>
> Rasim hocam çok güzel yazmışsınız, 2 saatlik bir ders için konu
> yoğunluğu için ne düşündünüz. Aktif olarak bir sınıfta ders
> işliyormusunuz. İşliyorsanız yıllık konu dağılımı için hangi
> tedbirleri aldınız. Bu tecrübelerinizi de paylaşırsanız yazınız eksik
> kalmamış olacak.
>
> On 30 Eylül, 02:37, RASİM.ZENCİR-DENİZLİ <
rsmz...@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > *tüm arkadaşların duygularına katılmamak mümkün değil. öğretenleri
> > bilgilendirmeden böyle bir uygulamaya geçişin mazereti olamaz. 70 li
> > yıllarda da böyle bir değişim olmuştu ve modern matematiğe geçilmişti. ama o
> > zaman*
> > *bakanlık tüm matematik dersi öğretmenlerini okul açılmadan kursa almıştı.
> > kurstan gelen öğretmenler hevesle aktarmışlardı yeni konuları. böyle
> > sıkıntılar da hiç yaşanmamıştı. zaten bu uygulama da modern matematiğe
> > yeniden dönüş **sanırım.*
> > *bütün bunlara rağmen 10. sınıf geometri kitabını inceledikten sonra
> > yapılan değişikliğin son 30 yılın en iyi değişimi ve gelişimi olarak gördüm.
> > kitabı hazırlayanları kutlamak isterim. kitap gerçekten değişik yönleri
> > ile bir el kitabı *
> > *niteliğinde. bundan sonraki geometri ve matematik kitaplarının öncüsü
> > olacak*
> > *gibi. ya da olmasını temenni ederim.*
> > **
> > *vektörsüz matematik olmaz. kitabı inceleyen herhangi bir kişinin ilk
> > anladığı şey bu. bende de öyle oldu. meğerse vektör konusu müfredatta
> > olmayınca neler kaçırmışız? bulmacada bazı eksik parçalar tamamlanıyor gibi
> > geldi bana. hangi matematik kitabında, hangi konu böyle güzel işlenmiş?*
> > **
> > *iki yıl önce, müfredata bazı konular eklenmiş, bazıları da çıkarılmıştı.
> > bir anlam verememiştim. çünkü belli bir bilimsel mantığı yoktu. sanki
> > rastgele bazı konular çizilmiş bazıları da eklenmişti. çizilen bazı
> > konuların da temel konular olmasına rağmen yapılmıştı bu. matematiğin
> > mantığı tamamen yok edilmiş geriye ezberlenmesi gereken bazı formüller
> > kalmıştı. hepimiz biliyoruz neler yaşadığımızı. **dizilerde limit olmayınca
> > fonksiyonlarda limiti anlatmak mümkün değil. denklik bağıntısı verilmeden ne
> > rasyonel sayı, ne vektör ne de matematiksel mantık anlaşılabilir. *
> > **
> > *günümüz matematiği bazı temellere dayanır. bu temeller olmazsa
> > matematik dersleri havada kalır. zaten öyleydi de. işte bu temellerden biri
> > de vektördür diye düşünüyorum. umarım benzer şekilde denklik ve sıralama
> > bağıntısı da tekrar müfredata girer. çünkü onlar da temel konulardan
> > birisi. *
> > *(her ne kadar konu olarak sevmesem de)*
> > **
> > *bütün yaşanan sıkıntılara rağmen, yıllardan sonra ilk defa umutlandım.
> > herşeye rağmen yapılan değişiklikler iyi, uygulama kötü diye düşünüyorum.*
> > *
>
> > *RASİM ZENCİR
>
> > EVRENİN MEYVASI BEYİN,
> > BEYNİN MEYVASIDIR
> > MATEMATİK.
>
> > 30 Eylül 2010 00:09 tarihinde Çağdil Feyzi Türkmen <
cagdilfe...@gmail.com>yazdı:
>
> > > o zaman baslayalım hocam.degişik örnekler vermeye.
>
> > > On 29 Eylül, 19:34, apollonius (kadir altıntaş)
> > > <
apolloniu...@gmail.com> wrote:
> > > > Ben çokta olumsuz düşünmüyorum aslında. Bazı arkadaşları mevzuattan biraz
> > > > uzak gördüm. Program aralık 2009 da kabul eilip yayınlandı. Son
> > > düzeltmeleri
> > > > ile birlikte 4 nisanda yayınlandı. 9 ve 10. sınıflarda bu konuların
> > > > okutulacağı aylar öncesinden belli olmuştu.TTKB ye ilk mail atanlardan
> > > > birisiyim. Özellikkle ispat biçimlerine öne veripte programda pisagor
> > > > teoremin ispatı adı altında verdikleri örnek "ispat nasıl yapılmaz" ın
> > > bir
> > > > örneği. Tamamaem mantık hataları ile dolu. ciddiye alıp cevap verme
> > > gereği
> > > > duymadılar bile. Bakanlık bu programı devam ettirecek. seneye 11. sınıfta
> > > > sanırım kare konusunu büyük ihtimalle koordinat düzlemide vektörel olarak
> > > > anlatırız. Bu program değişikliğinin gerekçesinin anlamış değilim. Ama
> > > > program karşısında aciz de değilim hiçbirimiz değiliz. 10.000 tane
> > > öğretmen
> > > > her konuya bir etkinlik ve bir örnek hazırlayıp yayınlasa bir gecede
> > > > geometri eserri oluştururuz. Şu an bu programdan dönüş olmadığına göre
> > > > yapabileceğimz tel şey programı en iyi ve verimliğ şekilde uygulamak
> > > olur.
> > > > Bu konudada en büyük yardımcılarımız meslektaşlarımız, yani biziz.
> > > Eleştiri
> > > > yapmak yerine uygulanabilir örnek hazırlamak ve paylaşmak çok daha
> > > faydalı
> > > > olur diye düşünüyorum. Çünkü TTKB bizi ciddiye bile almıyor. Günler
> > > > öncesinden bu konularla ilgili sunumları hazırlama zahmeti gösteren sayın
> > > > eky hocama da saygılar sunuyorum. Allah razı olsun Hepimiz böyle bir
> > > > paylaşımda bulunsak inanaın sorun kalmaz. Saygılarımla
>
> > > > 28 Eylül 2010 23:00 tarihinde NY <
nazifyilma...@gmail.com> yazdı:
>
> > > > > HOCALARIM DERS TE NE ANLATACAĞIMI BİLEMİYORUM SAFSAKLAYIP DURUYORUM
> > > > > ÖĞRENCİLERDE AVAL AVAL BAKIYORLAR
> > > > > HERHALDE YENİ GEOMETRİ STRATEJİSİ BU OLSA GEREK
> > > > > ÇOCUKLARI OKULDA TUTTA NASIL OLURSA OLSUN
>
> > > > > --
> > > > > * Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
> > > > > * Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
> > > > > * Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni
> > > > > kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe
> > > > > edilmemesi gerekmektedir.
> > > > > * Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
> > > İlgili
> > > > > kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar
> > > > > göndermeyiniz.
> > > > > * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
> > > formatları
> > > > > kullanmalısınız.
> > > > > * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
> > > > > * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
> > > > > * Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf
> > > > > kullanınız.
> > > > > * Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
> > > > > * Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.
>
> > > > --
> > > > Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni-
> > > Alıntıyı gizle -
>
> > > > - Alıntıyı göster -
>
> > > --
> > > * Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
> > > * Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
> > > * Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni
> > > kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe
> > > edilmemesi gerekmektedir.
> > > * Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili
> > > kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar
> > > göndermeyiniz.
> > > * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları
> > > kullanmalısınız.
> > > * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
> > > * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
> > > * Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf
> > > kullanınız.
> > > * Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
> > > * Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.- Alıntıyı gizle -
>
> > - Alıntıyı göster -
>
> --
> * Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
> * Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
> * Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
> * Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
> * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
> * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
> * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.