30 Mayıs 2012 Çarşamba

Re: [TMOZ:528500] Re: "M.E.B bakanı ben olsam neler yapardım"

sizin (öğretmenlerin)  bu kadar şaşırmanızı anlamazdım.

29 Mayıs 2012 23:04 tarihinde sinan aşık <sinan.asik.s.a@gmail.com> yazdı:
[s.a]

M.E.B bakanı olsaydınız neler yapardınız. Siz değerli hocalarımın görüş ve düşünceleriyle bu başlıkları dolduracağımız kanaatindeyim. "şunları şunları yapmazdımdan ziyade şunları şunları yapardım şeklinde şahsi fikirler yazarsanız daha verimli ilerleriz. Sadece 2 öğretmenden görüş gelmiş. artacağına eminim :)"

1. öğretmenime sahip çıkardım [mehmet aksu]
2.  Öğretmenlerin görüş ve önerileri

bakan olduğumda yapacağım ilk iş elde olanı (sayısal veriler teknik veriler vs. inceledikten sonra) inceleyip sonra öğretmenlerin görüş ve önerilerini almak maksadıyla (gerekirse teftiş yapan müfettişler vasıtasıyla, daha ciddi veriler elde etmek adına) anketler kayıtlar alırdım tüm okullardan. Bu görüşleri kategorize edip raporlaştırmalarını isterdim. [seminer dönemi daha bu iş için idela bir zaman][s.a]

3. "eğitimde iyi örnekler" türü sempozyumları senede 2 kez her ilde uygulardım. ve orada sunum yapmış bildirili katılmış öğretmenlerin hizmet puanlarına ekletirdim. [derslerde yapılabilecek örnek etkinlikler örnek uygulamalar]. [s.a]

4. araştırma inceleme yapan öğretmeni desteklerdim.[yüksek lisans doktora vs.][s.a]

5. ders saatlerini kısaltırdım.

6. öğretmenlerin özlük haklarının iyileştirilmesine çalışırdım [berceste kızılırmak]

7. kültürüme uygun bir eğitim sistemi hazırlatırım [serhat yaman]

8. Hiç bişey yapmadan yerimde otururdum.öğretmenler ğeitim sahasında düşündüklerimden daha kalitelisinin yapıyor zaten derdim:) [Mehmet Arslan]

9. Şu an milli eğitim bakanı olsaydım talim terbiye kurulundakilerin tamamını görevden alırdım bütün danışmanlarımı da onların yanına gönderir adam gibi bir ekip oluştururdum.[Yaşar Şencan]

10. Eğitimin anasınıfından üniversiteye kadar 'bizim değerlerimizle' toplumumuza-inancımıza-kültürümüze-birikimimize-örfümüze ait olan değerlerle yenilenmesi, anlamsız ve bıktırıcı ders yığınlarının ortadan kaldırılması, içi boş müfredatın tamamen ve gecikmezsizin yenilenmesi şart.[Yasin eren]

11. fen liseleri ile eml lerde aynı matematik konularını almazdım [oğuz özer]

12. Kendi sorumluluğumda olan MEB işleyişi yüzünden öğretmenlere 3 ay yatıyor, hiç iş yapmıyor gibi sözler sarf etmezdim.
Böyle bir düşüncem varsa gerekli alt yapıyı hazırlayarak öğretmenlik mesleğinide 8-17 çalışma saatine dönüştürüp sabit bir maaş veririm.Bu uygulamada ders yükü fazla olan öğretmene ders yükü nispetinde yıpranma tazminatı öderim.[serhat yaman]

13. Makinelerden önce insana yatırım yapardım. Yapılabilirlik ölçüsünde, velileri eğitmeye çalışırdım.[serhat yaman]

14. Hiç bir iş yapmayan öğretmenler var diye bir düşünce varsa bunun önlenmesi benim sorumluluk ve çalışma alanımda olacağından, denetim mekanizmasının daha ciddi çalışmasını sağlarım. Adaletli Denetimler sonunda yeterli bulunmayanların gözünün yaşına bile bakmam. (Bir öğretmenin yaptığı iş binlerce fidanı etkiliyor.)[serhat yaman]

15. Bir öğretmenin yaptığı, ülkeye yatırım olduğundan bu işe kesinlikle para-pul gözüyle bakılmasına izin vermem.
Denetimlerimi sıkı yapıp en iyi kadro ile çalışacağımdan, bu kadronun ne olursa olsun sonuna kadar arkasında dururum.Kol kırılır, yen içinde kalır düsturuyla sorunlarımı kendi içimde halleder, öğretmeni hiç kimseye hedef yapmazdım.[serhat yaman]

16. Tmoz gibi zümreleri takip eder ya da ettirir, eleştirileri dikkate alırdım. İşime hakim olmak adına ne gerekiyorsa  yapar, mutfağa girerdim.[Hakan Parlak]

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Hiç yorum yok: