5 Kasım 2012 Pazartesi

Re: [TMOZ:565403] Re: Geometri Programı Üzerine Düşüncelerim

muharrem hocam, sanırım buradaki hiç kimse vektörlerin müfredata dahil edilmesine karşı değil.  vektörlerlerin nimetlerini bize anlatma.  :)   sağlığa bile ne kadar yararlı olduğunu biliyoruz. :)

kendi adıma ben öğrenciye aynı anda 3 konu birden öğretilmek istenmesinin mümkün olmadığını söylüyorum.  olmuyor da zaten. konuları bilenler için konular arası bağlantı kurması açısından dediklerinize katılıyorum. ama yeni öğrenen birine zor...

öğrenciye yamuğun onlarca özelliklerini öğreteceğim derken zırt diye köşe koordinatları verilen yamuğun çevresi sorulursa veya orta tabanın vektörel ifadesi sorulursa yapılabilecek birşey yok. 

meyve tabağında elma, portakal ve havuç var. üçünü aynı anda yemek olmuyor. teker teker yenmeli. :)


söz konusu sistem belki üniversitelerde, belki de fen liselerinde olabilir ama diğerlerinde bence mümkün değil.

bir de sanırım bu sistemi hazırlayanlar bile siz kadar savunmadılar.  :)))

saygılar hocam. 

 


5 Kasım 2012 21:25 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Sevgili Arkadaşlarım;

Vektör Kavramı
ve vektörel yaklaşım üzerine
düşüncelerimi yazacağım:

Sayı ve şekil kavramları ne kadar matematiksel ise
vektör kavramı da o kadar matematikseldir.
Soyutlamanın fiziksel evrenden yapılmış olması,
vektörü matematiğin dışına çıkarmayı gerektirmez.
Sayıların ve şekillerin de aynı fiziksel evrenden
soyutlandıkları unutulmamalı.
Bir üniversite matematiği kitabının sayfalarını
rastgele çevirdiğinizde, sayfaların yarısında
vektörel ifadeler gözünüze çarpar.
Uzay analitik geometrisini vektörsüz düşünmek imkansızdır.
Çok değişkenli fonksiyonlara koordinat sistemlerinde
karşılık gelen yüzeyler, vektörel yaklaşımlarla incelenir.
Bunları konu edinen vektörel analiz, matematiğin önemli dallarındandır.
Değişik geometri sistemlerinin çıkış noktası olan geometrik dönüşümler 
vektörel yaklaşımlarla kolayca açıklanır.
Sayılar ve şekillerle yapılandırılan sistemlerdeki düşünme sanatları
vektörlerle de yapılabilir. Ayrıca; vektörel yaklaşımlar o düşünce
sistemleri içinde de düşünme sanatlarına farklı açılımlar getirir.
Yine; Lise matematiğinde karmaşık sayılar ve analitik geometri
konularında nasıl kolaylıklar getirdiği apaçıktır.
Matrisleri vektörlerle birlikte işlemek, matris kavramına çok şey katar.
...
Böylesine matematiksel bir kavramın, kaynağına da katkısının olmaması düşünülemez.
Elektrik akısının, ışık akısının, magnetik akının, işin,... skaler çarpımla;
momentin, akım taşıyan bir telin etrafında oluşan magnetik alanın,... vektörel çarpımla
ifade edilmesi öğrenciyi hem matematiği hem de fiziği anlamlı bulmaya yönlendirecektir.
"Matematik, matematik içindir." denilebilir.
Ancak; hiçbir uygulaması olmayan matematik dalı da o yönde gelişmez.
Geliştirilmesine gerek duyulmaz.  
Sırf sanat olsun diye yapılan matematik, sadece yapanı ilgilendirir.
Demek istediğim;
Vektörel yaklaşımlar fizikte kullanılıyor diye, 
bu öz be öz matematiksel kavramı fiziğe bırakamayız. 
...
Sayılar ve şekillerle kurulan yapılara böylesine katkıları olan vektör kavramının 
matematiksel bir yöntem olarak lise-1 veya lise-2'de verilmeye başlanması 
son derece yerinde olmuştur.
Bu sayede; 
hem lisede hem de üniversitede,
hem matematik konuları arasında
hem de matematik ve fizik konuları arasında 
organik bağların kurulması sağlanabilecektir.
Hangi gerekçe ile yapılmış olursa olsun;
böyle olumlu bir dönüşümden geri dönüş yapılması
yetiştirmeye çalıştıklarımızın zararına olacaktır.
Devam edeceğim.
Sevgiler, saygılar.
 

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Hiç yorum yok: