4 Ağustos 2012 Cumartesi

Re: [TMOZ:537546] Re: Genç Öğretmenlerime - Matematik öğretimi üzerine





















Herkes kendi penceresinden bakıyo ve herkesin söyledikleri doğru.Ama yeni öğretmen olan bir arkadaşa her teoremin ispatını ver demek ne kadar doğru bilemiyorum :) çünkü yeni öğretmen olan bir arkadaş hangi soru tiplerinden kaç tane çözeceğini mi düşünsün , konuları kendi mi öğrensin , haşarı öğrencilerle mi uğraşsın , kendini  mi öğrencilere kabul ettirsin , okuldaki diğer öğretmen arkadaşlarına mı alışsın , öğrencilikten öğretmenliğe geçen yeni statüsüne mi alışsın , yeni bir ilde çalışıyosa oranın kültürüne mi alışsın ....Bu kadar problemin arasında teoremin ispatının nasıl olduğunu kendisi önce öğrenecek sonra anlatacak biraz zor gibi geliyor bana.
Birde tecrübesiz olduğu için ispatı eline yüzüne bulaştırma ihtimali de cabası.saygılarımla 










4 Ağustos 2012 16:32 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Benim söylediğim biraz farklı.
Her teoremin ispatını her zaman veremeyebilirsiniz.
Bazı teoremlerin nasıl kullanılacağını bilmek,
ispatları kadar önemli olabilir.
"Pisagor bağıntısı",
"Öklit bağıntıları",
"Kombinasyon sayısını veren formül",
"Cos(a+b) nin açınımı",
"Sinx in türevi", ... gibi.
Bunlar kullanıla kullanıla artık öğrencinin olmuştur.
Öğrenci bu formüllerin ispatlarını bilirse çok iyi olur.
Ama; bunları, ispatlarını bilmeden de kullanması
çok da anlamsız olmaz.
İspatlarını bilmeden bunları kullandığında,
siz yine de öğrencideki bir şeyi ölçmüş olursunuz.
Ama; verdiğim örnekteki gibi, hiç de bilinmesi gerekmeyen
bir formülü verip bunun üzerine problemler inşa etmenin
anlamsızlığını vurgulamak istiyorum. 



--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 



--
  www.azaferce.tr.gg               ASLAN ZAFER                 AYDIN /TURKEY

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Hiç yorum yok: