Her teoremin ispatını her zaman veremeyebilirsiniz.
Bazı teoremlerin nasıl kullanılacağını bilmek,
ispatları kadar önemli olabilir.
"Pisagor bağıntısı",
"Öklit bağıntıları",
"Kombinasyon sayısını veren formül",
"Cos(a+b) nin açınımı",
"Sinx in türevi", ... gibi.
Bunlar kullanıla kullanıla artık öğrencinin olmuştur.
Öğrenci bu formüllerin ispatlarını bilirse çok iyi olur.
Ama; bunları, ispatlarını bilmeden de kullanması
çok da anlamsız olmaz.
İspatlarını bilmeden bunları kullandığında,
siz yine de öğrencideki bir şeyi ölçmüş olursunuz.
Ama; verdiğim örnekteki gibi, hiç de bilinmesi gerekmeyen
bir formülü verip bunun üzerine problemler inşa etmenin
anlamsızlığını vurgulamak istiyorum.
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder