23 Ekim 2011 Pazar

Re: [TMOZ:458322] KÜMELER

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:458321] Fonksiyonlarda Dönüşüm

İşe yarayacağını düşündüm.

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:458320] Özel Tanımlı Fonksiyonlar

bende öyle buldum..

23 Ekim 2011 23:09 tarihinde Özgür ÖZGÜRLÜK (Öğretmen)
<ozgurozgurluk@gmail.com> yazdı:
> KAYNAK AÇI
> CEVAP B
> BEN X-1 BULUYORUM
>
> --
> Yaşamak Direnmektir
>
> --
> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:458319] Re: basit eşitsizlik

1 ) 2x + 8 > 4 x > -2
2) x>1 y>0 x>y>z olur
3) -1<a<0 olur 2<3a+5<5 3+4=7

hızlı oldu ama hatam varsa affola

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:458318] Mantık

Verilen önerme,
          [(p ve q' )' veya (p ve q' )]'
denk [1]'
denk  0     
olur.




23 Ekim 2011 23:00 tarihinde Özgür ÖZGÜRLÜK (Öğretmen) <ozgurozgurluk@gmail.com> yazdı:
KAYNAK AÇI
CEVAP E
BEN SIFIR BULUYORUM

--
Yaşamak Direnmektir

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:458317] Re: arg

Biliyorum alican hocam , paylasımları takip etmeye calısıyorum..
Bazen kacırdıgım paylasımlar oluyor onları görememek beni üzüyor bu
sebepten böyle bir istekte bulundum..

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:458316] Re: ÖZEL TEST

hocalarım cok tesekkür ederim.. Öğretmenliğimize öğretmenlik
katıyorsunuz daha ne diyeyim :)

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:458315] Re: fbm permi-kombi-1

Değerli Durmuş hocam, düşüncenizdeki dalgınlığa dikkat çekmek bakımından, aynı mantıkla ilk çiftide 10 farklı biçimde seçmiş olmalıydınız,
oysa 5 farklı biçimde seçiyoruz (seçebiliyoruz), Eğer sizin gibi çözecek olsaydım, 10.1.8.6.4./2.2.2.2 derdim.
kanımca en kısa çözüm de yazılmış.
 
iyi geceler sevgili Tmoz.

24 Ekim 2011 00:55 tarihinde Durmuş DOĞDU <ddogdu42@gmail.com> yazdı:
Hocam soruda ne demek istiyor ben mi yanlış anlıyorum.
Ya da benim hatam nedir? Görebiliyor musunuz?

24 Ekim 2011 00:50 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Evet;
4 evli çift var.
Siz sonuçta bu dört ikilinin ikisinden
birer kişi seçeceksiniz.
Bunu sizin yönteminizle seçemezsiniz.
Siz bir kişi seçiyorum derken aslında iki
kişiyi seçiyorsunuz. Karışıklık orada.
O halde; önce iki tane ikiliyi seçmeliyiz.
Sonra onlardan 2'şer seçenekle birer kişiyi.
C(5,1).C(4,2).2.2 = 120    

24 Ekim 2011 00:43 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Ben soruyu Ahmetbazın Hocamın çözdüğü
gibi çözmüştüm.
Sizin yolunuzda bir hata var gibi geliyor.
Bulduğumu sanmıştım.
Tekrar bakacağım.

24 Ekim 2011 00:30 tarihinde Durmuş DOĞDU <ddogdu42@gmail.com> yazdı:

Muharrem hocam çarpmada hata var sanırım.

C(5,1).C(4,1).(6+6) =5.4.12=240
 
olur.
23 Ekim 2011 23:42 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Durmuş Hocam;
Siz 5. sorunun çözümünde hata yapıyorsunuz.
Hem öyle bir hata ki; ilk bakışta kandırıyor.:))
Bir evli çift seçtikten sonra 8 kişiden birini;
sonra da 6 kişiden birini seçiyorsunuz.
Aradaki 1 kişi o yolla eleyemezsiniz.
Siz aslında 8 kişiden birini seçiyorum derken,
kalan dört çiftten birini seçmiş oluyorsunuz.
O yolla şöyle yaparız:
4 çiftten birini 4 değişik biçimde seçeriz.
Bunlardan erkeğin yanına kalan 6'dan birini 6 biçimde;
kadının yanına kalan 6'dan birini 6 biçimde seçebiliriz.
C(5,1).C(4,1).(6+6) = 120
Diye düşünüyorum.

23 Ekim 2011 22:30 tarihinde Nihat Akgün <xneyney@gmail.com> yazdı:

Umut hocam yanlış diyelim bitsin , daha da yorulmayın bence....

23 Ekim 2011 21:54 tarihinde Umut Şahin <trygain@gmail.com> yazdı:

hocam ben 22 diyorum yanıt anahtarı 64 diyor orda eleman sayısı çift
demesinin espirisi ne onu anlamadım 6 elemanlı değilmi zaten küme...

On 23 Ekim, 21:53, Durmuş DOĞDU <ddogd...@gmail.com> wrote:
> 5. sorunun cevabına ne diyor hocam?
>
> 23 Ekim 2011 21:51 tarihinde Umut Şahin <tryg...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
>
>
> > fn bilimleri sayın hocam...
>
> > On 23 Ekim, 21:48, Durmuş DOĞDU <ddogd...@gmail.com> wrote:
> > > Ben de anlamadım. Acaba hangi kaynaktan?
>
> > > 23 Ekim 2011 21:46 tarihinde ahmetbazın <ahmetba...@gmail.com> yazdı:
>
> > > > 5.soruda çift elemanlı demesi ne anlama geliyor anlayamadım
>
> > > > küme 6 elemanlı olur
>
> > > > C(6,4)+C(6,5)+C(6,6) =
>
> > > > --
> > > > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> > > > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> > > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf


--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:458314] Re: polinom sorusu

ilk soru için şöyle bir cözümüm var ama hata nerde anlayamadım?

x^2-x+a ile tam böl ise köklerine de tam bölünür
buna göre kökler toplamından kökleri

x1 =n dersek x2 = 1-n olur
bunu x^13+x+90 da yerine yazarsak

n^13 + n + 90 = 0 ve (1-n)^13+ (1-n)+90=0

buradan n^13 + n + 90 = (1-n)^13+ (1-n) + 90 olur

sartı saglayan n =1/2 oldugunudan x^2-x+a için

a = x1.x2 = n.(1-n) =1/2.1/2 = 1/4 olur

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:458313] Re: fbm permi-kombi-1

Hocam soruda ne demek istiyor ben mi yanlış anlıyorum.
Ya da benim hatam nedir? Görebiliyor musunuz?

24 Ekim 2011 00:50 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Evet;
4 evli çift var.
Siz sonuçta bu dört ikilinin ikisinden
birer kişi seçeceksiniz.
Bunu sizin yönteminizle seçemezsiniz.
Siz bir kişi seçiyorum derken aslında iki
kişiyi seçiyorsunuz. Karışıklık orada.
O halde; önce iki tane ikiliyi seçmeliyiz.
Sonra onlardan 2'şer seçenekle birer kişiyi.
C(5,1).C(4,2).2.2 = 120    

24 Ekim 2011 00:43 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Ben soruyu Ahmetbazın Hocamın çözdüğü
gibi çözmüştüm.
Sizin yolunuzda bir hata var gibi geliyor.
Bulduğumu sanmıştım.
Tekrar bakacağım.

24 Ekim 2011 00:30 tarihinde Durmuş DOĞDU <ddogdu42@gmail.com> yazdı:

Muharrem hocam çarpmada hata var sanırım.

C(5,1).C(4,1).(6+6) =5.4.12=240
 
olur.
23 Ekim 2011 23:42 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Durmuş Hocam;
Siz 5. sorunun çözümünde hata yapıyorsunuz.
Hem öyle bir hata ki; ilk bakışta kandırıyor.:))
Bir evli çift seçtikten sonra 8 kişiden birini;
sonra da 6 kişiden birini seçiyorsunuz.
Aradaki 1 kişi o yolla eleyemezsiniz.
Siz aslında 8 kişiden birini seçiyorum derken,
kalan dört çiftten birini seçmiş oluyorsunuz.
O yolla şöyle yaparız:
4 çiftten birini 4 değişik biçimde seçeriz.
Bunlardan erkeğin yanına kalan 6'dan birini 6 biçimde;
kadının yanına kalan 6'dan birini 6 biçimde seçebiliriz.
C(5,1).C(4,1).(6+6) = 120
Diye düşünüyorum.

23 Ekim 2011 22:30 tarihinde Nihat Akgün <xneyney@gmail.com> yazdı:

Umut hocam yanlış diyelim bitsin , daha da yorulmayın bence....

23 Ekim 2011 21:54 tarihinde Umut Şahin <trygain@gmail.com> yazdı:

hocam ben 22 diyorum yanıt anahtarı 64 diyor orda eleman sayısı çift
demesinin espirisi ne onu anlamadım 6 elemanlı değilmi zaten küme...

On 23 Ekim, 21:53, Durmuş DOĞDU <ddogd...@gmail.com> wrote:
> 5. sorunun cevabına ne diyor hocam?
>
> 23 Ekim 2011 21:51 tarihinde Umut Şahin <tryg...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
>
>
> > fn bilimleri sayın hocam...
>
> > On 23 Ekim, 21:48, Durmuş DOĞDU <ddogd...@gmail.com> wrote:
> > > Ben de anlamadım. Acaba hangi kaynaktan?
>
> > > 23 Ekim 2011 21:46 tarihinde ahmetbazın <ahmetba...@gmail.com> yazdı:
>
> > > > 5.soruda çift elemanlı demesi ne anlama geliyor anlayamadım
>
> > > > küme 6 elemanlı olur
>
> > > > C(6,4)+C(6,5)+C(6,6) =
>
> > > > --
> > > > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> > > > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> > > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf


--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:458313] Re: polinom sorusu

ilk soru için şöyle bir cözümüm var ama hata nerde anlayamadım?


x^2-x+a ile tam böl ise köklerine de tam bölünür buna göre x1 =n
dersek x2 = 1-n olur (kökler toplamından)
bunu x^13+x+90 da yerine yazarsak
n^3 + n + 90 = 0 ve (1-n)^13
+ (1-n)+90=0

buradan n^13 + n + 90 = (1-n)^13
+ (1-n) + 90 olur

sartı saglayan n =1/2 oldugunudan
x^2-x+a için

a = x1.x2 = n.(1-n) =1/2.1/2 = 1/4
olur

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:458312] Re: fbm permi-kombi-1

Evet;
4 evli çift var.
Siz sonuçta bu dört ikilinin ikisinden
birer kişi seçeceksiniz.
Bunu sizin yönteminizle seçemezsiniz.
Siz bir kişi seçiyorum derken aslında iki
kişiyi seçiyorsunuz. Karışıklık orada.
O halde; önce iki tane ikiliyi seçmeliyiz.
Sonra onlardan 2'şer seçenekle birer kişiyi.
C(5,1).C(4,2).2.2 = 120    

24 Ekim 2011 00:43 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Ben soruyu Ahmetbazın Hocamın çözdüğü
gibi çözmüştüm.
Sizin yolunuzda bir hata var gibi geliyor.
Bulduğumu sanmıştım.
Tekrar bakacağım.

24 Ekim 2011 00:30 tarihinde Durmuş DOĞDU <ddogdu42@gmail.com> yazdı:

Muharrem hocam çarpmada hata var sanırım.

C(5,1).C(4,1).(6+6) =5.4.12=240
 
olur.
23 Ekim 2011 23:42 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Durmuş Hocam;
Siz 5. sorunun çözümünde hata yapıyorsunuz.
Hem öyle bir hata ki; ilk bakışta kandırıyor.:))
Bir evli çift seçtikten sonra 8 kişiden birini;
sonra da 6 kişiden birini seçiyorsunuz.
Aradaki 1 kişi o yolla eleyemezsiniz.
Siz aslında 8 kişiden birini seçiyorum derken,
kalan dört çiftten birini seçmiş oluyorsunuz.
O yolla şöyle yaparız:
4 çiftten birini 4 değişik biçimde seçeriz.
Bunlardan erkeğin yanına kalan 6'dan birini 6 biçimde;
kadının yanına kalan 6'dan birini 6 biçimde seçebiliriz.
C(5,1).C(4,1).(6+6) = 120
Diye düşünüyorum.

23 Ekim 2011 22:30 tarihinde Nihat Akgün <xneyney@gmail.com> yazdı:

Umut hocam yanlış diyelim bitsin , daha da yorulmayın bence....

23 Ekim 2011 21:54 tarihinde Umut Şahin <trygain@gmail.com> yazdı:

hocam ben 22 diyorum yanıt anahtarı 64 diyor orda eleman sayısı çift
demesinin espirisi ne onu anlamadım 6 elemanlı değilmi zaten küme...

On 23 Ekim, 21:53, Durmuş DOĞDU <ddogd...@gmail.com> wrote:
> 5. sorunun cevabına ne diyor hocam?
>
> 23 Ekim 2011 21:51 tarihinde Umut Şahin <tryg...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
>
>
> > fn bilimleri sayın hocam...
>
> > On 23 Ekim, 21:48, Durmuş DOĞDU <ddogd...@gmail.com> wrote:
> > > Ben de anlamadım. Acaba hangi kaynaktan?
>
> > > 23 Ekim 2011 21:46 tarihinde ahmetbazın <ahmetba...@gmail.com> yazdı:
>
> > > > 5.soruda çift elemanlı demesi ne anlama geliyor anlayamadım
>
> > > > küme 6 elemanlı olur
>
> > > > C(6,4)+C(6,5)+C(6,6) =
>
> > > > --
> > > > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> > > > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> > > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf


--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:458311] Re: arg

hocam konulara göre oldukça paylaşıyoruz. ama karmaşık sayılarla ilgili bu var

24 Ekim 2011 00:41 tarihinde brndnz <brndnzclnk@gmail.com> yazdı:

 İbrahim hocama bu calısmadan ötürü tesekkürü borc biliriz...

Alican hocam elinizde diğer konularla ilgili bu sekilde calısmalar
varsa paylasabilirmisiniz..

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
yaptığımız her hatada yeni birşey öğreniriz...ali can güllü

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:458310] Re: fbm permi-kombi-1

Ben soruyu Ahmetbazın Hocamın çözdüğü
gibi çözmüştüm.
Sizin yolunuzda bir hata var gibi geliyor.
Bulduğumu sanmıştım.
Tekrar bakacağım.

24 Ekim 2011 00:30 tarihinde Durmuş DOĞDU <ddogdu42@gmail.com> yazdı:
Muharrem hocam çarpmada hata var sanırım.

C(5,1).C(4,1).(6+6) =5.4.12=240
 
olur.
23 Ekim 2011 23:42 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Durmuş Hocam;
Siz 5. sorunun çözümünde hata yapıyorsunuz.
Hem öyle bir hata ki; ilk bakışta kandırıyor.:))
Bir evli çift seçtikten sonra 8 kişiden birini;
sonra da 6 kişiden birini seçiyorsunuz.
Aradaki 1 kişi o yolla eleyemezsiniz.
Siz aslında 8 kişiden birini seçiyorum derken,
kalan dört çiftten birini seçmiş oluyorsunuz.
O yolla şöyle yaparız:
4 çiftten birini 4 değişik biçimde seçeriz.
Bunlardan erkeğin yanına kalan 6'dan birini 6 biçimde;
kadının yanına kalan 6'dan birini 6 biçimde seçebiliriz.
C(5,1).C(4,1).(6+6) = 120
Diye düşünüyorum.

23 Ekim 2011 22:30 tarihinde Nihat Akgün <xneyney@gmail.com> yazdı:

Umut hocam yanlış diyelim bitsin , daha da yorulmayın bence....

23 Ekim 2011 21:54 tarihinde Umut Şahin <trygain@gmail.com> yazdı:

hocam ben 22 diyorum yanıt anahtarı 64 diyor orda eleman sayısı çift
demesinin espirisi ne onu anlamadım 6 elemanlı değilmi zaten küme...

On 23 Ekim, 21:53, Durmuş DOĞDU <ddogd...@gmail.com> wrote:
> 5. sorunun cevabına ne diyor hocam?
>
> 23 Ekim 2011 21:51 tarihinde Umut Şahin <tryg...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
>
>
> > fn bilimleri sayın hocam...
>
> > On 23 Ekim, 21:48, Durmuş DOĞDU <ddogd...@gmail.com> wrote:
> > > Ben de anlamadım. Acaba hangi kaynaktan?
>
> > > 23 Ekim 2011 21:46 tarihinde ahmetbazın <ahmetba...@gmail.com> yazdı:
>
> > > > 5.soruda çift elemanlı demesi ne anlama geliyor anlayamadım
>
> > > > küme 6 elemanlı olur
>
> > > > C(6,4)+C(6,5)+C(6,6) =
>
> > > > --
> > > > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> > > > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> > > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:458309] Re: fbm permi-kombi-1

E B............ seçilen çift..............................................................................................  C(5,1)
E B............ E kalanlar içinden seçilmiş ise  eşi olan B yi seçemeyiz.................  C(8,1)
E B
E B
E B............kalan 6 kişiden bir kişi seçilmesi gerekiyor........................................  C(6,1)

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:458308] Re: arg

İbrahim hocama bu calısmadan ötürü tesekkürü borc biliriz...

Alican hocam elinizde diğer konularla ilgili bu sekilde calısmalar
varsa paylasabilirmisiniz..

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:458307] İki Soru (Özel Tanımlı Fonksiyonlar)

g(x) = I x-2 I  grafiğini çizin.
h(x) = I x-2 I - a  nın grafiği y = g(x)'in a kadar y'nin negatif yönde ötelenmişi olmalı.
(pozitif yönde ötelenirse alan oluşmaz)
Burada; doğruların eğimleri 1 ve -1 olacağından,
x ekseninin altındaki alanın 9 olması için a = 3 olmalıdır.
f(x) = II x-2I - a I fonksiyonunun grafiği, y = h(x)'in 9 birimlik alan
yaptığı kısmının, x eksenine  göre simetriğinin alınması ile elde edilir zaten.

Fonksiyonlarda bu ötelemelerle ilgili bir çalışmam  vardı.
Şimdi bulursam göndereyim. 

24 Ekim 2011 00:08 tarihinde Tahsin Şahin <tahsin.sahin@gmail.com> yazdı:
hocam diğer soruya bakabilir misiniz?

24 Ekim 2011 00:01 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

İskender Hocam belirttiği durumu başka 
sözlerle açıklayayım:
g(x) = f(r+x) fonksiyonu
g(-x) = f(r+x) = f(r-x) = g(x)
eşitliğini sağladığından çift fonksiyon olmalıdır.
O zaman; verilen y = f(x) fonksiyonu r kadar negatif
yönde ötelendiğinde, y eksenine göre simetrik bir 
fonksiyon elde edilmelidir.
Fonksiyonun grafiğinden r = 1 olması gerektiği görülür.  

23 Ekim 2011 22:20 tarihinde iskender tökel <iskenderhamza@gmail.com> yazdı:
ilk soruda f(x+1)=Ix+2I + Ix-2I fonksiyonu çift fonksiyondur. Çift fonksiyonun tanımını kullanırsak f(-x+1)=f(x+1) diyebiliriz. r=1 çıkar.
Saygılarımla...

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:458306] 6.sınıf doğal sayılar çalışma sorları

soruları meb in kitabı ve çalışma kitabı, klavuz kitaptaki  yardımcı sorular ve kazanımlar dikkate alınark hıazırladım.


--
yaptığımız her hatada yeni birşey öğreniriz...ali can güllü

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:457924] ÖZEL TEST

http://ahmetelmas.wordpress.com/2011/10/19/lys-soru-ve-cozumleri/

23 Ekim 2011 10:44 tarihinde Umut GÜNDÜZ <ygtr34@gmail.com> yazdı:

http://hotfile.com/dl/133068284/4a00627/Yeni_klasr_(6).rar.html

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
http://ahmetelmas.wordpress.com/

ahmetelmas.blogspot.com
matematikdefteri.blogspot.com
http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/

Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.
                          Jean-Luc Godart

Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
Bilmek yetmez, öğretmek gerek !

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:457923] Re: Uzay Geometri

hocam 3. düzlem arakesit dığrusuna dik
3. düzlem içinde ki bütün doğrular arakesit doğrusu ile kesişmiyor ki

On 23 Ekim, 12:54, keybet bas <keybe...@gmail.com> wrote:
> keşiş mese arakesit dogru olmaz
>
> 23 Ekim 2011 12:53 tarihinde keybet bas <keybe...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
> > c dogru
>
> > 23 Ekim 2011 12:45 tarihinde savaş postal <savaspos...@gmail.com> yazdı:
>
> >  cevap c verilmiş
> >> ancak 3. önermenin doğru olması için doğruların kesişmesi gerekmez mi?
> >> kesişmeyen doğrular dik olabilir mi?
> >> yoksa dik denildiği zaman dik durumlu olmayı da mı düşünmeliyiz
> >> Teşekkür ederim
>
> >> --
> >> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> >> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:457921] sayın hocalarım bikaç sorum var yardımcı olursanız sevinirim..

şimdiden teşekkürler..

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf