5 Ekim 2010 Salı

[tmoz:364176] Re: 9 ve 10. sınıf Geometri müfredatı "Şimdi sizlere tamamen katılıyorum" :))

Tamam değişim zor, dirençle karşılaşır, müfredatı hazırlayanlar samimidir vs. doğru ama bu durum adına suç hakkaten sadece bizde mi?
BORA hocam ve EKY hocam değerlendirmeleriniz adına çok teşekkür ediyor ve aynen katılıyorum. Ve sonunda; "müfredat bu, oturup kabullenelim" demek ve salt kitaptaki yanlışlıkları tartışmak yerine, müfredatın kocaman bir yanlış ve gereksizlikler, sıkıcılıklar yığını olduğu noktasında birleştiğimize sevindim. Ben de 2 sınıfa anlatıyorum (anlatılacak bir şeyler bulursam anlatmaya çalışıyorum) mecburen, Taklalarla ilginç hale getirmeye ve kopmasınlar diye gaz üstüne gaz vermeye çalışarak. (projeksiyon eşliğinde uzuuuun örnekleri okuyarak, etkinlikleri göstererek yaparak vs.)
Dershane ve yayınevleri bunlarla yetinecek sanıyorsak hayal görüyoruz arkadaşlar, sistem bu boşluk ve gereksizliği elbet birşeylerle doldurup şişirecek bence. (doğru ya da yanlış)
Zaten 9. sınıftaki Geometride ne gördüğümüzü bile anlamadık diye bakıyorlar bize (biz nice 9 okuttuk malum, bu kadar ne gördüğünün bilmeyen, ifade edemeyen, hatırlamayan çoğunluk çıkmadı kolay kolay) ve biz şimdi üstüne yine (10. Sınıfta) bir sürü sıkıcılık ve neye yarıyacağı anlat(ş)ılamayan sıkıcılık üretiyoruz mecburen.
Lütfen yüksek sesle bir yerlere ulaşalım, vazgeçmeyelim ve geometri değil; daha çok Fizik, tarih ve ortaya karışık bir şeyler olarak önümüzde duran bu müfredata razı olmayalım.
Değişim tamam da, böyle bir eziyeti niye hem biz hem de nesil çeksin yahu!...

--- 04/10/10 Pzt tarihinde eky <eky.mat@gmail.com> şöyle yazıyor:

Kimden: eky <eky.mat@gmail.com>
Konu: [tmoz:364104] Re: 9 ve 10. sınıf Geometri müfredatı
Kime: "TMOZ" <tmoz@googlegroups.com>
Tarihi: 4 Ekim 2010 Pazartesi, 21:09

İlköğretim temel bilgisi çok sağlam olan öğrencilerin üstesinden
gelebileceği bir program ortaya koydular. Okullarda öğretim
yapılamıyor diye yola çıkıldığında öğrencilerin genel durumu dikkate
alınarak müfredatı sadeleştireceklerini söylediler bu bakımdan da tüm
öğretmenlerin desteğini aldılar. Şuan ortaya konulan bu program tam
bir hayal kırıklığı ve hiçbir geometri öğretmeni bu programa bu
haliyle destek vermiyor. Bilgi yoğunluğu çok fazla olduğundan
öğrencileri ileri değil daha da geri götüreceği çok acık. Bu başlığın
açılma nedeni MEB in onay verdiği kitaplar dahil, piyasadaki diğer
kaynak ve kitapların müfredatı aşan soruları 9. sınıf veya 10. sınıf
öğrencilerine sormalarıdır. Burada ne sorulabilir, ne sorulamaz bunun
üzerinde durarak meslektaşlarımızla ortak bilinç oluşturmak istiyoruz.

On 5 Ekim, 01:06, yavuz demirdöğen (öğretmem) <yavuzdem...@gmail.com>
wrote:
> bora hocam
> müfredatı hazırlayan ekibin başında ankara üniversitesinden prof.
> yusuf yaylı var
> kendisinin uzmanlık alanı fiziksel geometri
> ondan sanırım:))
>
> On 4 Ekim, 20:46, "bora ." <boram...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > ben baslayayım 10. sınıf geometri ile ilgili
>
> > 1.ispat biçimleri denilen kısım evrensel olmayan, standartlaşmamış dolayısı
> > ile gereksiz bir kazanım veya hedef her ne ise,
> > bilim dünyasında böyle bir kabul veya standart oldugunu sanmıyorum bunun
> > yerine çalışma yaparken düzen ile iligl bir kazanım konulabilir, ispatların
> > düzenli ifade edilmesi ifade edilebilir vs ama bu hali ile bence itici,
> > gereksiz ve kimsenin  de anlatmayacagı bir durumda, batı müfredatından
> > kopyalanıp yapıştırılmış aynen
>
> > 2. öklit postulatları abd ve avrupada da müfredatta var ama onlarda var diye
> > en dogrusu budur mantıgı yanlış, artık modern matematikte geçerliliği
> > olmayan ifadelerle öğrencilerin aklının karıştırılması gereksiz diye
> > düşünüyorum, tarihi bilgi olarak verileiblir postulatlardan bahsedilebilir
> > ama postulatları sunlardır demek gereksiz
>
> > 3. geometride daha temel elemanlar tanımlanmadan ispat yapılması da bir
> > sıralama hatası diye düşünüyorum
>
> > 4. desen olayı etem hocamın hoşuna gitsede:) 2 saat geometride  son derece
> > gereksiz bir şey ama gecven hafta derste desen çizdik:) çocuklar kitapta
> > gördü istedi
>
> > 5. bu kadar cok vektörden bahsedilmesinin  geometriye ne katacagını
> > anlayamadım? yabancı kaynaklarda da vektör var ama kısaca geçip gitmişler
> > vektör daha cok fizik konusu, hareket dogrultu ve kuvvet onlarda sürekli var
> > ama anlamlandırıyor soruları, sanki bana fizik okuyan biri veya fizigi çok
> > seven biri bu müfredatta etkili olmuş gibi geliyor neden bu kadar cok
> > vektör??? 9 da da 10 da da? biri bana anlatsın lütfen????- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8  / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.

--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.

Hiç yorum yok: