30 Temmuz 2012 Pazartesi

Re: [TMOZ:536803] Re: özdeş nesnelerin dairesel sıralaması(POLYA)

  1. Farklı renklerdeki üç zar atılıyor. Üste gelen sayıların toplamının 14 olması kaç farklı şekilde gerçekleşir?

ÇÖZÜM:

 (x+x2+…+x6)3 açılımındaki x14  lü terimin katsayısı soruluyor.

x3.(1+x+x2+…+x5)3=x3(1-x6)3/ (1-x)3

=(13,2)-3(7,2)   olur.

 bu çözümü bana açıklayabilirmisiniz? (  .(1+x+x2+…+x5)3     açılımı  C(13,11)=C(13.2) yeterli olmazmıydı. paylaşıma teşekkür ederim.


30 Temmuz 2012 13:43 tarihinde Barış Demir <barisburcin@gmail.com> yazdı:
Ben de inceleme fırsatı buldum. Kayda değer çok güzel bir çalışma
olmuş.
Teşekkürler Rasim hocam...

On 30 Temmuz, 02:57, "rsmz...@gmail.com" <rsmz...@gmail.com> wrote:
> 30 Temmuz 2012 Pazartesi 02:24:15 UTC+3 tarihinde rsm...@gmail.com yazdı:
>
>
>
>
>
> > *anlayabildiğim, yorumlayabildiğim kadarı ile bir şeyler yapmaya çalıştım.
> > *
> > *yazarken biraz acele ettim. bu yüzden henüz tam istediğim gibi olmadı. *
> > *ama konuyu bilen arkadaşların bir kere gözden geçirip, hata ve
> > düzeltmeler *
> > *konusunda yardımcı olmaları iyi olur diye düşündüm. *
> > *
> > *
> > *çok defa bakıp sonra vazgeçtiğim bir konuydu. artık rahatım. :)*
> > *bilgi hatası yapmış olmayı hiç istemem.*
> > *umarım yararlı olur.*
> > *
> > *RASİM ZENCİR
>
> > EVRENİN MEYVASI BEYİN,
> > BEYNİN MEYVASIDIR
> > MATEMATİK.
>
>
>
>  polya teoremi.docx
> 183KGörüntüleİndir

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf




--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Hiç yorum yok: