8 Temmuz 2012 Pazar

[TMOZ:533891] Re: 2013 dershane geometri öğretimi danışma

Merhaba,
ben bir Anadolu Lisesinde öğretmenim(Sınavla atananlardan). Her sene bir şeyler değişiyor. Bu değişiklikleri takip etmekde bazen zorlanıyoruz. Bazen de eski alışkanlıklarımızı(tekniklerimizi) değiştirmek de kolay olmuyor. Fakat genel kural: " Talim Terbiye Ne derse odur " ilkesine bağlı kalarak , yani yıllık planlarımızı ona göre hazırlayıp, başka Anadolu Liseselerindeki arkadaşlarla da irtibatta olarak resmi işlerimizi bir denetleme durumunda sıkıntı olmayacak şekilde yaparız. Bazen planlarla olması gereken sıra ( bize göre ) uyuşmaz. Bu durumda planların dışına kısa çıkışlar yaşanır. Bu büyük bir sıkıntı ise ara zümre ile olay kitabına uyar. Bu olayın remi boyutudur. Bir de öğrencinin durumundan ve ihtiyacından kaynaklanan gerçek boyutu vardır ki bana göre (bizim zümremize göre) en önemlisi budur. Sonuçta bu çocuklar üniversite sınavlarına girecekler. Bizim öğretmenler odasında çay içerken yaptığımız resmi olmayan kısa toplantılarımız daha önemlidir. Biz en önemli karaları bu toplantılarda alırız.
Benim şahsi fikrim şudur: " PERGELSİZ VE CETVELSİZ GEOMETRİ OLMAZ" . Öğrenci geometrik yer bilmek zorunda ki son sınavlar da bunu sorgulamışlar. Öğrenci verilen bir bilgiyi bir soruda kullanabilmelidir (Bir oyun verilir; kural şudur denir ve bu kurala göre şöyle bir sonuca ulaşmak için şu değişgenin değeri ne olmadır? gibi). Üniversiye sınavlarındaki formatı da destekleyen çalışmalar yapmak zorundayız. Dersane öğretmenleri de okullardaki çalışmaları destekleyerek kendi çalışmalarını yapmalılar. Aksi takdirde öğrencinin kafası karışıyor , kaş yaparken göz çıkıyor. Konu anlatımlarında mutlaka ispatlar verilmelidir. Vektör tabanlı geometri anlatımının temelinde de bu gibi yaklaşımların olduğunu düşünüyorum.
Sözün özü: M.E.B in Talim Terbiye Kurulu , Eğitim sistemimizin TBMM sidir. Talim Terbiye sitesinde Müfredat Tanıtım Araçlarında çerçeve planlarına bakmadan plan hazırlanmamalıdır. Bir plan da en önemli öge uygulabirliliktir ve zümredeki her öğretmen buna inanarak uymalıdır. Yani resmi yollara dikkat ederek , öğrencinin durumu ve ihtiyacına göre gitmek gerekir.
6 Temmuz 2012 Cuma 20:13:09 UTC+3 tarihinde kerem çavuş yazdı:
iyi akşamlar. 
dershanelerde olan hocalarımdan önümüzdeki yıl geometri dersini işlemeye nasıl başlayacakları konusunda fikir almak istiyorum.
acaba müfredattaki gibi mi devam edilmeli yoksa eskisi gibi bir sıralamayla başlayıp analitik geometri kısmına geçiş yapınca vektörler kısmında öteleme döndürme kısımların mı  anlatılmalı.
bir de merak ettiğim husus acaba soru biçimlerinde değişiklik bekliyor musunuz?  vektörlerin her konuya entegre edilmesi ygs ve lys sorulaarında da kendisini gösterebilir mi acaba?

çat pat toparlamaya çalıştım belli başlı meraklarımı. öncelikli sorduklarım şeyler olmak üzere, bu sene dershanelerde geometri öğretimi konusundaki fikirlerinizi merak ediyorum.
simdiden tesekkur ederim.

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Hiç yorum yok: