28 Haziran 2011 00:58 tarihinde İrfan İlker CEBECİ <irfanilkercebeci@gmail.com> yazdı:
11. sınıf geometri konuları haftalık 1 saatte bile yetişir, yeterki hocalarımız çocuklara geometri öğretmeni olacakmış gibi geometri anlatmasınlar müfredatta zaten öğrenciler çokgenler dörtgenler çemberler gibi konularını ilk öğretimde öğrenmişlerdir bu kadarı yeter yeni konu olarak konikler anlatılsın diyor, eğer ki konikleride şekil olarak neye benzedikleri gösterilirse yeter herhalde. çünkü öğrencilerin ilköğretimden getirdikleri geometri bilgilerini yeterli gören zihniyet koniklerinde detaylı incelnemesini istemeyeceklerdir.Bundan sonraki ygs veya lys imtihanlarında da herhalde seviye ona göre ayarlanacaktır.bu arada daha önceden gönderdiğiniz bir mesaj için diyeyim öğrencileri sentetik geometrinin baydığını bu yeni müfredatın daha başarılı olduğunu savunmuşunuz ve analitik düşünce gibi terimler kullanmışınız ne demek analitik düşünmek ? ve daha başalı oldğunu nerden çıkardınız öğrencileri türkiye geneli bir imtihana tabi tuttunuzda türkiye net ortalamasında bir fırlamamı tespit ettiniz?geometri adına benim düşüncem müfredattan kaldırılması yanadır. geometri görme yeteneğidir her insanda bu yeteneğin olması şart değil, bu öğrencilerin hepsi geometri adına ince hesap yapacağı bir bölümde okuyacakta değil, şekilleri tanısa isimleri bilse yeterlidir bunun için geometri diye ayrı bir dersin okutulmasına gerek yok. aynen matematikte gereksiz gençleri türev integral deyip sık boğaz ediyoruz okul hayatı biten hiçbir öğrenci bunları hiçbir yerde kulanmıyor makina mühendisi inşaat mühendisi dediniz hiç elinde kağıt kalem integral çözerken gördünüz mü? herşey bilgisayar kulanmayı biliyorsa bitmiştir. gördünüz mü çözülecek problem kalmadı kara kara düşünmenize gerek yok artık kaç saatte biter bu konular diye.....
28 Haziran 2011 00:28 tarihinde zanax <feridunhoca@gmail.com> yazdı:
Arkadaşlar TMOZ bir akademidir bizler buradan çok şeyler öğrendik .11.
sınıf geometri müfredatını inceleyin sene başı toplantısında 3 saat
seçilmesini sağlayın yoksa yıl boyunca bu konular nasıl yetişecek diye
tartışıp durmayalım.Ayrıca yaz tatilinde bilgisayarlarınıza GEOGEBRA,
graphmatica ,cabri,scetchpad,mathtype ve bulabilirseniz WOLFRAM ın
mathematica' sını kurup ALLAH ne güzellikler yaratmış deyip geometriyi
bir inceleyiverin ayrıca bunlardan kafanıza yatanları derslerde
öğrencilerinizle bir paylaşın derim.
> 27 Haziran 2011 14:41 tarihinde m e r i <mgi...@gmail.com> yazdı:
On Jun 27, 3:10 pm, Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com> wrote:
> Düşünceleri sergilemekten zarar gelmez.
> Tartışmalardan hiçbir sonuç elde edilmiyor,
> dense de; yine de en azından karşı düşünceyi
> anlayışla karşılama noktasına gelinebilir.
>
>> > 27 Haziran 2011 13:54 tarihinde Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com> yazdı:
>
>
> > şimdi baktımda 2 şubat 2011 de [tmoz:398175] 9. sınıf geo
> > tartışılmış .birde 6 0cak 2011 de yeni 11 geometri tartışılmış böyle
> > devam eder gider mi
>
>> >> 27 Haziran 2011 13:27 tarihinde öğretmen zek <zekze...@hotmail.com> yazdı:
> >> Feridun Hocama ben de katılıyorum.
> >> Ayrıca; "rahatsızlıklar" daha güzele dönüşümleri
> >> getirecektir.
>
> >> > zanax hocamın üslubu birçok kişiyi rahatsız edecektir ama söyledikleri> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf- Hide quoted text -
> >> > doğru.
>
> >> > --
> >> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> --
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
>
> - Show quoted text -
--
--
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder