19 Ağustos 2012 Pazar

[TMOZ:540768] Genç Öğretmenlerime - Matematik öğretimi üzerine

Egitim fakultelerinde pek cogumuza bu paralelde egitim verilmedi.ogretmenin sisteme adapte olmasini zorlastiran bir unsur bu.kendi gayretlerimle yurtdisindan getirttigim bir kitapta birebir orten fonksiyonu apartman daireleri ve kapi zilleriyle anlatmisti.bu ve benzeri yaklasimlar egitime dusunsel bazda yeni bir soluk getirecektir.bu paralelde sorunun temeli egitim fakultelerinde yatmakta.sonrasinda ikinci asama ilkokul ogretmenlerini cok saglam yetistirmekte.cocugun egitim altyapisi ilkokulda atiliyor.bizlerse en onemli isi bizlerin yaptigini sanip bazilarimiz ilkokul ogretmenlerini kucumsemekte.ilkokulda temeli saglam atilmayan cocuga ileride bazi kavramlari ogretme ve analitik dusunce yetenegi kazandirmak kolay olmuyor.
Asil sorun mecliste egitimden anlayan yeter sayida vekilin olmamasi.şartmidir,değildir.ancak vekiller milyonlarca genci ilgilendiren degisiklikleri yapmadan once yuzlerce bilene sorup zamanlama ve planlamayi guzel yapmali.Koalisyon olsa anlarim.3.donemini yasayan hukumet bu isi oturtmali artik.aslinda sabaha kadar yazicak konu var, ancak bayram gunu daha fazla ense karartmayalim.selamlar,saygilar...

Baris kahvecioglu

Egitim fakultelerinde pek cogumuza bu paralelde egitim verilmedi.ogretmenin sisteme adapte olmasini zorlastiran bir unsur bu.kendi gayretlerimle yurtdisindan getirttigim bir kitapta birebir orten fonksiyonu apartman daireleri ve kapi zilleriyle anlatmisti.bu ve benzeri yaklasimlar egitime dusunsel bazda yeni bir soluk getirecektir.bu paralelde sorunun temeli egitim fakultelerinde yatmakta.sonrasinda ikinci asama ilkokul ogretmenlerini cok saglam yetistirmekte.cocugun egitim altyapisi ilkokulda atiliyor.bizlerse en onemli isi bizlerin yaptigini sanip bazilarimiz ilkokul ogretmenlerini kucumsemekte.ilkokulda temeli saglam atilmayan cocuga ileride bazi kavramlari ogretme ve analitik dusunce yetenegi kazandirmak kolay olmuyor.
Asil sorun mecliste egitimden anlayan yeter sayida vekilin olmamasi.şartmidir,değildir.ancak vekiller milyonlarca genci ilgilendiren degisiklikleri yapmadan once yuzlerce bilene sorup zamanlama ve planlamayi guzel yapmali.Koalisyon olsa anlarim.3.donemini yasayan hukumet bu isi oturtmali artik.aslinda sabaha kadar yazicak konu var, ancak bayram gunu daha fazla ense karartmayalim.selamlar,saygilar...

Baris kahvecioglu


---------- Forwarded message ----------
From: Muharrem Şahin
Date: Sunday, August 19, 2012
Subject: [TMOZ:537473] Genç Öğretmenlerime - Matematik öğretimi üzerine
To: tmoz@googlegroups.com


Sevgili Serhat Hocam;
Gördüğüm kadarıyla, hepimiz doğruda birleşiyoruz.
Sınav sorularının, bu son yılda sorulduğu gibi, 
kavram öncelikli olacağı da artık açıktır.
Böyle olunca; 
bugüne kadar çoğu kaynak kitapların ve çoğu dersanelerin yönlendirdiği,
formül ezberine dayalı çalışmanın sonuç vermediği iyice görülecektir.
Yanlış ortada.
Doğru belli.
Bu durumda, yanlışa teslim olmanın hafifletici sebeplerini sergilemenin anlamı yok.
Yanlışa teslim olunduğunda, öğrenci sınava girene kadar öğrendiğini zannedecektir.
Sınavda gerçeği görecek ve bu yılki LYS sınavından sonraki gibi yakınacaktır.
Zorluğu biliyorum.
Ama; kolayı seçmek de kimseye yaramayacak.
Sorumlular olarak; bizler bunu önceden anlatmanın yolunu bulmalıyız.
Bir de;
"Düşündürmek" deyince, hep "zoru düşündürmek" anlaşılıyor.
Değil.
Zorun formüllerini ezberletmek yerine;
kolayı düşündürebilmeliyiz.
Düşünenler için, 
sınav sorularının artık daha kolay olacağını anlatmalıyız.
Sevgiler.


--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 


---------- Forwarded message ----------
From: Muharrem Şahin
Date: Sunday, August 19, 2012
Subject: [TMOZ:537473] Genç Öğretmenlerime - Matematik öğretimi üzerine
To: tmoz@googlegroups.com


Sevgili Serhat Hocam;
Gördüğüm kadarıyla, hepimiz doğruda birleşiyoruz.
Sınav sorularının, bu son yılda sorulduğu gibi, 
kavram öncelikli olacağı da artık açıktır.
Böyle olunca; 
bugüne kadar çoğu kaynak kitapların ve çoğu dersanelerin yönlendirdiği,
formül ezberine dayalı çalışmanın sonuç vermediği iyice görülecektir.
Yanlış ortada.
Doğru belli.
Bu durumda, yanlışa teslim olmanın hafifletici sebeplerini sergilemenin anlamı yok.
Yanlışa teslim olunduğunda, öğrenci sınava girene kadar öğrendiğini zannedecektir.
Sınavda gerçeği görecek ve bu yılki LYS sınavından sonraki gibi yakınacaktır.
Zorluğu biliyorum.
Ama; kolayı seçmek de kimseye yaramayacak.
Sorumlular olarak; bizler bunu önceden anlatmanın yolunu bulmalıyız.
Bir de;
"Düşündürmek" deyince, hep "zoru düşündürmek" anlaşılıyor.
Değil.
Zorun formüllerini ezberletmek yerine;
kolayı düşündürebilmeliyiz.
Düşünenler için, 
sınav sorularının artık daha kolay olacağını anlatmalıyız.
Sevgiler.


--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 



On Sunday, August 19, 2012, Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> wrote:
> Sevgili Serhat Hocam;
> Gördüğüm kadarıyla, hepimiz doğruda birleşiyoruz.
> Sınav sorularının, bu son yılda sorulduğu gibi, 
> kavram öncelikli olacağı da artık açıktır.
> Böyle olunca; 
> bugüne kadar çoğu kaynak kitapların ve çoğu dersanelerin yönlendirdiği,
> formül ezberine dayalı çalışmanın sonuç vermediği iyice görülecektir.
> Yanlış ortada.
> Doğru belli.
> Bu durumda, yanlışa teslim olmanın hafifletici sebeplerini sergilemenin anlamı yok.
> Yanlışa teslim olunduğunda, öğrenci sınava girene kadar öğrendiğini zannedecektir.
> Sınavda gerçeği görecek ve bu yılki LYS sınavından sonraki gibi yakınacaktır.
> Zorluğu biliyorum.
> Ama; kolayı seçmek de kimseye yaramayacak.
> Sorumlular olarak; bizler bunu önceden anlatmanın yolunu bulmalıyız.
> Bir de;
> "Düşündürmek" deyince, hep "zoru düşündürmek" anlaşılıyor.
> Değil.
> Zorun formüllerini ezberletmek yerine;
> kolayı düşündürebilmeliyiz.
> Düşünenler için, 
> sınav sorularının artık daha kolay olacağını anlatmalıyız.
> Sevgiler.
>
>
> --
> --
> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
>  
> EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
>  
> YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
>  
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>  
>  
>  
>

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Hiç yorum yok: