Siz kesinlikle haklısınız. Olması gereken de ilk çözüm.
Hatta o yüzden türev yolunun işe yaramayacağı bir örnek verdim.
Hatta o yüzden türev yolunun işe yaramayacağı bir örnek verdim.
Ancak ygs - lys - sbs - kpss - xxs ve test gerçekleri de var. Eminim ki bir çok öğretmen arkadaşımız, özellikle iyi seviyede olmayan öğrencilere şıklardan gitmeyi göstermiştir.
Bunun çok iyi bir yöntem olmadığını bilsek de... (aynı öğrenci şıklar verilmezse o soruyu yüksek bir ihtimalle boş bırakacaktır)
Yani sistem gereği amacımız sadece matematik öğretmek değil, aynı zamanda sonuca ulaşmak.
Örneğin lise sondayken babası matematik öğretmeni olan bir arkadaşımız, 0/0 belirsizliğinde daha bize türev gösterilmeden soruları L'Hopital le çözmüş ve sonuca da ulaşmıştı. Fakat o zamanki öğretmenimiz sınavdan kendisine bu sorulardan hiç puan vermemişti. Hangisi doğruydu hala tam emin değilim.
(bu arada, arkadaşımız boğaziçi genetik mühendisliğini bitirdi. şu anda amerika'da sanırım miit'de çalışıyor.)
Öğrenci soruyu çözüyor mu? çözüyor.
Aklıma bir fıkra geldi:
horoza sormuşlar: "tavuk mu yumurtadan çıkar, yumurta mı tavuktan?" diye.
horoz cevaplamış: "valla ben işime bakarım, gerisine karışmam" demiş. :))
Sınava giren bir öğrencinin derdi, soruyu doğru çözmektir. yani gerisine pek karışmaz :)
Sonuç olarak (ne yazık ki) bu sınav sisteminde sonuç önemli olduğu için öğrenciye bu yöntemi vermek yanlıştır diyemem.
Tıpkı, bir dersane öğretmeni olarak, ygs öncesi mod-medyan şifresinin olacağını bilseydim, öğrenciye bu yöntemi vermezdim diyemeyeceğim gibi...
umarım başınızı fazla ağrıtmamışımdır.
Herkese iyi çalışmalar.
Sevgiler, saygılar...
Sevgiler, saygılar...
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder