29 Kasım 2011 Salı

[TMOZ:471901] pozitif bölen

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:471900] Re: Analitik geo-kisa yolu varmi

3x-4y=0 ve 12x-5y=0 doğrularının
açıortay denklemleri yazılıp eğimlerine bakılabilir.

veya

a=(4,3) ve b=(5,12) vektörlerinin açıortay vektörü,
c=a.|b|+b.|a| olduğundan
c=(4,3).13+(5,12).5=(77,99)
açıortay vektörünün eğimi 99/77=9/7,
diğerinin eğimi - 7/9 ....


On 29 Kasım, 11:38, "WWW.EMREORHAN.COM" <emreorha...@gmail.com> wrote:
> Egimleri 3/4 ve 12/5 olan iki dogru arasindaki acinin aciortayinin egimi
> kactir?bir kisa yol varmi

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:471899] paremetrik denklem

Değişik biçimlerde yazılabilir.
Biri şöyle:

x = t
y = (-a/b)t -(c/b)

29 Kasım 2011 11:46 tarihinde incilay yorgancı <incilay006@gmail.com> yazdı:
ax+by+c=0 denklemini parametrik olarak nasıl yazarız.
 
teşekkürler.

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:471898] Re: trigonometri hediye 1

allah razı olsun hocam..

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:471896] Analitik geo-kisa yolu varmi

Emre Orhan Hocam;
Benzer bir soruya cevabımı gönderiyorum:

Eğimi 2 olan doğrunun doğrultu vektörü (1,2);
   "    -1/2 "        "             "           "      (-2,1) dir.
Açıortayın eğimi m ise doğrultu vektörü (1,m) olur.

(1,2).(1,m) = kök5.kök(1+m^2).cosa    (1)
(-2,1).(1m) = kök5.kök(1+m^2).cosa    (2)
(1) ve (2) bölünürse;
1+2m = -2+m ve m = -3 bulunur.
Açıortaylar birbirine dik olacaklarından 
diğerinin eğimi de 1/3 olur.
 



29 Kasım 2011 11:38 tarihinde WWW.EMREORHAN.COM <emreorhan44@gmail.com> yazdı:

Egimleri 3/4 ve 12/5 olan iki dogru arasindaki acinin aciortayinin egimi kactir?bir kisa yol varmi

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:471896] meraklısına - tümevarım yöntemiyle ispatlayınız.

altın oran yine mi sen!

28 Kasım 2011 23:24 tarihinde celal işbilir <celal.isbilir@gmail.com> yazdı:
Namık hocam çok hoş bir nokta yakalamışsınız..
birde ıspatlarsak tamam..

28 Kasım 2011 19:31 tarihinde NAMIK KARAYANIK <namikkarayanik@gmail.com> yazdı:



--
Güzel Gören Güzel Düşünür.
......................................................................
Namık KARAYANIK
Matematik Öğretmeni
MEB Anadolu Lisesi

msn & e-mail: namikkarayanik@hotmail.com

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
www.ekstrem.com.tr
www.celalisbilir.com
'' Şah Hatayim muhabbete bakarım, ben doluyum ben dolana akarım, güzel pirim bir dert vermiş çekerim bir derdim var bin dermana değişmem ''

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
arifler bildikleri kadar konusur..- gandalf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:471895] paremetrik denklem

ax+by+c=0 denklemini parametrik olarak nasıl yazarız.
 
teşekkürler.

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:471894] Re: parabol 1

sanırsam türev dende çıkıyor.yani teğet denklemlerinden birisi (2x,1 -
m ) diğeride (2x,2 -m ) olarak düşünürsek eğimleri çarpımı -1
olacagından bu ıkısını çarparsak oluşan denklemde kökler çarpımı ve
kökler toplamı gelir elimizdeki 2.dereceden denk. kökler toplamını ve
çarpımını da yazınca çıkar.( x,1 diye ifade ettiğim denklemin kökü

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:471893] Analitik geo-kisa yolu varmi

Egimleri 3/4 ve 12/5 olan iki dogru arasindaki acinin aciortayinin egimi kactir?bir kisa yol varmi

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:471892] Re: Pisagor Üclüleri

Şimdi inceleme fırsatım oldu. Kadir hocam pisagor ağaçları çok
güzelmiş hoşuma gitti..:)

On 29 Kasım, 00:50, acg <alicangull...@gmail.com> wrote:
> ben çok uğraştım ama x^4+y^4=z^4 ün sayma sayırında çözümünü yapamadım.
> yani en azından n=3ve 4 için çözümsüz olduğunu gösterebilseydik
>
> 29 Kasım 2011 00:29 tarihinde apollonius . <apolloniu...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > tamamını göndereyim sayın hocam pdf olarak
>
> > 29 Kasım 2011 00:24 tarihinde acg <alicangull...@gmail.com> yazdı:
>
> > ama bu esitiye bir çözüm bulalım bizi mahrum bırakmayın güzel
> >> çalışmanızdan kitap olsun
>
> >> 29 Kasım 2011 00:22 tarihinde apollonius . <apolloniu...@gmail.com>yazdı:
>
> >> bu kez yazmaya başladığım kötü esti :) çok vaktimi alacak
>
> >>> 29 Kasım 2011 00:17 tarihinde acg <alicangull...@gmail.com> yazdı:
>
> >>> ama ne güzel esmiş bize esse keşke arada
>
> >>>> 29 Kasım 2011 00:15 tarihinde apollonius . <apolloniu...@gmail.com>yazdı:
>
> >>>> ismi gibi esti bir aralar yazmıştım. Amatör bir çalışma. saygılar
> >>>>> selamlar
>
> >>>>> 29 Kasım 2011 00:10 tarihinde acg <alicangull...@gmail.com> yazdı:
>
> >>>>>  hocam pisagor ağaçlarına bayıldım çok güzl
> >>>>>> çalışmanızın tamamını zevkle okuyacağım elinize sağlık
>
> >>>>>> 29 Kasım 2011 00:05 tarihinde apollonius . <apolloniu...@gmail.com>yazdı:
>
> >>>>>> matematik esintisinden...
>
> >>>>>>> 28 Kasım 2011 23:56 tarihinde apollonius . <apolloniu...@gmail.com>yazdı:
>
> >>>>>>> budur
>
> >>>>>>>> 28 Kasım 2011 23:50 tarihinde acg <alicangull...@gmail.com> yazdı:
>
> >>>>>>>> yoktur yanlış anlamadıysam sorunuzu
> >>>>>>>>> yani şu sorunuz değil mi x^2=a, y^2=b, z^2=c olsun
> >>>>>>>>> x^4+y^4=z^4
> >>>>>>>>> fermatdan yoktur
>
> >>>>>>>>> 28 Kasım 2011 23:44 tarihinde DNZKRDG <karadagde...@gmail.com>yazdı:
>
> >>>>>>>>>  [image: Untitled-2.jpg]
>
> >>>>>>>>>> --
>
> >>>>>>>>>> *Tek korkusu paradokslar olan bilim dalı. Matematik tek doğru
> >>>>>>>>>> yanıt ister.*
>
> >>>>>>>>>> --
> >>>>>>>>>> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan
> >>>>>>>>>> verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >>>>>>>>>> YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
>
> >>>>>>>>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>>>>>>>> --
> >>>>>>>>> yaptığımız her hatada yeni birşey öğreniriz...ali can güllü
>
> >>>>>>>>>  --
> >>>>>>>>> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan
> >>>>>>>>> verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >>>>>>>>> YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
>
> >>>>>>>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>>>>>>> --
> >>>>>>>> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >>>>>>> --
> >>>>>>> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >>>>>>> --
> >>>>>>> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> >>>>>>> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >>>>>>> YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
>
> >>>>>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>>>>> --
> >>>>>> yaptığımız her hatada yeni birşey öğreniriz...ali can güllü
>
> >>>>>> --
> >>>>>> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> >>>>>> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >>>>>> YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
>
> >>>>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>>>> --
> >>>>> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >>>>> --
> >>>>> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> >>>>> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >>>>> YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
>
> >>>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>>> --
> >>>> yaptığımız her hatada yeni birşey öğreniriz...ali can güllü
>
> >>>> --
> >>>> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> >>>> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >>>> YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
>
> >>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>> --
> >>> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >>> --
> >>> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> >>> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >>> YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
>
> >>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> --
> >> yaptığımız her hatada yeni birşey öğreniriz...ali can güllü
>
> >> --
> >> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> >> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >> YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
>
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> > --
> > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> > YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
>
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> yaptığımız her hatada yeni birşey öğreniriz...ali can güllü
>
>  Untitled-2.jpg
> 9KGörüntüleİndir

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:471891] pozitif bölen

bir tamsayinin pozitif bölenlerinin toplamini veren formulun ispatini
bilen varsa paylasabilir mi

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

28 Kasım 2011 Pazartesi

[TMOZ:471890] Herkese günaydın...

matris sorusu müfredat dışı...

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:471889] Fwd: kpss için


Hocam İhtiyacın kpss matematiği var mı?Teşekkürler.

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:471888] Herkese günaydın...

Eğer  soruya da bakarsanız çok sevinirim.
İyi çalışmalar.

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:471887] önerii

arkadaşlar dönem ödevi için ygs veya lys kitabı bitirtmeyi
düşünüyorum. seviye orta
bana kitap önerebilir misiniz?

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:471886] trigonometri hediye 2

çok teşekkürler hocam

28 Kasım 2011 22:29 tarihinde Hüdai Burak Yalçın (Öğretmen) <hburak2000@gmail.com> yazdı:
teşekkürler...

28 Kasım 2011 22:27 tarihinde maksim_us(ÖĞRETMEN) <petekkaya21@gmail.com> yazdı:

Hakan hocam çok saolun..

28 Kasım 2011 22:09 tarihinde hakan arslan <hakanarslan63@gmail.com> yazdı:

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Matematikçiler bize her sonucu kolayca kabul ettirebilir. (Muharrem Şahin)
 
 
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:471885] Re: Türev Yayınları 10. Sınıf Geometri Örnek Kitap Dağıtımı

hocam kitap elime dün ulaştı çok sağolun.emeğinize sağlık

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:471884] Karmaşık sayı

Sevgili Barış Hocam;
Özel yazışmamızda aynı geometrik yorumu
benim de yaptığımı söylemiştim.
Yazdıklarını ayrıntılı olarak şimdi inceleyebildim.
Senin yorumun çok daha kapsamlı olmuş.
Bu değerli emeğin iki gündür görülmemiş
olmasına çok üzüldüm.
İlgilenen arkadaşlarıma incelemelerini öneriyorum.
Her zor durumumda seni yanımda bulmam çok güzel.
Sağ ol, var ol.
Sevgiler.



27 Kasım 2011 03:52 tarihinde Barış DEMİR <barisburcin@gmail.com> yazdı:
Ekte video destek var:))

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: Fwd: [TMOZ:471883] Re: muharrem hocam

Temel Gökçe ve Barış Demir 
Hocalarımın uyarıları ile iki hatamı
düzeltip yeniden gönderiyorum.
Paylaşımlarımı özel bir ilgi ve sevgi ile
karşılayan dostlarımın yaklaşımları
bana çalışmam için gerekli enerjiyi sağlıyor.
Sağ olun; var olun.
 

28 Kasım 2011 20:20 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
"Karmaşık Düzlem  - Örnek Problemler"
ektedir.
Hatalarımla ilgilenilip düzeltileceğini umuyorum.



25 Kasım 2011 16:53 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:



24 Kasım 2011 14:58 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:



24 Kasım 2011 14:57 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

"Düzlem ve Uzay Geometri" kitabımın
"Uzay Geometri ve Katı Cisimler" bölümü ektedir.


21 Kasım 2011 20:30 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Fonk çöz dosyasında 5. maddedeki şekil hatalıdır.

21 Kasım 2011 00:05 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:



---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
Kimden: Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com>
Tarih: 17 Kasım 2011 22:09
Konu: Re: Fwd: [TMOZ:467204] Re: muharrem hocam
Kime: Sercan KOÇAK <sercankocak@gmail.com>



Yalçın Yılmaz Hocamın çözümü ile.




17 Kasım 2011 20:17 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:



17 Kasım 2011 14:26 tarihinde Sercan KOÇAK <sercankocak@gmail.com> yazdı:

Teşekkürler Muharrem hocam... Çalışmalarınızı detaylı bir şekilde inceleyeceğim. Zihinize sağlık..
Derin saygılarımla....

17 Kasım 2011 14:12 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

7. sınıf - Eski programa göre.

17 Kasım 2011 14:10 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

7.sınıf - Eski programa göre.

17 Kasım 2011 14:07 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

7. sınıf - Eski programa göre.

16 Kasım 2011 15:43 tarihinde Sercan KOÇAK <sercankocak@gmail.com> yazdı:

Estağfurullah değerli hocam...
Çalışmalarınızı heyecanla takip etmekteyim..
İyi çalışmalar.

16 Kasım 2011 15:39 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Sercan Hocam;
Bunlar eski programa ve benim eski kafama göre yazılmış notlar.
Belirtmeyi unutmuşum.
Sevgiler, saygılar....

16 Kasım 2011 15:34 tarihinde sercan koçak <sercankocak@gmail.com> yazdı:
Değerli öğretmenim,

Öncelikle paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyorum.
Paylaşımlarınızdan çok şey öğreniyorum. Matematik 7. sınıf denklemler
paylaşımınızı inceledim. Haddim olmayarak iyi niyetinize sığınarak
birkaç şey söylemek istiyorum. Konu anlatımı bölümünde ve bazı
bilgilerde 7. sınıf seviyesini aşan 7. sınıf öğretim programında
bulunan kazanımlarda belirtilmemiş bilgiler verilmiş. Başarılı
öğrenciler için çok faydalı ama genel itibari ile kaynağınızı
öğrencilerin deyimiyle "zor" buldum:) ellerinize ve zihninize sağlık..
Saygılar, sevgiler




--
Sercan KOÇAK

"Math is not a lifestyle, it's my life"
"Nothing is as easy as it seems"









--
Sercan KOÇAK

"Math is not a lifestyle, it's my life"
"Nothing is as easy as it seems"












--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:471653] KARTEZYEN ÇARPIM İSPAT

1. (AxC) U (BxD) altküme (AUB) x (CUD)

2. (AUB) x (CUD) = (AxC) U (BxD) U (AxD) U (BxC)
ispat

hocalarım yardımcı olursanız sevinirim

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:471652] Re: Karmaşık sayı

"Karmaşık Düzlem - Örnek Problemler"
çalışmamı tamamladım.
Dün gece tam 12.00'de tam gönderecekken
elektrik kesildi.
İsabet oldu.
Hem kontrol etme hem de bir iki soru
ekleme fırsatı doğdu.
Bu akşam 20.00'deki biçimini, 20.00'de
göndereceğim.

İlgilenenlere, şimdiden şu soruyu gönderiyorum:
"IzI = 1 ve Arg(z^2 -1) = 3pi/4 koşullarını
sağlayan z sayılarını bulunuz."

Böylece; Fatih Sağlam Hocam, çizdiği grafiği
sorgulama fırsatı da bulmuş olur.
 



 

27 Kasım 2011 02:14 tarihinde barbaros gur <bhgur71@gmail.com> yazdı:
anladığım kadarıyla modül z için tek değer sözkonusu, 1+kök5 /2   aralığın nasıl bulunduğunu idrak edemedim, geç ilgilendim, saatte geç oldu, anlayamam normaldir, kimse alınmasın.
 Muharrem hocamın sağlayan z leri bulma çabasını saygıyla takip ediyorum, benim için daha da önemlisi kurgusu hatalı olabilecek sorulara
çekilen önemdir, ilgilenen dostlara başta Muharrem hocamız, teşekkürler.

27 Kasım 2011 02:09 tarihinde barbaros gur <bhgur71@gmail.com> yazdı:

 


 

27 Kasım 2011 00:48 tarihinde fatih sağlam <mtax1453@gmail.com> yazdı:



27 Kasım 2011 00:12 tarihinde Temel Gökçe <temelgokce@gmail.com> yazdı:

yararı büyük hocam, üst sınırıda bulmuş olduk, o testi sabırsızlıkla bekliyorum, ne kadar özenle hazırladığınız farkındayım TMOZ a büyük bir hediye olacak...

26 Kasım 2011 22:11 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Temelciğim;
Kusurluyum ama; "hiç yararı olmadı" deme.
IzI'nin sınırsız olacağı sanılıyordu.
Bu yüzden; en büyük değer değil, hep
en küçük değer soruluyordu.
Şimdi, ikisini de sorabiliyoruz.
Ayrıca; tamamlamaya çalıştığım
"Karmaşık Düzlem - Örnek Problemler"
dosyamda IzI'nin en küçük ve en büyük
değerlerine karşılık gelen z sayılarını da 
bulacağım.
Bu gece yetiştiremezsem, yarın mutlaka gönderirim.
Sevgiler.



26 Kasım 2011 21:50 tarihinde Temel Gökçe <temelgokce@gmail.com> yazdı:

Muharrem hocam o aralığı hepimiz buldukda sayıyı bulamadık, ne yapacaz :D

26 Kasım 2011 21:23 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Sevgili Arkadaşlarım;
Kendi sıkıntıma sizleri de ortak ettiğim için
beni bağışlayın.
İşlem hatası yaparak ortalığı velveleye verdim.
Sorunun çözümü, daha önce arkadaşlarımın da
paylaştığı gibi.
Şöyle:
  
IzI^2 -1 <= Iz^2 -1I <= IzI^2 +1 olduğundan
IzI^2 -1 <= IzI+2 <= IzI^2 +1 yazılabilir.
Bu eşitsizlik sisteminin çözümünden 
(1+kök5)/2 <= IzI <= (1+kök13)/2 bulunur.
IzI değerlerinin bu aralığı tam doldurur.

 Kendimi cezalandırarak bu z değerlerini bulup
"Karmaşık düzlem" sorularına ekleyip
göndereceğim.


26 Kasım 2011 20:27 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Temelciğim;
"Sayı bulunamıyor" derken, "böyle bir sayı yok"
demek istiyorum.
Örneğin; x+yi sayısında x veya y karmaşık çıkıyor.
Sevgiler. 

26 Kasım 2011 18:44 tarihinde Temel Gökçe <temelgokce@gmail.com> yazdı:

Muharrem Hocam birşeyler yaptım ama sanırım sayıyı bulmak pek mümkün değil gibi...

26 Kasım 2011 14:46 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Ercüment Hocam;
Önceki mesajımda bunu açıkladım.
"Ben işlem hatası yapıyor olabilirim.
Bir de siz arayın." demek istedim.
Arayıp bulamadıysanız; yaptığım
açıklama doğrudur, demektir.

26 Kasım 2011 14:40 tarihinde Ercüment SOYKAN <rcmntsykn@gmail.com> yazdı:

IzI yi buluyoruz ama z yi bulamıyoruz
böyle bir z var mıdır?

26 11 2011 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazmış:
> Soruyu şöyle soralım:
> "Iz^2 -1I = IzI +2 eşitliğini sağlayan
> z sayılarından, mutlak değeri en küçük
> olanı için IzI = (1+kök5)/2 olarak bulunmuştur.
> Bu z sayısını bulunuz."
>
> 26 Kasım 2011 14:15 tarihinde Ercüment SOYKAN <rcmntsykn@gmail.com> yazdı:
>
>> x^2+y^2 nin en küçük değeri için
>> x veya y den birini 0 seçilmeli
>> diye düşündüm
>>
>> 26 11 2011 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazmış:
>> > Tabi; problem çok değişkenli fonksiyonlara
>> > taşınarak uzun yollardan çözülebilir.
>> > Ama; Lise programları çerçevesinde ele
>> > almalıyız.
>> > Eğer; geometrik yorumlarla bir çözüm yolu
>> > bulamazsak, bu tür soruların hatalı yorumlara
>> > dayanılarak ortaya konulduğunu duyurmak
>> > zorundayız.
>> >
>> >
>> > 26 Kasım 2011 14:04 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com>
>> yazdı:
>> >
>> >> İbrahim Hocam;
>> >> 3. ve 4. satırlardaki eşitsizlikler xıt yönlü olmalı.
>> >> Ercüment Hocam;
>> >> Neden x^2 = 0 olması gerektiğini anlayamadım.
>> >> Yine de çok yardımcı oldunuz.
>> >> Sorunu tam olarak ortaya koyabilmemi sağladınız:
>> >> Şöyle ki;
>> >> IzI^2 -1 <= Iz^2 -1I <= IzI^2 +1 olduğundan
>> >> IzI^2 -1 <= IzI+2 <= IzI^2 +1 yazılabilir.
>> >> Bu eşitsizlik sisteminin çözümünden
>> >> (1+kök5)/2 <= IzI <= (1+kök13)/2 bulunur.
>> >> IzI değerlerinin bu aralığı tam doldurmadığını gördüm.
>> >> z = (1+kök13)/2 sayısı verilen eşitliği sağlıyor.
>> >> Yani; bu eşitliğe göre, IzI'nin en büyük değeri vardır.
>> >> Ama; IzI = (1+kök5)/2 olan ve verilen eşitliği
>> >> sağlayan bir z değeri yoktur.
>> >> En azından ben bulamadım.
>> >> Öyleyse; eşitliği sağlayan z'lerin mutlak değerlerinin
>> >> en küçüğü (1+kök5)/2 olamaz.
>> >> Başka bir çözüm aramak zorundayız.
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >>
>> >> 26 Kasım 2011 13:19 tarihinde Ercüment SOYKAN - Öğretmen - Ankara <
>> >> rcmntsykn@gmail.com> yazdı:
>> >>
>> >> z=x+yi olmak üzere
>> >>> Iz^2 -1I =IzI +2 koşulunu sağlayan
>> >>> IzI nin en küçük değeri soruluyor
>> >>> IzI=(x^2+y^2)^(1/2) olduğundan
>> >>> x^2=0 olmalı IzI=IyI=(1+kök5)/2 olur
>> >>> diyebilir miyiz?
>> >>>
>> >>>
>> >>> 26 11 2011 tarihinde DNZKRDG <karadagdeniz@gmail.com> yazmış:
>> >>> > Haklsınız reelde algılamş wolfram abi :)
>> >>> >
>> >>> > [image: Adsız.png]
>> >>> >
>> >>> > --
>> >>> > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
>> >>> > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>> >>> >
>> >>> > http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>> >>> >
>> >>>
>> >>>
>> >>> --
>> >>> *"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle
>> >>> münasebetlerini
>> >>> anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı
>> >>> gibi
>> >>> yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ
>> düşünülmesi,
>> >>> taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi
>> >>> ideallerimizle buluşturur."*
>> >>>
>> >>> --
>> >>> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
>> >>> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>> >>>
>> >>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>> >>>
>> >>
>> >>
>> >
>> > --
>> > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
>> > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>> >
>> > http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>> >
>>
>>
>> --
>> *"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini
>> anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı
>> gibi
>> yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi,
>> taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi
>> ideallerimizle buluşturur."*
>>
>> --
>> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
>> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>>
>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>
>
> --
> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>


--
*"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini
anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı gibi
yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi,
taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi
ideallerimizle buluşturur."*

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Kemal Hasoğlu Lisesi
Bahçelievler İstanbul

HAYDAR DOOOST



--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Kemal Hasoğlu Lisesi
Bahçelievler İstanbul

HAYDAR DOOOST


--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Kemal Hasoğlu Lisesi
Bahçelievler İstanbul

HAYDAR DOOOST


--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Kemal Hasoğlu Lisesi
Bahçelievler İstanbul

HAYDAR DOOOST


--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf