13 Ağustos 2012 Pazartesi

[TMOZ:539716] Re: Genç Öğretmenlerime - Matematik öğretimi üzerine

bende mezun olalı 4yıl oldu, 4yıldır dersanede çalışıyorum. şu tmozda öğrendiklerimi hiçbir kitapta hiçbir kaynakta görmedim. Mustafa Yağcı, Muharrem Şahin, Gökhan Keçeci, Saygın Dinçer, vs vs ismini saymadığım birçok değerli ve kitaplarından çok şey öğrendiğim hocalarımı samimiyetle burda gördüm, ve çevremdeki hiçbir matematikçi bu değerli hocaların varlığından haberdar değiller. Öncelikle sizlere çok teşekkür ediyorum. 
         Gelelim konuya, ben sadece meraklı öğrenciye ispat yapmaktan yanayım isteyen gelir istediğini sorar, atıyorum teneffüste desin hocam nasıl oluyor bu, amenna, al sana ispat, herkes herşeyin dıdısının dıdısını öğrenmek zorunda değildir bence, sadece gereken kısmını bilmesi yeterlidir benim için. Çünkü zaten çocuğun 5bin tane öğrenmesi gereken şey var, sadece ve sadece gereklisini öğrenmesi yeterlidir diye düşünüyorum.  Biz de öğrenmeden gittik üniversiteye, ne oldu , orda açtık paşa paşa öğrendik, matematik bölümünde, ha bilerek gitseydik daha iyi olmazmıydı olurdu, ama ben onları orada kendim öğrenince daha iyi öğrenmiş oldum, mecbur kaldım diyelim veya öğrenmeye, e en iyi öğrenme de insanın kendi kendine yardımsız öğrenmeyi değilmidir, ezberlemeden ??? . Çok aşırı merakı varsa çocuğun, ona göre bir bölüme gider üniversitede kralını öğrenir, ki o bölümme gitmese bile merakı varsa öğrenir, hiç bir sakınca yok.
        Açıkçası ben, sizin için yanlış düşünüyorumdur mutlaka evet ama, bu kadar şeyin detayına girsek lisede ve dersanede, liselerin  6-7 falan yıl olması lazım. E adam haklı olarak derki, matematiğe ispat yapıosunuz da ben de fizikçiyim, al benden de ispat, kimyacıyım al benden de ispat, o çocuğun halini düşünemiyorum, öğretmenin halini de...
Herkes matematiği en iyi şekilde öğretmek ister, ama öğrenmek istemeyenin, meraklı olmayanın önüne istemediği şeyleri yüz kere önüne koyup, onu seveceksin demenin hiç bir anlamı yok. 

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Hiç yorum yok: