http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
2 Şubat 2011 Çarşamba
Re: [tmoz:398315] American Mathematical Monthly' den
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:398314] Re: 9. sınıf geo
Kadir Bey,
Kitapların yazarları en az 10'ar yıllık öğretmen.
Ve hepsi de Eky hocamın da belirttiği üzere, "öğrencilerin önceki
yıllarında kazanım olarak belirlenen herşeyi eksiksiz kazandı"
anlayışından hareket eden yaklaşımdan rahatsız bir biçimde kitapları
yazdı.
Kitaplar 3 ayda bitti. Düşünün, etkinlikler, örnekler, çalışma
yaprakları ve ünite sonrası sorular... Ne olsun ne olmasın... Önceki
yıllarda bilindiği söylenen kazanımlar yeterli midir yetersiz midir...
Ön bilgiler ne kadar hatırlatılsın ne kadar hatırlatımlasın...Sayfa
sayısı aştı mı aşmadı mı... Resimlerin seçilmesi... Verilmesi gereken
kazanımlar verildi mi verilmedi mi... Kağıt üzerindeki kontrolleri...
bilgisayara geçirilmesi... çıktıların kontrolü... tekrar
düzenlenmesi... tekrar kontrolü... Eklemeler çıkarmalar...
Ve işin ilginç yanı... Hiç kimsenin matematik ve goemetri
öğrenilmesinin istenmediğini düşünmüyorum...
İnanınız, programın taraftarları da en az sizin kadar "idealist"
On 3 Şubat, 02:02, apollonius (kadir altıntaş)
<apolloniu...@gmail.com> wrote:> 03 Şubat 2011 01:28 tarihinde Temel Gökçe <temelgo...@gmail.com> yazdı:
> Benim anlamadığım memlekette bu kadar değerli üstad hocalarımız varken neden
> kitapları üniversite haricinde öğretmenlik yapmamış kimseler yazar? Yabancı
> kaynakları inceleme şansım oldu. Ben öğrencinin 4 yıl boyunca
> kullanabileceği tek bir kitap taraftarıyım ama özenle yazılmış bir kitap
> olmalı. Her türlü örneği, soruyu ispatı ve etkkinlikleri içerisinde
> barındıran temel bir kaynak. 345 puanla öğrenci aldık bu yıl. dört işelm
> yapamayan 10 a yakın öğrencimiz var. doğrunun ne olduğunu bilemeyn hiç
> grafiğini çizmemiş bir öğrenciye doğrunun vektörel ve parametrik denklemini
> anlatmaya çalışmak üzücü. Öğretmenli hayatımda 13. yılım. Biraz geç olu
> anlamak beilki ama şuna kesinlikle inanıyorum bu ülkede matemetik ve
> geometri öğrenilmesi istenmiyor. Ders saatlerinin azaltılması, 10.
> sınıflarda matematik ve geometri derslerinin seçmeli hale getirilmesi bunun
> yerine meslek dersleri konulması girişimcilik, ekonomi yönetimi, işletme
> vs., analitik geometri dersinin kaldırılması. 1 saat geometri anlattığım
> sınıfta 2 saat işletme anlatıyorum. Karikatürlük bir durum. Yinede "hiç bir
> mazaret başarının yerini tutamaz" mantığıyla çalışmaya devam ediyorum.
> Saygılarımla
>
>> > apolloniu...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
> > Müfettiş sorarsa:" Yeni müfredatı nasıl anlatıyorsunuz? Kitapları
> > kullanıyor musunuz? "
>
> > Cevap:" MEB kitaplardından değil. Eyüp Kamil Yeşilyurt, Ahmet Elmas ve
> > TMOZ daki birbirinden değerli hocalarımızın paylaşımlarını toparlayıp bir
> > düzenleme yapıyorum. Kitabı ödev vermede kullanıyorum."
>
> > Müfettiş:" Onlarda kim?"
>
> > Cevap:" Bizim gözümüz, kulağımız, canımız ciğerimiz, matematiğe dair
> > herşeyi öğrendiğimiz bu ülkenin en değerli emektar öğretmenleri ve onların
> > bir araya geldiği Türkiye'nin en önemli okullarından birisi TMOZ"
>
> > Şunu anlamıyorum TMOZ dan birçok hocamız eleştirilerini dile getirdi hatta
> > eksikleri maille bile ilettiler burda bizlerle paylaştılar ama doğru düzgün
> > hiçbir dönüt alınmadı. Yani TMOZ olmasa birkaç kitaba mahkum kalacağız yeni
> > müfredatı öğrenmek için birde ben Şırnak ta görev yapıyorum özen göstermesem
> > değer vermesem kimsenin haberi bile olmaz neler anlattığımdan gelipte demez
> > bu çocuklar nasıl öğreniyor bu müfredatın sıkıntıları nedir. Bir derdin mi
> > var TMOZ de paylaş iyiki varsın TMOZ...
> > 03 Şubat 2011 00:38 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <
>> >> apolloniu...@gmail.com> yazdı:
> >http://kisi.deu.edu.tr/huseyin.alkan/
>
> >> 03 Şubat 2011 00:36 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <
>> >>> 03 Şubat 2011 00:34 tarihinde Y Yılmaz <yalciny...@gmail.com> yazdı:
> >> prof. dr hüseyin alkan
> >>> kitabın editörü
> >>> lisans : ege üni. matematik ve astr.
> >>> y. lisans: ege üni. Uygulamalı matematik
> >>> doktora: Diferansiyel geometri
>
>> >>>> 02 Şubat 2011 23:46 tarihinde ahmet elmas <ahmetelmas2...@gmail.com>yazdı:
> >>> uzay ve açı yı tanımlı terim olarak biliyorum.
>
>> >>>>> 02 Şubat 2011 22:59 tarihinde ismail polat <ismailpolat2...@gmail.com>yazdı:
> >>>>> *Arkadaşlar;*
> >>>>> *Sorunun çözümü üzerinde durmuyorum.*
> >>>>> *Kitabın başında, Bu güne dek TANIMSIZ TERİM olarak verdiğimiz
> >>>>> NOKTA,DOĞRU ,DÜZLEM ve UZAYın*
> >>>>> *TANIMLARI yapılmış!!!*
> >>>>> *(Aşağıdakilerden hangisi Geometride TANIMSIZ TERİM değildir?*
> >>>>> *A)NOKTA B)DOĞRU C)DÜZLEM D)UZAY E)AÇI*
> >>>>> *Sorusunun yanıtı ne olacaksa....)*
> >>>>> *Sonra DÜZLEMSELLİK sorusu sorulmuş.*
> >>>>> *Öncelikle iki noktanın bir doğru belirttiği, farklı iki doğru uzayda
> >>>>> aynı doğruya paralel ise kendilerinin de paralel olacağı ve de*
> >>>>> *paralel iki doğrunun bir düzlem belirttiği gibi bilgileri vermeden*
> >>>>> *böyle bir soru sormak ne derece doğrudur?*
> >>>>> *Bu konudaki düşüncelerinizi öğrenmek istemiştim.*
> >>>>> *Katılımda bulınan arkadaşlarıma teşekkürler...*
> >>>>> *Saygılarımla...*
> >>>>> *
> >>>>> *
>> >>>>> *http://ahmetelmas.wordpress.com/*
> >>>>> sınıfa bir şekil getirilip üzerinde anlatılabilir.
> >>>>>> görsellik öğrenilirliği kolaylaştırır.
>
> >>>>>> --
> >>>>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>>>> --
>
> >>>>> <http://ahmetelmas.blogspot.com/>
> >>>>> ahmetelmas.blogspot.com> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni- Alıntıyı gizle -
> >>>>> matematikdefteri.blogspot.com
> >>>>>http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/
>
> >>>>> *Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.*
> >>>>> Jean-Luc Godart
>
> >>>>> *Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
> >>>>> Bilmek yetmez, öğretmek gerek !*
>
> >>>>> --
> >>>>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>>> --
> >>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>> --
> >>> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >> --
> >> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >> --
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > Adapla gelen,hürmetle gider...
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
>
> - Alıntıyı göster -
--
Adapla gelen,hürmetle gider...
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
[tmoz:398313] Re: 9. sınıf geo
Kitapların yazarları en az 10'ar yıllık öğretmen.
Ve hepsi de Eky hocamın da belirttiği üzere, "öğrencilerin önceki
yıllarında kazanım olarak belirlenen herşeyi eksiksiz kazandı"
anlayışından hareket eden yaklaşımdan rahatsız bir biçimde kitapları
yazdı.
Kitaplar 3 ayda bitti. Düşünün, etkinlikler, örnekler, çalışma
yaprakları ve ünite sonrası sorular... Ne olsun ne olmasın... Önceki
yıllarda bilindiği söylenen kazanımlar yeterli midir yetersiz midir...
Ön bilgiler ne kadar hatırlatılsın ne kadar hatırlatımlasın...Sayfa
sayısı aştı mı aşmadı mı... Resimlerin seçilmesi... Verilmesi gereken
kazanımlar verildi mi verilmedi mi... Kağıt üzerindeki kontrolleri...
bilgisayara geçirilmesi... çıktıların kontrolü... tekrar
düzenlenmesi... tekrar kontrolü... Eklemeler çıkarmalar...
Ve işin ilginç yanı... Hiç kimsenin matematik ve goemetri
öğrenilmesinin istenmediğini düşünmüyorum...
İnanınız, programın taraftarları da en az sizin kadar "idealist"
On 3 Şubat, 02:02, apollonius (kadir altıntaş)
<apolloniu...@gmail.com> wrote:
> Benim anlamadığım memlekette bu kadar değerli üstad hocalarımız varken neden
> kitapları üniversite haricinde öğretmenlik yapmamış kimseler yazar? Yabancı
> kaynakları inceleme şansım oldu. Ben öğrencinin 4 yıl boyunca
> kullanabileceği tek bir kitap taraftarıyım ama özenle yazılmış bir kitap
> olmalı. Her türlü örneği, soruyu ispatı ve etkkinlikleri içerisinde
> barındıran temel bir kaynak. 345 puanla öğrenci aldık bu yıl. dört işelm
> yapamayan 10 a yakın öğrencimiz var. doğrunun ne olduğunu bilemeyn hiç
> grafiğini çizmemiş bir öğrenciye doğrunun vektörel ve parametrik denklemini
> anlatmaya çalışmak üzücü. Öğretmenli hayatımda 13. yılım. Biraz geç olu
> anlamak beilki ama şuna kesinlikle inanıyorum bu ülkede matemetik ve
> geometri öğrenilmesi istenmiyor. Ders saatlerinin azaltılması, 10.
> sınıflarda matematik ve geometri derslerinin seçmeli hale getirilmesi bunun
> yerine meslek dersleri konulması girişimcilik, ekonomi yönetimi, işletme
> vs., analitik geometri dersinin kaldırılması. 1 saat geometri anlattığım
> sınıfta 2 saat işletme anlatıyorum. Karikatürlük bir durum. Yinede "hiç bir
> mazaret başarının yerini tutamaz" mantığıyla çalışmaya devam ediyorum.
> Saygılarımla
>
> 03 Şubat 2011 01:28 tarihinde Temel Gökçe <temelgo...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
> > Müfettiş sorarsa:" Yeni müfredatı nasıl anlatıyorsunuz? Kitapları
> > kullanıyor musunuz? "
>
> > Cevap:" MEB kitaplardından değil. Eyüp Kamil Yeşilyurt, Ahmet Elmas ve
> > TMOZ daki birbirinden değerli hocalarımızın paylaşımlarını toparlayıp bir
> > düzenleme yapıyorum. Kitabı ödev vermede kullanıyorum."
>
> > Müfettiş:" Onlarda kim?"
>
> > Cevap:" Bizim gözümüz, kulağımız, canımız ciğerimiz, matematiğe dair
> > herşeyi öğrendiğimiz bu ülkenin en değerli emektar öğretmenleri ve onların
> > bir araya geldiği Türkiye'nin en önemli okullarından birisi TMOZ"
>
> > Şunu anlamıyorum TMOZ dan birçok hocamız eleştirilerini dile getirdi hatta
> > eksikleri maille bile ilettiler burda bizlerle paylaştılar ama doğru düzgün
> > hiçbir dönüt alınmadı. Yani TMOZ olmasa birkaç kitaba mahkum kalacağız yeni
> > müfredatı öğrenmek için birde ben Şırnak ta görev yapıyorum özen göstermesem
> > değer vermesem kimsenin haberi bile olmaz neler anlattığımdan gelipte demez
> > bu çocuklar nasıl öğreniyor bu müfredatın sıkıntıları nedir. Bir derdin mi
> > var TMOZ de paylaş iyiki varsın TMOZ...
> > 03 Şubat 2011 00:38 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <
> > apolloniu...@gmail.com> yazdı:
>
> >http://kisi.deu.edu.tr/huseyin.alkan/
>
> >> 03 Şubat 2011 00:36 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <
> >> apolloniu...@gmail.com> yazdı:
>
> >> prof. dr hüseyin alkan
> >>> kitabın editörü
> >>> lisans : ege üni. matematik ve astr.
> >>> y. lisans: ege üni. Uygulamalı matematik
> >>> doktora: Diferansiyel geometri
>
> >>> 03 Şubat 2011 00:34 tarihinde Y Yılmaz <yalciny...@gmail.com> yazdı:
>
> >>> uzay ve açı yı tanımlı terim olarak biliyorum.
>
> >>>> 02 Şubat 2011 23:46 tarihinde ahmet elmas <ahmetelmas2...@gmail.com>yazdı:
>
> >>>>> *Arkadaşlar;*
> >>>>> *Sorunun çözümü üzerinde durmuyorum.*
> >>>>> *Kitabın başında, Bu güne dek TANIMSIZ TERİM olarak verdiğimiz
> >>>>> NOKTA,DOĞRU ,DÜZLEM ve UZAYın*
> >>>>> *TANIMLARI yapılmış!!!*
> >>>>> *(Aşağıdakilerden hangisi Geometride TANIMSIZ TERİM değildir?*
> >>>>> *A)NOKTA B)DOĞRU C)DÜZLEM D)UZAY E)AÇI*
> >>>>> *Sorusunun yanıtı ne olacaksa....)*
> >>>>> *Sonra DÜZLEMSELLİK sorusu sorulmuş.*
> >>>>> *Öncelikle iki noktanın bir doğru belirttiği, farklı iki doğru uzayda
> >>>>> aynı doğruya paralel ise kendilerinin de paralel olacağı ve de*
> >>>>> *paralel iki doğrunun bir düzlem belirttiği gibi bilgileri vermeden*
> >>>>> *böyle bir soru sormak ne derece doğrudur?*
> >>>>> *Bu konudaki düşüncelerinizi öğrenmek istemiştim.*
> >>>>> *Katılımda bulınan arkadaşlarıma teşekkürler...*
> >>>>> *Saygılarımla...*
> >>>>> *
> >>>>> *
> >>>>> 02 Şubat 2011 22:59 tarihinde ismail polat <ismailpolat2...@gmail.com>yazdı:
>
> >>>>> sınıfa bir şekil getirilip üzerinde anlatılabilir.
> >>>>>> görsellik öğrenilirliği kolaylaştırır.
>
> >>>>>> --
> >>>>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>>>> --
> >>>>> *http://ahmetelmas.wordpress.com/*
>
> >>>>> <http://ahmetelmas.blogspot.com/>
> >>>>> ahmetelmas.blogspot.com
> >>>>> matematikdefteri.blogspot.com
> >>>>>http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/
>
> >>>>> *Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.*
> >>>>> Jean-Luc Godart
>
> >>>>> *Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
> >>>>> Bilmek yetmez, öğretmek gerek !*
>
> >>>>> --
> >>>>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>>> --
> >>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>> --
> >>> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >> --
> >> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >> --
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > Adapla gelen,hürmetle gider...
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
[tmoz:398312] Re: Olasılık - Çubuk
kullandım. Eğer zip li dosyayı açıp, içindeki ucgen.html dosyasını
çalıştırdıysanız, X noktasının hareketleriyle üçgenin nasıl
değiştiğini görebilirsiniz.
Alan hesabını yaparken şekildeki hiperbollerin denklemleri gerekli.
X(x,y) noktası için
|XI| = (x(kök3) - y ) / 2
|XJ| = y
|XH| = (2kök3 - xkök3 - y) / 2 bulunur.
A noktasını orijin kabul ederek sol taraftaki hiperbolün denklemi için
|XI|^2+|XJ|^2=|XH|^2 düzenlenerek y i çekebilirsiniz.
y = ((kök3) / 4) . ( 2x-1 + kök[(2x-1)(2x-5)] ) bulunur.
Bu nu D den F ye (1/4 ten 1/2 ye) integrallendirip, DAF eşkenar
üçgeninin alanının yarısından çıkarırsanız, orta üçgen içinde kalan
ilk hiperbol diliminin alanını bulursunuz.
Zaten diğer ikisi de aynı. Tabii burda yukarıdaki fonksiyonun
integralini almak mesele..Çeşitli dönüşümlerle (secx)^3-secx e kadar
getirip, geçen grupta sorulan (secx)^3 çözümünden de yararlanarak
integral alınabilir.
Ama ben çözerken Ediz hocamın çözümüne benzer çözdüm.
Sadece görsel olarak durumu iyi açıkladığı için bu şekli kullandım.
On 2 Şubat, 23:44, özgür yıldıran <yildira...@gmail.com> wrote:
> barış hocam 1.seçenek için matematiksel işlemlerle bu alana nasıl
> ulaşılır..işlemlerinizi yaparsanız sevinirim..2. şıkta kafam karıştı..iyi
> çalışmalar
>
> 02 Şubat 2011 23:02 tarihinde Barış DEMİR <barisbur...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
> > 1.sorunun cevabı 3ln2 - 2
> > 2.sorunun cevabı 2ln2 - 1
>
> > 1.soruyu anlatmadan önce şunu açıklayalım:
> > Bir çubuk rastgele 2 noktasından parçalanarak üçe ayrılırsa, elde edilen
> > parçaların bir üçgen belirtme olasılığı 1/4 tür.
> > Aşağıdaki resim bu durumu açıklamada kullanılırsa:
> > ABC eşkenar üçgeni içinde rastgele bir X noktası alınsın. X noktasından
> > kenarlara dikmeler çizilsin.
> > Dikmelerimiz çubuğun ayrılan üç parçası olacaktır. Toplamları eşkenar
> > üçgenin yüksekliğini verir.
> > [XJ] nin [DE] nin altında kalmalıdır. Aksi halde [XJ]>[XI]+[XH] olacaktır.
> > Benzer biçimde [XI] da [FE] ile [AC] arasında ve [XH] da [DF] ile [BC]
> > arasında kalmalıdır.
> > Demek ki bu üç koşul gereği X noktası DEF üçgeni içinde kalmalıdır.
> > Böylece istenilen olasılık Alan(DEF)/Alan(ABC) = 1/4 olur.
>
> > Şimdi birinci sorumuzda istenilen dar açılı üçgen için gerekli şarta
> > gelelim:
> > X noktası hiperbol eğrileri ile sınırlı bölge içinde kalmalıdır.
> > Neden hiperbol eğrileri peki?
> > Çünkü X(x,y) noktası için şu üç durum gerçekleşmelidir:
> > --1. |XJ|^2<|XI|^2+|XH|^2
> > --2. |XI|^2<|XJ|^2+|XH|^2
> > --3. |XH|^2<|XJ|^2+|XI|^2
>
> > Bu durumlarda analitik düzlemde şekildeki hiperbolleri verecektir.
> > İstenilen bölgenin alanı integralle bulunacaktır.
>
> > Geniş açılı üçgen sorulsaydı istenilen bölge orta üçgen ile hiperboller
> > arasında kalan alanlar olacaktı.
> > Bu olasılıkta 9/4 - 3ln2 dir.
>
> > Ekteki zipli dosyaları bir klasöre açtıktan sonra html uzantılı(explorer
> > sembollü) dosyayı açın. İçeriği etkinleştirme uyarısı gelirse tamam deyin.
> > Böylece aşağıdaki resmin java versiyonunu göreceksiniz. X noktasını mouse
> > ile hareket ettirerek oluşan üçgenleri ve tüm durumları inceleyebilirsiniz.
>
> > 2.soruya gelirsek:
>
> > Üçgen içinde seçilen X noktasının tabana uzaklığı h, tepeye olan uzaklığı
> > 1-h olsun. Öncelikle 0<h<1/2 olsun.
> > Bu durumda h/(1-h) oranı istenilen olasılığı verir. X noktasının üçgen
> > içinde bu koşullara uygun seçimi
> > integral 0 dan 1/2 ye ( h / 1-h ) = ln2 - 1/2 dir.
>
> > 0<h<1/2 için çözdüğümüz bu durumun bir de h ın büyük parça olduğunu yani
> > 1/2<h<1 koşulu almalıyız. Bu durumda aynı cevabı verecektir.
> > Bu durumda istenilen olasılık 2ln2 - 1 olur.
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
>
> Ulubatlı Hasan A.L BURSA- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:398311] 9. sınıf geo
Müfettiş sorarsa:" Yeni müfredatı nasıl anlatıyorsunuz? Kitapları kullanıyor musunuz? "Cevap:" MEB kitaplardından değil. Eyüp Kamil Yeşilyurt, Ahmet Elmas ve TMOZ daki birbirinden değerli hocalarımızın paylaşımlarını toparlayıp bir düzenleme yapıyorum. Kitabı ödev vermede kullanıyorum."Müfettiş:" Onlarda kim?"Cevap:" Bizim gözümüz, kulağımız, canımız ciğerimiz, matematiğe dair herşeyi öğrendiğimiz bu ülkenin en değerli emektar öğretmenleri ve onların bir araya geldiği Türkiye'nin en önemli okullarından birisi TMOZ"Şunu anlamıyorum TMOZ dan birçok hocamız eleştirilerini dile getirdi hatta eksikleri maille bile ilettiler burda bizlerle paylaştılar ama doğru düzgün hiçbir dönüt alınmadı. Yani TMOZ olmasa birkaç kitaba mahkum kalacağız yeni müfredatı öğrenmek için birde ben Şırnak ta görev yapıyorum özen göstermesem değer vermesem kimsenin haberi bile olmaz neler anlattığımdan gelipte demez bu çocuklar nasıl öğreniyor bu müfredatın sıkıntıları nedir. Bir derdin mi var TMOZ de paylaş iyiki varsın TMOZ...03 Şubat 2011 00:38 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <apollonius03@gmail.com> yazdı:
http://kisi.deu.edu.tr/huseyin.alkan/
03 Şubat 2011 00:36 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <apollonius03@gmail.com> yazdı:
prof. dr hüseyin alkan
kitabın editörü
lisans : ege üni. matematik ve astr.
y. lisans: ege üni. Uygulamalı matematik
doktora: Diferansiyel geometri
03 Şubat 2011 00:34 tarihinde Y Yılmaz <yalciny714@gmail.com> yazdı:
uzay ve açı yı tanımlı terim olarak biliyorum.
02 Şubat 2011 23:46 tarihinde ahmet elmas <ahmetelmas2011@gmail.com> yazdı:Arkadaşlar;Sorunun çözümü üzerinde durmuyorum.Kitabın başında, Bu güne dek TANIMSIZ TERİM olarak verdiğimiz NOKTA,DOĞRU ,DÜZLEM ve UZAYınTANIMLARI yapılmış!!!(Aşağıdakilerden hangisi Geometride TANIMSIZ TERİM değildir?A)NOKTA B)DOĞRU C)DÜZLEM D)UZAY E)AÇISorusunun yanıtı ne olacaksa....)Sonra DÜZLEMSELLİK sorusu sorulmuş.Öncelikle iki noktanın bir doğru belirttiği, farklı iki doğru uzayda aynı doğruya paralel ise kendilerinin de paralel olacağı ve deparalel iki doğrunun bir düzlem belirttiği gibi bilgileri vermedenböyle bir soru sormak ne derece doğrudur?Bu konudaki düşüncelerinizi öğrenmek istemiştim.Katılımda bulınan arkadaşlarıma teşekkürler...Saygılarımla...--
02 Şubat 2011 22:59 tarihinde ismail polat <ismailpolat2407@gmail.com> yazdı:
sınıfa bir şekil getirilip üzerinde anlatılabilir.görsellik öğrenilirliği kolaylaştırır.
--
http://ahmetelmas.wordpress.com/
ahmetelmas.blogspot.com
matematikdefteri.blogspot.com
http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/
Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.
Jean-Luc Godart
Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
Bilmek yetmez, öğretmek gerek !
--
Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
--
Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Adapla gelen,hürmetle gider...
--
Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
[tmoz:398310] Re: 9. sınıf geo
Kitabın yazar Prof. Alkan değil, kendisi kitabın "editörü". Bir nev-i
danışman.
Süreç şöyle işledi ve işlemeye devam ediyor:
1- MEB, Talim Terbiye... Yetkili kişiler... "Yapılandırmacı öğretimi"
benimsedi. (Doğru veya yanlış, olmalı veya olmamalı, bu önemli değil)
2- Bunun için matematik-geometri müfredatının ve ders kitaplarının
(MEB veya Özel yayınevlerininin hazırladıkları) bu anlayış
çerçevesinde "yenilenmesine" karar verdi.
3- Müfredatlar (Matematik ve geometri için) Ankara'daki üniversite
hocaları ve görevlendirilen öğretmenler tarafından hazırlandı,
hazırlanıyor.
4- Kitapların bahsedilen anlayış çerçevesinde yenilenmesi aşamasında
editörlüğü Prof. Alkan yaptı.
5- Matematik kitapları 2005'ten itibaren yenilendi.
6- Geometri kitapları 2010'dan itibaren yenileniyor. Önümüzdeki sene
için 11Geo yazılıyor, sonraki sene de 12. sınıf yeniden yazılacak.
Yazarlar yazar, Prof. Alkan "inceler ve itirazlarını - yapılması
gereken değişiklikleri belirtir", ilgili değişiklikler yazarlar
tarafından yapılır, TTKB son halini denetler, uygun görürse ders
kitabı olarak kabul eder, uygun görmezse reddeder.
Özel yayınevleri için de süreç aynıdır.
Yanılıyor muyum bilmiyorum ama anladığım kadarıyla itiraz aslında
kitaba değil. Meb'in tüm dersler için benimsediği "yapılandırmacı
öğretim" yaklaşımına.
---
Ahmet Bey,
Önceki mesajda da belirtildiği gibi "Genişliği ve kalınlığı olmayan,
iki ucundan sonsuza kadar uzatılabilen düz çizgiye DOĞRU denir"
ifadesini YANLIŞ okumuşsunuz. Yine belirtildiği gibi DENİR diye bir
şey yazmıyor. Dolayısıyla "tanımdan" kaynaklı itirazınızı biraz daha
açmanız gerekiyor. Ek olarak gönderdiğiniz sorunun sorulmasında gerek
geo9 da o ana kadarki gerekse önceki yıllardaki ön öğrenmeleri dikkate
alındığında bir yanlışlık görmüyorum. Siz görüyor olabilirsiniz. Bazı
arkadaşlar bu konunun bu sınıf seviyesinde gösterilmesini de
istemiyor.
---
İlker Bey,
Kitabın meydana gelişi ile ilgili yaptığınız eleştirinin tarzına
üzüldüm. Tabi ki mükemmel bir kitap olmayabilir. Yalnız bilgi sahibi
olmadan yapılan yorumların sağlıklı olmadığını düşünüyorum. Çünki
yazar sandığınız kimse, yazar değil. Editör, kitabı yazan kişi
değildir. Prof. Alkan baskında önce kitabın son halini görmedi bile.
Süreci ilettim.
Dahası, kitabın yazarlarına "Serbest biçimde ilgili müfredata göre bir
geometri kitabı yazın" denilseydi, büyük ihtimalle farklı bir kitap
yazarlardı. Kendilerini, kitabın bölüm bölüm ünite ünite sayfa
sayısından tutun da illaki verilmesi gereken konu ve kavramlara hatta
etkinlik-örnek biçimlerine kadar sınırlayan bir sürü unsur var.
Doğrusu kitabın hangi bölümüne, hangi etkinliğine hangi örneklerine
itirazınızın olduğunu da merak ediyorum. Paylaşırsanız sevinirim.
---
Alaattin Bey,
MEB 'in kitabı dışında da ders kitapları var mı bilmiyorum. Ders
kitabı formatında olmayan özel yayınevlerinin yardımcı kitaplarını da
değerlendirmek mümkün. Bu kitaplar son yıllarda müfredat dışına
çıkmamaya özen gösterse de bazen çeşitli kaygılarla müfredat dışı
sorular yer alabiliyor. Program iyi incelenirse bu problemi de
çözersiniz.
On 3 Şubat, 00:33, ahmet elmas <ahmetelmas2...@gmail.com> wrote:
> yoksa ne gereği vardı Ege Ünv. Güzel Sanatlar ve Heykel Traşcılıktan
> mezunbirine bu kitbı yazdırmaya
> *Kim olduğunu merak ettim ''Katilin''[?][?][?]*
>
> 03 Şubat 2011 00:28 tarihinde İrfan İlker CEBECİ <irfanilkerceb...@gmail.com
>
>
>
>
>
> > yazdı:
> > hocam sizin atladığınız bir şey var kitap yazarı kitabı yazdıktan sonra
> > beğenmemiş yazdıklarını ve bütün kağıtları savurup atmış daha sonra
> > müessesenin çaycısı o kağıtları toplayıp matbaya vermiş yani anlayacağınız
> > sayfalar karışmış biraz ilerleyen sayfalarda Nurettin hocanın çay borcu,
> > Şenay hanımın mutfak giderleri, akşama Pelinlerdeyiz çiçek almayı unutma
> > !!! gibi yazıların çıktığı sayfalar olursa şaşırmayın. İşin doğrusu ben iyi
> > niyetli olarak böyle düşünüyorum.
> > Yoksa geometri nasıl katledilir diye bir kitap çıkarılmak istenseydi ancak
> > bu kitap çıkarılabilirdi dicem,
> > yazarın kendisine defaatle mail attım bu kitabın yazılışındaki amaç nedir
> > diye, cevap alamadım, şimdilerde şu şekilde mail atıyorum kendilerine. ''
> > Allaha binlerce kere şükürler olsun siz bu kitabı yazmadan ben liseden mezun
> > olmuşum, küçük bir kızım var Allah nasib ederde kızımda liseyi okuyacak
> > olursa, inşallah siz o yıllara varmadan ölmüş olacaksınız, şu anda lise
> > okuyan gençlerimize Allah sabırlar versin. ''
> > Geometri dersinin gerkli olmadığı görülmüştür ve müfredattan geometri dersi
> > kaldırılmıştır gibi bir açılama yapılıp okutulmasaydı bence bundan daha
> > hayırlı olurdu, yoksa ne gereği vardı Ege Ünv. Güzel Sanatlar ve Heykel
> > Traşcılıktan mezunbirine bu kitbı yazdırmaya ben anlamadım ki....
>
> > 02 Şubat 2011 23:46 tarihinde ahmet elmas <ahmetelmas2...@gmail.com>yazdı:
>
> > *Arkadaşlar;*
> >> *Sorunun çözümü üzerinde durmuyorum.*
> >> *Kitabın başında, Bu güne dek TANIMSIZ TERİM olarak verdiğimiz
> >> NOKTA,DOĞRU ,DÜZLEM ve UZAYın*
> >> *TANIMLARI yapılmış!!!*
> >> *(Aşağıdakilerden hangisi Geometride TANIMSIZ TERİM değildir?*
> >> *A)NOKTA B)DOĞRU C)DÜZLEM D)UZAY E)AÇI*
> >> *Sorusunun yanıtı ne olacaksa....)*
> >> *Sonra DÜZLEMSELLİK sorusu sorulmuş.*
> >> *Öncelikle iki noktanın bir doğru belirttiği, farklı iki doğru uzayda
> >> aynı doğruya paralel ise kendilerinin de paralel olacağı ve de*
> >> *paralel iki doğrunun bir düzlem belirttiği gibi bilgileri vermeden*
> >> *böyle bir soru sormak ne derece doğrudur?*
> >> *Bu konudaki düşüncelerinizi öğrenmek istemiştim.*
> >> *Katılımda bulınan arkadaşlarıma teşekkürler...*
> >> *Saygılarımla...*
> >> *
> >> *
> >> 02 Şubat 2011 22:59 tarihinde ismail polat <ismailpolat2...@gmail.com>yazdı:
>
> >>> sınıfa bir şekil getirilip üzerinde anlatılabilir.
> >>> görsellik öğrenilirliği kolaylaştırır.
>
> >>> --
> >>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> --
> >> *http://ahmetelmas.wordpress.com/*
>
> >> <http://ahmetelmas.blogspot.com/>
> >> ahmetelmas.blogspot.com
> >> matematikdefteri.blogspot.com
> >>http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/
>
> >> *Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.*
> >> Jean-Luc Godart
>
> >> *Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
> >> Bilmek yetmez, öğretmek gerek !*
>
> >> --
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> *http://ahmetelmas.wordpress.com/*
>
> <http://ahmetelmas.blogspot.com/>
> ahmetelmas.blogspot.com
> matematikdefteri.blogspot.comhttp://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/
>
> *Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.*
> Jean-Luc Godart
>
> *Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
> Bilmek yetmez, öğretmek gerek !*
>
> 360.gif
> < 1KGörüntüleİndir- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:398309] 9. sınıf geo
Müfettiş sorarsa:" Yeni müfredatı nasıl anlatıyorsunuz? Kitapları kullanıyor musunuz? "Cevap:" MEB kitaplardından değil. Eyüp Kamil Yeşilyurt, Ahmet Elmas ve TMOZ daki birbirinden değerli hocalarımızın paylaşımlarını toparlayıp bir düzenleme yapıyorum. Kitabı ödev vermede kullanıyorum."Müfettiş:" Onlarda kim?"Cevap:" Bizim gözümüz, kulağımız, canımız ciğerimiz, matematiğe dair herşeyi öğrendiğimiz bu ülkenin en değerli emektar öğretmenleri ve onların bir araya geldiği Türkiye'nin en önemli okullarından birisi TMOZ"Şunu anlamıyorum TMOZ dan birçok hocamız eleştirilerini dile getirdi hatta eksikleri maille bile ilettiler burda bizlerle paylaştılar ama doğru düzgün hiçbir dönüt alınmadı. Yani TMOZ olmasa birkaç kitaba mahkum kalacağız yeni müfredatı öğrenmek için birde ben Şırnak ta görev yapıyorum özen göstermesem değer vermesem kimsenin haberi bile olmaz neler anlattığımdan gelipte demez bu çocuklar nasıl öğreniyor bu müfredatın sıkıntıları nedir. Bir derdin mi var TMOZ de paylaş iyiki varsın TMOZ...03 Şubat 2011 00:38 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <apollonius03@gmail.com> yazdı:
http://kisi.deu.edu.tr/huseyin.alkan/
03 Şubat 2011 00:36 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <apollonius03@gmail.com> yazdı:
prof. dr hüseyin alkan
kitabın editörü
lisans : ege üni. matematik ve astr.
y. lisans: ege üni. Uygulamalı matematik
doktora: Diferansiyel geometri
03 Şubat 2011 00:34 tarihinde Y Yılmaz <yalciny714@gmail.com> yazdı:
uzay ve açı yı tanımlı terim olarak biliyorum.
02 Şubat 2011 23:46 tarihinde ahmet elmas <ahmetelmas2011@gmail.com> yazdı:Arkadaşlar;Sorunun çözümü üzerinde durmuyorum.Kitabın başında, Bu güne dek TANIMSIZ TERİM olarak verdiğimiz NOKTA,DOĞRU ,DÜZLEM ve UZAYınTANIMLARI yapılmış!!!(Aşağıdakilerden hangisi Geometride TANIMSIZ TERİM değildir?A)NOKTA B)DOĞRU C)DÜZLEM D)UZAY E)AÇISorusunun yanıtı ne olacaksa....)Sonra DÜZLEMSELLİK sorusu sorulmuş.Öncelikle iki noktanın bir doğru belirttiği, farklı iki doğru uzayda aynı doğruya paralel ise kendilerinin de paralel olacağı ve deparalel iki doğrunun bir düzlem belirttiği gibi bilgileri vermedenböyle bir soru sormak ne derece doğrudur?Bu konudaki düşüncelerinizi öğrenmek istemiştim.Katılımda bulınan arkadaşlarıma teşekkürler...Saygılarımla...--
02 Şubat 2011 22:59 tarihinde ismail polat <ismailpolat2407@gmail.com> yazdı:
sınıfa bir şekil getirilip üzerinde anlatılabilir.görsellik öğrenilirliği kolaylaştırır.
--
http://ahmetelmas.wordpress.com/
ahmetelmas.blogspot.com
matematikdefteri.blogspot.com
http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/
Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.
Jean-Luc Godart
Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
Bilmek yetmez, öğretmek gerek !
--
Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
--
Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Adapla gelen,hürmetle gider...
--
Adapla gelen,hürmetle gider...
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
[tmoz:398307] analitik derslerine giren arkadaşlar bakarmısınız
derslerine giren arkaşlar konularda neredesiniz? ygs den sonra
analitik 2. sınavı nı yapmayı düşünen varmıdır acaba ?
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:398305] 9. sınıf geo
http://kisi.deu.edu.tr/huseyin.alkan/
03 Şubat 2011 00:36 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <apollonius03@gmail.com> yazdı:
prof. dr hüseyin alkan
kitabın editörü
lisans : ege üni. matematik ve astr.
y. lisans: ege üni. Uygulamalı matematik
doktora: Diferansiyel geometri
03 Şubat 2011 00:34 tarihinde Y Yılmaz <yalciny714@gmail.com> yazdı:
uzay ve açı yı tanımlı terim olarak biliyorum.
02 Şubat 2011 23:46 tarihinde ahmet elmas <ahmetelmas2011@gmail.com> yazdı:Arkadaşlar;Sorunun çözümü üzerinde durmuyorum.Kitabın başında, Bu güne dek TANIMSIZ TERİM olarak verdiğimiz NOKTA,DOĞRU ,DÜZLEM ve UZAYınTANIMLARI yapılmış!!!(Aşağıdakilerden hangisi Geometride TANIMSIZ TERİM değildir?A)NOKTA B)DOĞRU C)DÜZLEM D)UZAY E)AÇISorusunun yanıtı ne olacaksa....)Sonra DÜZLEMSELLİK sorusu sorulmuş.Öncelikle iki noktanın bir doğru belirttiği, farklı iki doğru uzayda aynı doğruya paralel ise kendilerinin de paralel olacağı ve deparalel iki doğrunun bir düzlem belirttiği gibi bilgileri vermedenböyle bir soru sormak ne derece doğrudur?Bu konudaki düşüncelerinizi öğrenmek istemiştim.Katılımda bulınan arkadaşlarıma teşekkürler...Saygılarımla...--
02 Şubat 2011 22:59 tarihinde ismail polat <ismailpolat2407@gmail.com> yazdı:
sınıfa bir şekil getirilip üzerinde anlatılabilir.görsellik öğrenilirliği kolaylaştırır.
--
http://ahmetelmas.wordpress.com/
ahmetelmas.blogspot.com
matematikdefteri.blogspot.com
http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/
Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.
Jean-Luc Godart
Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
Bilmek yetmez, öğretmek gerek !
--
Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
--
Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Adapla gelen,hürmetle gider...
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
[tmoz:398305] Re: 9. sınıf geo
yayınlandığında indirdik yüzeysel olarak baktık ama kötü bir şey
olacağını düşünmedik zira bunlar eskiyi düzeltmek adına atılmış
adımlardı. Satır satır detaylı incelediğimizde ise belki hatırlarsınız
bu müfredatı tek başımıza uygulanılmaz olduğunu kitap yazarların çok
dikkatli olmaları gerektiğini ve müfredatta olmayan şeylerden uzak
durmaları gerektiğini ve öğretmenlerimize de çağrı yaptık üzerinde
yeni sisteme uygun yazan her kitaba güvenmeyin diye. Sonra MEB kitabı
yayınlandı bu kitapta bile müfredat sınırları aşılmış olmasına rağmen
hilkat garibesi müfredata göre yazılabilecek en iyi kitaplardan biri
olduğunu düşündüm. Tabii herkes gibi tek önemli olan şeyi unutarak;
"öğrenci faktörü" Müfredatı satır satır incelediniz mi bilmem ben 9.
sınıf müfredatını satır satır inceleyip doküman hazırlamaya çalıştıkça
beynime ağrılar girdi hala dahi düşündükçe beynimin içi ağrıyor. Sanki
öğrencinin tüm zamanı geometri ile geçecekmiş gibi düşünülmesi,
öğrencilerin çok başarılı ve hiçbir şeyi unutmamış ya da çok iyi
öğrenmiş gibi tozpembe bakılması... Öğretmenlik hayatım boyunca MEB
müfredatının önemini savunmuştum hala dahi savunuyorum ama ortaya
konulan bu şeyi savunabilecek zerre kadar birşey bulamıyorum. ÖSYM nin
müfredat anlayışını da endişe ile bekliyorum. SBS den 420 ler üzerinde
puan almış ama dört işlem bilmeyen 9. sınıf öğrencilerini gördükçe
endişem daha da artıyor. Bir ümitle kimle konuştuysam,
çaresizliklerini dinledim. Bir beş yıl kadar bu yükü nasıl
taşıtacağız, kendi payımıza düşeni nasıl taşıyacağız hala dahi
anlayamıyorum. Dersi plan program diye yetiştirmek için işlesem
zavallı çocuklar konular altında eziliyor. Önemli olan çocuk deyip
dersi anlayacakları seviyede didik dikit detaylandırmaya kalksam zaman
su gibi akıp gidiyor plan programa göre bir arpa yol alamayınca bu
sefer biz geriliyoruz. Böyle devam etmeye kalksak öğrenciler şimdilik
memnun olurlar ama müfredat bitmeyeceği için ÖSYM sınavından sonra
yetiştirilemediği görmediği konulardan dolayı yine öğretmen suçlu
olacak. Lafın özü yukarı tükürsen bıyık, aşağı tükürsen sakal... Dert
bu olunca; bilimsel inşaa diye birşey en son sırada kalıp insanın
yüzüne pis pis sırıtıyor....
On 3 Şubat, 00:38, apollonius (kadir altıntaş)
<apolloniu...@gmail.com> wrote:
> http://kisi.deu.edu.tr/huseyin.alkan/
>
> 03 Şubat 2011 00:36 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <
> apolloniu...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > prof. dr hüseyin alkan
> > kitabın editörü
> > lisans : ege üni. matematik ve astr.
> > y. lisans: ege üni. Uygulamalı matematik
> > doktora: Diferansiyel geometri
>
> > 03 Şubat 2011 00:34 tarihinde Y Yılmaz <yalciny...@gmail.com> yazdı:
>
> > uzay ve açı yı tanımlı terim olarak biliyorum.
>
> >> 02 Şubat 2011 23:46 tarihinde ahmet elmas <ahmetelmas2...@gmail.com>yazdı:
>
> >>> *Arkadaşlar;*
> >>> *Sorunun çözümü üzerinde durmuyorum.*
> >>> *Kitabın başında, Bu güne dek TANIMSIZ TERİM olarak verdiğimiz
> >>> NOKTA,DOĞRU ,DÜZLEM ve UZAYın*
> >>> *TANIMLARI yapılmış!!!*
> >>> *(Aşağıdakilerden hangisi Geometride TANIMSIZ TERİM değildir?*
> >>> *A)NOKTA B)DOĞRU C)DÜZLEM D)UZAY E)AÇI*
> >>> *Sorusunun yanıtı ne olacaksa....)*
> >>> *Sonra DÜZLEMSELLİK sorusu sorulmuş.*
> >>> *Öncelikle iki noktanın bir doğru belirttiği, farklı iki doğru uzayda
> >>> aynı doğruya paralel ise kendilerinin de paralel olacağı ve de*
> >>> *paralel iki doğrunun bir düzlem belirttiği gibi bilgileri vermeden*
> >>> *böyle bir soru sormak ne derece doğrudur?*
> >>> *Bu konudaki düşüncelerinizi öğrenmek istemiştim.*
> >>> *Katılımda bulınan arkadaşlarıma teşekkürler...*
> >>> *Saygılarımla...*
> >>> *
> >>> *
> >>> 02 Şubat 2011 22:59 tarihinde ismail polat <ismailpolat2...@gmail.com>yazdı:
>
> >>> sınıfa bir şekil getirilip üzerinde anlatılabilir.
> >>>> görsellik öğrenilirliği kolaylaştırır.
>
> >>>> --
> >>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>> --
> >>> *http://ahmetelmas.wordpress.com/*
>
> >>> <http://ahmetelmas.blogspot.com/>
> >>> ahmetelmas.blogspot.com
> >>> matematikdefteri.blogspot.com
> >>>http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/
>
> >>> *Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.*
> >>> Jean-Luc Godart
>
> >>> *Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
> >>> Bilmek yetmez, öğretmek gerek !*
>
> >>> --
> >>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> --
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> --
> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:398174] çok farklı bir çember sorusu
Sayın Hocalarım çizilen eğrinin denklemi hakkında bilgi sahib olmamız mümkünmü? Üniversite yıllarımdan böyle bişey hatırlar gibiyim ama tam çıkartamadım
--
mokur(öğretmen)
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:398173] çok farklı bir çember sorusu
yanlış oldu zaten pardon.şekil şöyle bir şey olmayacak mı?
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:398171] çok farklı bir çember sorusu
24/pi kadar mı.cevap ne?
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:398169] iki üçgen uzunluk
haklısınız üçgen yazıyormuş ben orayı tam okumamışım.
--http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:398168]
nxn lik toplam kare sayısı veren formül belli 1^2+2^2+..........n^2
nx(n+1) nx(n+2) ...... bunların içindeki toplam kare sayısını veren bi formül varmı??
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
http://ahmetelmas.wordpress.com/
matematikdefteri.blogspot.com
http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/
Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.
Jean-Luc Godart
Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
Bilmek yetmez, öğretmek gerek !
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:398165] iki üçgen uzunluk
yanlış mı düşünüyorum bilmiyorum ama bu şekilde yorumladım.
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:398155] Re: LÜTFEN acil 2 ÖZEL soru?
cevap şıkkı yok.ama çözüm albilirmiyiz sayın hocam.
> <bertanca...@gmail.com>yazdı:
On 2 Şubat, 18:17, özgür yıldıran <yildira...@gmail.com> wrote:
> 2.soruda 2kök3 sanırım
>
> 02 Şubat 2011 18:01 tarihinde bertan çatak(öğretmen)
>> > 02 Şubat 2011 17:59 tarihinde cekuenze <cekue...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
> > hocam C deki açıları alttan üste doğru a 60-a a diye adlandırırsanız
> > K-A-K benzerliğini görürsünüz
>
>> Ulubatlı Hasan A.L BURSA- Alıntıyı gizle -
> > hocam söylediğiniz üçgenlerin benzerliği için açıları yerleştiremedim
> >> çözüm yaparsanız sevinirim.
>
> >> On 2 Şubat, 17:50, bertan çatak(öğretmen) <bertanca...@gmail.com>
> >> wrote:
> >> > 1. soruda BCE ve ACD benzerliğinden çıkar
>
> >> > 02 Şubat 2011 17:47 tarihinde halil tekin <cekue...@gmail.com> yazdı:
>
> >> > > --
> >> > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > --
> >> > sanat eserinin üzerinde imzası bulunmayan tek sanatçı
> >> > öğretmenlerdir(M.K.ATATÜRK)
>
> >> --
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > sanat eserinin üzerinde imzası bulunmayan tek sanatçı
> > öğretmenlerdir(M.K.ATATÜRK)
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
>
>
> - Alıntıyı göster -
--
--
Ulubatlı Hasan A.L BURSA
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
[tmoz:398154] Re: LÜTFEN acil 2 ÖZEL soru?
On 2 Şubat, 18:17, özgür yıldıran <yildira...@gmail.com> wrote:
> 2.soruda 2kök3 sanırım
>
> 02 Şubat 2011 18:01 tarihinde bertan çatak(öğretmen)
> <bertanca...@gmail.com>yazdı:
>
>
>
>
>
> > hocam C deki açıları alttan üste doğru a 60-a a diye adlandırırsanız
> > K-A-K benzerliğini görürsünüz
>
> > 02 Şubat 2011 17:59 tarihinde cekuenze <cekue...@gmail.com> yazdı:
>
> > hocam söylediğiniz üçgenlerin benzerliği için açıları yerleştiremedim
> >> çözüm yaparsanız sevinirim.
>
> >> On 2 Şubat, 17:50, bertan çatak(öğretmen) <bertanca...@gmail.com>
> >> wrote:
> >> > 1. soruda BCE ve ACD benzerliğinden çıkar
>
> >> > 02 Şubat 2011 17:47 tarihinde halil tekin <cekue...@gmail.com> yazdı:
>
> >> > > --
> >> > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > --
> >> > sanat eserinin üzerinde imzası bulunmayan tek sanatçı
> >> > öğretmenlerdir(M.K.ATATÜRK)
>
> >> --
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > sanat eserinin üzerinde imzası bulunmayan tek sanatçı
> > öğretmenlerdir(M.K.ATATÜRK)
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
>
> Ulubatlı Hasan A.L BURSA- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:398152] Re: LÜTFEN acil 2 ÖZEL soru?
hocam C deki açıları alttan üste doğru a 60-a a diye adlandırırsanız K-A-K benzerliğini görürsünüz02 Şubat 2011 17:59 tarihinde cekuenze <cekuenze@gmail.com> yazdı:
hocam söylediğiniz üçgenlerin benzerliği için açıları yerleştiremedim
çözüm yaparsanız sevinirim.
On 2 Şubat, 17:50, bertan çatak(öğretmen) <bertanca...@gmail.com>
wrote:
> 1. soruda BCE ve ACD benzerliğinden çıkar> 02 Şubat 2011 17:47 tarihinde halil tekin <cekue...@gmail.com> yazdı:
>
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> sanat eserinin üzerinde imzası bulunmayan tek sanatçı
> öğretmenlerdir(M.K.ATATÜRK)
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--sanat eserinin üzerinde imzası bulunmayan tek sanatçı öğretmenlerdir(M.K.ATATÜRK)
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Ulubatlı Hasan A.L BURSA
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:398151] Re: LÜTFEN acil 2 ÖZEL soru?
hocam söylediğiniz üçgenlerin benzerliği için açıları yerleştiremedim
çözüm yaparsanız sevinirim.
On 2 Şubat, 17:50, bertan çatak(öğretmen) <bertanca...@gmail.com>
wrote:
> 1. soruda BCE ve ACD benzerliğinden çıkar> 02 Şubat 2011 17:47 tarihinde halil tekin <cekue...@gmail.com> yazdı:
>
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> sanat eserinin üzerinde imzası bulunmayan tek sanatçı
> öğretmenlerdir(M.K.ATATÜRK)
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
sanat eserinin üzerinde imzası bulunmayan tek sanatçı öğretmenlerdir(M.K.ATATÜRK)
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf