27 Eylül 2010 Pazartesi

[tmoz:362241] Re: İSYAN

İşin garip olan tarafı takındıkları tavır özetle şöyle: "öğretmenler
yeniliğe ayak uydurmak istemiyor." yani bir nevi kötü ihalenin
faturasını öğretmenlere kesme gayreti içindeler. Sanki değişimi çok
iyi planladılar ve ortaya mükemmel bir çalışma koymuşlar da
öğretmenler bu güzelim müfredatı anlatmayı beceremiyormuşuz gibi bir
tavır içindeler. Kamu oyuna ise geometri müfredatı hafifleştirildi
diye haber yaptırıyorlar. Bir tane dahi öğretmen çıkıp bu müfredat
sadeleştirilmiş diyebilir mi? Bir tane öğretmen çıkıp yeni müfredatta
şöyle gereksiz birşey vardı da nihayet yeni müfredatta kalkmış diye
bilir mi? Eskisi olduğu gibi duracak sonra siz iki üç misli daha konu
ilave edeceksiniz, dersi daha teorik bir yapıya daha çok büründüren
doğru analitiğini, vektör analitiğini ilave edeceksiniz sonra çıkıp
müfredat sadeleştirilmiştir diye basını yönlendireceksiniz. Bu tür
haberleri okumuş öğrenciler ders kitaplarını kurcaladıklarında "hocam
bu ne diye soruyorlar" Sadeleşme dedikleri şey ilköğretimde de
öğretilen konuların öğrenciler tarafından çok iyi bilindiği için
problemlere çok az yer verilmesi. Müfredatın sadeleşmesi bu mudur,
eskiden gösterilenleri hatırla üç beş örnekle benzerliği hatırlat,
açıortayı hatırlat, eskiyi hatırlat... Madem öğrencilerimiz bu kadar
iyi ve başarılı ise niçin sistem değiştirme ihtiyacı hissedildi? Bakan
(hüseyin çelik) basın karşısına geçip liselerde öğretim tıkanmıştır
dedi. Buradan çıkan sonuç şu: Öğrenciler iyiydi de, biz lise
derslerinde herşeyi sıfırdan anlatarak öğrencilerin kafalarını
karıştıryorduk ve çok ümit bağladığımız sistemin ders müfredatları
yayınlandı. Öğrenci zaten eski konuları biliyor bırak onları hiç
görmedikleri vektörlerle yola devam et, öğrenciler bu açığı kapatır.
İşin sırrı, işin özü bu kadar basitmiş meğer...
Eski konular öğretilmiyor dikkat edin, hatırlatın diyor, hatırlatma
dediğinden ne olacak alsa alsa beş on dakikada hatırlatılır benzerlik
dediğin konu. Bunun için benzerlik teoremlerini ispatlamak yeterli
görülmüş. Öğretmenler neden bu başarı takdiğini şimdiye kadar
düşünememiş, hayret doğrusu!

On 27 Eylül, 19:56, behzat erbıçakcı(ÖĞRETMEN) <behza...@gmail.com>
wrote:
> Bizim ülkemizde galiba her işin başında işten anlamayanlar olacak diye
> bir kanun var.Geometri müfredatını hazırlayanların geometrinin G
> sinden anlamadıkları açık.anlasalardı sırf üniversite hocalarını
> memnun etmek adına bu kadar saçma sapan bir değişiklik yapmazlardı.Ben
> şahsen bu programı hazırlayanı tanımak ve bir kaç şey söylemek
> isterdim...
>
> 27 Eylül 2010 19:25 tarihinde celal işbilir <celal.isbi...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
> > birde
> > 9. sınıf kitabının vektör konusuna  bakın gösterimlerde yanlışlıklar
> > yapılmış vektör ile nokta birbirine karıştırılmış. o kadarda öğrencilerimzi
> > uyarıyoruz. yazık
>
> > 27 Eylül 2010 18:49 tarihinde memet okur(Öğretmen) <moku...@gmail.com>
> > yazdı:
>
> >> Size tamamıyla katılıyorum sayın Hocam ne yapacağımı bende
> >> bilemiyorum.Sadece matematikle olmaz biraz da Geometri diye aşk ve şevkle
> >> çalışırken bir vektör sevdalısı çıkıyor ve vektörlerini bağrımıza bağrımıza
> >> saplıyor Rabbim bağrına vektör saplanan öğretmenlerimizin mertebesini şehit
> >> etsin inşallah:)))))
>
> >> --
> >> mokur(öğretmen)
>
> >> --
> >> * Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
> >> * Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
> >> * Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni
> >> kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe
> >> edilmemesi gerekmektedir.
> >> * Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili
> >> kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar
> >> göndermeyiniz.
> >> * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
> >> formatları kullanmalısınız.
> >> * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
> >> * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
> >> * Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf
> >> kullanınız.
> >> * Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
> >> * Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.
>
> > --
> >www.ekstrem.com.tr
> >www.celalisbilir.com
>
> > --
> > * Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
> > * Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
> > * Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni
> > kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe
> > edilmemesi gerekmektedir.
> > * Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili
> > kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar
> > göndermeyiniz.
> > * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları
> > kullanmalısınız.
> > * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
> > * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
> > * Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf
> > kullanınız.
> > * Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
> > * Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.
>
> --
> Behzat ERBIÇAKCI
> Matematik Öğretmeni
>      MANİSA- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.

Hiç yorum yok: