15 Aralık 2011 Perşembe

[TMOZ:476871] Re: Fonksiyon tanim kumesi

rica ederim ben de tübitak sorularını araştırıp bu sorunun
cevabına bakmayı düşünüyordum.

On 15 Aralık, 12:12, sinan mamuk <sinanma...@gmail.com> wrote:
> Eline saglik suleyman hocam.ayni cozumu ben x^2 ye bolerek dusunmustum.ama
> sonu gelmemisti.tesrkkurler
> 15 Ara 2011 10:50 tarihinde "süleyman altuntaş" <altuntassuley...@gmail.com>
> yazdı:
>
>
>
> > O zaman şöyle düşünelim.
> > x^4+x^3+a.x^2+x+1=(x^2+bx+1)(x^2+cx+1)=x^4+(b+c)x^3+(2+bc)x^2+(b+c)x+1
> > x^2+bx+1  denkleminin kökü olmasın veya çift katlı kökü olsun
> > x^2+cx+1 denkleminin iki köküde negatif olsun böylece ifade R(+) da
> > tanımlı olur
> > delta   b^2-4<=0    -2<=b<=2
> > kökler toplamı<0    c>0
> > delta>=0    c^2>=4    c>=2   çıkar
> > b+c=1   ve   a=2+bc   olduğundan
> > b=-2  için  c=3  alınırsa     a=-4  çıkar
>
> > On 15 Aralık, 09:38, Mustafa Özdemir <fakiyay...@gmail.com> wrote:
> > > Soru bana biraz garip geldi.R(+)  da tanımlı olmak derken en geniş tanım
> > > kümesinin R(+) olması isteniyorsa a nasıl değişirse değişsin tanım
> > aralığı
> > > R(+)  olmaz.diye düşünüyorum....Verilen grafiği anime edince a nın hiç
> > bir
> > > değeri bu garfiği R(+) tanımlı hale getirmiyor.Ya ben yanlış
> > > düşünüyorum..yada soru hatalı gibi...
>
> > > 15 Aralık 2011 08:30 tarihinde süleyman altuntaş <
> > altuntassuley...@gmail.com
>
> > > > yazdı:
> > > > tamam biraz daha uğraşalım.
>
> > > > On 15 Aralık, 08:22, sinan mamuk <sinanma...@gmail.com> wrote:
> > > > > Hocam siklar negatif
> > > > > -4  -5/2  -4kok3  -4kok2 -5kok2
>
> > > > > cok sey denedim.simetrik grafik turev  ama cikaramadim saygilar
> > > > > 15 Ara 2011 08:15 tarihinde "süleyman altuntaş" <
> > > > altuntassuley...@gmail.com>
> > > > > yazdı:
>
> > > > > > Şöyle bir çözüm düşündüm.
>
> > x^4+x^3+a.x^2+x+1=(x^2+bx+1)(x^2+cx+1)=x^4+(b+c)x^3+(2+bc)x^2+(b+c)x+1
> > > > > > b^2-4<=0    -2<=b<=2    ve   c^2-4<=0  -2<=c<=2  olmalı
> > > > > > b+c=1    ve   a=2+bc=2+b(1-b)   olur.
> > > > > > b=-1  ve  c=2  değeri için  a=0  çıkar
>
> > > > > > On 15 Aralık, 07:35, sinan mamuk <sinanma...@gmail.com> wrote:
> > > > > > > f(x)=[x^4+x^3+a.x^2+x+1]^(1/2)  (yani kok icinde) foksiyonunun
> > R(+)
> > > > da
> > > > > > > tanimli olmasi icin a en az kac olmalidir???
>
> > > > > > --
> > > > > > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan
> > verecek
> > > > > > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> > > > > > YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
>
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf-...yıgizle -
>
> > > > > - Alıntıyı göster -
>
> > > > --
> > > > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> > > > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> > > > YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
>
> > > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > >  Adsız.png
> > > 44KGörüntüleİndir- Alıntıyı gizle -
>
> > > - Alıntıyı göster -
>
> > --
> > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> > YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
>
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Hiç yorum yok: