1 Mayıs 2011 Pazar

[tmoz:422220] Re: 0/0 pürüzünün açıklanması

Muharrem Hocam Selamlar,

İyi olmanızı dilerim. Yazdıklarınızdan ve tatlı sohbetlerimizden
öğrendiklerim bana kar olarak kaldı :)

0/0 diye bir oran kabul edersek oranlar kümesini denklik sınıfına
ayıramıyoruz. Bu da 0/0 ın neden oran olarak görülemeyeceğinin en
sağlam gerekçesi. Bu yüzden R² nin (0,0) dan farklı
elemanları(oranları) ile orantı tanımlanıyor. Sizin yazdıklarınızdan
ise anladığım şu (hatam varsa bağışlayın) :



0/0 olunca madem oranlar kümesi denklik sınıflarına ayırılmıyor ben de
0/0 gibi "ayrıcalıklı bir eleman" tanımlarım.

Bu ayrıcalıklı elemanı niye tanımlıyorum? Çünkü uygulamalarda daha
esnek olabildiğimizi gördüm.

İyi de ayrıcalıklı elemanı her isteyen kafasına göre tanımlarsa işin
içinden nasıl çıkılır?
Ben kafama göre tanımlamıyorum ki matematikte zaten bunun yapıldığı
yerler var. Örneğin, C - {0 + 0i} kümesinde tanımlı ­z1 ß z2 ↔ Arg(z1)
= Arg(z2) bağıntısı denklik bağıntısıdır. Burada 0 + 0i elemanı
ayrıcalıklı elemandır ve esas argümenti [0°, 360°) aralığındaki her
değerdir. Aynı mantıkla 0/0 gibi ayrıcalıklı bir eleman tanımlayıp
uygulamalarda bazı kolaylıklar elde ediyorum.


Muharrem hocam ilk başta belirttiğim gerekçeden dolayı (0,0) ikilisini
oran olarak kabul edemiyorum. Bununla birlikte (0, 0) gibi ayrıcalıklı
bir eleman tanımlayıp , bu elemanı işlemlerde kolaylık sağlayabilecek
şekilde kullanabiliyor olmakta da ben kendi adıma bir sorun
görmüyorum.

Saygılarımla,
Saygın

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Hiç yorum yok: