeydir. MEB ders kitabı
> dahi müfretat sınırlarını aşıyorken, kitaplara bakarak değil
> müfredatın kendisine bakarak hareket etmeli ve öğrencileri kendimiz
> yönlendirmeliyiz.
>
> İspat biçimlerini gösterdik diye anlatılacak her bilginin ispat
> edileceğinin sanılmaması lazım, bazılarını ispatlayacağız, bazılarını
> hatırlatacağız, bazılarını vurgulayacak ama ispatlamayacağız vs. Bunun
> gibi durumlar için de yine müfredata bakmamız gerekir.
>
> Bu iş kolay değil, o yüzden önüne gelen bir yayın çıkardı diye de
> çocuklara aldırmak doğru değil. Kitap yazmak kolay bir iş değil hele
> hele bu müfredatlar varken hiç değil. Elbet çok kaliteli yazarlar, çok
> kaliteli yayınlar da yazacaklar ama bu eski zihniyetle olacak iş
> değil...
>
> On 29 Eylül, 19:56, ibrahim yılmaz <ibrahimyilma...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > temel geometrik kavramların sonunda, koordinat doğrusuna geçmeden
> > sormuşlar eyüp hocam.
>
> > On 29 Eylül, 18:25, eky <eky....@gmail.com> wrote:
>
> > > bu sorunun 9. sınıf geometri ile ilgisi hangi kazanımdan geliyor
> > > acaba?
>
> > > On 29 Eylül, 00:01, ibrahim yılmaz <ibrahimyilma...@gmail.com> wrote:
>
> > > > farklı 4 düzlemi bir tek ortak noktaları olacak şekilde nasıl çizebiliriz?- Alıntıyı gizle -
>
> > > - Alıntıyı göster -- Alıntıyı gizle -
>
> > - Alıntıyı göster -- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -
--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder