29 Eylül 2010 Çarşamba

[tmoz:362747] Re: düzlem (9 geo )

EKY hocam gerçekten yerinde değerlendirmeler. Size ve bütün TMOZ
culara bir teklifim var. Ben mat. eğitiminde doktora yapıyorum. Eğer
TMOZ yöneticileri bir sayfayı iğnelerse ve herkes yeni program ve
kitaplar ile ilgili görüşlerini yeri geldikçe yazarlarsa, bende bir
kongre de veya bir dergi bu görüşlerinizi bilimsel olarak yayınlarım.
Sizce hoş olmaz mı?

On 29 Eylül, 21:34, eky <eky....@gmail.com> wrote:
> iki düzlemin, iki doğrunun, bir doğru ile düzlemin birbirine göre
> durumlarının anlatılması eski müfredatta amaçlar kısmında isteniyordu,
> oysa yeni müfredatta buna dair bir kazanım yok. Yani 9. sınıfta bu
> detaylara girilmemeli. Öğrencilerin anlayacak düzeyde olması veya
> olmaması meselesi olarak değil olaya zaman meselesi olarak bakmak
> lazım. Olmayan bir şeyi keyfi olarak müfredatta varmış gibi gösterip
> müfredatı daha da yoğun bir hale getirmek doğru değildir. 1. kazanım
> çok açık
> Nokta, doğru, düzlem, doğru parçası, ışın, uzay kavramları
> açıklanacak. Doğrusallık hatırlatılacak vs. detaylarda müfredat içinde
> ne kadar derine ineceğimize açıklamalar kısmı ile değinilmiş.
>
> MEB 9. sınıf ders kitabı bu konuda müfredatı aşmış oluyor. Daha ilk
> kazanımla müfredatın aşılması iyi bir şey değil.
>
> İbrahim hocamın soruyu sorma biçiminden daha çok endişe etmiştim.
> Malum geometrik çizim başlı başına bir iş, düzlemin çizilmesi
> ifadesinden düzlem belirtme şartlarıyla çizilip çizilemeyeceğini
> sordukları izlenimine kapıldım.
>
> Kitaptaki halini okuyunca burada amaç çizim değil modellemeleri
> öğrenciye algılatmak olduğu anlaşılıyor. Gerçi iki düzlem için bile
> böyle bir şeyi 9. sınıfta anlatmak doğru değil.
>
> "Doğrusal olmayan üç noktadan bir tek düzlem geçer." ifadesine de
> girilmemeli. Bunlar düzlem belirtme şartları ki bu ayrıntılar
> müfredatta yok.
>
> Dikkat ederseniz zaten kitapta bunlar işlenmiş de değil, soru olarak
> bunun sorulması da uygun değil. Ne soracağız derseniz, ne öğretilmesi
> gerekiyorsa ancak onları soracağız, öğrendiği bilgileri kullanarak
> çözebileceği sorular soracağız. Sırf soru sorabilmek için konu icat
> edip müfredatı genişletme çabasını hoş görmeyeceğiz ki öğrenciler bu
> dersin altında ezilmesin.
>
> Konu hazırlarken insan ister istemez kendini frenleyemiyor, geçmişten
> gelen alışkanlıkları değiştirmek o kadar kolay birşey değil. Programı
> yazanlar o kadar bilinçli hazırlamamışlar bazı şeylerin yerli yerinde
> verilmeden kullanıldığını görüyoruz. Dolayısıyla müfredata bir bütün
> olarak bakmamız şart, belki ilk ünitede değinmedi ama atıyorum 4.
> ünitede direkt kullandırdı ise demekki bu ayrıntı gözden kaçmış deyip
> onunla ilgili bilgileri yeri gelmişken 1. ünitede anlatılabilir.
> Müfredatın hiçbir yerinde yokken icat çıkarıp inisiyatif kullanarak
> konu ilavesine girilmesi ve bunun her yazar ve yayınla
> genişletilebileceği unutulmamalıdır.
>
> Eğer bu konuda öğretmenler olarak hem fikir olup birlikte hareket
> etmezsek bu müfredat öğrencileri iyice ezecek buna izin vermemek
> buradaki duyarlı öğretmenlerin elinde olan birşeydir. MEB ders kitabı
> dahi müfretat sınırlarını aşıyorken, kitaplara bakarak değil
> müfredatın kendisine bakarak hareket etmeli ve öğrencileri kendimiz
> yönlendirmeliyiz.
>
> İspat biçimlerini gösterdik diye anlatılacak her bilginin ispat
> edileceğinin sanılmaması lazım, bazılarını ispatlayacağız, bazılarını
> hatırlatacağız, bazılarını vurgulayacak ama ispatlamayacağız vs. Bunun
> gibi durumlar için de yine müfredata bakmamız gerekir.
>
> Bu iş kolay değil, o yüzden önüne gelen bir yayın çıkardı diye de
> çocuklara aldırmak doğru değil. Kitap yazmak kolay bir iş değil hele
> hele bu müfredatlar varken hiç değil. Elbet çok kaliteli yazarlar, çok
> kaliteli yayınlar da yazacaklar ama bu eski zihniyetle olacak iş
> değil...
>
> On 29 Eylül, 19:56, ibrahim yılmaz <ibrahimyilma...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > temel geometrik kavramların sonunda, koordinat doğrusuna geçmeden
> > sormuşlar eyüp hocam.
>
> > On 29 Eylül, 18:25, eky <eky....@gmail.com> wrote:
>
> > > bu sorunun 9. sınıf geometri ile ilgisi hangi kazanımdan geliyor
> > > acaba?
>
> > > On 29 Eylül, 00:01, ibrahim yılmaz <ibrahimyilma...@gmail.com> wrote:
>
> > > > farklı 4 düzlemi bir tek ortak noktaları olacak şekilde nasıl çizebiliriz?- Alıntıyı gizle -
>
> > > - Alıntıyı göster -- Alıntıyı gizle -
>
> > - Alıntıyı göster -- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.

Hiç yorum yok: