4 Ağustos 2012 Cumartesi

Re: [TMOZ:537519] Genç Öğretmenlerime - Matematik öğretimi üzerine

Hasan Hocam;
Kavramların kavranmasının esas olduğu durumlarda
ezberi savunmak doğru değildir.
İlköğretimde amaç her şeyin kökünden kavranması değildir.
Algoritmaları öğretmek yeterli olabilir.
Ama; Lisede kavramları öğretiyoruz.
"Bunları şimdilik ezberle." demek olmaz.
Somut bir örnek vererek başlamıştım.
"n doğru düzlemi en çok [n.(n+1) / 2] + 1 ayrık bölgeye ayırır." 
formülünü bilmenin öğrenciye nasıl bir yararı olabilir?
Bu formülün kullanılacağı sorular yerine;
"Üçü bir A noktasından, üçü bir B noktasından geçen
düzlemsel 6 doğru düzlemi kaç ayrık bölgeye ayırır?" 
ya da
 "Üçü bir A noktasından geçen, üçü birbirine paralel olan
düzlemsel 6 doğru düzlemi kaç ayrık bölgeye ayırır?"
gibi sorular daha anlamlı olmaz mı?
Kaynak kitapların önemli bir kısmı bu türden gereksiz formüller
ve bunlara dayandırılmış problemlerle dolu.
Herkes için tam bir zaman israfı.
Konuyu çok önemli bulduğum için inat ediyorum.
Bağışlayın.

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Hiç yorum yok: