6 Temmuz 2011 Çarşamba
Re: [tmoz:434230] soru-kombinasyon
5er tanesi doğrasal çıkıyor
:D
o zamanda
(9:3)-(5:3)-(5:3)=64 olması lazım ama
şıklarda göremedim
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:434230] soru-kombinasyon
paralel doğrulardan birini keserse diğerlerini de kesmek zorundadır ve oluşan 4 kesim noktası da doğrusal olmak zorunda olduğundan 9 noktanın tamamından üçgen oluşturabilecekmiş gibi bahsedebilir miyiz?
pararlel 4 doğru diğer ikisi bunları kesecek ve en çok dediği için en fazla ikişer tanesi aynı doğru üzerinde olur. diye kabul ettim hocam.06 Temmuz 2011 17:08 tarihinde ŞENCAN <quassifreak@gmail.com> yazdı:
peki bu 9 noktadan hiç mi aynı doğru üzerinde olanı yok? görselleştirsek daha iyi anlaşılır gibi geliyor...2011/7/6 mehmet arslan <matematik.mehmet@gmail.com>
4ü paralel 6 doğru c(6:2) - c(4:2)=15-6=9 noktada keşişir c(9:3)=84 üçgen olur06 Temmuz 2011 16:46 tarihinde M. Nurullah <mnozgur@gmail.com> yazdı:
Bir çözüm gönderen olursa çok sevinirim. --
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
PROMETHEUS
--Emine ve Mehmet Baysal Lisesi
--
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:434229] soru-kombinasyon
peki bu 9 noktadan hiç mi aynı doğru üzerinde olanı yok? görselleştirsek daha iyi anlaşılır gibi geliyor...2011/7/6 mehmet arslan <matematik.mehmet@gmail.com>
4ü paralel 6 doğru c(6:2) - c(4:2)=15-6=9 noktada keşişir c(9:3)=84 üçgen olur06 Temmuz 2011 16:46 tarihinde M. Nurullah <mnozgur@gmail.com> yazdı:
Bir çözüm gönderen olursa çok sevinirim. --
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
PROMETHEUS
--Emine ve Mehmet Baysal Lisesi
--
PROMETHEUS
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:434227] soru-kombinasyon
4ü paralel 6 doğru c(6:2) - c(4:2)=15-6=9 noktada keşişir c(9:3)=84 üçgen olur06 Temmuz 2011 16:46 tarihinde M. Nurullah <mnozgur@gmail.com> yazdı:
Bir çözüm gönderen olursa çok sevinirim. --
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
PROMETHEUS
--
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
[tmoz:434226] Re: Köklü Sayılar
olduğuna göre y değeri kaç olur?
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:434225] soru-kombinasyon
Bir çözüm gönderen olursa çok sevinirim. --
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
PROMETHEUS
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
[tmoz:434224] Re: Köklü Sayılar
On 5 Temmuz, 19:55, barbaros gur <bhgu...@gmail.com> wrote:
> 2^[(n-239)/(n+1)]
> şeklinde üslü ifade olarak yazalım,
> koşulun sağlanması için üs, tamsayı olmalıdır
> basitçe ayırırsak,
> 1- [240/(n+1)] olur,
>
> 240 sayısının tamsayı bölenleri yardımıyla sonuç alınır,
> n pozitif tamsayı ise, n+1=1 durumu için n=0 toplamdan çıkarılır,
> 19 olsa gerek yanıt.
> 2011/7/5 F@tih xxx <conqueror...@gmail.com>
>
>
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> İradene hakim, vicdanına mahkum ol...
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
[tmoz:434223] soru-kombinasyon
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:434221] Çarpanlara Ayırma
Umutcan Hocam;
Yazdığınızı anlamaya çalıştım ve anladım.
Söylediğinizi bir yönüyle ben, bir yönüyle
Zafer Hocam ifade etmiştik.
Yaptığınız akıl yürütme doğru değil.
"Fonksiyonlar özdeş ise türevleri de özdeştir."
diyerek türevi sıfır yapan değerin fonksiyonu da
sıfır yapacağını ileri sürüyorsunuz.
Halbuki bu değer fonksiyonu minimum ya da
maksimum yapar. Soruda f(a,b) fonksiyonunun
minimum değeri sıfır olduğu için, yapılan doğru
sonuç verir. Bunu ilk iletimde belirtmiştim.
Ben sizin yazdıklarınız üzerinde düşünerek
doğruya katkıda bulunmaya çalıştım.
Siz de lütfen yazılanları inceleyiniz.
Sevgiler, saygılar
05 Temmuz 2011 12:21 tarihinde UMUTCAN <neumut@gmail.com> yazdı:
> Arkadaşlar bir şeyin doğru olması
> diğerlerinin doğru olmaması anlamına gelmez
> verilen soru
> polinom tarzı bir çarpanlara ayırma sorusu.
> Bu durumda bu denklemi sağlayan kök bize çarpanlra ayırmada
> yardımcı olacak demektir.
> polinomun derecesini 1 azaltarak
> diğer kökleri inceleyebiliriz
> bence hakan hoca mükemmel bir yaklaşım getirmiş
> fonksiyonlar özdeşse
> türevleri de özdeştir.
> Ben bir çok arkadaşın hakan hocanın çözümünü anlamadığını düşünüyorum.
> O yüzden itiraz etmişler
> Arz ederim
>
> 01 Temmuz 2011 17:41 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
>>
>> Zafer Hocam;
>> Konu önemli olduğu için uzatıyorum.
>> Soruyu sizin önerdiğiniz biçimde değiştirerek
>> başlayalım.
>> "5a^2+5b^2 -15 = 6a+8b ise a^2+b^2 toplamının
>> en büyük değeri kaçtır?" diyelim.
>> Sizin önerdiğiniz yola alışan öğrenci hiç düşünmeden
>> o yolu uygulayacak ve doğru cevabı bulamayacaktır.
>> Böylece hak yerini bulmuş olacaktır.
>> Buna pek sevinmiyorum; çünkü hocasının günahının
>> cezasını çekmiş olabilir.:))
>> Laf aramızda; çağrıştırdığınız soru da oldukça
>> güzel sayılır. Ama bunun üzerinde durmuyorum.
>> Bir kısım öğrenciler, matematiği böyle cambazlıklar
>> toplamı sanabilir. Öğrenci doğru düşünmeyi
>> öğrenmeye çalışacağına, bu türden bilgileri
>> biriktirir durur. Bu yüzden, kazara gelebilecek
>> böyle bir soruyu belki yapar da; kafasını
>> biraz çalıştırmayı öğrenerek yapabileceği bir sürü
>> soruyu yapamaz.
>> Öğrenciye öğrenebildiği kadar doğru düşünmeyi
>> öğretmeliyiz. O zaman inanın daha fazla soru yapar.
>> Her öğrenci de sıralamada hak ettiği yeri bulur.
>> Bu türden sorular, bu tür bilgilerin verildiği yerlerde
>> bol bol sorulur. Öğrenci de birşey yaptığını sanır.
>> Güzel hazırlanmış sınavlarda böyle "kapkaç"lara
>> izin verilmez. Verilmemelidir.
>> Böyle kısa yollar, matematiksel kavramların
>> doğru kullanılması ile elde edilirse saygı duyarım.
>> Sevgiler, saygılar
>>
>>
>>
>> 01 Temmuz 2011 16:30 tarihinde zafer celikoz <zafercelikoz@gmail.com>
>> yazdı:
>> > Muharrem Hocam zaten tartıştığımız şey haklılık haksızlık değil :)
>> > Siz kesinlikle haklısınız. Olması gereken de ilk çözüm.
>> > Hatta o yüzden türev yolunun işe yaramayacağı bir örnek verdim.
>> > Ancak ygs - lys - sbs - kpss - xxs ve test gerçekleri de var. Eminim ki
>> > bir
>> > çok öğretmen arkadaşımız, özellikle iyi seviyede olmayan öğrencilere
>> > şıklardan gitmeyi göstermiştir.
>> > Bunun çok iyi bir yöntem olmadığını bilsek de... (aynı öğrenci şıklar
>> > verilmezse o soruyu yüksek bir ihtimalle boş bırakacaktır)
>> > Yani sistem gereği amacımız sadece matematik öğretmek değil, aynı
>> > zamanda
>> > sonuca ulaşmak.
>> > Örneğin lise sondayken babası matematik öğretmeni olan bir arkadaşımız,
>> > 0/0
>> > belirsizliğinde daha bize türev gösterilmeden soruları L'Hopital le
>> > çözmüş
>> > ve sonuca da ulaşmıştı. Fakat o zamanki öğretmenimiz sınavdan kendisine
>> > bu
>> > sorulardan hiç puan vermemişti. Hangisi doğruydu hala tam emin değilim.
>> > (bu arada, arkadaşımız boğaziçi genetik mühendisliğini bitirdi. şu anda
>> > amerika'da sanırım miit'de çalışıyor.)
>> > Öğrenci soruyu çözüyor mu? çözüyor.
>> > Aklıma bir fıkra geldi:
>> > horoza sormuşlar: "tavuk mu yumurtadan çıkar, yumurta mı tavuktan?"
>> > diye.
>> > horoz cevaplamış: "valla ben işime bakarım, gerisine karışmam" demiş.
>> > :))
>> > Sınava giren bir öğrencinin derdi, soruyu doğru çözmektir. yani gerisine
>> > pek
>> > karışmaz :)
>> > Sonuç olarak (ne yazık ki) bu sınav sisteminde sonuç önemli olduğu için
>> > öğrenciye bu yöntemi vermek yanlıştır diyemem.
>> > Tıpkı, bir dersane öğretmeni olarak, ygs öncesi mod-medyan şifresinin
>> > olacağını bilseydim, öğrenciye bu yöntemi vermezdim diyemeyeceğim
>> > gibi...
>> > umarım başınızı fazla ağrıtmamışımdır.
>> > Herkese iyi çalışmalar.
>> > Sevgiler, saygılar...
>> >
>> >
>> >
>> > --
>> > http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>> >
>>
>> --
>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
>
>
> --
> N. Umut KALAYCI
> Ozel Bahçelievler Burç Ilkogretim Okulu
> BAHÇELİEVLER- İSTANBUL
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
N. Umut KALAYCI
Ozel Bahçelievler Burç Ilkogretim Okulu
BAHÇELİEVLER- İSTANBUL
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
[tmoz:434220] matematik öğretmeni ihtiyacı
kocaelinde özel bir ilköğretim okulunda matematik öğretmenine ihtiyaç
vardır
ilgilenen arkadaşlar cv lerini e-mail adresime göndermelerini
bekliyorum.
biraz acil...
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:434219] Denklik Bağıntısı
Üniversitede okuyan bir öğrencimden gelen bir soru
Bir küme üzerinden denklik bağıntısı tanımlanacak ama bağıntı
özelliğini sağlamayacak
örneğin Yansıma, Simetri, Geçişme özelliklerinden biri veya bir kaçı
sağlanmayacak
ama küme farklı ve değişik bir küme olsun istiyormuş
Biz derslerde hep klasik örnekler verdiğimiz için aklıma gelmedi .
Sizin bir fikriniz var mı acaba arkadaşlar ?
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Farkli Olmak İstiyorsan FARKLİ Ol...
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:434218] Re: YGS_LYS full matematik notları
Hocam toplumun tembelliğinden şikayet edeceğine çalışkanlığınla örnek ol. Tmoz sabırlıdır senin el emeği göz nuru notlarını hazırlamanı bekler. hem biz tembel toplum üyelerine de bir faydan dokunur şu sıkıcı sıcak yaz günlerinde....
2011/7/5 Duru Normal <durunormal@gmail.com>
Ne nasıl maili yahu? Bayağı mail. Ohooo... Niye herkes mecbur olsun? İnsanların beynini okuyacak kadar büyüdünüz mü siz yahu? Herkesin mecbur olduğunu düşündüğümü nereden çıkarıyorsunuz?Ne Tümay'ı kaldı ne Güvender'i... Paylaşılmayan kitap yok burada. Bunlar zaten bir çok kişinin elinde USB'lerde dolaşan dökümanlar... Bir kişi de kendi notunu paylaşmamış anlaşılan. Ee tembel toplumuz, oturup not yazması zor geliyor.
05 Temmuz 2011 19:53 tarihinde mehmet petek <mehmetmatematik@gmail.com> yazdı:
Sayın Hocam,Bunlar nasıl mailler. Her kitabı paylaşan var da kendi el yazısıyla ders notu paylaşan yok mu? Sanki herkes mecburmuş gibi bir tavır içindesiniz. İsteyen istediğini paylaşır bu grupta. Tabii herşey saygıdeğer hocalarımızın isteğine bağlı. Bu grupta herkes birbirine yardımcı olmak için burda ve bu grup ne paylaşımlar yapıyor. Sanırım sizin biraz istek şeklinizi değiştirmeniz lazım. En azından bir rica edebilirsiniz.
05 Temmuz 2011 19:42 tarihinde Duru Normal <durunormal@gmail.com> yazdı:
Arattım ama bulamadım. Yardımcı olur musunuz? Paylaşılmış bir sürü not değil adam akıllı ful not istiyorum. Ve kitap sayfalarından oluşan "not"lar değil, el yazması, güzel ve güncel notlar...
05 Temmuz 2011 18:12 tarihinde Taylan OKTAY <taylanoktay78@gmail.com> yazdı:
grupta aratırsanız paylaşılmış bir sürü not bulacaksınız durunormal@gmail.com
Taylan OKTAY(TO)
TMOZ & MATEMATİK VADİSİ
MSN : taylan_oktay@hotmail.com
Google Talk : taylanoktay78@gmail.com
Yahoo : taylan_oktay@yahoo.com
WEB : http://taylan.oktay.googlepages.com/
05 Temmuz 2011 16:59 tarihinde Duru Normal <durunormal@gmail.com> yazdı:
O kadar kitap paylaşan var, kendi notlarımızı niye paylaşmıyoruz?Not: Benim notlarım yok, hazırlıyorum... Ama uzun sürecek...04 Temmuz 2011 20:11 tarihinde Duru Normal <durunormal@gmail.com> yazdı:
İnternette Türkçe olarak matematik notları aradım ama bulamadım. YGS-LYS tüm konuların matematik notlarını tarayıp internete koyan bir matematik öğretmenimiz çıkmadı mı bugüne kadar? A4 boyutu da olabilir ama küçük, hani önlüğün cebine sığabilen, A4'ün 1/4'ü boyutunda notlar yazıp paylaşan biri yok mu?
--
Emine ve Mehmet Baysal Lisesi
--
--
Farkli Olmak İstiyorsan FARKLİ Ol...
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Ynt: Re: [tmoz:434217] Re: YGS_LYS full matematik notları
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Ynt: Re: [tmoz:434216] Re: extrem yayınları ndan bir üçgen sorusu
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:434214] taban arit.
Bilmediklerimi ayağımın altına alsaydım başım göğe ererdi.(İmam-ı Azam)
sekiz(8) üzeri beş(5) sayısı 2 tabanına göre yazıldığında kaç basamaklı bir elde edilir?
--
ERCANDEMİRKOL
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Re: [tmoz:434217] DÖRTGEN
çok gzel Habib Hocam...
05 Temmuz 2011 16:43 tarihinde Habip BOYBEYİ (Öğretmen) <habipboybeyi@gmail.com> yazdı:
05 Temmuz 2011 13:27 tarihinde semih gencer <gencersmhsmt@gmail.com> yazdı:
Yardımcı olabilir misiniz?
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Kolay gelsin. İyi çalışmalar
--
Milli varlığımızın temelini;milli şuurda ve milli birlikte görmekteyiz.
Mustafa Kemal ATATÜRK
--
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
[tmoz:434213] taban arit.
sekiz(8) üzeri beş(5) sayısı 2 tabanına göre yazıldığında kaç basamaklı bir elde edilir?
--
ERCANDEMİRKOL
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
[tmoz:434211] Re: iç ve dış teğetler
On 5 Temmuz, 23:42, Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com> wrote:
> 1.
> İç açıortay teoreminden IECI=4;
> IAEI^2 = 6.8 - 3.4, IAEI=6;
> Dış açıortay teoreminden,
> IDEI/IDAI=3/6, x=6
>
> 2.
> u.r = IABI.IBCI/2
> 28.r = 7.24/2, r = 3;
>
> K'dan AB ve BC'ye dikmeler çizin.
> x = 5 bulunur.
>
> 3.
> A(ABKC) = (9+12)/(9+12+15) . 9.12/2 = 63/2 olur.
> AK'yı çizerseniz, oluşan üçgenlerin yükseklikleri
> r kadar olur.
> Alanlarının oranı tabanlarının oranına eşit olur.
>
> 4.
> 1. sorunun aynısı.
>
> 05 Temmuz 2011 21:21 tarihinde sedat kortak <sekor...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > sekortak
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
[tmoz:434209] Re: üçgende benzerlik
On 5 Temmuz, 22:00, Habip BOYBEYİ (Öğretmen) <habipboyb...@gmail.com>
wrote:
> Kolay gelsin. İyi çalışmalar
>
> üçgen01.png
> 28KGörüntüleİndir
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf