29 Mart 2011 Salı

Re: [tmoz:413471] Re: hatalı soru

eky hocam, kaygılarınıza katılıyorum. keşke sorular daha net bir şekilde ortaya konulabilseydi.

RASİM ZENCİR

EVRENİN MEYVASI BEYİN,
BEYNİN MEYVASIDIR
MATEMATİK.


29 Mart 2011 18:26 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Eyüp Kamil Hocam;
Benim yazdıklarım tamamen soruların
kusurlarının giderilmesi amacına yönelik.
Siz de söyleyeceklerinizi çok güzel söylemiştiniz.
Müsterih olun.
Sevgiler, saygılar











29 Mart 2011 18:11 tarihinde eky <eky.mat@gmail.com> yazdı:
> Okulda teneffüs arası yazmıştım bu mesajı nokta virgül yok karışmış.
>
> Müfredatı şişiren sorulara ne kadar çok eleştiri yapılırsa az kalır.
>
> Yanlış ya da kusurlu sorular o sınava girenleri zaten olumsuz
> etkilemiş sorulardır. İleride benzer sorunların yaşanmaması için
> konuşulması faydalı. Yoksa bunlar iptal edilmeli diye bir beklenti
> içinde olmadığımızı söylemeye çalışmıştım :) becerememişim...
>
> On 29 Mart, 15:19, eky <eky....@gmail.com> wrote:
>> Muharrem hocam, amacımız soruların iptal edilmesi değil. Müfredatla
>> çelişen kusurlu veya değil her soru iptal edilmelidir. Bu durum eğitim
>> öğretime yıllarca olusuz tesir eder, hatalı yada yanlış bir soru iptal
>> edilse de edilmese de o sınava girenleri olumsuz etkilemiş demektir.
>> Kusrun telafisi ne yapılırsa yapılsın zaten telafi edilemez. İşte
>> tmoz'da konuşulanlar kusurlar, hatalar ileride olmaması içindir.
>> Müfredatı şişirmeye yönelik sorular da ne kadar abartsa da az bile
>> kalır.
>>
>> Faktöriyel sorusunun iptal edilmesi elbette binlerce öğrenciyi olumsuz
>> etkileyecek, morallerini daha çok bozacak,  iyi bilen öğrenci,
>> sorgulayan öğrenci zaten kafası karışmış bir kere iptal etseler ne
>> yazar. Eğer varsa bir öğrenci ben bu yüzden tereddütte kaldım soruyu
>> atladım derse iptal edilmesi bu tür öğrencileri memnun edecek. Bu
>> saatten sonra sakal bıyık meselesi haline gelmiş zaten. ÖSYM
>> geçiştirme iş yapamaz 1,5 milyon öğrenci için gelişi güzel iş
>> çıkaramaz...
>>
>> 1985 yılında sorulan eşitsizlik sorusu iptal edilmemiş, biz dönemin
>> öğretmenlerini eleştirdik niçin iptal ettirmediler daha sonraki
>> yıllarda da aynı hatanın yapılmasına göz yumdular diye eleştirdik. Bu
>> yüzden vara kusur yazalım tmoz arşivine belge olarak bunları koyalım.
>> Yoksa reklam olsun gibi küçük hesaplar burada hiçbirimizin aklına bile
>> gelmiyor artık.
>>
>> Bu sınavdaki kusurlar geçmiş yıllardaki gibi ösym nin umursamaz,
>> önemsemez yaklaşımının birer neticesidir. Bu sıkıntı yeni değil bu yıl
>> dengesiz bir matematik testiyle duyarsızlığını bir adım öne taşıdı...
>>
>> On 29 Mart, 11:53, Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com> wrote:
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> > Sevgili arkadaşlarım;
>> > Aslında bir ara ben de Rasim Hocam gibi düşündüm.
>> > a ile b'yi bir ikinci derece denkleminin kökleri olarak düşününüz.
>> > a = 0,  a+b = 0,  a.b = 0 eşitliklerinden herhangi biri bulunduktan
>> > sonra, diğerleri hakkında yapılabilecek yorumlar cevaplarda
>> > verilmiş gibi düşünülebilir. Yani a, a+b, a.b değerleri sıfır olarak
>> > tanıtılmış olabilir. Bu yaklaşımda da "p, q, r birer doğru önerme
>> > olarak veriliyor." denilmeliydi.
>> > Bu yüzden ilk düşündüğüm açık önerme oldu.
>> > Açık önerme yaklaşımı da kusursuz değil tabi.
>> > "Bunların birer açık önerme olduğu belirtilmeliydi." dediğimi biliyorum.
>> > Ama;
>> > "Yanlış"
>> > "Böyle önerme olmaz."
>> > gibi yaklaşımları da abartılı buluyorum.
>> > Açık önerme yaklaşımında doğru sunum,
>> > "a ve b birer -örneğin- gerçek sayı olmak üzere;
>> > p(a) : a = 0,
>> > q(a,b) : a+b = 0,
>> > r(a,b) : a.b = 0
>> > açık önermeleri veriliyor."
>> > biçiminde olmalıydı.
>> > Ama bu haliyle de sadece kusurlu. Ortada abartılı
>> > yaklaşımları gerektirecek bir durum yok.
>> > Verilenlerin birer açık önerme olduğuna karar verdikten
>> > sonra, oradaki a ile b'nin birer değişken olduğunu,
>> > oradaki evrensel kümenin en geniş sayılar kümesi olduğunu
>> > biraz mantık bilen herkes bir bakışta görebilir.
>> > Ancak kavramı çok iyi bilenler, evrensel kümenin { 0 }
>> > olarak seçilmesi durumunda bir kaç seçeneğin daha
>> > doğru olduğunu düşünebilir. Bu da ancak kasıtlı yapılabilir.
>>
>> > Buradaki yaklaşımlara göre, 20. soru da hatalıdır.
>> > f fonksiyonu f'nin tersinin de tanımlı olduğu bir tanım ve
>> > değer kümesiyle tanımlanmalıydı.
>> > Bu da kusur. Ama f'nin tersinin tanımlı olduğunun kabul edildiğini
>> > öğrenci de, biz de anlıyoruz.
>> > Soruları kusurlarından arındırırken bu da dikkate alınmalı.
>>
>> > Kadın ve erkek işçilerin kendi aralarında eş güçlü sayıldıkları da
>> > herkes için apaçık. Bu bence kusur bile değil.
>> > Ama düşünmeyi daha kolaylaştıracaksa, bu da belirtilsin.
>>
>> > Faktöriyel sorusunun kusur derecesi biraz daha yüksek.
>> > Cevap şıklarına bakınca ben yine affederim ama
>> > affetmeyenlere de hak veririm.
>> > Sevgiler, saygılar.
>>
>> > 29 Mart 2011 02:00 tarihinde eky <eky....@gmail.com> yazdı:
>>
>> > > Rasim hocam bu basit bir önerme ise hangi hükmü bildiriyor. Hüküm
>> > > "doğru" mu "yanlış" mı?
>>
>> > > Örnek: a = 0  gibi ifadeler her zaman doğru hükümlerdir gibi çelişki
>> > > meydana getirmez mi?
>>
>> > > On 29 Mart, 01:35, RASİM.ZENCİR-DENİZLİ <rsmz...@gmail.com> wrote:
>> > >> *verilen önermelerin açık önerme olmadığını düşünüyorum. saygın hocamın
>> > >> dediği gibi açık önermelerin en az bir değişkeni ve bu değişkenlerin birer
>> > >> değer kümeleri olması gerekir. burada belirtilmemiş. "a nın değeri 0 dır"
>> > >> diyor. a ile ilgili bir hüküm bildiriyor. sadece basit bir önerme.
>>
>> > >> *RASİM ZENCİR
>>
>> > >> EVRENİN MEYVASI BEYİN,
>> > >> BEYNİN MEYVASIDIR
>> > >> MATEMATİK.
>>
>> > >> 29 Mart 2011 01:24 tarihinde Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com> yazdı:
>>
>> > >> > Saygın Hocam;
>> > >> > Sizinle de sohbetlerimizden büyük yararlar
>> > >> > sağlayacağımı bilerek yazıyorum.
>> > >> > "p : a = 0" demekle "p(a) : a = 0" demek arasına
>> > >> > bir fark koymak fazla şekilcilik olmuyor mu?
>> > >> > Ayrıca açık önerme olanlar p, q ve r.
>> > >> > Cevaplardaki önermeler, her anlamıyla önermedir.
>> > >> > "Hangisi doğrudur?" demek de burada " hangisi daima doğrudur?"
>> > >> > anlamına gelir.
>> > >> > Diye düşünüyorum.
>> > >> > Saygılar, sevgiler.
>>
>> > >> > 29 Mart 2011 01:08 tarihinde Saygın Dinçer <dincersay...@gmail.com> yazdı:
>> > >> > > Muharrem hocam selamlar. Bir açık önerme "değişkeni" ve ""değişkeninin
>> > >> > > hangi kümeden şeçildiği" ile bellidir. "p : a = 0" yerine "p(a) : a =
>> > >> > > 0" verilseydi bunun bir açık önerme olduğu a nın örneğin bir gerçek
>> > >> > > sayı olması koşuluyla ancak söylenebilir. Bundan kötüsü p,q,r
>> > >> > > ifadeleri birer açık önerme olursa sorunun birden çok doğru cevabı
>> > >> > > çıkıyor.
>>
>> > >> > > Bunun dışında can alıcı noktaları EKY hocamız belirtmiş. Faktöriyel
>> > >> > > sorusu Murat hocamızın belirttiği gibi iptal edilmeli bu kişisel bir
>> > >> > > düşünce değil testin geçerliği için gerekli.
>>
>> > >> > > --
>> > >> > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>
>> > >> > --
>> > >> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>
>> > > --
>> > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf-Alıntıyı gizle -
>>
>> > - Alıntıyı göster -
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

--

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Hiç yorum yok: