Aslında şunu anlıyorum ki en büyük sorunumuz karar mercilerinin fikir yada eleştirileri değerlendirmekten çok insanlara birşeyleri yapmaları konusunda dayatmada bulunmalarında. Sorun kitaplarda,öğretmenlerde yada yazarlarda değil sorunun kaynağı belli bu anlayış. Bazen düşünüyorum girmediğim ders kalmadı (fizik,ingilizce,tarih, dil ve anlatım...) okulumda 7 öğretmen var üçü ücretli üçü sözleşmeli biri kadrolu sorun o kadar çok ki, program düzgün olsa ne anlatacak öğretmen yok...
Kadir Bey,
Hangi kitaplardan bahsediyoruz? Şu andaki 11Geo Ders kitabından mı?
Eğer öyleyse ben onlardan bahsetmiyorum. Şimdiki MEB yayını 9 ve 10
Geo kitaplarından bahsediyorum. (Fakat bahsettiğiniz kitabın
yazarlarının da "bir program baskısı" içinde yazıldığına emin
sayılırım. Kitabın sınırları öyle veriliyor ki... Adeta başka kitap
yazmak mümkün olmuyor.)
"Gerçek anlamda güzel yazılmış kitap" derken neyi kasıt ediyoruz tabi
bilemiyorum. Herhangi bir sınırlama olmayan, net bir müfredat takibi
gerekmeyen özel yayınevleri tarafından veya bireysel olarak çıkarılan
yardımcı kitaplarda bile uzlaşma sağlanamayabiliyor. Birisi X
yayınevini çok severken bir diğeri aynı yayınevinin soru tarzını, konu
anlatım biçimini kendisine uzak bulabiliyor.
Sizi bilmem, benim ikinci bir kaynak ihityacım "genelde" soru
azlığından kaynaklanıyor.
Herkesin her şeyden haberi var. Kitap yazarları uzayda yaşamıyor. En
az sizler kadar "diğe kaynak kitaplardan" haberdar ve iyi birer
kullanıcı. Problem, çözüm merci'inin yazarlar olmayışı.
On 3 Şubat, 03:01, apollonius (kadir altıntaş)
Hangi kitaplardan bahsediyoruz? Şu andaki 11Geo Ders kitabından mı?
Eğer öyleyse ben onlardan bahsetmiyorum. Şimdiki MEB yayını 9 ve 10
Geo kitaplarından bahsediyorum. (Fakat bahsettiğiniz kitabın
yazarlarının da "bir program baskısı" içinde yazıldığına emin
sayılırım. Kitabın sınırları öyle veriliyor ki... Adeta başka kitap
yazmak mümkün olmuyor.)
"Gerçek anlamda güzel yazılmış kitap" derken neyi kasıt ediyoruz tabi
bilemiyorum. Herhangi bir sınırlama olmayan, net bir müfredat takibi
gerekmeyen özel yayınevleri tarafından veya bireysel olarak çıkarılan
yardımcı kitaplarda bile uzlaşma sağlanamayabiliyor. Birisi X
yayınevini çok severken bir diğeri aynı yayınevinin soru tarzını, konu
anlatım biçimini kendisine uzak bulabiliyor.
Sizi bilmem, benim ikinci bir kaynak ihityacım "genelde" soru
azlığından kaynaklanıyor.
Herkesin her şeyden haberi var. Kitap yazarları uzayda yaşamıyor. En
az sizler kadar "diğe kaynak kitaplardan" haberdar ve iyi birer
kullanıcı. Problem, çözüm merci'inin yazarlar olmayışı.
On 3 Şubat, 03:01, apollonius (kadir altıntaş)
<apolloniu...@gmail.com> wrote:> 03 Şubat 2011 02:33 tarihinde Temel Gökçe <temelgo...@gmail.com> yazdı:
> Sayın hocam ben size şu an kullandığmız geometri 2 kitabını göndereyim. 1.
> sayfada çokgen anlatıp, 2 sayfa da dörtgeni bitirp 4. sayfada yamuğa geçmek
> yazarlıksa kimse kusura bakmazsın daha iyisini yazarım. Yazar kendisi bu
> kitabı kullanıyorsa söyleyebileceğim tek kelime yok. TTKB nin yazdığı
> programdaki hataları görebilecek kadar geometri bilgisinede sahibim. Kitap
> konusunda brbirimizi kandırmayalmı. Gerçek anlamda güzel kitaplar yazılmış
> olsaydı ikinci kaynağa neden ihtiyaç duyuyoruz? MEB in kitapları yanında
> ikinci kaynak kullanmayan kaç öğretmen var söyleyebilirmisiniz? Ya kitap
> yazarlarınının lys den haberi yok yada ösym nin kitap yazarlarından haberi
> yok. Üzülerek söylüyorum meb in geometri kitaplarının iyimser bir yaklaşımla
> %60 ı çöpe gidiyor. Gerçekçi olalım.
>
>> > 03 Şubat 2011 02:16 tarihinde kurT <kurt.meh...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
> > Sayın hocam kitapların yazımı neden 3 ayda bitiyor (sanırım bunu
> > vurgulamanızın nedeni sürenin kısalığı) peki saygıdeğer öğretmenlerimiz
> > neden rahatsız oldukları şeylerin altına imza atıyorlar neden eksiklerin
> > farkında olunmasına rağmen sadece birilerin isteğine uyuluyor sadece
> > rahatsızlık duymak bunlar için yeterli bir çözüm müdür, emek veren herkese
> > saygımız sonsuz ama ben hala amacın ne olduğunu anlayamadım ha birde neden
> > ben okullar açıldıktan birkaç ay sonra Talim Terbiye Kurulunun
> > hazırladığı Geometri 9 ve 10 ile ilgili bilgiyi sitesinde görüyorum bunun
> > daha önce bizlerle paylaşılması gerekilmez miydi? Sorularımın muhattabı siz
> > misiniz onuda bilmiyorum ama en azından sizlerinde bizim iyi niyetimizi
> > anlaması gerekli olduğunu düşünüyorum herkes birşeylerden rahatsız
> > sanırım.
>
> > Kadir Bey,
>
> >> Kitapların yazarları en az 10'ar yıllık öğretmen.
>
> >> Ve hepsi de Eky hocamın da belirttiği üzere, "öğrencilerin önceki
> >> yıllarında kazanım olarak belirlenen herşeyi eksiksiz kazandı"
> >> anlayışından hareket eden yaklaşımdan rahatsız bir biçimde kitapları
> >> yazdı.
>
> >> Kitaplar 3 ayda bitti. Düşünün, etkinlikler, örnekler, çalışma
> >> yaprakları ve ünite sonrası sorular... Ne olsun ne olmasın... Önceki
> >> yıllarda bilindiği söylenen kazanımlar yeterli midir yetersiz midir...
> >> Ön bilgiler ne kadar hatırlatılsın ne kadar hatırlatımlasın...Sayfa
> >> sayısı aştı mı aşmadı mı... Resimlerin seçilmesi... Verilmesi gereken
> >> kazanımlar verildi mi verilmedi mi... Kağıt üzerindeki kontrolleri...
> >> bilgisayara geçirilmesi... çıktıların kontrolü... tekrar
> >> düzenlenmesi... tekrar kontrolü... Eklemeler çıkarmalar...
>
> >> Ve işin ilginç yanı... Hiç kimsenin matematik ve goemetri
> >> öğrenilmesinin istenmediğini düşünmüyorum...
>
> >> İnanınız, programın taraftarları da en az sizin kadar "idealist"
>
> >> On 3 Şubat, 02:02, apollonius (kadir altıntaş)
> >> <apolloniu...@gmail.com> wrote:
> >> > Benim anlamadığım memlekette bu kadar değerli üstad hocalarımız varken
> >> neden
> >> > kitapları üniversite haricinde öğretmenlik yapmamış kimseler yazar?
> >> Yabancı
> >> > kaynakları inceleme şansım oldu. Ben öğrencinin 4 yıl boyunca
> >> > kullanabileceği tek bir kitap taraftarıyım ama özenle yazılmış bir kitap
> >> > olmalı. Her türlü örneği, soruyu ispatı ve etkkinlikleri içerisinde
> >> > barındıran temel bir kaynak. 345 puanla öğrenci aldık bu yıl. dört işelm
> >> > yapamayan 10 a yakın öğrencimiz var. doğrunun ne olduğunu bilemeyn hiç
> >> > grafiğini çizmemiş bir öğrenciye doğrunun vektörel ve parametrik
> >> denklemini
> >> > anlatmaya çalışmak üzücü. Öğretmenli hayatımda 13. yılım. Biraz geç olu
> >> > anlamak beilki ama şuna kesinlikle inanıyorum bu ülkede matemetik ve
> >> > geometri öğrenilmesi istenmiyor. Ders saatlerinin azaltılması, 10.
> >> > sınıflarda matematik ve geometri derslerinin seçmeli hale getirilmesi
> >> bunun
> >> > yerine meslek dersleri konulması girişimcilik, ekonomi yönetimi, işletme
> >> > vs., analitik geometri dersinin kaldırılması. 1 saat geometri anlattığım
> >> > sınıfta 2 saat işletme anlatıyorum. Karikatürlük bir durum. Yinede "hiç
> >> bir
> >> > mazaret başarının yerini tutamaz" mantığıyla çalışmaya devam ediyorum.
> >> > Saygılarımla
>
> >> > 03 Şubat 2011 01:28 tarihinde Temel Gökçe <temelgo...@gmail.com> yazdı:
>
> >> > > Müfettiş sorarsa:" Yeni müfredatı nasıl anlatıyorsunuz? Kitapları
> >> > > kullanıyor musunuz? "
>
> >> > > Cevap:" MEB kitaplardından değil. Eyüp Kamil Yeşilyurt, Ahmet Elmas
> >> ve
> >> > > TMOZ daki birbirinden değerli hocalarımızın paylaşımlarını toparlayıp
> >> bir
> >> > > düzenleme yapıyorum. Kitabı ödev vermede kullanıyorum."
>
> >> > > Müfettiş:" Onlarda kim?"
>
> >> > > Cevap:" Bizim gözümüz, kulağımız, canımız ciğerimiz, matematiğe dair
> >> > > herşeyi öğrendiğimiz bu ülkenin en değerli emektar öğretmenleri ve
> >> onların
> >> > > bir araya geldiği Türkiye'nin en önemli okullarından birisi TMOZ"
>
> >> > > Şunu anlamıyorum TMOZ dan birçok hocamız eleştirilerini dile getirdi
> >> hatta
> >> > > eksikleri maille bile ilettiler burda bizlerle paylaştılar ama doğru
> >> düzgün
> >> > > hiçbir dönüt alınmadı. Yani TMOZ olmasa birkaç kitaba mahkum kalacağız
> >> yeni
> >> > > müfredatı öğrenmek için birde ben Şırnak ta görev yapıyorum özen
> >> göstermesem
> >> > > değer vermesem kimsenin haberi bile olmaz neler anlattığımdan gelipte
> >> demez
> >> > > bu çocuklar nasıl öğreniyor bu müfredatın sıkıntıları nedir. Bir
> >> derdin mi
> >> > > var TMOZ de paylaş iyiki varsın TMOZ...
> >> > > 03 Şubat 2011 00:38 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <
> >> > > apolloniu...@gmail.com> yazdı:
>
> >> > >http://kisi.deu.edu.tr/huseyin.alkan/
>
> >> > >> 03 Şubat 2011 00:36 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <
> >> > >> apolloniu...@gmail.com> yazdı:
>
> >> > >> prof. dr hüseyin alkan
> >> > >>> kitabın editörü
> >> > >>> lisans : ege üni. matematik ve astr.
> >> > >>> y. lisans: ege üni. Uygulamalı matematik
> >> > >>> doktora: Diferansiyel geometri
>
> >> > >>> 03 Şubat 2011 00:34 tarihinde Y Yılmaz <yalciny...@gmail.com>
> >> yazdı:
>
> >> > >>> uzay ve açı yı tanımlı terim olarak biliyorum.
>
> >> > >>>> 02 Şubat 2011 23:46 tarihinde ahmet elmas <
> >> ahmetelmas2...@gmail.com>yazdı:
>
> >> > >>>>> *Arkadaşlar;*
> >> > >>>>> *Sorunun çözümü üzerinde durmuyorum.*
> >> > >>>>> *Kitabın başında, Bu güne dek TANIMSIZ TERİM olarak verdiğimiz
> >> > >>>>> NOKTA,DOĞRU ,DÜZLEM ve UZAYın*
> >> > >>>>> *TANIMLARI yapılmış!!!*
> >> > >>>>> *(Aşağıdakilerden hangisi Geometride TANIMSIZ TERİM değildir?*
> >> > >>>>> *A)NOKTA B)DOĞRU C)DÜZLEM D)UZAY E)AÇI*
> >> > >>>>> *Sorusunun yanıtı ne olacaksa....)*
> >> > >>>>> *Sonra DÜZLEMSELLİK sorusu sorulmuş.*
> >> > >>>>> *Öncelikle iki noktanın bir doğru belirttiği, farklı iki doğru
> >> uzayda
> >> > >>>>> aynı doğruya paralel ise kendilerinin de paralel olacağı ve de*
> >> > >>>>> *paralel iki doğrunun bir düzlem belirttiği gibi bilgileri
> >> vermeden*
> >> > >>>>> *böyle bir soru sormak ne derece doğrudur?*
> >> > >>>>> *Bu konudaki düşüncelerinizi öğrenmek istemiştim.*
> >> > >>>>> *Katılımda bulınan arkadaşlarıma teşekkürler...*
> >> > >>>>> *Saygılarımla...*
> >> > >>>>> *
> >> > >>>>> *
> >> > >>>>> 02 Şubat 2011 22:59 tarihinde ismail polat <
> >> ismailpolat2...@gmail.com>yazdı:
>
> >> > >>>>> sınıfa bir şekil getirilip üzerinde anlatılabilir.
> >> > >>>>>> görsellik öğrenilirliği kolaylaştırır.
>
> >> > >>>>>> --
>
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > >>>>> --
> >> > >>>>> *http://ahmetelmas.wordpress.com/*
>
> >> > >>>>> <http://ahmetelmas.blogspot.com/>
> >> > >>>>> ahmetelmas.blogspot.com
> >> > >>>>> matematikdefteri.blogspot.com
> >> > >>>>>http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/
>
> >> > >>>>> *Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye
> >> götürdüğündür.*
> >> > >>>>> Jean-Luc Godart
>
> >> > >>>>> *Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
> >> > >>>>> Bilmek yetmez, öğretmek gerek !*
>
> >> > >>>>> --
>
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > >>>> --
>
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > >>> --
> >> > >>> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >> > >> --
> >> > >> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >> > >> --
> >> > >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > > --
> >> > > Adapla gelen,hürmetle gider...
>
> >> > > --
> >> > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > --
> >> > Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni-
> >> Alıntıyı gizle -
>
> >> > - Alıntıyı göster -
>
> >> --
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > Adapla gelen,hürmetle gider...
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Adapla gelen,hürmetle gider...
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder