1 Ocak 2013 Salı

Re: [TMOZ:584629] bağıntı bir soru

Est. Muharrem hocam.
Tam da üzerine kafa yorulması gerektiğini düşündüğüm detay.
Ben 2 boyuta geçeyim.
(a,b) ile (c,d) kümelerinin kartezyen çarpımının oluşturduğu bölgenin alanı için (b-a)*(d-c) demek doğrudur.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lebesgue_measure
Ancak bu kümelerin kartezyen çarpımlarının oluşturduğu noktalar arasındaki uzaklık dediğimiz an işler değişir diye düşünüyorum.
Kaldı ki bizler dahi bu konular üzerinde tartışıyorken Lise1 konusunda bu tip detaylar ile öğrenciyi yormanın anlamsız olduğunu düşünüyorum.
Çocuk zaten kartezyen çarpımı kavramaya çalışıyorken bir de Lebesgue ölçümüne mi kafa yorsun.
Ben nasıl anlatacağım da çocuk anlayacak.
İnşallah yeni müfredatla birlikte "şu soru böyle çözülür" tekniğinden "şimdi ne yapacağız hadi hep birlikte düşünelim" tekniğine geçebiliriz.
Böylece matematikten zevk alacak , matematik bölümü okumasa bile matematiği ömür boyu sevecek kişilerin sayısını artırabiliriz diye umuyorum.
Saygı ve sevgilerimle.
 

1 Ocak 2013 Salı 23:17:22 UTC+2 tarihinde Muharrem Şahin yazdı:
Hüseyin Hocam, benim bir kaç sözle
değinmeye çalıştığım yeri tam onikiden vurmuş.
Ben şöyle düşünüyorum:
Hocamın verdiği sayı kümesine,
sayı doğrusunda karşılık gelen
aralığın uzunluğu 5 birimdir.
Ancak; bu kümenin herhangi iki
elemanına karşılık gelen iki nokta
arasındaki uzaklık 5'ten küçüktür.
Çünkü; kümeden bir eleman seçmek,
belirli bir koordinat vermek demektir.
Örneğin; koordinatı 5 olan nokta ile
seçeceğimiz herhangi bir nokta arasında
daima sonsuz eleman bulunacaktır.
Çok teşekkürler Hüseyin Hocam. 

--
https://groups.google.com/forum/?hl=tr&fromgroups#!categories/tmoz
 
Tüm üyelerimiz, kendi gönderilerini ve arşivdeki diğer gönderileri etiketleyebilir. TMOZ arşivinden herkesin daha iyi istifade etmesi için her üyemiz yetkilidir. Yeni üyelerin mesajlarını denetleme ve onaylama yetkisi ve görevi her üyenin gruba bir minnet borcudur. Hem mesleki bilgi, hemde mesleki duyuru ve öneriler genel ahlak kurallarına uygun olduğu sürece paylaşılabilir, yine ahlaki ve medeni çerçevede karşıt görüşlerle insanların olaylara bakış açısının gelişmesine katkı sağlanabilir. Öğretmenlik mesleğine yakışır davranıldığı sürece hiçkimse bir başkasının paylaşımlarını, fikirlerini aşağılayamaz fakat medenice eleştirmesi de doğaldır burası kamuya açık bir platform olduğu için takdir ya da eleştiriye açık olduğu dikkate alınmalıdır.
 
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
 
 

Hiç yorum yok: