28 Kasım 2011 Pazartesi

Re: [TMOZ:471652] Re: Karmaşık sayı

"Karmaşık Düzlem - Örnek Problemler"
çalışmamı tamamladım.
Dün gece tam 12.00'de tam gönderecekken
elektrik kesildi.
İsabet oldu.
Hem kontrol etme hem de bir iki soru
ekleme fırsatı doğdu.
Bu akşam 20.00'deki biçimini, 20.00'de
göndereceğim.

İlgilenenlere, şimdiden şu soruyu gönderiyorum:
"IzI = 1 ve Arg(z^2 -1) = 3pi/4 koşullarını
sağlayan z sayılarını bulunuz."

Böylece; Fatih Sağlam Hocam, çizdiği grafiği
sorgulama fırsatı da bulmuş olur.
 



 

27 Kasım 2011 02:14 tarihinde barbaros gur <bhgur71@gmail.com> yazdı:
anladığım kadarıyla modül z için tek değer sözkonusu, 1+kök5 /2   aralığın nasıl bulunduğunu idrak edemedim, geç ilgilendim, saatte geç oldu, anlayamam normaldir, kimse alınmasın.
 Muharrem hocamın sağlayan z leri bulma çabasını saygıyla takip ediyorum, benim için daha da önemlisi kurgusu hatalı olabilecek sorulara
çekilen önemdir, ilgilenen dostlara başta Muharrem hocamız, teşekkürler.

27 Kasım 2011 02:09 tarihinde barbaros gur <bhgur71@gmail.com> yazdı:

 


 

27 Kasım 2011 00:48 tarihinde fatih sağlam <mtax1453@gmail.com> yazdı:



27 Kasım 2011 00:12 tarihinde Temel Gökçe <temelgokce@gmail.com> yazdı:

yararı büyük hocam, üst sınırıda bulmuş olduk, o testi sabırsızlıkla bekliyorum, ne kadar özenle hazırladığınız farkındayım TMOZ a büyük bir hediye olacak...

26 Kasım 2011 22:11 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Temelciğim;
Kusurluyum ama; "hiç yararı olmadı" deme.
IzI'nin sınırsız olacağı sanılıyordu.
Bu yüzden; en büyük değer değil, hep
en küçük değer soruluyordu.
Şimdi, ikisini de sorabiliyoruz.
Ayrıca; tamamlamaya çalıştığım
"Karmaşık Düzlem - Örnek Problemler"
dosyamda IzI'nin en küçük ve en büyük
değerlerine karşılık gelen z sayılarını da 
bulacağım.
Bu gece yetiştiremezsem, yarın mutlaka gönderirim.
Sevgiler.



26 Kasım 2011 21:50 tarihinde Temel Gökçe <temelgokce@gmail.com> yazdı:

Muharrem hocam o aralığı hepimiz buldukda sayıyı bulamadık, ne yapacaz :D

26 Kasım 2011 21:23 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Sevgili Arkadaşlarım;
Kendi sıkıntıma sizleri de ortak ettiğim için
beni bağışlayın.
İşlem hatası yaparak ortalığı velveleye verdim.
Sorunun çözümü, daha önce arkadaşlarımın da
paylaştığı gibi.
Şöyle:
  
IzI^2 -1 <= Iz^2 -1I <= IzI^2 +1 olduğundan
IzI^2 -1 <= IzI+2 <= IzI^2 +1 yazılabilir.
Bu eşitsizlik sisteminin çözümünden 
(1+kök5)/2 <= IzI <= (1+kök13)/2 bulunur.
IzI değerlerinin bu aralığı tam doldurur.

 Kendimi cezalandırarak bu z değerlerini bulup
"Karmaşık düzlem" sorularına ekleyip
göndereceğim.


26 Kasım 2011 20:27 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Temelciğim;
"Sayı bulunamıyor" derken, "böyle bir sayı yok"
demek istiyorum.
Örneğin; x+yi sayısında x veya y karmaşık çıkıyor.
Sevgiler. 

26 Kasım 2011 18:44 tarihinde Temel Gökçe <temelgokce@gmail.com> yazdı:

Muharrem Hocam birşeyler yaptım ama sanırım sayıyı bulmak pek mümkün değil gibi...

26 Kasım 2011 14:46 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Ercüment Hocam;
Önceki mesajımda bunu açıkladım.
"Ben işlem hatası yapıyor olabilirim.
Bir de siz arayın." demek istedim.
Arayıp bulamadıysanız; yaptığım
açıklama doğrudur, demektir.

26 Kasım 2011 14:40 tarihinde Ercüment SOYKAN <rcmntsykn@gmail.com> yazdı:

IzI yi buluyoruz ama z yi bulamıyoruz
böyle bir z var mıdır?

26 11 2011 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazmış:
> Soruyu şöyle soralım:
> "Iz^2 -1I = IzI +2 eşitliğini sağlayan
> z sayılarından, mutlak değeri en küçük
> olanı için IzI = (1+kök5)/2 olarak bulunmuştur.
> Bu z sayısını bulunuz."
>
> 26 Kasım 2011 14:15 tarihinde Ercüment SOYKAN <rcmntsykn@gmail.com> yazdı:
>
>> x^2+y^2 nin en küçük değeri için
>> x veya y den birini 0 seçilmeli
>> diye düşündüm
>>
>> 26 11 2011 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazmış:
>> > Tabi; problem çok değişkenli fonksiyonlara
>> > taşınarak uzun yollardan çözülebilir.
>> > Ama; Lise programları çerçevesinde ele
>> > almalıyız.
>> > Eğer; geometrik yorumlarla bir çözüm yolu
>> > bulamazsak, bu tür soruların hatalı yorumlara
>> > dayanılarak ortaya konulduğunu duyurmak
>> > zorundayız.
>> >
>> >
>> > 26 Kasım 2011 14:04 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com>
>> yazdı:
>> >
>> >> İbrahim Hocam;
>> >> 3. ve 4. satırlardaki eşitsizlikler xıt yönlü olmalı.
>> >> Ercüment Hocam;
>> >> Neden x^2 = 0 olması gerektiğini anlayamadım.
>> >> Yine de çok yardımcı oldunuz.
>> >> Sorunu tam olarak ortaya koyabilmemi sağladınız:
>> >> Şöyle ki;
>> >> IzI^2 -1 <= Iz^2 -1I <= IzI^2 +1 olduğundan
>> >> IzI^2 -1 <= IzI+2 <= IzI^2 +1 yazılabilir.
>> >> Bu eşitsizlik sisteminin çözümünden
>> >> (1+kök5)/2 <= IzI <= (1+kök13)/2 bulunur.
>> >> IzI değerlerinin bu aralığı tam doldurmadığını gördüm.
>> >> z = (1+kök13)/2 sayısı verilen eşitliği sağlıyor.
>> >> Yani; bu eşitliğe göre, IzI'nin en büyük değeri vardır.
>> >> Ama; IzI = (1+kök5)/2 olan ve verilen eşitliği
>> >> sağlayan bir z değeri yoktur.
>> >> En azından ben bulamadım.
>> >> Öyleyse; eşitliği sağlayan z'lerin mutlak değerlerinin
>> >> en küçüğü (1+kök5)/2 olamaz.
>> >> Başka bir çözüm aramak zorundayız.
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >> 26 Kasım 2011 13:19 tarihinde Ercüment SOYKAN - Öğretmen - Ankara <
>> >> rcmntsykn@gmail.com> yazdı:
>> >>
>> >> z=x+yi olmak üzere
>> >>> Iz^2 -1I =IzI +2 koşulunu sağlayan
>> >>> IzI nin en küçük değeri soruluyor
>> >>> IzI=(x^2+y^2)^(1/2) olduğundan
>> >>> x^2=0 olmalı IzI=IyI=(1+kök5)/2 olur
>> >>> diyebilir miyiz?
>> >>>
>> >>>
>> >>> 26 11 2011 tarihinde DNZKRDG <karadagdeniz@gmail.com> yazmış:
>> >>> > Haklsınız reelde algılamş wolfram abi :)
>> >>> >
>> >>> > [image: Adsız.png]
>> >>> >
>> >>> > --
>> >>> > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
>> >>> > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>> >>> >
>> >>> > http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>> >>> >
>> >>>
>> >>>
>> >>> --
>> >>> *"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle
>> >>> münasebetlerini
>> >>> anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı
>> >>> gibi
>> >>> yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ
>> düşünülmesi,
>> >>> taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi
>> >>> ideallerimizle buluşturur."*
>> >>>
>> >>> --
>> >>> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
>> >>> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>> >>>
>> >>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>> >>>
>> >>
>> >>
>> >
>> > --
>> > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
>> > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>> >
>> > http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>> >
>>
>>
>> --
>> *"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini
>> anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı
>> gibi
>> yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi,
>> taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi
>> ideallerimizle buluşturur."*
>>
>> --
>> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
>> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>>
>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>
>
> --
> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>


--
*"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini
anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı gibi
yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi,
taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi
ideallerimizle buluşturur."*

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Kemal Hasoğlu Lisesi
Bahçelievler İstanbul

HAYDAR DOOOST



--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Kemal Hasoğlu Lisesi
Bahçelievler İstanbul

HAYDAR DOOOST


--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Kemal Hasoğlu Lisesi
Bahçelievler İstanbul

HAYDAR DOOOST


--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Kemal Hasoğlu Lisesi
Bahçelievler İstanbul

HAYDAR DOOOST


--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Hiç yorum yok: