Konu önemli olduğu için uzatıyorum.
Soruyu sizin önerdiğiniz biçimde değiştirerek
başlayalım.
"5a^2+5b^2 -15 = 6a+8b ise a^2+b^2 toplamının
en büyük değeri kaçtır?" diyelim.
Sizin önerdiğiniz yola alışan öğrenci hiç düşünmeden
o yolu uygulayacak ve doğru cevabı bulamayacaktır.
Böylece hak yerini bulmuş olacaktır.
Buna pek sevinmiyorum; çünkü hocasının günahının
cezasını çekmiş olabilir.:))
Laf aramızda; çağrıştırdığınız soru da oldukça
güzel sayılır. Ama bunun üzerinde durmuyorum.
Bir kısım öğrenciler, matematiği böyle cambazlıklar
toplamı sanabilir. Öğrenci doğru düşünmeyi
öğrenmeye çalışacağına, bu türden bilgileri
biriktirir durur. Bu yüzden, kazara gelebilecek
böyle bir soruyu belki yapar da; kafasını
biraz çalıştırmayı öğrenerek yapabileceği bir sürü
soruyu yapamaz.
Öğrenciye öğrenebildiği kadar doğru düşünmeyi
öğretmeliyiz. O zaman inanın daha fazla soru yapar.
Her öğrenci de sıralamada hak ettiği yeri bulur.
Bu türden sorular, bu tür bilgilerin verildiği yerlerde
bol bol sorulur. Öğrenci de birşey yaptığını sanır.
Güzel hazırlanmış sınavlarda böyle "kapkaç"lara
izin verilmez. Verilmemelidir.
Böyle kısa yollar, matematiksel kavramların
doğru kullanılması ile elde edilirse saygı duyarım.
Sevgiler, saygılar
01 Temmuz 2011 16:30 tarihinde zafer celikoz <zafercelikoz@gmail.com> yazdı:
> Muharrem Hocam zaten tartıştığımız şey haklılık haksızlık değil :)
> Siz kesinlikle haklısınız. Olması gereken de ilk çözüm.
> Hatta o yüzden türev yolunun işe yaramayacağı bir örnek verdim.
> Ancak ygs - lys - sbs - kpss - xxs ve test gerçekleri de var. Eminim ki bir
> çok öğretmen arkadaşımız, özellikle iyi seviyede olmayan öğrencilere
> şıklardan gitmeyi göstermiştir.
> Bunun çok iyi bir yöntem olmadığını bilsek de... (aynı öğrenci şıklar
> verilmezse o soruyu yüksek bir ihtimalle boş bırakacaktır)
> Yani sistem gereği amacımız sadece matematik öğretmek değil, aynı zamanda
> sonuca ulaşmak.
> Örneğin lise sondayken babası matematik öğretmeni olan bir arkadaşımız, 0/0
> belirsizliğinde daha bize türev gösterilmeden soruları L'Hopital le çözmüş
> ve sonuca da ulaşmıştı. Fakat o zamanki öğretmenimiz sınavdan kendisine bu
> sorulardan hiç puan vermemişti. Hangisi doğruydu hala tam emin değilim.
> (bu arada, arkadaşımız boğaziçi genetik mühendisliğini bitirdi. şu anda
> amerika'da sanırım miit'de çalışıyor.)
> Öğrenci soruyu çözüyor mu? çözüyor.
> Aklıma bir fıkra geldi:
> horoza sormuşlar: "tavuk mu yumurtadan çıkar, yumurta mı tavuktan?" diye.
> horoz cevaplamış: "valla ben işime bakarım, gerisine karışmam" demiş. :))
> Sınava giren bir öğrencinin derdi, soruyu doğru çözmektir. yani gerisine pek
> karışmaz :)
> Sonuç olarak (ne yazık ki) bu sınav sisteminde sonuç önemli olduğu için
> öğrenciye bu yöntemi vermek yanlıştır diyemem.
> Tıpkı, bir dersane öğretmeni olarak, ygs öncesi mod-medyan şifresinin
> olacağını bilseydim, öğrenciye bu yöntemi vermezdim diyemeyeceğim gibi...
> umarım başınızı fazla ağrıtmamışımdır.
> Herkese iyi çalışmalar.
> Sevgiler, saygılar...
>
>
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder