30 Nisan 2011 Cumartesi

Re: [tmoz:422078] 0/0 pürüzünün açıklanması

bu tartışmlaraın neticesi ne olacak acaba..
bir hocamız nokta çembermidir dedi,
hocalarımızın bir kısmı evet dedi bir kısmı değildir dedi sonra izmirden bir prof. dejenere çember demiş
sonucu ne oldu henüz belli değil, eğer çember veya dejenere çember ise çembere nasıl tanım yapıyorlar
merak konusu çünki nokta diye bir şey olmadığına göre çember tanımı belirli birşeye belirli uzaklıktaki şeylerin bileşimimi?
işin garip tarafı nokta yoksa yokluktan belirli uzaklıkta nasıl olur, bunuda anlamadım.
 
eğer nokta çember değilse bir doğru parçasına belirli uzaklıktaki noktaların kümesi nasıl birşeydir.?
 
Muharrem hocam 0/0 sayını tanımlarken sıfır vektöründen bahsetmiş ve sıfır vektörü yoktur mu dicez demiş ,
nokta bir çember ise sıfır vektörü yoktur diyebiliriz.
 
Ayrıca Muharrrem hocam ben bilgisayarın hesap makinasında ve de değişik hesap makinlarında 0/0 yazdığımda
tanımsızıdır hatası veriyor. Eğer yabancı mühendisler  bu hesap makinları ile çalışıyor ve bu kadar teknoloji gelişiyorsa
ne hatası var 0/0 ın ?
 
bu belirsizliklere eğer ki cevab bulunacak olursa da sevinecez kolay gelsin matematikçilere ....
 


 
30 Nisan 2011 14:09 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Sevgili Arkadaşlarım;
Oranın bir kesir gibi gösterilmesi beni pek
rahatsız etmiyor. Sözlerin gelişinden bir oranla mı
bir kesirle mi karşı karşıya olduğumuz anlaşılıyor.
Yine de burada bir karışıklık söz konusu oluyorsa,
yatay tek çizgi yerine örneğin, birbirine yakın çizilmiş
iki yatay çizgi önerilebilir.
Eyüp Kamil Hocamın y/x = 1 örneği şöyle açıklanabilir:
Oran bir gerçek sayı ikilisidir. Eşitliğin sağındaki 1
bir gerçek sayı olduğundan sol taraf da bir gerçek
sayı olarak algılanır. Dolayısıyla, eşitlik x = 0 için
tanımsız olur. Ancak y/x = 1/1 diye yazılırsa ben bunu
bir oran olarak algılarım. (0,0) ikilisi de bu eşitliği
sağlar derim.
İki gündür Saygın Dinçer Hocamla tadına doyamadığım
sohbetler sürdürüyoruz. Kendisi düşüncelerini
yazacak mı bilmiyorum. O henüz bilmiyor ama,
benim kafamdaki 0/0 pürüzünün çözülmesine
büyük katkı sağladı.Yanlış anlaşılmasın; benimle
tamamen aynı fikirde demiyorum. Ama ekteki
yazımı okursa bana daha çok yaklaşacağına
inanıyorum. Düşüncelerimin daha da netleşmesine,
Barbaros Hocamın sağladığı katkıyı da belirtmeliyim.
O da tam benim gibi düşünmüyor. Benim pürüze
takıldığım yerde henüz.
Ben pürüzü çözdüğümü düşünüyorum.
Sevgiler, saygılar, selamlar.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Hiç yorum yok: