1. soru
Bir P noktasının bir (O,R) çemberine göre kuvveti,
P'den geçen ve çemberi A ve B noktalarında kesen
bir kesen üzerindeki PA ve PB vektörlerinin skaler
çarpımıdır. Bu çarpım P'den geçen her kesen için sabittir.
Bu tanıma göre; çember içindeki bir noktanın çembere
göre kuvveti negatif, çember üzerindeki bir noktanınki
sıfır ve çember dışındaki bir noktanınki pozitif olur.
Özel olarak; P'den geçen keseni çemberin O merkezinden
geçen kesen olarak alalım:
I. durum
IOPI = x < R ise;
PA.PB = (R-x).(-R-x) = -k^2
x = Kök(R^2 -k^2)
Geometrik yer (O,x) çemberidir.
II. durum
IOPI = x = R ise;
PA.PB = 0
Geometrik yer (O,R) çemberidir.
III. durum
IOPI = x > R ise;
PA.PB = (x-R).(x+R) = k^2
x = Kök(R^2+k^2)
Geometrik yer (O,x) çemberidir.
17 Eylül 2011 20:34 tarihinde ergihan kılıç <ergihan@gmail.com> yazdı:
2 SORU İCİN İNŞALLAH HATA TOKTUR2011/9/17 Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com>
Kemal Aydın Hocamın soruları:1. Düzlemde, bir çembere göre verilen bir kuvvetteolan noktaların geometrik yeri nedir?2. A ve B sabit iki nokta olsun.Düzlemde IPAI = 2.IPBI koşulunu sağlayanP noktalarının geometrik yeri nedir?Vakit buldukça geçmişi tarıyorum.Çözümü eksik bırakılmış soruları yenidengündeme getiriyorum.İlgilenenler biraz düşünsün istedim.Benim çözümümü akşama vereceğim.Sevgiler, saygılar.--10 Ağustos 2011 09:21 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Soruya bakmadım.Sadece bir yer gözüme takıldı.Çember düzleminde,- çemberin dışındaki bir noktanın çembere göre kuvveti pozitif;
- " üzerindeki " " " " " sıfır;- " içindeki " " " " " negatiftir.10 Ağustos 2011 04:03 tarihinde fehmi kayrak <trapper35tr@gmail.com> yazdı:aynen budur hocam . 2. açıklamamda eş kuvvetli iki noktanın biri içte diğeri dışta olabiliri kıvrandım sayısal olarak verecektim ki açıklayıcı olur diye ama eş kuvvetli demesi daha kısa oluyormuş onufarkedemedim.o da izden oldu...iyi çalışmalar.10 Ağustos 2011 03:56 tarihinde murat alagoz <muratalagoz40@gmail.com> yazdı:
anlayamadım hocam.ama çizdiğiniz şekil yol gösterici oldu.geometrik yer için 3 durumdan bahsedebiliriz1)eğer içteki çemberin yarıçapı ile benim gönderdiğim şekildeki kırmızı teğetler eşit ise geometrik yer bir nokta ve çember,2)büyük ise eş merkezli iki çember,3)küçük ise sadece bir çemberdir.10 Ağustos 2011 03:48 tarihinde fehmi kayrak <trapper35tr@gmail.com> yazdı:
ilk çember ile ortak merkezli size 0,4 br. yarı çaplı çember ile 9,892 yaklaşık yarı çaplı çemberleri deneyin diyecektim :) kuvvet aynı çıkabilir babında ama eş kuvvetli demek yerine :) benimkisi ayakla kulağa yönelmek olacaktı.
10 Ağustos 2011 03:42 tarihinde fehmi kayrak <trapper35tr@gmail.com> yazdı:
bazı noktalariçin çift çember bence merkezin kuvveti için alınan eşlenik dış çember çift çember grubunun sonuncusu oluyor. x.(x+2r)=r^2 yi sağlayan son x0 değerini aşan eşmerkezil dış çemberler sadece kendileri bulunuyor.yanix<xo için bir iç bir dış çemberx=xo için M noktası ve bir dış çemberx>xo için sadece dış çember gibi parçalı bir çözüm yanlışmıyım hocam?10 Ağustos 2011 03:32 tarihinde murat alagoz <muratalagoz40@gmail.com> yazdı:
haa siz iç ve dış kuvvetin birbirine eşit olacağını vurguladınıız.haklısınız hocam.ben kuvvet deyince nedense hep çemberin dışını düşünüyorum
10 Ağustos 2011 03:27 tarihinde fehmi kayrak <trapper35tr@gmail.com> yazdı:
hocam sizce kırmızı çemberlerin noktalarının birerli kuvvet değeri içerdeki çemberin noktalarının birerli kuvvet değerine eş olamaz mı?
10 Ağustos 2011 03:22 tarihinde murat alagoz <muratalagoz40@gmail.com> yazdı:
halkanın içindenmi içteki çemberin içindenmi bahsettiniz hocam
10 Ağustos 2011 03:18 tarihinde fehmi kayrak <trapper35tr@gmail.com> yazdı:
hocam teğetler sadece dışarıdaki noktalardan çiziliyorya! kuvveti 2olan nokta içerde deolabilir. siz sadece dışardaki kümeyi oluşturdunuz. çiziminizle
10 Ağustos 2011 03:03 tarihinde murat alagoz <muratalagoz40@gmail.com> yazdı:
fakat dıştaki çemberin dışına çıktığımız an bulunan nokta diğer noktalarla aynı kuvvete sahip olmaz sayın hocam
10 Ağustos 2011 02:40 tarihinde fehmi kayrak <trapper35tr@gmail.com> yazdı:
teğetler ancak dış noktalarda ispata yaklaştırıyor bizi.
10 Ağustos 2011 02:39 tarihinde fehmi kayrak <trapper35tr@gmail.com> yazdı:
fakat içerdeki noktaları da kümeye almaya çalışmalısınız!
10 Ağustos 2011 02:36 tarihinde fehmi kayrak <trapper35tr@gmail.com> yazdı:
benzer şeyleri düşünmüşüz sanırım murat hocam. fakat ikinci soru daraltılamamış bir soru değil mi?
10 Ağustos 2011 02:24 tarihinde murat alagoz <muratalagoz40@gmail.com> yazdı:
ilk soru için
10 Ağustos 2011 01:49 tarihinde fehmi kayrak <trapper35tr@gmail.com> yazdı:
kötü olmuş olabilir peşinen özür. programda geliştirmeye çalışıyorum kendimi
10 Ağustos 2011 01:44 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com> <mukeye@gmail.com> yazdı:
teşekkür ederim
10 Ağustos 2011 01:39 tarihinde erdal karaburun (Öğretmen) <ekaraburun@gmail.com> yazdı:
açı ortayla ilgili sanırım...içte ve dışta...
10 Ağustos 2011 01:29 tarihinde fehmi kayrak <trapper35tr@gmail.com> yazdı:aynı merkezli çembersel noktalar mı olacak cevap?
10 Ağustos 2011 01:27 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com> <mukeye@gmail.com> yazdı:
nedenini söylermisiniz sayın hocam.
2. soru my -ietem özdemir üçgen izimlerinden
10 Ağustos 2011 01:24 tarihinde murat yalcin(öğretmen) <gmuratyalcin@gmail.com> yazdı:
2. sorunuz birincisi soru değil sanırım:) tanım
10 Ağustos 2011 01:22 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com> <mukeye@gmail.com> yazdı:
ilk sorununda açık hali
bir çembere göre kuvveti aynı olan noktaların geometrik yeri nedir
10 Ağustos 2011 01:20 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com> <mukeye@gmail.com> yazdı:
hangisi için!
10 Ağustos 2011 01:18 tarihinde murat yalcin(öğretmen) <gmuratyalcin@gmail.com> yazdı:
böyle soru olmaz......
10 Ağustos 2011 01:02 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com> <mukeye@gmail.com> yazdı:
2) A ve B farklı 2 nokta olsun CA=2CB koşulunu sağlayan c noktalarının geometrik yeri!! cevaptan şüphem var bide siz baksanız ne ii olur
10 Ağustos 2011 00:59 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com> <mukeye@gmail.com> yazdı:
bir çembere höre kuvveti aynı olan noktalar derken! bunu şekil olarak gösterirseniz sevinirim
--
Edep ilimden önce gelir. Gavsi sani(ks)
EY yolcu!!!
kalbin hallarini bil !
bil ki kalp ikidir, biri kalbi hayvani diğeri kalbi insanidir
biri bir et parçası,diğeri ikidünya mutluluğunun anahtarıdır. (Ş.N (k.s))--
--
Edep ilimden önce gelir. Gavsi sani(ks)
EY yolcu!!!
kalbin hallarini bil !
bil ki kalp ikidir, biri kalbi hayvani diğeri kalbi insanidir
biri bir et parçası,diğeri ikidünya mutluluğunun anahtarıdır. (Ş.N (k.s))
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Derdin mi var? " Lâ tahzen innallâhe meanâ " ( Üzülme Allah bizimledir )
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Edep ilimden önce gelir. Gavsi sani(ks)
EY yolcu!!!
kalbin hallarini bil !
bil ki kalp ikidir, biri kalbi hayvani diğeri kalbi insanidir
biri bir et parçası,diğeri ikidünya mutluluğunun anahtarıdır. (Ş.N (k.s))
--
Edep ilimden önce gelir. Gavsi sani(ks)
EY yolcu!!!
kalbin hallarini bil !
bil ki kalp ikidir, biri kalbi hayvani diğeri kalbi insanidir
biri bir et parçası,diğeri ikidünya mutluluğunun anahtarıdır. (Ş.N (k.s))
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Derdin mi var? " Lâ tahzen innallâhe meanâ " ( Üzülme Allah bizimledir )
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Edep ilimden önce gelir. Gavsi sani(ks)
EY yolcu!!!
kalbin hallarini bil !
bil ki kalp ikidir, biri kalbi hayvani diğeri kalbi insanidir
biri bir et parçası,diğeri ikidünya mutluluğunun anahtarıdır. (Ş.N (k.s))
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Milli varlığımızın temelini;milli şuurda ve milli birlikte görmekteyiz.
Mustafa Kemal ATATÜRK
--
Edep ilimden önce gelir. Gavsi sani(ks)
EY yolcu!!!
kalbin hallarini bil !
bil ki kalp ikidir, biri kalbi hayvani diğeri kalbi insanidir
biri bir et parçası,diğeri ikidünya mutluluğunun anahtarıdır. (Ş.N (k.s))
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder