6 Temmuz 2011 Çarşamba

Re: [tmoz:434230] soru-kombinasyon

ama haklısınız :)))
5er tanesi  doğrasal  çıkıyor
:D
o zamanda
(9:3)-(5:3)-(5:3)=64  olması lazım ama

şıklarda göremedim

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:434230] soru-kombinasyon

anlamadığım nokta;
paralel doğrulardan birini keserse diğerlerini de kesmek zorundadır ve oluşan 4 kesim noktası da doğrusal olmak zorunda olduğundan 9 noktanın tamamından üçgen oluşturabilecekmiş gibi bahsedebilir miyiz?

2011/7/6 mehmet arslan <matematik.mehmet@gmail.com>
pararlel 4 doğru diğer ikisi bunları kesecek ve en çok dediği için en fazla ikişer tanesi aynı doğru üzerinde olur. diye kabul ettim hocam.

06 Temmuz 2011 17:08 tarihinde ŞENCAN <quassifreak@gmail.com> yazdı:

peki bu 9 noktadan hiç mi aynı doğru üzerinde olanı yok? görselleştirsek daha iyi anlaşılır gibi geliyor...


2011/7/6 mehmet arslan <matematik.mehmet@gmail.com>
4ü paralel 6 doğru c(6:2) - c(4:2)=15-6=9  noktada keşişir  c(9:3)=84 üçgen olur


06 Temmuz 2011 16:46 tarihinde M. Nurullah <mnozgur@gmail.com> yazdı:

Bir çözüm gönderen olursa çok sevinirim.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
PROMETHEUS



--
Emine ve Mehmet Baysal Lisesi



--
Emine ve Mehmet Baysal Lisesi
 
 
 

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:434229] soru-kombinasyon

pararlel 4 doğru diğer ikisi bunları kesecek ve en çok dediği için en fazla ikişer tanesi aynı doğru üzerinde olur. diye kabul ettim hocam.

06 Temmuz 2011 17:08 tarihinde ŞENCAN <quassifreak@gmail.com> yazdı:
peki bu 9 noktadan hiç mi aynı doğru üzerinde olanı yok? görselleştirsek daha iyi anlaşılır gibi geliyor...


2011/7/6 mehmet arslan <matematik.mehmet@gmail.com>
4ü paralel 6 doğru c(6:2) - c(4:2)=15-6=9  noktada keşişir  c(9:3)=84 üçgen olur


06 Temmuz 2011 16:46 tarihinde M. Nurullah <mnozgur@gmail.com> yazdı:

Bir çözüm gönderen olursa çok sevinirim.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
PROMETHEUS



--
Emine ve Mehmet Baysal Lisesi



--
PROMETHEUS

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:434227] soru-kombinasyon

peki bu 9 noktadan hiç mi aynı doğru üzerinde olanı yok? görselleştirsek daha iyi anlaşılır gibi geliyor...

2011/7/6 mehmet arslan <matematik.mehmet@gmail.com>
4ü paralel 6 doğru c(6:2) - c(4:2)=15-6=9  noktada keşişir  c(9:3)=84 üçgen olur


06 Temmuz 2011 16:46 tarihinde M. Nurullah <mnozgur@gmail.com> yazdı:

Bir çözüm gönderen olursa çok sevinirim.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
PROMETHEUS



--
Emine ve Mehmet Baysal Lisesi
 
 
 

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:434227] ZAMBAK YAYINLARI 8. SINIF MATEMATİK KİTABI

http://hotfile.com/dl/123255418/ec1565f/zambak_8.siniftest_kitap_2008-2009.pdf.html

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:434226] Re: Köklü Sayılar

x+ | 2x-y+1| =6√x-9

olduğuna göre y değeri kaç olur?

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:434225] soru-kombinasyon

4ü paralel 6 doğru c(6:2) - c(4:2)=15-6=9  noktada keşişir  c(9:3)=84 üçgen olur


06 Temmuz 2011 16:46 tarihinde M. Nurullah <mnozgur@gmail.com> yazdı:
Bir çözüm gönderen olursa çok sevinirim.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
PROMETHEUS

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:434224] Re: Köklü Sayılar

Teşekkürler Hocam

On 5 Temmuz, 19:55, barbaros gur <bhgu...@gmail.com> wrote:
> 2^[(n-239)/(n+1)]
> şeklinde üslü ifade olarak yazalım,
> koşulun sağlanması için üs, tamsayı olmalıdır
> basitçe ayırırsak,
> 1- [240/(n+1)] olur,
>
> 240 sayısının tamsayı bölenleri yardımıyla sonuç alınır,
> n pozitif tamsayı ise, n+1=1 durumu için n=0  toplamdan çıkarılır,
> 19 olsa gerek yanıt.
> 2011/7/5 F@tih xxx <conqueror...@gmail.com>
>
>
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:434223] taban arit.


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:434223] soru-kombinasyon

Bir çözüm gönderen olursa çok sevinirim.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:434221] Çarpanlara Ayırma

ben sonuç mutlak doğru demiyorum
türev yoluyla ulaştığımız sonuç çarpanlara ayırmada
bize referans olur
bu yolla rahatlıkla çarpanlarına ayırabiliriz diyorum
yani çarpanlara ayırmada
türev kullanmak
pratik ve doğru bir yoldur
kanaatim budur.
Bir şeyin doğru olması
her zaman doğru olacağı anlamaına gelmez
ama bize hedef daraltmada yardımcı olur.
Uyarılarınız için teşekkürler
Daha Akademik cümlelerle meramımı anlatmaya gayret edeceğim
çalışmalarınızda başarılar.


 
05 Temmuz 2011 17:21 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Umutcan Hocam;
Yazdığınızı anlamaya çalıştım ve anladım.
Söylediğinizi bir yönüyle ben, bir yönüyle
Zafer Hocam ifade etmiştik.
Yaptığınız akıl yürütme doğru değil.
"Fonksiyonlar özdeş ise türevleri de özdeştir."
diyerek türevi sıfır yapan değerin fonksiyonu da
sıfır yapacağını ileri sürüyorsunuz.
Halbuki bu değer fonksiyonu minimum ya da
maksimum yapar. Soruda f(a,b) fonksiyonunun
minimum değeri sıfır olduğu için, yapılan  doğru
sonuç verir. Bunu ilk iletimde belirtmiştim.
Ben sizin yazdıklarınız üzerinde düşünerek
doğruya katkıda bulunmaya çalıştım.
Siz de lütfen yazılanları inceleyiniz.
Sevgiler, saygılar


05 Temmuz 2011 12:21 tarihinde UMUTCAN <neumut@gmail.com> yazdı:
> Arkadaşlar  bir şeyin doğru olması
> diğerlerinin doğru olmaması anlamına gelmez
> verilen soru
> polinom tarzı  bir çarpanlara ayırma sorusu.
> Bu durumda bu denklemi sağlayan kök bize çarpanlra ayırmada
> yardımcı olacak demektir.
> polinomun derecesini 1 azaltarak
> diğer kökleri inceleyebiliriz
> bence hakan hoca mükemmel bir yaklaşım getirmiş
> fonksiyonlar özdeşse
> türevleri de özdeştir.
> Ben bir çok arkadaşın hakan hocanın çözümünü anlamadığını düşünüyorum.
> O yüzden itiraz etmişler
> Arz ederim
>
> 01 Temmuz 2011 17:41 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
>>
>> Zafer Hocam;
>> Konu önemli olduğu için uzatıyorum.
>> Soruyu sizin önerdiğiniz biçimde değiştirerek
>> başlayalım.
>> "5a^2+5b^2 -15 = 6a+8b ise a^2+b^2 toplamının
>> en büyük değeri kaçtır?" diyelim.
>> Sizin önerdiğiniz yola alışan öğrenci hiç düşünmeden
>> o yolu uygulayacak ve doğru cevabı bulamayacaktır.
>> Böylece hak yerini bulmuş olacaktır.
>> Buna pek sevinmiyorum; çünkü hocasının günahının
>> cezasını çekmiş olabilir.:))
>> Laf aramızda; çağrıştırdığınız soru da oldukça
>> güzel sayılır. Ama bunun üzerinde durmuyorum.
>> Bir kısım öğrenciler, matematiği böyle cambazlıklar
>> toplamı sanabilir. Öğrenci doğru düşünmeyi
>> öğrenmeye çalışacağına, bu türden bilgileri
>> biriktirir durur. Bu yüzden, kazara gelebilecek
>> böyle bir soruyu belki yapar da; kafasını
>> biraz çalıştırmayı öğrenerek yapabileceği bir sürü
>> soruyu yapamaz.
>> Öğrenciye öğrenebildiği kadar doğru düşünmeyi
>> öğretmeliyiz. O zaman inanın daha fazla soru yapar.
>> Her öğrenci de sıralamada hak ettiği yeri bulur.
>> Bu türden sorular, bu tür bilgilerin verildiği yerlerde
>> bol bol sorulur. Öğrenci de birşey yaptığını sanır.
>> Güzel hazırlanmış sınavlarda böyle "kapkaç"lara
>> izin verilmez. Verilmemelidir.
>> Böyle kısa yollar, matematiksel kavramların
>> doğru kullanılması ile elde edilirse saygı duyarım.
>> Sevgiler, saygılar
>>
>>
>>
>> 01 Temmuz 2011 16:30 tarihinde zafer celikoz <zafercelikoz@gmail.com>
>> yazdı:
>> > Muharrem Hocam zaten tartıştığımız şey haklılık haksızlık değil :)
>> > Siz kesinlikle haklısınız. Olması gereken de ilk çözüm.
>> > Hatta o yüzden türev yolunun işe yaramayacağı bir örnek verdim.
>> > Ancak ygs - lys - sbs - kpss - xxs ve test gerçekleri de var. Eminim ki
>> > bir
>> > çok öğretmen arkadaşımız, özellikle iyi seviyede olmayan öğrencilere
>> > şıklardan gitmeyi göstermiştir.
>> > Bunun çok iyi bir yöntem olmadığını bilsek de... (aynı öğrenci şıklar
>> > verilmezse o soruyu yüksek bir ihtimalle boş bırakacaktır)
>> > Yani sistem gereği amacımız sadece matematik öğretmek değil, aynı
>> > zamanda
>> > sonuca ulaşmak.
>> > Örneğin lise sondayken babası matematik öğretmeni olan bir arkadaşımız,
>> > 0/0
>> > belirsizliğinde daha bize türev gösterilmeden soruları L'Hopital le
>> > çözmüş
>> > ve sonuca da ulaşmıştı. Fakat o zamanki öğretmenimiz sınavdan kendisine
>> > bu
>> > sorulardan hiç puan vermemişti. Hangisi doğruydu hala tam emin değilim.
>> > (bu arada, arkadaşımız boğaziçi genetik mühendisliğini bitirdi. şu anda
>> > amerika'da  sanırım miit'de çalışıyor.)
>> > Öğrenci soruyu çözüyor mu? çözüyor.
>> > Aklıma bir fıkra geldi:
>> > horoza sormuşlar: "tavuk mu yumurtadan çıkar, yumurta mı tavuktan?"
>> > diye.
>> > horoz cevaplamış: "valla ben işime bakarım, gerisine karışmam" demiş.
>> >  :))
>> > Sınava giren bir öğrencinin derdi, soruyu doğru çözmektir. yani gerisine
>> > pek
>> > karışmaz :)
>> > Sonuç olarak (ne yazık ki) bu sınav sisteminde sonuç önemli olduğu için
>> > öğrenciye bu yöntemi vermek yanlıştır diyemem.
>> > Tıpkı, bir dersane öğretmeni olarak, ygs öncesi mod-medyan şifresinin
>> > olacağını bilseydim, öğrenciye bu yöntemi vermezdim diyemeyeceğim
>> > gibi...
>> > umarım başınızı fazla ağrıtmamışımdır.
>> > Herkese iyi çalışmalar.
>> > Sevgiler, saygılar...
>> >
>> >
>> >
>> > --
>> > http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>> >
>>
>> --
>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
>
>
> --
> N. Umut KALAYCI
> Ozel Bahçelievler Burç  Ilkogretim Okulu
> BAHÇELİEVLER- İSTANBUL
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
N. Umut KALAYCI
Ozel Bahçelievler Burç  Ilkogretim Okulu
BAHÇELİEVLER- İSTANBUL

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:434220] matematik öğretmeni ihtiyacı

merhaba arkadaşlar
kocaelinde özel bir ilköğretim okulunda matematik öğretmenine ihtiyaç
vardır
ilgilenen arkadaşlar cv lerini e-mail adresime göndermelerini
bekliyorum.
biraz acil...

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:434219] Denklik Bağıntısı

x+3=0 ın çözümünü bulun ama x=-3 demeyin..:) murat hocam böyle birşey varsa öğrenmek isterim...

05 Temmuz 2011 23:57 tarihinde Murat PAZARCIK- Öğretmen <murat.pazarcik@gmail.com> yazdı:
Üniversitede okuyan bir öğrencimden gelen bir soru
Bir küme üzerinden denklik bağıntısı tanımlanacak ama bağıntı
özelliğini sağlamayacak
örneğin Yansıma, Simetri, Geçişme  özelliklerinden biri veya bir kaçı
sağlanmayacak
ama küme farklı ve değişik bir küme olsun istiyormuş
Biz derslerde hep klasik örnekler verdiğimiz için aklıma gelmedi .
Sizin bir fikriniz var mı acaba arkadaşlar ?

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Farkli Olmak İstiyorsan FARKLİ Ol...

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:434218] Re: YGS_LYS full matematik notları

:))) öğretmenim canım benim...:))

06 Temmuz 2011 11:17 tarihinde ŞENCAN <quassifreak@gmail.com> yazdı:
Hocam toplumun tembelliğinden şikayet edeceğine çalışkanlığınla örnek ol. Tmoz sabırlıdır senin el emeği göz nuru notlarını hazırlamanı bekler. hem biz  tembel toplum üyelerine de bir faydan dokunur şu sıkıcı sıcak yaz günlerinde....


2011/7/5 Duru Normal <durunormal@gmail.com>
Ne nasıl maili yahu? Bayağı mail. Ohooo... Niye herkes mecbur olsun? İnsanların beynini okuyacak kadar büyüdünüz mü siz yahu? Herkesin mecbur olduğunu düşündüğümü nereden çıkarıyorsunuz?
 
Ne Tümay'ı kaldı ne Güvender'i... Paylaşılmayan kitap yok burada. Bunlar zaten bir çok kişinin elinde USB'lerde dolaşan dökümanlar... Bir kişi de kendi notunu paylaşmamış anlaşılan. Ee tembel toplumuz, oturup not yazması zor geliyor.

05 Temmuz 2011 19:53 tarihinde mehmet petek <mehmetmatematik@gmail.com> yazdı:

Sayın Hocam,
Bunlar nasıl mailler. Her kitabı paylaşan var da kendi el yazısıyla ders notu paylaşan yok mu? Sanki herkes mecburmuş gibi bir tavır içindesiniz. İsteyen istediğini paylaşır bu grupta. Tabii herşey saygıdeğer hocalarımızın isteğine bağlı. Bu grupta herkes birbirine yardımcı olmak için burda ve bu grup ne paylaşımlar yapıyor. Sanırım sizin biraz istek şeklinizi değiştirmeniz lazım. En azından bir rica edebilirsiniz.

05 Temmuz 2011 19:42 tarihinde Duru Normal <durunormal@gmail.com> yazdı:

Arattım ama bulamadım. Yardımcı olur musunuz? Paylaşılmış bir sürü not değil adam akıllı ful not istiyorum. Ve kitap sayfalarından oluşan "not"lar değil, el yazması, güzel ve güncel notlar...

05 Temmuz 2011 18:12 tarihinde Taylan OKTAY <taylanoktay78@gmail.com> yazdı:

grupta aratırsanız paylaşılmış bir sürü not bulacaksınız durunormal@gmail.com






Taylan OKTAY(TO)
TMOZ & MATEMATİK VADİSİ
MSN           : taylan_oktay@hotmail.com
Google Talk : taylanoktay78@gmail.com
Yahoo         : taylan_oktay@yahoo.com
WEB           : http://taylan.oktay.googlepages.com/


05 Temmuz 2011 16:59 tarihinde Duru Normal <durunormal@gmail.com> yazdı:
O kadar kitap paylaşan var, kendi notlarımızı niye paylaşmıyoruz?
 
Not: Benim notlarım yok, hazırlıyorum... Ama uzun sürecek...

04 Temmuz 2011 20:11 tarihinde Duru Normal <durunormal@gmail.com> yazdı:

İnternette Türkçe olarak matematik notları aradım ama bulamadım. YGS-LYS tüm konuların matematik notlarını tarayıp internete koyan bir matematik öğretmenimiz çıkmadı mı bugüne kadar? A4 boyutu da olabilir ama küçük, hani önlüğün cebine sığabilen, A4'ün 1/4'ü boyutunda notlar yazıp paylaşan biri yok mu?



--
Emine ve Mehmet Baysal Lisesi
 
 
 

--



--
Farkli Olmak İstiyorsan FARKLİ Ol...

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Ynt: Re: [tmoz:434217] Re: YGS_LYS full matematik notları

durunormal kardeşim gruba yeni üye olmuşsun full not deyip tutturuyorsun,
insanları tembellikle vs. sucluyorsun, öğretmenlerin kendi hazırladıkları notları istiyorsun bir de ki bu notlar en değerli notlardır el emeği göz nuru belki öğretmen bunları kitap haline getirir vs. kimse paylaşmak zorunda değil bu notları da sen kimisn? öğretmen misin öğrenci misin? 

insanları tembellikle suclarken oturup not yazmak zor derken diyen adamın birşeyler hazırlamış olması lazım sen ne hazırladın? gönder bakalım?

bana bu davranışın yeni üye olusun, sanki gruba üyesin de baska bir mail alıp atıp tutuyorsun gibi geldi yoksa bir insan yeni geldigi gruba daha grubu tanımadan not not tembelsiniz vs. diye tutturmaz, normalde merhabalr yeni üye oldun falan der

hangi maillerden üye oldugunu tespit de zor değil kim oldugunu tespit edip herkese ifşa ederiz bak rezil olursun mesajlarına dikkat et grubun en önemli ilkesi saygı sınırını aşma benden söylemesi

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Ynt: Re: [tmoz:434216] Re: extrem yayınları ndan bir üçgen sorusu

ibrahim hocam alttaki 90 derecelik açı nasıl oldu

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:434214] taban arit.

8^5=2^15 olur.. sayı 16 basamaklıdır...
Bilmediklerimi ayağımın altına alsaydım başım göğe ererdi.(İmam-ı Azam)


06 Temmuz 2011 12:23 tarihinde er can <ercandemirkol1@gmail.com> yazdı:

sekiz(8)  üzeri beş(5) sayısı 2 tabanına göre yazıldığında kaç basamaklı bir elde edilir?
--
ERCANDEMİRKOL

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:434217] DÖRTGEN

teşekkür ederim sayın hocam

05 Temmuz 2011 16:45 tarihinde erdal karaburun (Öğretmen) <ekaraburun@gmail.com> yazdı:
çok gzel Habib Hocam...

05 Temmuz 2011 16:43 tarihinde Habip BOYBEYİ (Öğretmen) <habipboybeyi@gmail.com> yazdı:



05 Temmuz 2011 13:27 tarihinde semih gencer <gencersmhsmt@gmail.com> yazdı:



--
Kolay gelsin. İyi çalışmalar



--
Milli varlığımızın temelini;milli şuurda ve milli birlikte görmekteyiz.
Mustafa Kemal ATATÜRK



--

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:434213] taban arit.


sekiz(8)  üzeri beş(5) sayısı 2 tabanına göre yazıldığında kaç basamaklı bir elde edilir?
--
ERCANDEMİRKOL

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:434211] Re: iç ve dış teğetler

çok teşekkür ederim muharrem hocam,emeğinize sağlık...

On 5 Temmuz, 23:42, Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com> wrote:
> 1.
> İç açıortay teoreminden IECI=4;
> IAEI^2 = 6.8 - 3.4,    IAEI=6;
> Dış açıortay teoreminden,
> IDEI/IDAI=3/6,   x=6
>
> 2.
> u.r = IABI.IBCI/2
> 28.r = 7.24/2,     r = 3;
>
> K'dan AB ve BC'ye dikmeler çizin.
> x = 5 bulunur.
>
> 3.
> A(ABKC) = (9+12)/(9+12+15) . 9.12/2 = 63/2 olur.
> AK'yı çizerseniz, oluşan üçgenlerin yükseklikleri
> r kadar olur.
> Alanlarının oranı tabanlarının oranına eşit olur.
>
> 4.
> 1. sorunun aynısı.
>
> 05 Temmuz 2011 21:21 tarihinde sedat kortak <sekor...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > sekortak
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:434209] Re: üçgende benzerlik

teşekkürler hocam çok güzel bir çözüm

On 5 Temmuz, 22:00, Habip BOYBEYİ (Öğretmen) <habipboyb...@gmail.com>
wrote:
> Kolay gelsin. İyi çalışmalar
>
>  üçgen01.png
> 28KGörüntüleİndir

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf