10 Ocak 2016 Pazar

[TMOZ:940271] " 2016 YGS TEMEL MATEMATİK TESTİ " ÖNGÖRÜLERİM

 Değerli arkadaşlar, ÖSYM nin son yıllarda sordukları soruları inceleyerek 2016 YGS Temel Matematik Testi  soruları hakkındaki öngörülerimi sizlerle paylaşıyorum.

1. RASYONEL SAYI:
Zorluk derecesi:*
Evin yolunu bulan her öğrencinin çok kolay çözmesini beklediğim bir soru sizleri bekliyıor. Yapmanız gereken parantez içlerini hesaplamanız sonrasını zaten biliyorsunuz. TM ve SÖZ öğrencileri bol bol bu konu ile ilgili örnekler çözmelidir.


2. ONDALIK SAYI:
Zorluk derecesi:*
Evin yolunu bulan her öğrencinin çok kolay çözmesini beklediğim bir soru sizleri bekliyor." virgül kaydırma" yöntemini kullanarak soruyu çok kısa sürede çözebilirsiniz. TM ve SÖZ öğrencileri bol bol bu konu ile ilgili örnekler çözmelidir.


3. FAKTÖRİYEL:
Zorluk derecesi:*
ÖSYM nin her sene soru sorduğu konulardan biri. Bu konudaki Sihirli cümle " pay ve paydayı en küçük faktöriyelli ifadeye benzetmek". Bu sene harfli Faktöriyel sorusuda gelebilir. Bol bol güzel örnekler çözülmelidir. TM ve SÖZ öğrenciler mutlaka bu konuya çalışmalıdır.


4. SAYI BASAMAKLARI:
Zorluk derecesi:*
İki basamaklı,üç basamaklı ve dört basamaklı bir sayının çözümlemesini yapan her öğrenci YGS de karşısına çıkabilecek her soruyu rahatlıkla çözebilir. Alfamatik (harfli toplama-çıkarma-çarpma işlemi ) ve Genç kız hatalarına ( yanlış çarpma yapma) dikkat etmelidir.


5. BÖLME-BÖLÜNEBİLME:
Zorluk derecesi:*
Bölme nin temel özdeşliği çok iyi bilinmelidir.Öğrenci Temel bölünebilme kuralları bilmeli ve sorulara rahatlıkla uygulayabilmelidir.


6. ASAL ÇARPANLARA AYIRMA:
Zorluk derecesi:**
Asal sayı tanımını ve 100 e kadar asal sayıları bilmelidir. 2, 3 ,5, 7,11, 13, 17,19, 23,29,31,37,41,43, 47,53 ,59, 61, 67, 71, 73, 79, 83, 89, 97,101,...Pozitif bölen kavramını bilmesi ve karşısına çıkabilecek soruyu yorumlama gücüne sahip olmalıdır. TM öğrencileri ÖSYM nin son yıllarda sorduğu soruları mutlaka incelemelidir.


7. EBOB-EKOK:
Zorluk derecesi:*
Öğrencilerin sevmediği ve öğretmenlerin konuyu sevdirmek için hiçbirşey yapmadıkları bir konu. Ben size biraz kolaylık yapayım. EBOB- EKOK tanımını bilen her öğrenci gelen soruyu çok rahat bir şekilde çözecek. Soru bankalarındaki problem tarzında olan soruları çözemiyorsanız moralinizi bozmaya gerek yok. Ama "A ve B pozitif tamsayılar. EBOB(A,B)=1 , A.B=210 old. göre kaç farklı (A,B) sıralı ikilisi vardır ?" diye sorarsa da korkmayın ,panik yapmayın Ahmet hocadan ya da öğretmeninizden bu sorunun 3 saniyelik kısa çözümünü öğrenin.


8. SİHİRLİ SAYI:
Zorluk derecesi:*
ÖSYM nin her yıl YGS-LYS-KPSS de sorduğu bir soru tipi. Soru bankalarına yeni yeni girmektedir. TM ve SÖZ öğrencileri mutlaka bu konu ile ilgili sorular bulmalı ve çözmelidir. Öğretmenlerinizden ısrarla " Sihirli Sayı" sorusu isteyin. ÖSYM nin soru havuzunda olan Sihirli sayılar : Sophie Germen asalı,Şanslı sayı,Hilbert asalı,Mutlu sayı,Verimli sayı, Palindromal sayı,Vampir sayısı,Niven sayısı,Enteresan sayı,Üçgensel sayı,Karesel sayı,Öğretmen sayısı, Öklit asalı,ZED sayısı,Kareli sayı, Friendman sayısı, Yarı asal sayı,Artı asal sayı,Leyland sayısı,Miramor sayısı, Özel sayı,Seçkin asal çifti,Pierpont asalı,Çoklu Harshad sayısı,Cullen sayısı ,Tekin sayı,Dengeli sayı,Chen asalı,Sigma sayısı, karakterli sayı, Eksponansiyel asal sayı,Miyon asalı,toplamsal sayı, Pergamon sayısı, Tekil sayı, Solinas asalı. Benim kalbimden geçen "Kaprekar sayısı", iki basamaklı Kaprekar sayıları "45,55,99" olduğunu unutmayın. Bu soru 2016 YGS de gelirsede şaşırmayın.


9. BASİT EŞİTSİZLİKLER:
Zorluk derecesi:*
ÖSYM nin her yıl güzel soru sorduğu bir konu ama Soru bankalarında bu güzelliği göremiyoruz.Güzel bir öncüllü Basit eşitsizlik sorusu sizleri bekliyor. TM ve SÖZ öğrencileri bu konuya mutlaka çalışmalıdır.


10. MUTLAK DEĞER:
Zorluk derecesi:*
ÖSYM nin her yıl soru sorduğu bir konu. Temel soru tiplerini bilen Öğrenciler fazla zorlanmadan bu soruyu çözecekler. Bol bol güzel soru çözmeyi ihmal etmeyin.


11. ÜSTLÜ SAYILAR:
Zorluk derecesi:*
Temel soru tiplerini bilen her öğrenci gelen soruyu çok rahat şekilde çözecektir. Soru bankalarındaki gereksiz soru tiplerinden uzak durun. Çıkması muhtemel soruları çözmeye çalışın.


12. KÖKLÜ SAYILAR:
Zorluk derecesi:*
Temel soru tiplerini bilen her öğrenci gelen soruyu çok rahat şekilde çözecektir. Soru bankalarındaki gereksiz soru tiplerinden uzak durun. Çıkması muhtemel soruları çözmeye çalışın.


13. ÖZDEŞLİKLER- ÇARPANLARA AYIRMA:
Zorluk derecesi:*
ÖSYM bu sene özdeşlik sorarsa iki kare farkı, iki küp farkı ve toplamı özdeşlikleri çok iyi bir şekilde bilinmelidir. Geçmiş yılların soruları mutlaka çözülmelidir. ÖSYM " en sade şekli nedir?" şeklinde bir soru sorarsa bilinmeyenlere keyfi değerler verilerek sonuç bulunur ve sonra seçenekler incelenir. Yok ben daha kısa yoldan çözmek istiyorum diyenlere yakında Klip ile anlatacağım "ŞEVVAL YÖNTEMİ " ni izlemelerini tavsiye ediyorum. Türkiyede çok az kişinin bildiği, ÖSYM nin bile bilmediği bu yöntem ile soruların çözümü 3 saniye. Şevval mi kim ? Benim çok sevdiğim bir öğrencim.. Kıskanmayın herkese yetecek özel yöntemlerim var.


14. ORAN-ORANTI:
Zorluk derecesi:*
ÖSYM nin bu konudan soru sorarken en çok Ortalamalar kısmından sorduğunu unutmamalıyız. Aritmetik ort. Geo. ort güzel örnekler çözerek kavranmalıdır.


15. DENKLEM ÇÖZME:
Zorluk derecesi:*
ÖSYM nin her yıl soru sorduğu bir konu. Bu konu ile ilgili Sihirli cümleler " içler-dışlar çarpımı yap, köklü denklem varsa iki tarafın karesini al".


16. YENİ NESİL ( GÜNCEL) PROBLEMLER:
Zorluk derecesi:***
Temel Liseler de , kurslarda ve özel derslerde hala öğrencilere Yaş,Faiz,İşçi-havuz,Karışım problemleri anlatan hocaları anlayamıyorum. ÖSYM son yıllarda bu tür sorular sormuyor, hocalar ise " ya sorarsa" diye yada soru bankalarında var diye anlatıyorlar sanırım. Anlatın sorun yok ama "Yeni Nesil Problemler" de anlatın. Öğrencilerin yorum gücü genişlesin. Benim gençliğimden kalan " merdivenleri 2 şer 2 şer çıkıp....Sıralara 3 er 3 er oturup...." gibi soru tipleri ile öğrencileri oyalamayın. Çoğu öğretmen sadece problem anlatmak için bu soru tiplerini verip geçtiğini biliyorum. Öğrencilerden para kazanıyorsak bu işin hakkını vermeliyiz. Son 2-3 yılın YGS - KPSS ve ALES sorularından uygun olanları öğrencilere çözersek yararını YGS de görürler. Biraz uzun paragraf gibi sorular sizleri bekliyor.


17. YENİ NESİL ( GÜNCEL) PROBLEMLER:
Zorluk derecesi:***
Uzun Paragraf şeklindeki soruyu okuyup , uygun denklemleri kurup doğru sonucu bulmaya çalışın.


18. YENİ NESİL ( GÜNCEL) PROBLEMLER:
Zorluk derecesi:**
Uzun Paragraf şeklindeki soruyu okuyup , uygun denklemleri kurup doğru sonucu bulmaya çalışın.


19.YENİ NESİL ( GÜNCEL) PROBLEMLER:
Zorluk derecesi:**
Uzun Paragraf şeklindeki soruyu okuyup , uygun denklemleri kurup doğru sonucu bulmaya çalışın.


20. HAREKET PROBLEMLERİ:
Zorluk derecesi:**
Yol = Hız. zaman bağıntısını bilen her öğrenci gelen hareket sorusunu rahatlıkla çözer. Güzel sorular çözmeyi ihmal etmeyelim.


21. YÜZDE-KAR-ZARAR PROBLEMLERİ:
Zorluk derecesi:***
Öğrencilerin zorlanacakları bir soru tipi karşınıza gelecek. Süpriz olsun. TM ve SÖZ öğrenciler gerçekten zorlanacak. Düşünün ben bile yardımcı olamıyorum...


22. GRAFİK PROBLEMİ:
Zorluk derecesi:***
Grafik okuma yeteneği ve yorum gücü yüksek olan öğrenciler çok rahat bir şekilde soruyu çözecekler.


23. ALES TARZI GENEL YETENEK PROBLEMİ:
Zorluk derecesi:***
ÖSYM geçen sene bu tip problem sorarak bundan sonra her yıl YGS de 2 tane bu tarz soru soracağını bizlere kanıtlamış oldu. Yapmanız gereken soruyu güzelce okumalı varsa öncüller onları inceleyerek doğru seçeneği işaretlemek. Dikkat edin ALES sorusu değil ALES TARZI soru diyorum. Sizin yorum gücünüz ön planda olacak.


24. ALES TARZI GENEL YETENEK PROBLEMİ:
Zorluk derecesi:**
Şekilli bir soru sizleri bekliyor. Soru biraz uzun paragraf şeklinde olacak ama korkmayın. Sizlere güveniyorum.


25. MANTIK:
Zorluk derecesi:**
Temel Liseler de , kurslarda ve özel derslerde sizlere gösterilmeyen bir mantık sorusu sizleri bekliyor.


26. KÜME:
Zorluk derecesi:***
Temel Liseler de , kurslarda ve özel derslerde sizlere gösterilmeyen soyut bir küme sorusu sizleri bekliyor. 2015 YGS-LYS de sorulan küme sorularını çözmeye çalışın ne demek istediğimi anlayacaksınız.


27. FONKSİYONLAR:
Zorluk derecesi:**
Kolay bir fonksiyon sorusu sizleri bekliyor. Bileşke fonksiyon iyi bilinmelidir. " kaç fonksiyon yazılır?....kaç 1-1 fonksiyon yazılır?" soru tipleride mutlaka bilinmelidir.


28. FONKSİYONLAR:
Zorluk derecesi:***
Güzel bir fonksiyon sorusu sizleri bekliyor. Soru tanıdık gelmedi ise hemen soru işareti (?) koyarak soruyu diğer tura bırakın.


29.İŞLEM:
Zorluk derecesi:*
Çok kolay bir işlem sorusu sizleri bekliyor. Öncüllü İşlem sorularına dikkat.


30. MODÜLER ARİTMETİK:
Zorluk derecesi:*
Temel Liseler de , kurslarda ve özel derslerde niye öğrencilere gereksiz soru tipleri gösterirler hala anlamış değilim. ÖSYM nin bu zamana kadar ne sorduğu ortada. Bazı amcalar hala 1966 model sorularını baz alıyor sanırım. 1966 model arabalar ortada olmadığına göre o model sorularda karşınıza çıkmaz. Biraz risk alın ve topu taca atmayın.


31. PERMÜTASYON-KOMBİNASYON:
Zorluk derecesi:**
ÖSYM isterse kolay , isterse ZOR sorabiliyor. Geçen sene çok kolay Kombinasyon sorduğu için bu sene güzel bir Permütasyon sorusu bekliyorum. Kesinlikle SAY öğrencileri çalışmalıdır. TM ve SÖZ öğrencileri için boşuna zaman kaybı olur.


32. OLASILIK:
Zorluk derecesi:**
Şekilli bir Olasılık soru sizleri bekliyor. SAY öğrencileri çözebilir. TM ve SÖZ öğrencileri bence bu konuya da çalışmamalıdır. Bazı tembel öğrencilerin " hocam ama 1 soru geliyor" dediğini duyar gibiyim. O öğrencilere Ebru Gündeş ten " İyi Şanslar" şarkısını armağan ediyorum. İhtiyacı olacak...


33. AÇI:
Zorluk derecesi:*
Üçgende,Düzgün beşgende,Düzgün altıgende "AÇI " sorularını çözmelerini tavsiye ediyorum.


34. KENDİN ÇİZ-KENDİN ÇÖZ:
Zorluk derecesi:**
Soruyu dikkatlice okuyup gereken çizim kabaca yapılır ve soruda istenen çok rahat bir şekilde bulunur.


35. ÜÇGENDE UZUNLUK:
Zorluk derecesi:*
Sağlam üçgen bilgisine sahip öğrenciler zorlanmadan soruyu çözerler. Katlamalara dikkat.


36. DİKDÖRTGEN-KARE de UZUNLUK:
Zorluk derecesi:*
ÖSYM son 2 yıldır YGS de karenin içinde eş üçgen soruyor.Hayırlısı bakalım. Kare içinde benzerlik,eş üçgen ve uzunluk sorularına önem vermeniz sizin lehinize olur.


37. DOĞRUNUN ANALİTİK İNCELENMESİ:
Zorluk derecesi:**
Kolay bir sözel soru sizleri bekliyor. Soruyu güzelce okuyun , uygun şekil çizip sorunun çözümü için birşeyler yazın soruyu çözdüğünüzü göreceksiniz.


38. DOĞRUNUN ANALİTİK İNCELENMESİ:
Zorluk derecesi:***
Güzel bir şekilli Doğrunun Analitik incelenmesi sorusu sizleri bekliyor. Sorunun Güzel olduğunu söylemiştim dimi, söylemişim...


39. DAİREDE ALAN:
Zorluk derecesi:**
Dairenin alan formülü "pi r kare" karşınıza gelecek sorunun çözümü için yeterlidir.


40. KATI CİSİM:
Zorluk derecesi:**
ÖSYM her yıl SAY öğrencileri için bu konudan sorular sormaktadır. Silindir, Koni hacim formülleri mutlaka bilinmelidir.



Ahmet Büyük
Mat. Öğrt.

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
 
Matematik geometri bilgi paylaşım platformu.
Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.
---
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "TMOZ" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba yayın göndermek için, tmoz@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/29a5a693-3601-4d50-92a4-d4e6d80e688c%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.

Hiç yorum yok: