kendi adıma ben öğrenciye aynı anda 3 konu birden öğretilmek istenmesinin mümkün olmadığını söylüyorum. olmuyor da zaten. konuları bilenler için konular arası bağlantı kurması açısından dediklerinize katılıyorum. ama yeni öğrenen birine zor...
öğrenciye yamuğun onlarca özelliklerini öğreteceğim derken zırt diye köşe koordinatları verilen yamuğun çevresi sorulursa veya orta tabanın vektörel ifadesi sorulursa yapılabilecek birşey yok.
meyve tabağında elma, portakal ve havuç var. üçünü aynı anda yemek olmuyor. teker teker yenmeli. :)
söz konusu sistem belki üniversitelerde, belki de fen liselerinde olabilir ama diğerlerinde bence mümkün değil.
bir de sanırım bu sistemi hazırlayanlar bile siz kadar savunmadılar. :)))
saygılar hocam.
5 Kasım 2012 21:25 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Sevgili Arkadaşlarım;Vektör Kavramı ve vektörel yaklaşım üzerinedüşüncelerimi yazacağım:Sayı ve şekil kavramları ne kadar matematiksel isevektör kavramı da o kadar matematikseldir.Soyutlamanın fiziksel evrenden yapılmış olması,vektörü matematiğin dışına çıkarmayı gerektirmez.Sayıların ve şekillerin de aynı fiziksel evrendensoyutlandıkları unutulmamalı.Bir üniversite matematiği kitabının sayfalarınırastgele çevirdiğinizde, sayfaların yarısındavektörel ifadeler gözünüze çarpar.Uzay analitik geometrisini vektörsüz düşünmek imkansızdır.Çok değişkenli fonksiyonlara koordinat sistemlerindekarşılık gelen yüzeyler, vektörel yaklaşımlarla incelenir.Bunları konu edinen vektörel analiz, matematiğin önemli dallarındandır.Değişik geometri sistemlerinin çıkış noktası olan geometrik dönüşümlervektörel yaklaşımlarla kolayca açıklanır.Sayılar ve şekillerle yapılandırılan sistemlerdeki düşünme sanatlarıvektörlerle de yapılabilir. Ayrıca; vektörel yaklaşımlar o düşüncesistemleri içinde de düşünme sanatlarına farklı açılımlar getirir.Yine; Lise matematiğinde karmaşık sayılar ve analitik geometrikonularında nasıl kolaylıklar getirdiği apaçıktır.Matrisleri vektörlerle birlikte işlemek, matris kavramına çok şey katar....Böylesine matematiksel bir kavramın, kaynağına da katkısının olmaması düşünülemez.Elektrik akısının, ışık akısının, magnetik akının, işin,... skaler çarpımla;momentin, akım taşıyan bir telin etrafında oluşan magnetik alanın,... vektörel çarpımlaifade edilmesi öğrenciyi hem matematiği hem de fiziği anlamlı bulmaya yönlendirecektir."Matematik, matematik içindir." denilebilir.Ancak; hiçbir uygulaması olmayan matematik dalı da o yönde gelişmez.Geliştirilmesine gerek duyulmaz.Sırf sanat olsun diye yapılan matematik, sadece yapanı ilgilendirir.Demek istediğim;Vektörel yaklaşımlar fizikte kullanılıyor diye,bu öz be öz matematiksel kavramı fiziğe bırakamayız....Sayılar ve şekillerle kurulan yapılara böylesine katkıları olan vektör kavramınınmatematiksel bir yöntem olarak lise-1 veya lise-2'de verilmeye başlanmasıson derece yerinde olmuştur.Bu sayede;hem lisede hem de üniversitede,hem matematik konuları arasındahem de matematik ve fizik konuları arasındaorganik bağların kurulması sağlanabilecektir.Hangi gerekçe ile yapılmış olursa olsun;böyle olumlu bir dönüşümden geri dönüş yapılmasıyetiştirmeye çalıştıklarımızın zararına olacaktır.Devam edeceğim.Sevgiler, saygılar.--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder