13 Eylül 2010 Pazartesi

[tmoz:0] Re: pozitif bölenler toplamı (isyan:)

bora hocam,
"pozitif bölenler toplamı" hangi arasınıfı kast ederek müfredatta
olmadığını söylediniz, bilmiyorum ama "pozitif bölenler sayısı 10.
sınıf", pozitif bölenler toplamı da 11. sınıf bilgilerini
ilgilendirmektedir. ÖSYM 12. sınıf öğrencilerine arasınıflarda gördüğü
bilgilerle ilgili karma sorular sorduğu için bir şekilde üniversite
hazırlık programı dahilinde işlenir. Doğal olarak da konu 10 ve 11.
sınıf matematik derslerinde yeri geldiğinde örnek çözülebilir. Dersane
kitapları adı üzerinde üniversite hazırlık kitaplarıdır ki bu tür 12.
sınıfa hitap eden kitaplarda soru soruluyor olması çok doğaldır.
Yalnız dersanelerin arasınıflar için yayınladığı kitaplarda da bu
konulardan gelişi güzel soru sorduklarını çok gördük ki sitem bunun
için ise katılmamak imkansız. Bu noktada arasınıflarda dersane
yayınlarını kullanmadan önce iki kere düşünmek lazım bu dokümanları
yazanlar da artık bilinçli olması lazım ki umarız yeni kitaplarda bu
tür şeylere dikkat edilmiştir. Zaten öğretim programları düzensiz, bir
de yayınlarının bilinçsizliği hiç çekilmez.

Bu konuyla ilgili sorular çözülürken üniversite hazırlık yayınları
veya kurslarında genelleştirilmiş formüller kullanılır ki zamanla
yarışılan bir sınava hazırlık olduğu için bu normaldir. Ara sınıflarda
konuyla ilgili örnekler formül kullanılmadan çözülmelidir. Ki zaten
formülsüz çözüm yöntemleri sayesinde soru yazarları değişik değişik
sorular üretebilmektedir. Program yazarları ne hikmetse kolay kolay
sınır koymaya çekiniyorlar, hasbel kader bir kaç sınır da gördük ama
ÖSYM karşısında koydukları sınırın arkasında bile durma cesaretini
gösteremediklerini hep birlikte gördük.

Matematik programını yazanların zihniyeti daha şaşırtıcı, matematikte
sorulamayacak birşey yoktur hatta tek cevabı olmayan, tartışmaya açık
sorular bile sorulmalıdır ki öğrencinin ufku açılsın, soru kalıplarına
mahkum kalmasın. Sonuç ? her yıl öğrenci kitlesi değiştiği halde bir
sonraki yıl daha çok şey öğretmemiz gerekiyor. Zaman kısıtlamasından
dolayı da öğretmen - öğrenci ilişkileri olumsuz etkileniyor.

Bizde eğitim öğretim aktarlar misali hasbel kadar yapılıyor daha
geçende bir orta okul öğretmeni, lise derslerine hazırlık olsun diye
lise konularından bile birşeyler öğrettiğini övünerek anlatıyordu. Bu
karmaşanın tek bir sorumlusu var, al tebeşiri, kalemi kafana göre yaz,
kafana göre anlat,... Bir soru, bir konu nerede, kime sorulmuş çok
önemli, aynı soru heryerde herkese sorulacağını sananlar yüzünden
bizde öğretim alt üst. Bir de en tepede görev verilmiş zihniyet te
böyle olduktan sonra isterse en mükemmel sistemi keşfetsinler ömrü
ancak üç beş seneyi geçmeyecek.

On 13 Eylül, 13:24, "bora ." <boram...@gmail.com> wrote:
> müfredatta pozitif bölenler toplamı yok,
> hç soru da çıkmamış
> neden birçok dersane kitabında var????
> hatta daha da ileri gidilerek pozitif bölenler çarpımı , aralarında asal
> olanların sayısı bile alınmış ???
> bu öğrencileri gereksiz formüllere boğmak ve gereksiz vakitlerini almak
> degil mi???
>
> www.t-m-t.infohttp://boramat.blogspot.comhttp://egitimbedava.blogspot.com
> ozeldersci.com
> zumrutvillalari.com

--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.

Hiç yorum yok: