Teşekkürler Muharrem hocam,..bu türden katkılarınızın azalmaması dileğimdir.
saygı ve sevgilerimle..
03 Eylül 2011 20:19 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Sevgili Arkadaşlarım;Bugün Geometri-11 programı üzerinde çalışırken,soru tipleri ile ilgili bir paragraf dikkatimi çekti.Paragrafta üzerinde durulan, birçok arkadaşımın bildiğindenkuşku duymadığım yaklaşımları, biraz da anladığımbiçimiyle paylaşmak istedim.Amacım vurgulamak.Çoğumuz genellikle tek tip soru üzerinde çalışıyoruz.Öğrencilerimize de genellikle tek tip soru veriyoruz.Hatta, öğrencilerimizi öyle bir biçime sokuyoruz ki;bir soru sorulduğunda "Bunun cevap şıkları nerede?"sorusu ile karşılaşabiliyoruz.TMOZ'da da, bir çok soruyu "veri fazla" diye;bir çoğunu "veri eksik" diye çöpe gönderiyoruz.Programda şöyle sorular üzerinde de çalışılması öneriliyor:I. Verilen bir problemin farklı biçimde ifade edilmesi.II. Problemde veri fazlası olup olmadığının araştırılması.Fazla verinin çelişkili mi; çelişkisiz mi olduğunun saptanmasıVeri fazlası söz konusu ise, fazlalık sayılan bilgilerinatılması ile elde edilen problemlerin çözülmesi.III. Verilen problemde verilerde eksiklik olup olmadığının araştırılması.Belirlenecek eksikliklerin çeşitli biçimlerde tamamlanması veelde edilecek soruların çözülmesi.IV. Çözülmüş problemlerin varyasyonlarının oluşturulması.Verilerden biri veya bir kaçının değiştirilmesiyle elde edilecekyeni problemler üzerinde düşünülmesi.(Tabi buradaki değişiklik, aynı işlemleri değişik sayılarlayaptırmak biçiminde anlaşılmamalı.)Önerilen bu yollarla elde edilecek problemler üzerinde çalışacaköğrencilerin gerçekten "matematik yapmış" olacaklarını düşünüyorum.Sevgiler; saygılar.--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder