20 Ocak 2012 Cuma

[TMOZ:489041] MATEMATİK PROĞRAMI

Geçen cuma(13.1.2012) matematik proğramı ile ilgili Antalyada
üniversiteden de hocam Şeref MİRASYEDİOĞLU başkanlığında 2006 dan beri
uyguladığımız yeni proğramımız tekrar anlatıldı. Bu proğramla ilgili
hala proğramla ilgili bir önerimiz varsa düşünebileceklerini ve
uygulayabileceklerini söylediler.Anlatım şeklinde geçen bu toplantıda
toplantının beyin fırtınası şekline çevirilmesini talep etsem de bu
şekle çevrilmedi.
matematik proğramının neden bu kadar hem de okulun son gününde
değiştiği sorusuna teknoloji ve hayat her gün değişiyor diğer
ülkelerde bu böyle bizdede böyle olması doğal dediler cevap beni
tatmin etti.
2 saatlik proğram uygulaması olmasının gelişen şartlarla ve
insanların ihtiyaçlarıyla çeliştiğini söyleyince zannedersem sosyal
veya tm gibi (şu anda böyle alanlar yok ama) sınıfları kastederek bunu
oluşturduklarını söyledi ama şu anda tıp isteyen öğrencilere bizim
okulda 2 saatlik proğramı uyguluyoruz.
9. sınıf matematik proğramının başlangıç şekli olan mantık ve
kümeler sonra fonksiyonlar öğrencileri korkutuyor bunu söyledim (benim
düşüncem olmakla birlikte ben 1. dereceden denklemler oran orantı ve
problemler olarak başlaması gerektiğini sonra sayılarla devam etmesi
gerektiğini düşünüyorum. devamında kümeler bağıntı fonksiyon işlem
gelebilir )
proğramla ilgili yazmış oldukları kitabı internete koydukları halde
bunu hiç incelemediğimizden şikayetçi oldular. bazen gereksiz
şeyleride anlattığımızı bunların sebebi olarak ta kitabı incelemememiz
olduğunu söylediler. bizler mesela 9. sınıflardaki fonksiyonlar
konusundan örnek verdik köklü ifadelerin tersleri var dedik ama
proğram kitapçığında bunun olmadığını gösterdiler ders kitaplarında
olduğunu söyleyenlerede ders kitaplarını kendilerinin inceleyemediğini
söylediler. izin veren kendileri olmadığını belirttiler. hatta bu
soruları 9. sınıfta derste kendimiz çözmediğimiz gibi test
kitaplarından getirilse dahi çözmeyin dediler:) bana göre mantıklı ama
bu seferde kötü bilmeyen öğretmen oluyorsun.
geometri proğramından sorumlu olmadıklarını o konuda bilgileri
olmadığını ve o grubu tanımadıklarını ifade ettiler(yaylım ateşinden
kurtuldular) şikayet ve isteklerimizi talim terbiyeye mesaj olarak
atmamızı istediler.matematik proğramında da böyle taleplerimiz olursa
bu taleplerin hepsinin kendilerine iletildiğini söylediler
mesala geçen günlerde mantık konusunda ya da oparetörü hakkında
mesaj geldiğinide ifade ettiler (10 saatte 3 veya dördü bazen okulun
ilk haftası gidiyor zaten yetişmiyor) bunuda dahil etmeyi
tartışmışlar aynı şekilde integral de belirli integralin belirsizden
önce verilmesinin sebebinin bu şekilde gelen istekler olduğunu da
belirttiler
etkinlik uygulayın diyorlar. bunlar bir yerde toplansa etkinlik
kitabı veya dosyaları oluşturulsa ve biz bunlardan faydalansak diyoruz
kabul etmiyorlar bunun öğretmenin öğretmenliğine hakaret olduğunu
söylediler öğretmenleri sınırlamış oluruz diyorlar ben aynı düşüncede
değilim
teknolojik materyaller neden bir yerde toplanmıyor !
proje ödevleri için her ilde her öğretmen yılda 2 tane ödev
geliştirse bu ödevler bir öğretmene senelerce yeter diye belirttiler
bigisayarları ders kullanımında soru çağırmak için kullanmamamız
gerektiğini onlarla uygulama yapmamız gerektiğini mesala 3 dikme
kuralını gösterirken parobolün denklemdeki değişkenlerin değişmesiyle
ne gibi değişeceğini uygulamalarla gösterdiler fatih projesini
inşallah bu şekilde soru çağırmak için uygulamamamız gerektiğini
geçmişte bilgisayar sınıfları oluşturulduğunun bu sınıflarda matematik
gibi uygulamalarda yapmamız gerektiğini fakat o kadar paranın çöpe
gittiğini bazılarına öğrencilerin bile dokunamadığı ise ülkemizin acı
gerçeklerinden sadece biri sadece bilgisayar dersi için kullanılmaya
çalışıldı fakat bazı okulllarda bilgisayar sınıfı var fakat bilgisayar
öğretmeni de yoktu
ölçme değerlendirme konusunda o kadar güzel bahsedildi ki tekrar bir
ölçme değerlendirme kitabı alıp okumam gerekiyor kendimce daha iyi bir
şekilde kullanabileceğimi farkettim
bu proğramın uygulanabilmesi için bir öğretmenin ders çeşidininde az
olması gerektiği arkadaşlarca belirtildi
ARKADAŞLAR ÇOK YAZDIM BİLİYORUM AMA İŞİMİZ BU OLUNCA BU KADAR
DEĞERLİ OLUNCA SİZLERİNDE FİKİRLERİNİ ALIP KENDİLERİNE İLETMEK İÇİN
TELEFON NUMARALARINI VE MAİL ADRESLERİNİ ALDIM ORAYA BU BAŞLIK ALTINDA
YAZILANLARI ARAYIP İLETECEĞİM GÖRÜŞLERİNİZİ VE OLUMLU KATKILARINIZI
BEKLİYORUM ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
BU MESAJI HOCAM TMOZ ANA SAYFADA TUTARSANIZ SEVİNİRİM

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Hiç yorum yok: