4 Ağustos 2012 Cumartesi

Re: [TMOZ:537525] Re: Genç Öğretmenlerime - Matematik öğretimi üzerine

Benim söylediğim biraz farklı.
Her teoremin ispatını her zaman veremeyebilirsiniz.
Bazı teoremlerin nasıl kullanılacağını bilmek,
ispatları kadar önemli olabilir.
"Pisagor bağıntısı",
"Öklit bağıntıları",
"Kombinasyon sayısını veren formül",
"Cos(a+b) nin açınımı",
"Sinx in türevi", ... gibi.
Bunlar kullanıla kullanıla artık öğrencinin olmuştur.
Öğrenci bu formüllerin ispatlarını bilirse çok iyi olur.
Ama; bunları, ispatlarını bilmeden de kullanması
çok da anlamsız olmaz.
İspatlarını bilmeden bunları kullandığında,
siz yine de öğrencideki bir şeyi ölçmüş olursunuz.
Ama; verdiğim örnekteki gibi, hiç de bilinmesi gerekmeyen
bir formülü verip bunun üzerine problemler inşa etmenin
anlamsızlığını vurgulamak istiyorum. 



--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Hiç yorum yok: