12 Haziran 2022 Pazar

[TMOZ:1144024] tmoz@googlegroups.com için kısa özet - 9 konu konuda 59 güncelleme ileti

rizo portakal <rizoportakal@gmail.com>: Jun 12 08:19PM +0300

...devamı
Rasim Zencir <rsmzncr@gmail.com>: Jun 12 09:34PM +0300

kökler 0<x1<1, 0<x2<1, 0<x3<1 olsun.
a= - (x1+x2+x3) olduğından -3<a<0 olur.
b=x1.x2+x1.x3+x2.x3 olduğıundan, 0<b<3 olur.
c=- x1.x2.x3 olduğundan -1<c<0 olur.
 
öyleyse -1< a+b+c <0 ...devamı
Serdar <serdardaglar1989@gmail.com>: Jun 12 11:49AM -0700

Sonunu nasıl bağladınız Hocam?
 
12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 21:35:08 UTC+3 itibarıyla rasimzencir
şunları yazdı:
 
...devamı
rizo portakal <rizoportakal@gmail.com>: Jun 12 09:51PM +0300

Buna da bakar mısin
 
12 Haz 2022 Pzr 21:49 tarihinde Serdar <serdardaglar1989@gmail.com> şunu
yazdı:
 
...devamı
rizo portakal <rizoportakal@gmail.com>: Jun 12 09:52PM +0300

Teşeķkür ederim
 
12 Haz 2022 Pzr 21:51 tarihinde rizo portakal <rizoportakal@gmail.com> şunu
yazdı:
 
...devamı
rizo portakal <rizoportakal@gmail.com>: Jun 12 09:59PM +0300

Sonunu nasıl bağladınız derken ?
 
12 Haz 2022 Pzr 21:49 tarihinde Serdar <serdardaglar1989@gmail.com> şunu
yazdı:
 
...devamı
Serdar <serdardaglar1989@gmail.com>: Jun 12 12:11PM -0700

Sonuca nasıl vardık?
 
12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 22:00:01 UTC+3 itibarıyla
...devamı
rizo portakal <rizoportakal@gmail.com>: Jun 12 10:13PM +0300

Kökler toplamı carpımindan degil mi?
 
12 Haz 2022 Pzr 22:11 tarihinde Serdar <serdardaglar1989@gmail.com> şunu
yazdı:
 
...devamı
Serdar <serdardaglar1989@gmail.com>: Jun 12 12:33PM -0700

-3<a<0 0<b<3 -1<c<0
-1< a+b+c <0
Taraf taraf toplarsak bu sonuç gelmez demek istedim.
 
12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 22:13:42 UTC+3 itibarıyla
...devamı
rizo portakal <rizoportakal@gmail.com>: Jun 12 10:34PM +0300

-a hocqm orası
 
12 Haz 2022 Pzr 22:33 tarihinde Serdar <serdardaglar1989@gmail.com> şunu
yazdı:
 
...devamı
rizo portakal <rizoportakal@gmail.com>: Jun 12 10:38PM +0300

Serdar hocam anladım simdi sizi. Bu çözümü ben yapmadım ki şimdi inceledim
detayli bende . Haklısınız . Yanlış bir bağlama var
 
12 Haz 2022 Pzr 22:33 tarihinde Serdar ...devamı
Rasim Zencir <rsmzncr@gmail.com>: Jun 13 12:15AM +0300

serdar bey,
0 ile 1 arasındaki sayılar çarpıldıkça küçülürler. bu yüzden b+c <|a|
olur..
 
 
 
rasimZENCİR
 
 
rizo portakal <rizoportakal@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 22:39 ...devamı
rizo portakal <rizoportakal@gmail.com>: Jun 13 01:07AM +0300

Daha açık bir çözümü yok mu bu sorunun
 
12 Haz 2022 Pzr 22:38 tarihinde rizo portakal <rizoportakal@gmail.com> şunu
yazdı:
 
...devamı
"brkd...@gmail.com" <brkdnmz99@gmail.com>: Jun 12 03:43PM -0700

Polinomun baş katsayısı 1 olduğundan,
Kökler 0 < x1, x2, x3 < 1 olmak üzere,
P(x) = (x - x1)(x - x2)(x - x3) diyebiliriz.
Bize P(1) - 1 soruluyor.
P(1) = (1 - x1)(1 - x2)(1 - x3)
...devamı
rizo portakal <rizoportakal@gmail.com>: Jun 13 07:20AM +0300

13 Haz 2022 Pzt 01:07 tarihinde rizo portakal <rizoportakal@gmail.com> şunu
yazdı:
 
...devamı
"YALÇIN GÜNAY" <gunayyalcin@gmail.com>: Jun 12 06:49PM +0300

...devamı
"Osman Nuri OKUMUŞ" <onokumus@gmail.com>: Jun 12 03:32PM -0700

Aranan yılda Şubat ayı 29 gün olmalı ve şubat ayının ilk günü cumartesi
olmalıdır.
 
Her 4. katı yıllar bir artık yıl olur ve 366 gün var kabul edilir.
 
Fakat haftada 7 gün ...devamı
Berke Bayram <jayomabayram@gmail.com>: Jun 12 09:23AM -0700

Soru için uğraşanlara teşekkür ederim.
...devamı
"Osman Nuri OKUMUŞ" <onokumus@gmail.com>: Jun 12 03:09PM -0700

[image: dizi_13_6_22.png]
 
12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 19:23:28 UTC+3 itibarıyla Berke Bayram
şunları yazdı:
 
...devamı
Hatice Mankan <fetihhhatice@gmail.com>: Jun 12 10:22AM +0300

3/5 ?
 
12 Haz 2022 Pzr 00:17 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> şunu
yazdı:
 
...devamı
"Şuayip KILIÇ ögretmen" <cevdetiyelisesi@gmail.com>: Jun 12 11:09AM +0300

12 Haz 2022 Pzr 10:22 tarihinde Hatice Mankan <fetihhhatice@gmail.com> şunu
yazdı:
 
...devamı
"bilge Tanrıverdi" <fbilt13@gmail.com>: Jun 12 11:42AM +0300

3/5 buldum
 
12 Haz 2022 Paz 11:10 tarihinde Şuayip KILIÇ ögretmen <
...devamı
"Muharrem Şahin" <muharrem49@gmail.com>: Jun 12 01:01PM +0300

Evet; 3/5
 
İlgilenen öğretmenlerime teşekkürler.
 
bilge Tanrıverdi <fbilt13@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 11:43 tarihinde şunu
yazdı:
 
 
--
.
...devamı
Rasim Zencir <rsmzncr@gmail.com>: Jun 12 08:16PM +0300

çay evine ilk giren deyince bir kişi anlaşılmaz mı?
hadi diyelim ki iki kişi anlaştılar birlikte fotofinişi bile yanıltacak
şekilde girdiler.
ve bunlardan birinin kız olduğu ...devamı
"Muharrem Şahin" <muharrem49@gmail.com>: Jun 12 09:03PM +0300

Rasim'ciğim;
Kapıdan giriş tek kişilik.
Sıra ile girildiğini anlatamamış mıyım?
"İlk iki kişiden en az biri kız..." diyorum.
Beni yormaya çalışacağına
biraz sen yorulsan ...devamı
Rasim Zencir <rsmzncr@gmail.com>: Jun 12 09:24PM +0300

:)))
 
evet. bir daha bakınca öyle de anlaşılabiliyor.
o zaman ya KK yada EK yani 1/2 dicem de...
 
 
rasimZENCİR
 
 
Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 21:03 ...devamı
"Muharrem Şahin" <muharrem49@gmail.com>: Jun 12 10:24PM +0300

Yine de; seni üzmemek için
daha açık yazdım Rasimciğim. :)
 
 
Rasim Zencir <rsmzncr@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 21:24 tarihinde şunu
yazdı:
 
 
--
.
...devamı
"Muharrem Şahin" <muharrem49@gmail.com>: Jun 12 10:24PM +0300

Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 22:24 tarihinde
şunu yazdı:
 
 
--
.
...devamı
rizo portakal <rizoportakal@gmail.com>: Jun 12 11:25PM +0300

Hocam bu soruya bakar mısiniz
 
12 Haz 2022 Pzr 22:25 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> şunu
yazdı:
 
...devamı
Rasim Zencir <rsmzncr@gmail.com>: Jun 13 12:09AM +0300

muharrem hocam, açıklamalarınız için teşekkürler.
 
herşeyden önce çay evi ayrı, çayeli bitişik yazılır. :)))
 
diğer taraftan 3 kız 4 erkek varsa ilk girenin kız olması ...devamı
"Muharrem Şahin" <muharrem49@gmail.com>: Jun 13 12:41AM +0300

Seni yanılttığına göre,
soru önemli Rasim'ciğim.
"Çayevi"nin bitişik yazıldığını TDK'dan öğrendim.
Tüm durumlar içinde
ilk girenin kız olması olasılığı 3/7 'dir. ...devamı
kadir birtan <birtanka@gmail.com>: Jun 12 05:23AM -0700

Şimdiden teşekkür ederim
...devamı
Serdar <serdardaglar1989@gmail.com>: Jun 12 05:33AM -0700

12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 15:24:13 UTC+3 itibarıyla kadir birtan
şunları yazdı:
 
...devamı
Rasim Zencir <rsmzncr@gmail.com>: Jun 12 07:58PM +0300

ardışık 4 terim toplamı aynı olduğundan
a1=a5=...=a(4k+1)=....
a2=a6=...=a(4k+2)=...
a3=a7=....=a(4k+3)=.... (k doğal sayı) olmalı.
bu durumda
a3+a1=13 diyebiliriz. diğer yandan ilk ...devamı
Serdar <serdardaglar1989@gmail.com>: Jun 12 10:20AM -0700

İşlem hatası yapmışım son kısımda. A3=3, A5=5
 
12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 19:59:06 UTC+3 itibarıyla rasimzencir
şunları yazdı:
 
...devamı
Serdar <serdardaglar1989@gmail.com>: Jun 12 01:55AM -0700

Hocam türevle 8√5-2 çıkıyor. Tam sayı olarak en fazla 15 olur bu durumda.
Türevsiz bir çözüm planladınız hissindeyim 🙂
12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 02:04:34 UTC+3 ...devamı
"Muharrem Şahin" <muharrem49@gmail.com>: Jun 12 01:10PM +0300

O tam sayıya ulaşılamaz hocam;
14'te kalır.
Benim çözümüm de türev kökenli.
Dik kenarlar 4.kök2 olduğunda toplam en büyük olur.
 
Serdar <serdardaglar1989@gmail.com>, 12 Haz 2022 ...devamı
"Muharrem Şahin" <muharrem49@gmail.com>: Jun 12 01:15PM +0300

Yeniden çözeceğim.
 
Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 13:10 tarihinde
şunu yazdı:
 
 
--
.
...devamı
"brkd...@gmail.com" <brkdnmz99@gmail.com>: Jun 12 03:16AM -0700

*[Türeve alternatif bir çözüm]*
 
 
 
 
*|KB| = x ve |KA| = y diyelim.x^2 + y^2 = 64 iken 2x + y - 2'nin en büyük
değerini bulmak istiyoruz.2x + y - 2 = c -> 2x + y = c + 2 ...devamı
Serdar <serdardaglar1989@gmail.com>: Jun 12 03:24AM -0700

Kırmızı işaretli fonksiyon tanım kümesinde sürekli Hocam. Max değerden
küçük 15 değerini de kesinlikle alması gerekmez mi?
 
12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 13:16:24 UTC+3 ...devamı
"Muharrem Şahin" <muharrem49@gmail.com>: Jun 12 01:38PM +0300

Açıklamam hatalı hocam.
15 doğru cevaptır.
Ben kurgularken bir yerde hata yapmışım.
 
İlgilenen öğretmenlerime teşekkürler.
 
Sevgili Berk'in çözümü de çok güzel olmuş.
...devamı
"brkd...@gmail.com" <brkdnmz99@gmail.com>: Jun 12 03:51AM -0700

Biz teşekkür ederiz hocam.
 
4kök2 değerini bulmak için en büyük değeri istenen ifade "x + y + c"
biçiminde olmalı sanırsam (dik kenar uzunluklarına x ve y dersek). Buna ...devamı
"Muharrem Şahin" <muharrem49@gmail.com>: Jun 12 02:05PM +0300

Evet Sevgili Berk.
 
 
 
brkd...@gmail.com <brkdnmz99@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 13:51 tarihinde
şunu yazdı:
 
 
--
.
...devamı
"Muharrem Şahin" <muharrem49@gmail.com>: Jun 12 03:59PM +0300

Beni bu yanıltmıştı.
...
Berk'ciğim;
Şimdiki yerin neresi.
Güzel bir okula girdiğini hatırlıyorum.
 
Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 14:05 tarihinde ...devamı
"brkd...@gmail.com" <brkdnmz99@gmail.com>: Jun 12 06:16AM -0700

Anladım hocam, tahmin etmiştim biraz.
 
İTÜ Bilgisayar 4. sınıftayım hocam an itibariyle :)
 
12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 16:00:20 UTC+3 itibarıyla Muharrem
Şahin şunları ...devamı
"Muharrem Şahin" <muharrem49@gmail.com>: Jun 12 04:24PM +0300

Orada da hiç boş durmadığını anlayabiliyorum Berke'ciğim.
Yolun güzellikler içinde açık olsun.
 
brkd...@gmail.com <brkdnmz99@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 16:16 tarihinde
şunu yazdı: ...devamı
"brkd...@gmail.com" <brkdnmz99@gmail.com>: Jun 12 06:35AM -0700

Çok teşekkür ederim hocam.
Eski alışkanlıklar kolay kolay bırakılmıyor. :)
 
12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 16:25:26 UTC+3 itibarıyla Muharrem
Şahin şunları yazdı:
 
...devamı
"Muharrem Şahin" <muharrem49@gmail.com>: Jun 12 05:26PM +0300

Bu üst düzey aklını
doğru yerlerde kullanacağına eminim Berke'ciğim.
 
brkd...@gmail.com <brkdnmz99@gmail.com>, 12 Haz 2022 Paz, 16:35 tarihinde
şunu yazdı:
 
 
--
.
...devamı
"brkd...@gmail.com" <brkdnmz99@gmail.com>: Jun 12 07:33AM -0700

Estağfurullah hocam, çok sağ olun.
 
Yüzünüzü kara çıkarmayacağımızdan emin olabilirsiniz.
Edindiğimiz bilgileri ve tecrübeleri olabildiğince sonraki nesillere
aktarmaya ...devamı
Muallime mat <yaseminakdogms@gmail.com>: Jun 12 03:23AM -0700

[image: IMG_20220612_132305.jpg]
...devamı
Serdar <serdardaglar1989@gmail.com>: Jun 12 03:31AM -0700

12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 13:23:47 UTC+3 itibarıyla
...devamı
Muallime mat <yaseminakdogms@gmail.com>: Jun 12 03:44AM -0700

Hepsini bir alında neden gelmedi ki, teşekkür ederim 🌸
 
12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 13:31:24 UTC+3 itibarıyla
...devamı
Muallime mat <yaseminakdogms@gmail.com>: Jun 12 03:46AM -0700

Teşekkürler 🌸
 
12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 13:31:24 UTC+3 itibarıyla
...devamı
"brkd...@gmail.com" <brkdnmz99@gmail.com>: Jun 12 03:47AM -0700

*[27. soru]*
İntegral içindeki ifadeyi lnx = u dönüşümüyle sadeleştirmeye çalışmak
yerine sınırların dönüşümüne odaklanabiliriz. Bunun için u = 1/x dönüşümü ...devamı
Muallime mat <yaseminakdogms@gmail.com>: Jun 12 04:47AM -0700

Ben sadeleştirmedim hocam :D
27. Soru da çıkmış ama söylemiş olduğunuz pratik yol için teşekkür ediyorum
:)
 
12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 13:47:59 UTC+3 itibarıyla
...devamı
"brkd...@gmail.com" <brkdnmz99@gmail.com>: Jun 12 04:45AM -0700

*[Üçgen sorusu]*
 
 
 
*|AC|/|AE| = a için a^2 sorulmuş.|AC|/|AE| = |AB|/|AD| = |AE|/|AF| olur.
|AE| = x, |AF| = y dersek,*
 
 
 
 
 
 
 
 
*D noktasını F'ye götürelim. S1 değişmez ...devamı
Muallime mat <yaseminakdogms@gmail.com>: Jun 12 01:11AM -0700

[image: IMG_20220612_111132_388.jpg]
...devamı
"Şuayip KILIÇ ögretmen" <cevdetiyelisesi@gmail.com>: Jun 12 11:22AM +0300

12 Haz 2022 Pzr 11:12 tarihinde Muallime mat <yaseminakdogms@gmail.com>
şunu yazdı:
 
...devamı
Muallime mat <yaseminakdogms@gmail.com>: Jun 12 03:20AM -0700

Teşekkür ederim hocam
 
12 Haziran 2022 Pazar tarihinde saat 11:22:39 UTC+3 itibarıyla Osmaniyeli
şunları yazdı:
 
...devamı
Bu grubun güncellemelerine abone olduğunuz için bu özeti aldınız. Ayarlarınızı grup üyelik sayfasından değiştirebilirsiniz.
Bu gruba aboneliğinizi iptal etmek ve gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Hiç yorum yok: