hile yapıyorsun. :)
bir kere sorunuz soru değil. soru değilse kafa karıştırıcı da değil. :)
sorunuzu net olarak ortaya koydunuz mu? ben bir soru göremedim.
bir çift zar atılıyor. üstte gelen sayıların toplamı 7 ise zarlardan birinin 6 gelmesi olasılığı kaçtır diyorsan cevabı 2/11 değil 1/3 (ki ikisinin de 6 olması mümkün olmayacağından en az birinin demeye gerek yok)
(1,6),(6,1)/(1,6),(2,5),(3,4),(4,3),(5,2),(6,1)=2/6=1/3
bir çift zar attık, zarlardan birinin 6 geldiği bilindiğine göre, toplamlarının 7 olması olasılığı kaçtır? diyorsan
cevabı 2/11 dir. 1/6 nerden geliyor? ne alaka? :)
bir çift zar attık. toplamları 7 ise ve birinin 6 geldiği biliniyorsa, o zaman her şey zaten belli olmuş demektir. neyi soruyorsun?
RASİM ZENCİR
EVRENİN MEYVASI BEYİN,
BEYNİN MEYVASIDIR
MATEMATİK.
26 Temmuz 2012 15:15 tarihinde Barış Demir <barisburcin@gmail.com> yazdı:
Kişi bize "en az birinin n" olduğunu söylesede söylemesede koşul
verilirse 2/11 cevabını veririz. O halde neden 1/6 diyoruz?
Burdaki kafa karışıklığının sebebi kişinin bize ne söyleceğini
bilmemizden kaynaklanıyor. Örneğin (6,1) gelmiş olsun. Bu durumda kişi
"en az biri 1" mi diyecek yoksa "en az biri 6" mı diyecek? İşte bu
belirsizlik "en az birinin n" olduğunun söylenmesini belirsiz kılar.
Bu nedenle soru "belirsiz" olur.
Özetle belirli bir n için cevap tabii ki 2/11 dir.
Kafa karıştırıcı bir soru değil mi? :)
saygılar..
> "*Bir çift zar atılıyor.*
On 26 Temmuz, 13:40, Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com> wrote:
> Ama; aşağıdaki soru eksik olurdu:
>
> * En az birinin kaç olduğu bilindiğine göre*
> * toplamın 6 olması olasılığı kaçtır?*"
--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder