29 Eylül 2010 Çarşamba

[tmoz:362734] Re: düzlem (9 geo )

iki düzlemin, iki doğrunun, bir doğru ile düzlemin birbirine göre
durumlarının anlatılması eski müfredatta amaçlar kısmında isteniyordu,
oysa yeni müfredatta buna dair bir kazanım yok. Yani 9. sınıfta bu
detaylara girilmemeli. Öğrencilerin anlayacak düzeyde olması veya
olmaması meselesi olarak değil olaya zaman meselesi olarak bakmak
lazım. Olmayan bir şeyi keyfi olarak müfredatta varmış gibi gösterip
müfredatı daha da yoğun bir hale getirmek doğru değildir. 1. kazanım
çok açık
Nokta, doğru, düzlem, doğru parçası, ışın, uzay kavramları
açıklanacak. Doğrusallık hatırlatılacak vs. detaylarda müfredat içinde
ne kadar derine ineceğimize açıklamalar kısmı ile değinilmiş.

MEB 9. sınıf ders kitabı bu konuda müfredatı aşmış oluyor. Daha ilk
kazanımla müfredatın aşılması iyi bir şey değil.

İbrahim hocamın soruyu sorma biçiminden daha çok endişe etmiştim.
Malum geometrik çizim başlı başına bir iş, düzlemin çizilmesi
ifadesinden düzlem belirtme şartlarıyla çizilip çizilemeyeceğini
sordukları izlenimine kapıldım.

Kitaptaki halini okuyunca burada amaç çizim değil modellemeleri
öğrenciye algılatmak olduğu anlaşılıyor. Gerçi iki düzlem için bile
böyle bir şeyi 9. sınıfta anlatmak doğru değil.

"Doğrusal olmayan üç noktadan bir tek düzlem geçer." ifadesine de
girilmemeli. Bunlar düzlem belirtme şartları ki bu ayrıntılar
müfredatta yok.

Dikkat ederseniz zaten kitapta bunlar işlenmiş de değil, soru olarak
bunun sorulması da uygun değil. Ne soracağız derseniz, ne öğretilmesi
gerekiyorsa ancak onları soracağız, öğrendiği bilgileri kullanarak
çözebileceği sorular soracağız. Sırf soru sorabilmek için konu icat
edip müfredatı genişletme çabasını hoş görmeyeceğiz ki öğrenciler bu
dersin altında ezilmesin.

Konu hazırlarken insan ister istemez kendini frenleyemiyor, geçmişten
gelen alışkanlıkları değiştirmek o kadar kolay birşey değil. Programı
yazanlar o kadar bilinçli hazırlamamışlar bazı şeylerin yerli yerinde
verilmeden kullanıldığını görüyoruz. Dolayısıyla müfredata bir bütün
olarak bakmamız şart, belki ilk ünitede değinmedi ama atıyorum 4.
ünitede direkt kullandırdı ise demekki bu ayrıntı gözden kaçmış deyip
onunla ilgili bilgileri yeri gelmişken 1. ünitede anlatılabilir.
Müfredatın hiçbir yerinde yokken icat çıkarıp inisiyatif kullanarak
konu ilavesine girilmesi ve bunun her yazar ve yayınla
genişletilebileceği unutulmamalıdır.

Eğer bu konuda öğretmenler olarak hem fikir olup birlikte hareket
etmezsek bu müfredat öğrencileri iyice ezecek buna izin vermemek
buradaki duyarlı öğretmenlerin elinde olan birşeydir. MEB ders kitabı
dahi müfretat sınırlarını aşıyorken, kitaplara bakarak değil
müfredatın kendisine bakarak hareket etmeli ve öğrencileri kendimiz
yönlendirmeliyiz.

İspat biçimlerini gösterdik diye anlatılacak her bilginin ispat
edileceğinin sanılmaması lazım, bazılarını ispatlayacağız, bazılarını
hatırlatacağız, bazılarını vurgulayacak ama ispatlamayacağız vs. Bunun
gibi durumlar için de yine müfredata bakmamız gerekir.

Bu iş kolay değil, o yüzden önüne gelen bir yayın çıkardı diye de
çocuklara aldırmak doğru değil. Kitap yazmak kolay bir iş değil hele
hele bu müfredatlar varken hiç değil. Elbet çok kaliteli yazarlar, çok
kaliteli yayınlar da yazacaklar ama bu eski zihniyetle olacak iş
değil...

On 29 Eylül, 19:56, ibrahim yılmaz <ibrahimyilma...@gmail.com> wrote:
> temel geometrik kavramların sonunda, koordinat doğrusuna geçmeden
> sormuşlar eyüp hocam.
>
> On 29 Eylül, 18:25, eky <eky....@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > bu sorunun 9. sınıf geometri ile ilgisi hangi kazanımdan geliyor
> > acaba?
>
> > On 29 Eylül, 00:01, ibrahim yılmaz <ibrahimyilma...@gmail.com> wrote:
>
> > > farklı 4 düzlemi bir tek ortak noktaları olacak şekilde nasıl çizebiliriz?- Alıntıyı gizle -
>
> > - Alıntıyı göster -- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.

Hiç yorum yok: