8 Ekim 2010 Cuma

[tmoz:365501] Re: geometri 10. sınıf (1 veya 2 ders farklılığı)

Alıntı: https://www.pegem.net/akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=117805

Ortaöğretim Matematik Öğretmenlerinin Yeni 9. Sınıf Geometri Programı
İle İlgili Görüşleri
Demet BARAN
Rize Üniversitesi
Bildiri Özeti:
Değişen ekonomi, kültür ve teknoloji ile toplumun beklentileri ve
gereksinimleri de değişmiştir. Bu beklenti ve gereksinimler
doğrultusunda eğitimin amacı yeniden yapılandırılmakta ve
biçimlendirilmektedir. Bununla birlikte küresel dünyanın yeni
gerçekleri olarak tanımlanan genişleme, çeşitlenme ve bilgi devrimi,
demokrasi ve yönetim kavramlarını farklılaştırmakta, öğretim
kurumlarını ve içinde bulunduğu koşulları değişime zorlamaktadır.
Dünya ülkeleri gelişmelere uyum sağlamak için eğitim sürelerinden okul
türlerine ve eğitim programlarına kadar her alanda reformlar
yapmaktadır. Birey ve toplulukların beklentilerini elde etmede eğitim,
hem değişimin başlatıcısı hem de değişimden etkilenen özelliklere
sahip bir dizi dinamik süreçler içeren toplumsal bir olgudur.
Dünyadaki bilgi kavramı ve bilgi toplumu anlayışındaki gelişmelerin,
ancak eğitim kurumları aracılığı ile gelecek kuşaklara aktarılmasının
mümkün olduğu bilinen bir gerçektir. Bu sürecin en iyi şekilde
yürütülebilmesi için son derece dikkatli hazırlanmış öğretim
programlarına ihtiyaç vardır.

Ülkemizde de toplumsal alanda, siyasal alanda, bilim ve teknolojide
önemli hareketlilikler gözlemlenmektedir. Doğal olarak bu
hareketliliklerin eğitim sistemimize yansıtılması gerekmektedir.
Öğretim programlarının çağa uygun hale getirilmesi, bilgi kavramı ve
bilgi toplumu anlayışının ön plana çıkması ve hayat boyu öğrenme
yaklaşımını esas alan bir öğretim anlayışının gelişmesi gibi
olgulardan dolayı ülkemizde program geliştirme çalışmaları yeniden
başlamış ve çeşitli model arayışlarına girişilmiştir. Bu program
geliştirme çalışmaları sonucunda 2004 yılında ilköğretim ve
ortaöğretim programlarında değişimlere başlanmıştır. Değişen eğitim
anlayışıyla birlikte matematik eğitiminde de değişime gereksinim
duyulmuştur. Matematiğin doğası gereği yeni eğitim anlayışına yatkın
olması, ondan unsurlar barındırması, yeni eğitim anlayışı içinde
matematik eğitimini ayrıcalıklı bir yere oturtmakta ve önemini
artırmaktadır. Değişime uğrayan matematik programı "Her genç
matematiği öğrenebilir" ilkesine dayanmaktadır ve bütün öğrencilerin
keşfetme, bulma, karar verme, mantıksal çıkarımda bulunabilme ve bir
çok matematiksel metotları ve yöntemleri etkili bir biçimde kullanarak
problem çözebilme seviyesine gelmesi hedeflenmektedir. Programın
önemli hedeflerinden biri ise öğrencilerin bağımsız, öz denetim gibi
bireysel yetenek ve becerilerinin geliştirilmesidir.

Matematik programının yanı sıra geometri programında yapılan
değişiklikler de öğretmen ve öğrencileri etkilemektedir. Eğitim
sisteminin temel öğesinin öğretmenler olduğu ve diğer öğelere göre
etkileme gücünün fazla olduğu bilinmektedir. Matematik öğretiminde de
rol oynayan pek çok unsur olmakla birlikte sorumluluk sınıflarda
öğretmenlere düşmektedir. Dolayısıyla yeni 9.sınıf geometri programı
ile ilgili öğretmen görüşlerini almanın programın uygulanabilirliğini
etki ettiği düşünülerek bu araştırma yapılmıştır. Araştırma Rize ili,
Çayeli ilçesinde görev yapan 5 matematik öğretmeni ile yürütülmüştür.
Öğretmenlerin seçiminde okullarda 9. sınıf geometri derslerine giriyor
olmalarına dikkat edilmiştir.

Araştırma, nitel bir araştırma olup yöntem olarak özel durum çalışması
kullanılmıştır. Öğretmenlerle yapılan yarı yapılandırılmış mülakat
sonucunda elde edilen verilere göre öğretmenler, 9. sınıf geometri
programındaki değişim ve bu değişimle birlikte 9. sınıflara zorunlu
hale getirilen haftada iki saatlik geometri dersi ile yeni konuların
ek olarak getirilmiş olması öğretmenlerin programı yetiştirmede zaman
açısından sıkıntı yaşadıklarını, analitik geometri konusunun 12.
sınıftaki analitik geometri müfredatıyla içerik bakımından çok benzer
olması ve bu nedenle öğrencilerin bilhassa bu konuda anlamada güçlük
çektiklerini belirtmişlerdir.

Ayrıca üzerinde durdukları bir diğer konu ise öğrencilerin henüz
matematik altyapısının tamamlanmamış olması nedeniyle geometride
zorlandıkları ve analitik geometri, katı cisimler gibi konularda
öğrencilerin tamamen dersten koptuklarıdır. Bu nedenle de öğrencilerin
dersteki motivasyonlarının düştüğü ve sınıf kontrolünün zorlaştığı da
bir başka öğretmen görüşü olarak elde edilmiştir. Alan seçecek olan
öğrencilerin, matematik ile ilgili olmayan alanı seçecek olanları
özellikle zorunlu olan bu geometri dersini gereksiz olarak gördükleri
de öğretmenler tarafından ifade edilmiştir.

Öğretmenlerin sınıf içi ortamda materyal ve teknoloji kullanmadıkları,
teknoloji kullanımını da sadece derslerin sunumu esnasında
faydalanılacak materyal olarak gördükleri tespit edilmiştir.
öğretmenlerin ölçme değerlendirme yaklaşımları da genelde geleneksel
yaklaşıma yakın bulunmuştur. Öğrenci merkezli öğretimi ve ölçme
değerlendirme sürecini sadece öğrencilere tahtada soru çözdürmekten
ibaret kabul ettiklerini ve süreç değerlendirmesi olarak bahsettikleri
değerlendirmenin de bundan ibaret olduğu anlaşılmıştır.

Öğretmenlerin belirttiği öğrencilerin alan seçiminden önce erken
yönlendirildiği düşünceleri ve bu nedenle seçecekleri alanla ilgisi
olmayan geometri dersini gereksiz görmeleri ile ilgili 9. sınıftaki
geometri dersinin zorunlu olması yerine seçmeli olması önerilebilir.
Böylece alanlaşma öncesi öğrenciler karar verme sürecinde daha özgür
olabilirler

On 8 Ekim, 21:13, mehmet kaya <mehmetkayamat...@gmail.com> wrote:
> alan bölüm kalktığı için fen ya da tm bölümü resmi olarak adlandırılmıyordu
> ancak bazı okulllar bunu sınıfın adına 10 A yazdı ama o sınıf fen ya da tm
> sınıfıydı. Ancak şimdi bu uygulamayı da durdurdular .öğrenci 9.sınıfta hangi
> sınıfta ise 10 da da aynı sınıfta olacak dendi.olayısıyla fen sınıfı tm
> sınıfı isteyenleri bir araya getiremiyorsunuz.eski adıyla tm olanlar 1 saat
> geometri seçebiliyorlar.eski adıyla fen sınıfı olanlar 2 saat geometri
> seçebiliyorlar.
> ANCAK bir sınıfta tm,fen,dil,sözel ağırlıklı öğrenciler olabileceğinden bu
> gruplandırmayı nasıl yapacağız anlayamadım.

--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.

Hiç yorum yok: