31 Temmuz 2013 Çarşamba 23:40:25 UTC+3 tarihinde M.Şah EKİN yazdı:
--(parça parça duygu seli olsada yazmak istdim.Vakti olanlara)
msekin diyor ki...Derse asla hazırlıksız girmeyin;-Öğrenci önünde bir kez tökezlerseniz karizmayı çizdirirsiniz
toparlanmanız zaman alır bu durum canınızı çok ama çok sıkar...-Öğrenciye ders çalışma konusundaki tavsiyeleriniz havada kalır.
-Eğer iyi olduğunuzu düşünüyorsanız her davranışınızın ve çalışmalarınızın
model alındığını unutmayın...-Arada bir notlarınıza bakın (ihtiyacınız olmasa dahi) bunun doğal olduğunu öğrenciye hissettirin.Aksi taktirde sizi model alanlar mükemmelliyetçi bir ruha bürünüp yapabileceklerinizi yapamadıklarında hayal kırıklığı yaşayabilirler.
-Arada bir notlarınıza bakmayı abartmayın bu durumda öğrenci hiçbirşey bilmediğiniz zannına kapılabilir.Bu durumda da anlattıklarınız karşılık bulmaz...
-Öğrenciye çok şey bildiğinizi hissettirin ama hiçbirşey bilmediğinizi ifade edin
-Arada bir özellikle basit sorulara yanlış cevaplar verin.Öğrenci bunu farkederse sadece tebessüm edin.Açıklama gereği hissetmeyin.O zaten ne yapmaya çalıştığınızı anlar.Bu davranışınız ilerde anlık sorulan bir soruya veremediğiniz veya yanlış verdiğiniz bir cevap için öğrenci nazarında itibarınızı zedelemez...
-Mümkün mertebe öğrenciyi konu anlatımına ve soru çözümüne katın.Öğrenciyle iletişimidengeli bir şekilde sağlayan.Ne laobali olsun nede çekingen ve sıkılgan...
-Öğrencinin verdiği yanlış cevaplara tepki göstermeyin.Sınıfta alay konusu olabilir.Öğrencinin derse olan ilgisi bir kenara dursun özgüvenini bitirirsiniz. Özgüveni biten çocuk bir süre sonra hiçlik duygusuna kapılabilir...
-Öğrencinin alay konusu olabileceği bir davranışını görürseniz engel olun ve dikkatleri başka bir yönde veya konuda yoğunlaştırın
-Öğrencinin yanlış cevaplarını terslemeyin (alakasız cevaplar olsa bile) evet senin dediğin yoldanda da yapılabilir deyip geçiştirin
-Öğrenciye değer verdiğinizi hissettirin tebessümü hiç ama hiç eksik etmeyin
Derste ne anlattığınız dan ziyade ne olduğunuz önemli...!............................................................ .............................. ......
Her öğrenciyi oskar ödüllü bir oyuncu belleyin ama yönetmeni ve senaristi siz olun
Eee oskar ödüllü öğrencinin yönetmeni olmak her babayiğitin harcı değil...:)
(Derse hiçbir hazırlık yapmadan...)Değerli meslektaşlarım...Aynı gün dersine girdiğimiz farklı şübelerden en şanslı olan
en son dersine girdiğimiz sınıftır.Bir öncekilerde unuıtulankonu kısımları ve farklı soru tipleri bir sonraki sınıfta aklımıza gelir
ve bunları o sınıfla paylaşırız.Peki bir öncekilerin suçu ne...Hiçbirimizin öğrenciyi kobay olarak kullanmaya hiç ama hiç hakkı yok
Bunları yazarken bu yazıyı okumaya vakıf olan her arkadaşımınherhangi bir konuyu herhangi bir ortamda elini kolunu sallaya salla en iyi şekild anlatacağı konusunda da hiç ama hiç şüphem yoktur.
Okuma zahmetinde bulunan tüm tmozyalı sevdalılarına en derin muhabbetlerimle
İnancın tamsa Başarmış adasmsın Azmin varsa Başarıya gebesin
************************************************************ ***************
30 Temmuz 2013 22:41 tarihinde Cahit Kayaer <cahitk...@gmail.com> yazdı:Gurhan ayrica slaytlarla ders anlatilmaz sadece slaytlar yardimci aractir kontrol hep ogremende olmalidir. Ama dusunun anlattiginiz konuyla ilgili bir gorseli bu video olabilir slayt olabilir muzik olabilir tamda o anda izlettirmek dersi hem canli hale getirir hem de zevkli. Teknoloji bunlar icin var yoksa her sinifa bir akilli tahta taksan ne ise yarar ki ogretmeni olaya katmadigin surece bos.
30 Tem 2013 22:33 tarihinde "Gürhan aydin" <geome...@gmail.com> yazdı:Evet haklısınız, teknolojiyi en üst seviyede kullanmak gerekir. Ama burada öğrencinin seviyesi önemli. Projeksiyon tablet ilk kullanılmaya başlandığında bir deste 40 soru çözdüğünü idda edenler vardı!Evet her şekilde derse hazırlıklı girmek iyidir.Ama aynı dersi aynı şekilde iki farklı sınıfa anlatsanız farklı tepkiler alabilirsiniz ( vay hoca süper! Veya hiçbirşey anlamadım gibi) o sebebten teknoloji sınıfta anında gelişebilen tepkilere uyumlu olmalı, yani bir yeni slayt açayım derken sınıf 10 dk beklememeli gibi.Mesut Hocam tebrikler,--
30 Temmuz 2013 Salı tarihinde Kksl Ygt adlı kullanıcı şöyle yazdı:Mesut hocam bilgisayar desteğini 2000 li yıllardan beri savunuyorum. Lise de meslek lisesi bilgisayar bölümünde okudum. O yıllarda bunun hayalini kurardım ama bilgisayar destekli eğitim anaayışıyla şu an yapılanlar çok farklı şeyler. Sizin yaptıklarınıza karşılık yazmıyorum lütfen yanlış anlamayın ama sadece 40 dk tahtaya soru yansıtıp bilgisayar destekli eğitim yaptık oluyor.
tekrar not size değil yazdıklarım yanlış anlaşılmasın30 Tem 2013 21:40 tarihinde "Mesut Topal" <mesutopal@gmail.com> yazdı:--
Ersin Hocam, bu güzel jestin için teşekkürler.Köksal Hocam, bilgisayar destekli anlatımlaneler yapılacağını bir bilseniz aklınız durur :)Youtube'a Holloween class yazın bir bakın hocam.Yada, en basitinden vitamin sayfasında ki konu anlatımlarına bir bakın,Şu Kesin:Kafadan anlatım iyidir diyen bilgisayarla neler yapılabileceğinden habersizdir.Bilgisayarla anlatım iyidir diyen biride, kafayı kullanmayı bilmiyordur.Benim fikrim belli, taraf tutmuyorum.Bilgisayar destekli Kafadan Anlatım.."Faziletlerin en üstünü, sana gelmeyene gitmen, vermeyene vermen ve kötülük edene iyilik etmendir." (Hadisi Şerif)30 Temmuz 2013 21:30 tarihinde Kksl Ygt <koksalyigit@gmail.com> yazdı:Mesut hocam, bilgisayar destekli eğitimin dozunu iyi ayarlamak gerekiyor. Çok Bilgisayar desteğinde öğrencinin ilgisinin çok rahat dağıldığını ve uyur gibi (tv izler gibi) ders dinlediğini düşünüyorum. Dengeyi iyi kurmak lazım ama ders mutlaka kafadan anlatılmalı.
30 Tem 2013 21:21 tarihinde "Mesut Topal" <mesutopal@gmail.com> yazdı:Bilgisayar Destekli Kafadan AnlatımKafadan anlatımın etkileyiciliği, öğrencide bıraktığı etki ve 3-4 yıl sonra öğretmenin elde edeceği kabiliyet küçümsenmemeli. Bunun faydasını ancak kafası çalışan insanlar anlayabilir (örnek Walter Lewin ). Aynı şekilde bilgisayarda yapılmış hazırlığın avantajları da sayılamayacak kadar çoktur. Bunu da ancak bilgisayar programlarına hakim kişiler anlayabilir(örnek holloween class).1 yıl dersi kafadan anlattım, Derse girmeden en az 20 soruyu ve özellikleri güzelce ezberliyordum. Bir zaman sonra sadece özellik ezberlemek yeterli gelmeye başlıyor, çünkü artık soruları ka
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder