3 Şubat 2011 Perşembe

Re: [tmoz:398343] fem yayınlarından bir problem sorusu

d sıkkı olmalı

02 Şubat 2011 22:30 tarihinde hsm <hasimcom@hotmail.com> yazdı:
Elastiki bir metre serbest bırakıldığında doğru ölçmektedir.Bu metre
%20 uzatılarak dikdörtgen şeklindeki bir odanın alanı ölçülüyor.bu
odanın alanı ile ilgili ne söylenebilir?
A) %44 eksik ölçülmüştür
B) %44 fazla ölçülmüştür
C) %20 eksik ölçülmüştür
D) %30,5555555555... eksik ölçülmüştür
E) %32,5555555555... fazla ölçülmüştür

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:398340] Re: 9. sınıf geo

Mehmet Bey ;
 

Açıklama için teşekkür ederim.Benim için bu açıklamanız muahatab kabul edildiğim düşüncesini oluşturduğu için ikinci bir teşekkür ederim.Eğer üslubumda rahatsız edici bir yön olduysada özür dilerim.Ama bu şekilde bir konuşma benim için bir başlangıç olacak.Çünkü bu açıklamalara bir öğretmen olarak ihtiyacımız var.İyi çalışmalar dilerim.Saygılarımla...

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:398340] Re: 9. sınıf geo



Mehmet Bey ;
 

Açıklama için teşekkür ederim.Benim için bu açıklamanız muahatab kabul edildiğim düşüncesini oluşturduğu için ikinci bir teşekkür ederim.Eğer üslubumda rahatsız edici bir yön olduysada özür dilerim.Ama bu şekilde bir konuşma benim için bir başlangıç olacak.Çünkü bu açıklamalara bir öğretmen olarak ihtiyacımız var.İyi çalışmalar dilerim.Saygılarımla...



 
 

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:398339] acil

hata demiyelimde snki eksiklikmi var açıortay olsa iyi olurdu


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:398338] Re: Yaş problemi :)

s.metincan hocam, tebrikler, sizin çözümü aktarmanızı beklerim ama ben şimdi. :)

03 Şubat 2011 12:27 tarihinde s.metincan <s.metincan@gmail.com> yazdı:
1896...




On 3 Şubat, 11:08, Murat Akkus <muratak...@gmail.com> wrote:
> maalesef ercüment hocam.
>
> 03 Şubat 2011 09:36 tarihinde Ercüment SOYKAN - Öğretmen - Ankara <
> rcmnts...@gmail.com> yazdı:
>
> > 1952?
>
> > --
> > *"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini
> > anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı gibi
> > yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi,
> > taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi
> > ideallerimizle buluşturur."*
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> arifler bildikleri kadar konusur..- gandalf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
arifler bildikleri kadar konusur..- gandalf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:398336] Re: Yaş problemi :)

1896...


On 3 Şubat, 11:08, Murat Akkus <muratak...@gmail.com> wrote:
> maalesef ercüment hocam.
>
> 03 Şubat 2011 09:36 tarihinde Ercüment SOYKAN - Öğretmen - Ankara <
> rcmnts...@gmail.com> yazdı:
>
> > 1952?
>
> > --
> > *"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini
> > anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı gibi
> > yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi,
> > taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi
> > ideallerimizle buluşturur."*
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> arifler bildikleri kadar konusur..- gandalf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:398335] Re: 9. sınıf geo


Sayın Kurt Bey ;
 
Önecelikle siz kimsiniz.İsminiz nedir ve bu komisyonlarda görev almış birimisiniz.
Yapılan çalışmalarda yer almış gibi konuştuğunuz için size sormak istediğim sorular var.
 
Eğer bu çalışmalarda yer almadıysanız sizin savunduğunuz insanlardan birisi tmozu muhatab
alsında gelsin konuşalım ona soralım.Yoksa havanda su dövmeye devam ederiz.
 
Burdaki insanların amacı bağdı dövmek değil üzüm yemek. Lütfen artık şu öğretmenleri kaale alıp her türlü sorulrına cevap verecek insanlar olsunda bizde sonuna kadar düşüncesi ne olursa olsun arkasında duralım.Ona laf söz ettirmeylim.Yoksa başta biz eleştirmeye başlarız sonra ne onlar nede biz bir yere varabiliriz.Saygılarımla...

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:398332] Re: analitik derslerine giren arkadaşlar bakarmısınız

hocam ben vektörleredyım analitik konuları kesinlikle ygs ye kadar
yetişmez analitik 2. sınavı da ygs den sonraya sarkacak gibi .

On 3 Şubat, 10:25, Umut TANRIVERDİ <umuttanrive...@gmail.com> wrote:
> tabiki var hocam. ben kesinlikle (son hafta hariç) ygs yokmuş gibi ders
> işleyip sınavlarımı da yapacağım. ygs den sonra hangi konu yetişecek.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:398331] Yaş problemi :)

maalesef ercüment hocam.

03 Şubat 2011 09:36 tarihinde Ercüment SOYKAN - Öğretmen - Ankara <rcmntsykn@gmail.com> yazdı:
1952?
 
--
"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı gibi yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi, taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi ideallerimizle buluşturur."



--
arifler bildikleri kadar konusur..- gandalf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:398328] Re: ZAFER AĞBULUT'UN TEMEL MATEMATİK KİTABI ÇIKTI. [AYRINTILI]

ÖRNEK KİTAP GÖNDEREMİYORUZ :(

On 2 Şubat, 21:55, karahan <karahan_...@hotmail.com> wrote:
> bende öğretmenim yavuz sultan selim lisesi / bağcılar
> bir örnek gönderirseniz sevinirim
>
> On 30 Ocak, 17:31, ZAFER AĞBULUT <zfragbu...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > Mesajı Mail Yoluyla Yollamayı Yeni öğrendiğim için konuyu yeniden
> > Açıyorum.Tekrar Sabitleyebilirmisiniz? Saygılar.
>
> >  Yeni Bit Eşlem Resmi.bmp
> > 1291KGörüntüleİndir
>
> >  kapak tam.jpg
> > 621KGörüntüleİndir- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:398328] Fwd: bilgi yarışması



---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
Kimden: süleyman kalay <cebirci0006@gmail.com>
Tarih: 02 Şubat 2011 15:35
Konu: bilgi yarışması
Kime: tmoz@googlegroups.com


ilçede yapılacak olan bilgi yarışması için 9.sınıf müfredatı ile ilgili olarak sru gerekiyor. Mantık kümeler bağıntı fonksiyon  konularından. Elinizde böyle kaliteli sorularınız varsa hatta olimpiyat sorusu seviyesinde yardımcı olabilir misiniz...? 

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:398325] analitik derslerine giren arkadaşlar bakarmısınız

tabiki var hocam. ben kesinlikle (son hafta hariç) ygs yokmuş gibi ders işleyip sınavlarımı da yapacağım. ygs den sonra hangi konu yetişecek.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:398324] Fonksiyon

Ünal Hocam; Temel Hocam;
Öneriniz ve ilginiz için teşekkürler.

03 Şubat 2011 00:32 tarihinde Temel Gökçe <temelgokce@gmail.com> yazdı:
Denemede olsa çözüm boş kalmasın Muharrem Hocam öperim ellerinizden :)))

03 Şubat 2011 00:31 tarihinde Temel Gökçe <temelgokce@gmail.com> yazdı:

Selamlar saygılar büyük ustam...

03 Şubat 2011 00:07 tarihinde ÜNAL CANAL <unalcanal59@gmail.com> yazdı:

Soruları jpg  , png, gif uzantılı resim dosyası olark gönderieseniz , daha az dosya boyutu olur.

02 Şubat 2011 23:21 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:



--
Ünal Canal
Matematik Öğretmeni_İstanbul

unalcanal.googlepages.com



--
Adapla gelen,hürmetle gider...

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

2 Şubat 2011 Çarşamba

Re: [tmoz:398323] Yaş problemi :)

1952?
 
--
"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı gibi yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi, taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi ideallerimizle buluşturur."

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:398322] Yaş problemi :)

barbaros hocaöm soruyu aynı şekilde şöyle de sorabilirdim


"Anna ile 1975 yılında karşılaştığımda bana soğuk bir pazar günü alaska'da doğduğunu ve babasının 7. yaş gününde haftasonu şehre gelmiş olan sirke götürdüğünü söyledi.

Anna kaç yılında doğmuştur?
"

02 Şubat 2011 23:08 tarihinde barbaros gur <bhgur71@gmail.com> yazdı:
şu düşünceyle sordum,  doğduğu gün pazar, 7.yaş günü ya cumartesi ya da pazar, miladi takvimi alıp bakmadım ama örneğin yaz ayları için çok fazlamıdır acaba seçenek?..sadece bir düşünce belkide şubat ayının sıcak bir pazarında doğmuştur.
 


 
02 Şubat 2011 23:03 tarihinde Murat Akkus <muratakkus@gmail.com> yazdı:

yok hocam, maximum değil tek bir yaş çıkıyor.

yanlız soruyu ÖSS değildegerçek bir etkinlik problemi olarak düşünmek gerekli, yoksa ismin bolat olması, macariatan önemli değil.


barbaros hocam soru aynen böyle, haftasonu.

02 Şubat 2011 22:48 tarihinde ÜNAL CANAL <unalcanal59@gmail.com> yazdı:

Macaristan,
Sıcak bir Pazar günü,
Sirk
Bunları bir kenara bırakırsak, BOLAT ---> BOL  AT   diyerek yaşı max  söylememiz gerekiyor herhalde ???

02 Şubat 2011 22:37 tarihinde Murat Akkus <muratakkus@gmail.com> yazdı:

değil ünal hocam.

02 Şubat 2011 22:13 tarihinde ÜNAL CANAL <unalcanal59@gmail.com> yazdı:

1968

02 Şubat 2011 22:09 tarihinde Murat Akkus <muratakkus@gmail.com> yazdı:

başta çözememiş sonradan araştırarak çözmüş.

MIT mezunu saygın bri hocamız.

02 Şubat 2011 21:56 tarihinde Alaattin ŞEKER <03mathman78@gmail.com> yazdı:

o akademisyenin bu soruyu çözüp çözemediğini çok merak ettim şimdi.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
arifler bildikleri kadar konusur..- gandalf

--



--
Ünal Canal
Matematik Öğretmeni_İstanbul

unalcanal.googlepages.com



--
arifler bildikleri kadar konusur..- gandalf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
arifler bildikleri kadar konusur..- gandalf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--



--
arifler bildikleri kadar konusur..- gandalf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:398321] İki geometri sorusu

2. soruda dikmelet toplamı  eşik kenarlardan birine ait yüksekliktir  gerisi  pisagor

03 Şubat 2011 08:19 tarihinde ilker bayram <bayramilker@gmail.com> yazdı:
Sorularla uğraştım ama.....İlgilenecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler..

--
 

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--

BURDUR  ANADOLU  LİSESİ**Matematik, bilim adamlarının anlaşılmaz konuşmaları ya da hayatımızın en
güzel yıllarında başımıza bela olan bir ders değildir. Matematik bir yaşam biçimidir, hayata bakış açısıdır


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:398320] İki geometri sorusu

grafik tabletim yanımda yok çizim gönderirler D iç teğet ç. merkezi 135  derece isterseniz uzantısına dik çizip 45-45-90 oluşturun veya  cos teo. kullanın

03 Şubat 2011 08:19 tarihinde ilker bayram <bayramilker@gmail.com> yazdı:
Sorularla uğraştım ama.....İlgilenecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler..

--
 

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--

BURDUR  ANADOLU  LİSESİ**Matematik, bilim adamlarının anlaşılmaz konuşmaları ya da hayatımızın en
güzel yıllarında başımıza bela olan bir ders değildir. Matematik bir yaşam biçimidir, hayata bakış açısıdır


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:398318] Re: 9. sınıf geo

Aslında şunu anlıyorum ki en büyük sorunumuz karar mercilerinin fikir yada eleştirileri değerlendirmekten çok insanlara birşeyleri yapmaları konusunda dayatmada bulunmalarında. Sorun kitaplarda,öğretmenlerde yada yazarlarda değil sorunun kaynağı belli bu anlayış. Bazen düşünüyorum girmediğim ders kalmadı (fizik,ingilizce,tarih, dil ve anlatım...) okulumda 7 öğretmen var üçü ücretli üçü sözleşmeli biri kadrolu sorun o kadar çok ki, program düzgün olsa ne anlatacak öğretmen yok...
 
Kadir Bey,

Hangi kitaplardan bahsediyoruz? Şu andaki 11Geo Ders kitabından mı?
Eğer öyleyse ben onlardan bahsetmiyorum. Şimdiki MEB yayını 9 ve 10
Geo kitaplarından bahsediyorum. (Fakat bahsettiğiniz kitabın
yazarlarının da "bir program baskısı" içinde yazıldığına emin
sayılırım. Kitabın sınırları öyle veriliyor ki... Adeta başka kitap
yazmak mümkün olmuyor.)

"Gerçek anlamda güzel yazılmış kitap" derken neyi kasıt ediyoruz tabi
bilemiyorum. Herhangi bir sınırlama olmayan, net bir müfredat takibi
gerekmeyen özel yayınevleri tarafından veya bireysel olarak çıkarılan
yardımcı kitaplarda bile uzlaşma sağlanamayabiliyor. Birisi X
yayınevini çok severken bir diğeri aynı yayınevinin soru tarzını, konu
anlatım biçimini kendisine uzak bulabiliyor.

Sizi bilmem, benim ikinci bir kaynak ihityacım "genelde" soru
azlığından kaynaklanıyor.

Herkesin her şeyden haberi var. Kitap yazarları uzayda yaşamıyor. En
az sizler kadar "diğe kaynak kitaplardan" haberdar ve iyi birer
kullanıcı. Problem, çözüm merci'inin yazarlar olmayışı.



On 3 Şubat, 03:01, apollonius (kadir altıntaş)
<apolloniu...@gmail.com> wrote:
> Sayın hocam ben size şu an kullandığmız geometri 2 kitabını göndereyim. 1.
> sayfada çokgen anlatıp, 2 sayfa da dörtgeni bitirp 4. sayfada yamuğa geçmek
> yazarlıksa kimse kusura bakmazsın daha iyisini yazarım. Yazar kendisi bu
> kitabı kullanıyorsa söyleyebileceğim tek kelime yok. TTKB nin yazdığı
> programdaki hataları görebilecek kadar geometri bilgisinede sahibim. Kitap
> konusunda brbirimizi kandırmayalmı. Gerçek anlamda güzel kitaplar yazılmış
> olsaydı ikinci kaynağa neden ihtiyaç duyuyoruz? MEB in kitapları yanında
> ikinci kaynak kullanmayan kaç öğretmen var söyleyebilirmisiniz? Ya kitap
> yazarlarınının lys den haberi yok yada ösym nin kitap yazarlarından haberi
> yok. Üzülerek söylüyorum meb in geometri kitaplarının iyimser bir yaklaşımla
> %60 ı çöpe gidiyor. Gerçekçi olalım.
>
> 03 Şubat 2011 02:33 tarihinde Temel Gökçe <temelgo...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
> > Sayın hocam kitapların yazımı neden 3 ayda bitiyor (sanırım bunu
> > vurgulamanızın nedeni sürenin kısalığı) peki saygıdeğer öğretmenlerimiz
> > neden rahatsız oldukları şeylerin altına imza atıyorlar neden eksiklerin
> > farkında olunmasına rağmen sadece birilerin isteğine uyuluyor sadece
> > rahatsızlık duymak bunlar için yeterli bir çözüm müdür, emek veren herkese
> > saygımız sonsuz ama ben hala amacın ne olduğunu anlayamadım ha birde neden
> > ben okullar açıldıktan birkaç ay sonra Talim Terbiye Kurulunun
> > hazırladığı   Geometri 9 ve 10 ile ilgili bilgiyi sitesinde görüyorum bunun
> > daha önce bizlerle paylaşılması gerekilmez miydi? Sorularımın muhattabı siz
> > misiniz onuda bilmiyorum ama en azından sizlerinde bizim iyi niyetimizi
> > anlaması gerekli olduğunu düşünüyorum herkes birşeylerden rahatsız
> > sanırım.
> > 03 Şubat 2011 02:16 tarihinde kurT <kurt.meh...@gmail.com> yazdı:
>
> > Kadir Bey,
>
> >> Kitapların yazarları en az 10'ar yıllık öğretmen.
>
> >> Ve hepsi de Eky hocamın da belirttiği üzere, "öğrencilerin önceki
> >> yıllarında kazanım olarak belirlenen herşeyi eksiksiz kazandı"
> >> anlayışından hareket eden yaklaşımdan rahatsız bir biçimde kitapları
> >> yazdı.
>
> >> Kitaplar 3 ayda bitti. Düşünün, etkinlikler, örnekler, çalışma
> >> yaprakları ve ünite sonrası sorular... Ne olsun ne olmasın...  Önceki
> >> yıllarda bilindiği söylenen kazanımlar yeterli midir yetersiz midir...
> >> Ön bilgiler ne kadar hatırlatılsın ne kadar hatırlatımlasın...Sayfa
> >> sayısı aştı mı aşmadı mı... Resimlerin seçilmesi... Verilmesi gereken
> >> kazanımlar verildi mi verilmedi mi... Kağıt üzerindeki kontrolleri...
> >> bilgisayara geçirilmesi... çıktıların kontrolü... tekrar
> >> düzenlenmesi... tekrar kontrolü... Eklemeler çıkarmalar...
>
> >> Ve işin ilginç yanı... Hiç kimsenin matematik ve goemetri
> >> öğrenilmesinin istenmediğini düşünmüyorum...
>
> >> İnanınız, programın taraftarları da en az sizin kadar "idealist"
>
> >> On 3 Şubat, 02:02, apollonius (kadir altıntaş)
> >> <apolloniu...@gmail.com> wrote:
> >> > Benim anlamadığım memlekette bu kadar değerli üstad hocalarımız varken
> >> neden
> >> > kitapları üniversite haricinde öğretmenlik yapmamış kimseler yazar?
> >> Yabancı
> >> > kaynakları inceleme şansım oldu. Ben öğrencinin 4 yıl boyunca
> >> > kullanabileceği tek bir kitap taraftarıyım ama özenle yazılmış bir kitap
> >> > olmalı. Her türlü örneği, soruyu ispatı ve etkkinlikleri içerisinde
> >> > barındıran temel bir kaynak. 345 puanla öğrenci aldık bu yıl. dört işelm
> >> > yapamayan 10 a yakın öğrencimiz var. doğrunun ne olduğunu bilemeyn hiç
> >> > grafiğini çizmemiş bir öğrenciye doğrunun vektörel ve parametrik
> >> denklemini
> >> > anlatmaya çalışmak üzücü. Öğretmenli hayatımda 13. yılım. Biraz geç olu
> >> > anlamak beilki ama şuna kesinlikle inanıyorum bu ülkede matemetik ve
> >> > geometri öğrenilmesi istenmiyor. Ders saatlerinin azaltılması, 10.
> >> > sınıflarda matematik ve geometri derslerinin seçmeli hale getirilmesi
> >> bunun
> >> > yerine meslek dersleri konulması girişimcilik, ekonomi yönetimi, işletme
> >> > vs., analitik geometri dersinin kaldırılması. 1 saat geometri anlattığım
> >> > sınıfta 2 saat işletme anlatıyorum. Karikatürlük bir durum. Yinede "hiç
> >> bir
> >> > mazaret başarının yerini tutamaz" mantığıyla çalışmaya devam ediyorum.
> >> > Saygılarımla
>
> >> > 03 Şubat 2011 01:28 tarihinde Temel Gökçe <temelgo...@gmail.com> yazdı:
>
> >> > > Müfettiş sorarsa:" Yeni müfredatı nasıl anlatıyorsunuz? Kitapları
> >> > > kullanıyor musunuz? "
>
> >> > > Cevap:" MEB  kitaplardından değil. Eyüp Kamil Yeşilyurt, Ahmet Elmas
> >> ve
> >> > > TMOZ daki birbirinden değerli hocalarımızın paylaşımlarını toparlayıp
> >> bir
> >> > > düzenleme yapıyorum. Kitabı ödev vermede kullanıyorum."
>
> >> > > Müfettiş:" Onlarda kim?"
>
> >> > > Cevap:" Bizim gözümüz, kulağımız, canımız ciğerimiz, matematiğe dair
> >> > > herşeyi öğrendiğimiz bu ülkenin en değerli emektar öğretmenleri ve
> >> onların
> >> > > bir araya geldiği Türkiye'nin en önemli okullarından birisi TMOZ"
>
> >> > > Şunu anlamıyorum TMOZ dan birçok hocamız eleştirilerini dile getirdi
> >> hatta
> >> > > eksikleri maille bile ilettiler burda bizlerle paylaştılar ama doğru
> >> düzgün
> >> > > hiçbir dönüt alınmadı. Yani TMOZ olmasa birkaç kitaba mahkum kalacağız
> >> yeni
> >> > > müfredatı öğrenmek için birde ben Şırnak ta görev yapıyorum özen
> >> göstermesem
> >> > > değer vermesem kimsenin haberi bile olmaz neler anlattığımdan  gelipte
> >> demez
> >> > > bu çocuklar nasıl öğreniyor bu müfredatın sıkıntıları nedir. Bir
> >> derdin mi
> >> > > var TMOZ de paylaş iyiki varsın TMOZ...
> >> > > 03 Şubat 2011 00:38 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <
> >> > > apolloniu...@gmail.com> yazdı:
>
> >> > >http://kisi.deu.edu.tr/huseyin.alkan/
>
> >> > >> 03 Şubat 2011 00:36 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <
> >> > >> apolloniu...@gmail.com> yazdı:
>
> >> > >> prof. dr hüseyin alkan
> >> > >>> kitabın editörü
> >> > >>> lisans : ege üni. matematik ve astr.
> >> > >>> y. lisans: ege üni. Uygulamalı matematik
> >> > >>> doktora: Diferansiyel geometri
>
> >> > >>> 03 Şubat 2011 00:34 tarihinde Y Yılmaz <yalciny...@gmail.com>
> >> yazdı:
>
> >> > >>> uzay ve açı yı tanımlı terim olarak biliyorum.
>
> >> > >>>>  02 Şubat 2011 23:46 tarihinde ahmet elmas <
> >> ahmetelmas2...@gmail.com>yazdı:
>
> >> > >>>>> *Arkadaşlar;*
> >> > >>>>>  *Sorunun çözümü üzerinde durmuyorum.*
> >> > >>>>> *Kitabın başında, Bu güne dek TANIMSIZ TERİM olarak verdiğimiz
> >> > >>>>> NOKTA,DOĞRU ,DÜZLEM ve UZAYın*
> >> > >>>>> *TANIMLARI yapılmış!!!*
> >> > >>>>> *(Aşağıdakilerden hangisi Geometride TANIMSIZ TERİM değildir?*
> >> > >>>>> *A)NOKTA  B)DOĞRU   C)DÜZLEM   D)UZAY   E)AÇI*
> >> > >>>>> *Sorusunun yanıtı ne olacaksa....)*
> >> > >>>>> *Sonra DÜZLEMSELLİK sorusu sorulmuş.*
> >> > >>>>> *Öncelikle iki noktanın bir doğru belirttiği, farklı iki doğru
> >> uzayda
> >> > >>>>> aynı doğruya paralel ise kendilerinin de paralel olacağı ve de*
> >> > >>>>> *paralel iki doğrunun bir düzlem belirttiği gibi bilgileri
> >> vermeden*
> >> > >>>>> *böyle bir soru sormak ne derece doğrudur?*
> >> > >>>>> *Bu konudaki düşüncelerinizi öğrenmek istemiştim.*
> >> > >>>>> *Katılımda bulınan arkadaşlarıma teşekkürler...*
> >> > >>>>> *Saygılarımla...*
> >> > >>>>> *
> >> > >>>>> *
> >> > >>>>> 02 Şubat 2011 22:59 tarihinde ismail polat <
> >> ismailpolat2...@gmail.com>yazdı:
>
> >> > >>>>> sınıfa bir şekil getirilip üzerinde anlatılabilir.
> >> > >>>>>> görsellik öğrenilirliği kolaylaştırır.
>
> >> > >>>>>> --
>
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > >>>>> --
> >> > >>>>> *http://ahmetelmas.wordpress.com/*
>
> >> > >>>>> <http://ahmetelmas.blogspot.com/>
> >> > >>>>> ahmetelmas.blogspot.com
> >> > >>>>> matematikdefteri.blogspot.com
> >> > >>>>>http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/
>
> >> > >>>>> *Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye
> >> götürdüğündür.*
> >> > >>>>>                           Jean-Luc Godart
>
> >> > >>>>> *Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
> >> > >>>>> Bilmek yetmez, öğretmek gerek !*
>
> >> > >>>>> --
>
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > >>>> --
>
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > >>> --
> >> > >>> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >> > >> --
> >> > >> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >> > >> --
> >> > >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > > --
> >> > > Adapla gelen,hürmetle gider...
>
> >> > >  --
> >> > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > --
> >> > Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni-
> >> Alıntıyı gizle -
>
> >> > - Alıntıyı göster -
>
> >> --
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > Adapla gelen,hürmetle gider...
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Adapla gelen,hürmetle gider...

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:398334] Re: 9. sınıf geo

Arkadaşlar sizleri yıllardır takip ediyorum emeği olan herkese teşekkür ediyorum.
ben şuan 11. yılımı 5. il ve 7.ilçe ve 12. okuluma geçiş yaptım herçeşit okulda öğretmenlik yaptım öncelikle eğitim kötüye gitmiyor iyi okulları sayısı artıyor, ve liseye daha fazla öğrenci gidiyor, 8 yıl eğitimin zorunlu olması ve özellikle orta okulda uygulanan sarmal eğitimden kaynaklanıyor, eskiden bir konu ( denklemler) verilirdi herşeyi ile öğretilirdi şimdi parça parça işliyorlar ve kimse neyi niçin yaptığını anlamıyor şimdi 9,10 geo de sarmal yaptılar onunda suyu çıkar ve dediklerine göre çok yakında matematikde sarmal eğitime geçecek... 
sarmal eğitim verilsin ama zihisel engeliler okullarında, normal sistemi çökertir.
 

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:398317] Re: 9. sınıf geo

Kadir Bey,

Hangi kitaplardan bahsediyoruz? Şu andaki 11Geo Ders kitabından mı?
Eğer öyleyse ben onlardan bahsetmiyorum. Şimdiki MEB yayını 9 ve 10
Geo kitaplarından bahsediyorum. (Fakat bahsettiğiniz kitabın
yazarlarının da "bir program baskısı" içinde yazıldığına emin
sayılırım. Kitabın sınırları öyle veriliyor ki... Adeta başka kitap
yazmak mümkün olmuyor.)

"Gerçek anlamda güzel yazılmış kitap" derken neyi kasıt ediyoruz tabi
bilemiyorum. Herhangi bir sınırlama olmayan, net bir müfredat takibi
gerekmeyen özel yayınevleri tarafından veya bireysel olarak çıkarılan
yardımcı kitaplarda bile uzlaşma sağlanamayabiliyor. Birisi X
yayınevini çok severken bir diğeri aynı yayınevinin soru tarzını, konu
anlatım biçimini kendisine uzak bulabiliyor.

Sizi bilmem, benim ikinci bir kaynak ihityacım "genelde" soru
azlığından kaynaklanıyor.

Herkesin her şeyden haberi var. Kitap yazarları uzayda yaşamıyor. En
az sizler kadar "diğe kaynak kitaplardan" haberdar ve iyi birer
kullanıcı. Problem, çözüm merci'inin yazarlar olmayışı.

On 3 Şubat, 03:01, apollonius (kadir altıntaş)
<apolloniu...@gmail.com> wrote:
> Sayın hocam ben size şu an kullandığmız geometri 2 kitabını göndereyim. 1.
> sayfada çokgen anlatıp, 2 sayfa da dörtgeni bitirp 4. sayfada yamuğa geçmek
> yazarlıksa kimse kusura bakmazsın daha iyisini yazarım. Yazar kendisi bu
> kitabı kullanıyorsa söyleyebileceğim tek kelime yok. TTKB nin yazdığı
> programdaki hataları görebilecek kadar geometri bilgisinede sahibim. Kitap
> konusunda brbirimizi kandırmayalmı. Gerçek anlamda güzel kitaplar yazılmış
> olsaydı ikinci kaynağa neden ihtiyaç duyuyoruz? MEB in kitapları yanında
> ikinci kaynak kullanmayan kaç öğretmen var söyleyebilirmisiniz? Ya kitap
> yazarlarınının lys den haberi yok yada ösym nin kitap yazarlarından haberi
> yok. Üzülerek söylüyorum meb in geometri kitaplarının iyimser bir yaklaşımla
> %60 ı çöpe gidiyor. Gerçekçi olalım.
>
> 03 Şubat 2011 02:33 tarihinde Temel Gökçe <temelgo...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
> > Sayın hocam kitapların yazımı neden 3 ayda bitiyor (sanırım bunu
> > vurgulamanızın nedeni sürenin kısalığı) peki saygıdeğer öğretmenlerimiz
> > neden rahatsız oldukları şeylerin altına imza atıyorlar neden eksiklerin
> > farkında olunmasına rağmen sadece birilerin isteğine uyuluyor sadece
> > rahatsızlık duymak bunlar için yeterli bir çözüm müdür, emek veren herkese
> > saygımız sonsuz ama ben hala amacın ne olduğunu anlayamadım ha birde neden
> > ben okullar açıldıktan birkaç ay sonra Talim Terbiye Kurulunun
> > hazırladığı   Geometri 9 ve 10 ile ilgili bilgiyi sitesinde görüyorum bunun
> > daha önce bizlerle paylaşılması gerekilmez miydi? Sorularımın muhattabı siz
> > misiniz onuda bilmiyorum ama en azından sizlerinde bizim iyi niyetimizi
> > anlaması gerekli olduğunu düşünüyorum herkes birşeylerden rahatsız
> > sanırım.
> > 03 Şubat 2011 02:16 tarihinde kurT <kurt.meh...@gmail.com> yazdı:
>
> > Kadir Bey,
>
> >> Kitapların yazarları en az 10'ar yıllık öğretmen.
>
> >> Ve hepsi de Eky hocamın da belirttiği üzere, "öğrencilerin önceki
> >> yıllarında kazanım olarak belirlenen herşeyi eksiksiz kazandı"
> >> anlayışından hareket eden yaklaşımdan rahatsız bir biçimde kitapları
> >> yazdı.
>
> >> Kitaplar 3 ayda bitti. Düşünün, etkinlikler, örnekler, çalışma
> >> yaprakları ve ünite sonrası sorular... Ne olsun ne olmasın...  Önceki
> >> yıllarda bilindiği söylenen kazanımlar yeterli midir yetersiz midir...
> >> Ön bilgiler ne kadar hatırlatılsın ne kadar hatırlatımlasın...Sayfa
> >> sayısı aştı mı aşmadı mı... Resimlerin seçilmesi... Verilmesi gereken
> >> kazanımlar verildi mi verilmedi mi... Kağıt üzerindeki kontrolleri...
> >> bilgisayara geçirilmesi... çıktıların kontrolü... tekrar
> >> düzenlenmesi... tekrar kontrolü... Eklemeler çıkarmalar...
>
> >> Ve işin ilginç yanı... Hiç kimsenin matematik ve goemetri
> >> öğrenilmesinin istenmediğini düşünmüyorum...
>
> >> İnanınız, programın taraftarları da en az sizin kadar "idealist"
>
> >> On 3 Şubat, 02:02, apollonius (kadir altıntaş)
> >> <apolloniu...@gmail.com> wrote:
> >> > Benim anlamadığım memlekette bu kadar değerli üstad hocalarımız varken
> >> neden
> >> > kitapları üniversite haricinde öğretmenlik yapmamış kimseler yazar?
> >> Yabancı
> >> > kaynakları inceleme şansım oldu. Ben öğrencinin 4 yıl boyunca
> >> > kullanabileceği tek bir kitap taraftarıyım ama özenle yazılmış bir kitap
> >> > olmalı. Her türlü örneği, soruyu ispatı ve etkkinlikleri içerisinde
> >> > barındıran temel bir kaynak. 345 puanla öğrenci aldık bu yıl. dört işelm
> >> > yapamayan 10 a yakın öğrencimiz var. doğrunun ne olduğunu bilemeyn hiç
> >> > grafiğini çizmemiş bir öğrenciye doğrunun vektörel ve parametrik
> >> denklemini
> >> > anlatmaya çalışmak üzücü. Öğretmenli hayatımda 13. yılım. Biraz geç olu
> >> > anlamak beilki ama şuna kesinlikle inanıyorum bu ülkede matemetik ve
> >> > geometri öğrenilmesi istenmiyor. Ders saatlerinin azaltılması, 10.
> >> > sınıflarda matematik ve geometri derslerinin seçmeli hale getirilmesi
> >> bunun
> >> > yerine meslek dersleri konulması girişimcilik, ekonomi yönetimi, işletme
> >> > vs., analitik geometri dersinin kaldırılması. 1 saat geometri anlattığım
> >> > sınıfta 2 saat işletme anlatıyorum. Karikatürlük bir durum. Yinede "hiç
> >> bir
> >> > mazaret başarının yerini tutamaz" mantığıyla çalışmaya devam ediyorum.
> >> > Saygılarımla
>
> >> > 03 Şubat 2011 01:28 tarihinde Temel Gökçe <temelgo...@gmail.com> yazdı:
>
> >> > > Müfettiş sorarsa:" Yeni müfredatı nasıl anlatıyorsunuz? Kitapları
> >> > > kullanıyor musunuz? "
>
> >> > > Cevap:" MEB  kitaplardından değil. Eyüp Kamil Yeşilyurt, Ahmet Elmas
> >> ve
> >> > > TMOZ daki birbirinden değerli hocalarımızın paylaşımlarını toparlayıp
> >> bir
> >> > > düzenleme yapıyorum. Kitabı ödev vermede kullanıyorum."
>
> >> > > Müfettiş:" Onlarda kim?"
>
> >> > > Cevap:" Bizim gözümüz, kulağımız, canımız ciğerimiz, matematiğe dair
> >> > > herşeyi öğrendiğimiz bu ülkenin en değerli emektar öğretmenleri ve
> >> onların
> >> > > bir araya geldiği Türkiye'nin en önemli okullarından birisi TMOZ"
>
> >> > > Şunu anlamıyorum TMOZ dan birçok hocamız eleştirilerini dile getirdi
> >> hatta
> >> > > eksikleri maille bile ilettiler burda bizlerle paylaştılar ama doğru
> >> düzgün
> >> > > hiçbir dönüt alınmadı. Yani TMOZ olmasa birkaç kitaba mahkum kalacağız
> >> yeni
> >> > > müfredatı öğrenmek için birde ben Şırnak ta görev yapıyorum özen
> >> göstermesem
> >> > > değer vermesem kimsenin haberi bile olmaz neler anlattığımdan  gelipte
> >> demez
> >> > > bu çocuklar nasıl öğreniyor bu müfredatın sıkıntıları nedir. Bir
> >> derdin mi
> >> > > var TMOZ de paylaş iyiki varsın TMOZ...
> >> > > 03 Şubat 2011 00:38 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <
> >> > > apolloniu...@gmail.com> yazdı:
>
> >> > >http://kisi.deu.edu.tr/huseyin.alkan/
>
> >> > >> 03 Şubat 2011 00:36 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <
> >> > >> apolloniu...@gmail.com> yazdı:
>
> >> > >> prof. dr hüseyin alkan
> >> > >>> kitabın editörü
> >> > >>> lisans : ege üni. matematik ve astr.
> >> > >>> y. lisans: ege üni. Uygulamalı matematik
> >> > >>> doktora: Diferansiyel geometri
>
> >> > >>> 03 Şubat 2011 00:34 tarihinde Y Yılmaz <yalciny...@gmail.com>
> >> yazdı:
>
> >> > >>> uzay ve açı yı tanımlı terim olarak biliyorum.
>
> >> > >>>>  02 Şubat 2011 23:46 tarihinde ahmet elmas <
> >> ahmetelmas2...@gmail.com>yazdı:
>
> >> > >>>>> *Arkadaşlar;*
> >> > >>>>>  *Sorunun çözümü üzerinde durmuyorum.*
> >> > >>>>> *Kitabın başında, Bu güne dek TANIMSIZ TERİM olarak verdiğimiz
> >> > >>>>> NOKTA,DOĞRU ,DÜZLEM ve UZAYın*
> >> > >>>>> *TANIMLARI yapılmış!!!*
> >> > >>>>> *(Aşağıdakilerden hangisi Geometride TANIMSIZ TERİM değildir?*
> >> > >>>>> *A)NOKTA  B)DOĞRU   C)DÜZLEM   D)UZAY   E)AÇI*
> >> > >>>>> *Sorusunun yanıtı ne olacaksa....)*
> >> > >>>>> *Sonra DÜZLEMSELLİK sorusu sorulmuş.*
> >> > >>>>> *Öncelikle iki noktanın bir doğru belirttiği, farklı iki doğru
> >> uzayda
> >> > >>>>> aynı doğruya paralel ise kendilerinin de paralel olacağı ve de*
> >> > >>>>> *paralel iki doğrunun bir düzlem belirttiği gibi bilgileri
> >> vermeden*
> >> > >>>>> *böyle bir soru sormak ne derece doğrudur?*
> >> > >>>>> *Bu konudaki düşüncelerinizi öğrenmek istemiştim.*
> >> > >>>>> *Katılımda bulınan arkadaşlarıma teşekkürler...*
> >> > >>>>> *Saygılarımla...*
> >> > >>>>> *
> >> > >>>>> *
> >> > >>>>> 02 Şubat 2011 22:59 tarihinde ismail polat <
> >> ismailpolat2...@gmail.com>yazdı:
>
> >> > >>>>> sınıfa bir şekil getirilip üzerinde anlatılabilir.
> >> > >>>>>> görsellik öğrenilirliği kolaylaştırır.
>
> >> > >>>>>> --
>
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > >>>>> --
> >> > >>>>> *http://ahmetelmas.wordpress.com/*
>
> >> > >>>>> <http://ahmetelmas.blogspot.com/>
> >> > >>>>> ahmetelmas.blogspot.com
> >> > >>>>> matematikdefteri.blogspot.com
> >> > >>>>>http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/
>
> >> > >>>>> *Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye
> >> götürdüğündür.*
> >> > >>>>>                           Jean-Luc Godart
>
> >> > >>>>> *Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
> >> > >>>>> Bilmek yetmez, öğretmek gerek !*
>
> >> > >>>>> --
>
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > >>>> --
>
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > >>> --
> >> > >>> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >> > >> --
> >> > >> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >> > >> --
> >> > >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > > --
> >> > > Adapla gelen,hürmetle gider...
>
> >> > >  --
> >> > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >> > --
> >> > Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni-
> >> Alıntıyı gizle -
>
> >> > - Alıntıyı göster -
>
> >> --
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > Adapla gelen,hürmetle gider...
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:398316] Re: 9. sınıf geo

Sayın hocam ben size şu an kullandığmız geometri 2 kitabını göndereyim. 1. sayfada çokgen anlatıp, 2 sayfa da dörtgeni bitirp 4. sayfada yamuğa geçmek yazarlıksa kimse kusura bakmazsın daha iyisini yazarım. Yazar kendisi bu kitabı kullanıyorsa söyleyebileceğim tek kelime yok. TTKB nin yazdığı programdaki hataları görebilecek kadar geometri bilgisinede sahibim. Kitap konusunda brbirimizi kandırmayalmı. Gerçek anlamda güzel kitaplar yazılmış olsaydı ikinci kaynağa neden ihtiyaç duyuyoruz? MEB in kitapları yanında ikinci kaynak kullanmayan kaç öğretmen var söyleyebilirmisiniz? Ya kitap yazarlarınının lys den haberi yok yada ösym nin kitap yazarlarından haberi yok. Üzülerek söylüyorum meb in geometri kitaplarının iyimser bir yaklaşımla %60 ı çöpe gidiyor. Gerçekçi olalım.

03 Şubat 2011 02:33 tarihinde Temel Gökçe <temelgokce@gmail.com> yazdı:
Sayın hocam kitapların yazımı neden 3 ayda bitiyor (sanırım bunu vurgulamanızın nedeni sürenin kısalığı) peki saygıdeğer öğretmenlerimiz neden rahatsız oldukları şeylerin altına imza atıyorlar neden eksiklerin farkında olunmasına rağmen sadece birilerin isteğine uyuluyor sadece rahatsızlık duymak bunlar için yeterli bir çözüm müdür, emek veren herkese saygımız sonsuz ama ben hala amacın ne olduğunu anlayamadım ha birde neden ben okullar açıldıktan birkaç ay sonra Talim Terbiye Kurulunun hazırladığı   Geometri 9 ve 10 ile ilgili bilgiyi sitesinde görüyorum bunun daha önce bizlerle paylaşılması gerekilmez miydi? Sorularımın muhattabı siz misiniz onuda bilmiyorum ama en azından sizlerinde bizim iyi niyetimizi anlaması gerekli olduğunu düşünüyorum herkes birşeylerden rahatsız sanırım.  
03 Şubat 2011 02:16 tarihinde kurT <kurt.mehmet@gmail.com> yazdı:

Kadir Bey,

Kitapların yazarları en az 10'ar yıllık öğretmen.

Ve hepsi de Eky hocamın da belirttiği üzere, "öğrencilerin önceki
yıllarında kazanım olarak belirlenen herşeyi eksiksiz kazandı"
anlayışından hareket eden yaklaşımdan rahatsız bir biçimde kitapları
yazdı.

Kitaplar 3 ayda bitti. Düşünün, etkinlikler, örnekler, çalışma
yaprakları ve ünite sonrası sorular... Ne olsun ne olmasın...  Önceki
yıllarda bilindiği söylenen kazanımlar yeterli midir yetersiz midir...
Ön bilgiler ne kadar hatırlatılsın ne kadar hatırlatımlasın...Sayfa
sayısı aştı mı aşmadı mı... Resimlerin seçilmesi... Verilmesi gereken
kazanımlar verildi mi verilmedi mi... Kağıt üzerindeki kontrolleri...
bilgisayara geçirilmesi... çıktıların kontrolü... tekrar
düzenlenmesi... tekrar kontrolü... Eklemeler çıkarmalar...

Ve işin ilginç yanı... Hiç kimsenin matematik ve goemetri
öğrenilmesinin istenmediğini düşünmüyorum...

İnanınız, programın taraftarları da en az sizin kadar "idealist"



On 3 Şubat, 02:02, apollonius (kadir altıntaş)
<apolloniu...@gmail.com> wrote:
> Benim anlamadığım memlekette bu kadar değerli üstad hocalarımız varken neden
> kitapları üniversite haricinde öğretmenlik yapmamış kimseler yazar? Yabancı
> kaynakları inceleme şansım oldu. Ben öğrencinin 4 yıl boyunca
> kullanabileceği tek bir kitap taraftarıyım ama özenle yazılmış bir kitap
> olmalı. Her türlü örneği, soruyu ispatı ve etkkinlikleri içerisinde
> barındıran temel bir kaynak. 345 puanla öğrenci aldık bu yıl. dört işelm
> yapamayan 10 a yakın öğrencimiz var. doğrunun ne olduğunu bilemeyn hiç
> grafiğini çizmemiş bir öğrenciye doğrunun vektörel ve parametrik denklemini
> anlatmaya çalışmak üzücü. Öğretmenli hayatımda 13. yılım. Biraz geç olu
> anlamak beilki ama şuna kesinlikle inanıyorum bu ülkede matemetik ve
> geometri öğrenilmesi istenmiyor. Ders saatlerinin azaltılması, 10.
> sınıflarda matematik ve geometri derslerinin seçmeli hale getirilmesi bunun
> yerine meslek dersleri konulması girişimcilik, ekonomi yönetimi, işletme
> vs., analitik geometri dersinin kaldırılması. 1 saat geometri anlattığım
> sınıfta 2 saat işletme anlatıyorum. Karikatürlük bir durum. Yinede "hiç bir
> mazaret başarının yerini tutamaz" mantığıyla çalışmaya devam ediyorum.
> Saygılarımla
>
> 03 Şubat 2011 01:28 tarihinde Temel Gökçe <temelgo...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
> > Müfettiş sorarsa:" Yeni müfredatı nasıl anlatıyorsunuz? Kitapları
> > kullanıyor musunuz? "
>
> > Cevap:" MEB  kitaplardından değil. Eyüp Kamil Yeşilyurt, Ahmet Elmas ve
> > TMOZ daki birbirinden değerli hocalarımızın paylaşımlarını toparlayıp bir
> > düzenleme yapıyorum. Kitabı ödev vermede kullanıyorum."
>
> > Müfettiş:" Onlarda kim?"
>
> > Cevap:" Bizim gözümüz, kulağımız, canımız ciğerimiz, matematiğe dair
> > herşeyi öğrendiğimiz bu ülkenin en değerli emektar öğretmenleri ve onların
> > bir araya geldiği Türkiye'nin en önemli okullarından birisi TMOZ"
>
> > Şunu anlamıyorum TMOZ dan birçok hocamız eleştirilerini dile getirdi hatta
> > eksikleri maille bile ilettiler burda bizlerle paylaştılar ama doğru düzgün
> > hiçbir dönüt alınmadı. Yani TMOZ olmasa birkaç kitaba mahkum kalacağız yeni
> > müfredatı öğrenmek için birde ben Şırnak ta görev yapıyorum özen göstermesem
> > değer vermesem kimsenin haberi bile olmaz neler anlattığımdan  gelipte demez
> > bu çocuklar nasıl öğreniyor bu müfredatın sıkıntıları nedir. Bir derdin mi
> > var TMOZ de paylaş iyiki varsın TMOZ...
> > 03 Şubat 2011 00:38 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <
> > apolloniu...@gmail.com> yazdı:
>
> >http://kisi.deu.edu.tr/huseyin.alkan/
>
> >> 03 Şubat 2011 00:36 tarihinde apollonius (kadir altıntaş) <
> >> apolloniu...@gmail.com> yazdı:
>
> >> prof. dr hüseyin alkan
> >>> kitabın editörü
> >>> lisans : ege üni. matematik ve astr.
> >>> y. lisans: ege üni. Uygulamalı matematik
> >>> doktora: Diferansiyel geometri
>
> >>> 03 Şubat 2011 00:34 tarihinde Y Yılmaz <yalciny...@gmail.com> yazdı:
>
> >>> uzay ve açı yı tanımlı terim olarak biliyorum.
>
> >>>>  02 Şubat 2011 23:46 tarihinde ahmet elmas <ahmetelmas2...@gmail.com>yazdı:
>
> >>>>> *Arkadaşlar;*
> >>>>>  *Sorunun çözümü üzerinde durmuyorum.*
> >>>>> *Kitabın başında, Bu güne dek TANIMSIZ TERİM olarak verdiğimiz
> >>>>> NOKTA,DOĞRU ,DÜZLEM ve UZAYın*
> >>>>> *TANIMLARI yapılmış!!!*
> >>>>> *(Aşağıdakilerden hangisi Geometride TANIMSIZ TERİM değildir?*
> >>>>> *A)NOKTA  B)DOĞRU   C)DÜZLEM   D)UZAY   E)AÇI*
> >>>>> *Sorusunun yanıtı ne olacaksa....)*
> >>>>> *Sonra DÜZLEMSELLİK sorusu sorulmuş.*
> >>>>> *Öncelikle iki noktanın bir doğru belirttiği, farklı iki doğru uzayda
> >>>>> aynı doğruya paralel ise kendilerinin de paralel olacağı ve de*
> >>>>> *paralel iki doğrunun bir düzlem belirttiği gibi bilgileri vermeden*
> >>>>> *böyle bir soru sormak ne derece doğrudur?*
> >>>>> *Bu konudaki düşüncelerinizi öğrenmek istemiştim.*
> >>>>> *Katılımda bulınan arkadaşlarıma teşekkürler...*
> >>>>> *Saygılarımla...*
> >>>>> *
> >>>>> *
> >>>>> 02 Şubat 2011 22:59 tarihinde ismail polat <ismailpolat2...@gmail.com>yazdı:
>
> >>>>> sınıfa bir şekil getirilip üzerinde anlatılabilir.
> >>>>>> görsellik öğrenilirliği kolaylaştırır.
>
> >>>>>> --
> >>>>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>>>> --
> >>>>> *http://ahmetelmas.wordpress.com/*
>
> >>>>> <http://ahmetelmas.blogspot.com/>
> >>>>> ahmetelmas.blogspot.com
> >>>>> matematikdefteri.blogspot.com
> >>>>>http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/
>
> >>>>> *Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.*
> >>>>>                           Jean-Luc Godart
>
> >>>>> *Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
> >>>>> Bilmek yetmez, öğretmek gerek !*
>
> >>>>> --
> >>>>>  http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>>> --
> >>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >>> --
> >>> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >> --
> >> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
>
> >> --
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > Adapla gelen,hürmetle gider...
>
> >  --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -



--



--
Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf