1 Mayıs 2013 Çarşamba

Re: [TMOZ:625027] Öğrencilerin geometrik kavram yanılgıları

haklısınız murat hocam teğetin türevsiz tanımı yok mudur? eğrilerin teğet denklemleri verilmektedir.
genelde söylenen fonksiyona bir noktada değen doğrulardır. öyleyse y=x^2 parabolüne x=2 de teğettir.
:=)


1 Mayıs 2013 18:49 tarihinde hasan yaşayacak (Öğretmen ESKİŞEHİR) <yasayacak@gmail.com> yazdı:
bir geometri sorusunda 5 ve diklik varsa kesin 3-4-5 dir...
şekil acayip bunun cevabı 1 dir..:)
hocam ortadan bölüyomus gibi o çizgi...
şıklara bakınca 4 gibi görünüyor... kavram yanılgısına girermi bilmiyom ama 450 puanlı ogrencilerden bu cumlelerin cıkmasıda cok kavrama hakim olmadıklarının bir göstergesi sanırım...


1 Mayıs 2013 18:41 tarihinde Oral Ayhan <oralayhan1980@gmail.com> yazdı:

Biraz detay olabilir fakat bir tespit de benden;
Denklemi verilen bir hiperbol eğrisini çizerken öğrenciler genellikle x^2/a^2 - y^2/b^2 =1 ifdesinde "elips ünitesinden" etkilenerek a veya b den büyük olanını asal eksen kabul edip çizmeye çalışmaları.


1 Mayıs 2013 18:30 tarihinde Alphan Beyazıt <alpbyzt@gmail.com> yazdı:

bir soru soracaktım belki bu da yanlış biliniyor da olunabilinir. fonksiyonun bir noktadaki teğeti nedir?


1 Mayıs 2013 16:18 tarihinde Murat Çelikkaya <muratcelikkaya1975@gmail.com> yazdı:

Bazı öğrenciler,çember dışındaki bir nokta ile çember üzerindeki bir noktanın  bir doğru parçası ile  birleştirilmiş olduğunu görünce bu doğru parçasını çemberin bu noktadaki bir teğeti olarak algılayabiliyorlar.

Benzer bir yanlışlık, Üçgenin bir köşesinden karşı kenara bir doğru parçası çizilmiş ise bunu yükseklik,açıortay,kenarortay olarak algılayabiliyorlar.

Bir diğeride Üçgenin Çevrel,İç teğet ve Dış teğet çemberlerini kavram ve şekil olarak birbirlerine karıştırabiliyorlar.
Aynı karışıklık,Hangi dörtgenlerin İç teğet çembere sahip oldukları ve hangilerinin çevrel çembere sahip olduklarını ya da olmadıklarını ayırt edebilmelerinde yaşanıyor.

Sadece yükseklikleri ortak olan üçgenlerin alanlarının tabanlarıyla orantılı olduğu bilgisini sorulara uygularken ortak yükseklikleri karıştırabiliyorlar.Bu da öğrencinin yükseklik kavramını algılamasında sorun olduğunu gösteriyor.Aynı durum Eş değerli şekillerin öğretiminde de yaşanabiliyor.


1 Mayıs 2013 15:16 tarihinde Yaşar ŞENCAN <quassifreak@gmail.com> yazdı:

Şahin Hocam makale için teşekkürler.
Ben daha çok sahadaki arkadaşların karşılaştıkları durumları öğrenmek için yazmıştım.
Özellikle geometrik kavramlarda literatürde olanlardan başka neler var onları görmek adına yani...



Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.


2013/5/1 BAŞAK SALIK <basaksalik@gmail.com>
Aslında hepsine tahminde bulundursak iyi olur. Sıranın boyu ne kadar, tahta boyu, ya da 1 metreye yakın eşyalar gibi... Bir öğrenci sehpaya 2 metre deyince saraydayım sandım 

1 Mayıs 2013 Çarşamba tarihinde Şahin Danişman adlı kullanıcı şöyle yazdı:



1 Mayıs 2013 12:50 tarihinde mustafa yagci <yagcimustafa@yahoo.com> yazdı:
Yaygın yapılan bir hata da
ters trigonometrik fonksiyonlarda cevaba derece cinsinden şeyler söylemeleri.
(Hoş derece kelimesini kullansalar alınlarından öpeceğim, 30, 45, 90 diye bağırıryorlar)
Hani trigonometride çok sorun olmuyor ama integralde yapanların durumu vahim.
MY

From: "violinerist@hotmail.com" <violinerist@hotmail.com>
To: tmoz@googlegroups.com
Sent: Wednesday, May 1, 2013 12:43 PM
Subject: Re: [TMOZ:624887] Öğrencilerin geometrik kavram yanılgıları

Öğrencilerinin kavram yanılgılarından biri de çember yayının ölçüsü ile uzunluğunu karıştırmaları olabilir. Herkese sevgiler...

1 Mayıs 2013 Çarşamba 11:51:31 UTC+3 tarihinde ŞENCAN yazdı:
Teşekkür ederim Ahmet hocam,



Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.


2013/5/1 Ahmet Elmas <ahmetel...@gmail.com>
İki temel YANLIŞ !!!
Sona ermesi umudu ile...


1 Mayıs 2013 11:29 tarihinde Yaşar ŞENCAN <quass...@gmail.com> yazdı:
Kıymetli arkadaşlar,
Bir çoğumuzun yaşamış olduğu malum bir sıkıntı öğrencilerin matematiksel kavramlar hakkındaki yanlış algıları. Geometri özelinde bu durum biraz daha fazla sanırım.

Mesela sıkıntısı olan öğrencilerin başlıca yanılgıları
dikdörtgenin paralelkenar olduğunu kabullenmezler. (paralel kenarın açıları dik olmamak zorundadır gibi bir algı vardır)
Karenin dikdörtgen olduğunu kabullenmezler (dikdörtgen olması için kenarları farklı uzunlukta olmalıdır diye düşünürler)
Aynı ölçüye sahip iki açıdan kolları daha uzun çizilmiş olan açının daha büyük olduğunu düşünürler.
gibi  bunlara benzer sizlerin de yakalamış olduğu bize basit gelen hatalar olmuştur.

Sizlerden isteğim öğrencilerinizden edindiğiniz izlenimleri bu başlık altına yazmanız. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yaşar ŞENCAN


Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups. com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
 
Arş. Gör. Şahin Danişman

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Programları ve Öğretimi ABD

(222) 239 37 50/1664


--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 


--




Başak Salık

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
Farkli Olmak İstiyorsan FARKLİ Ol...

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

Re: [TMOZ:625026] Matematik Olimpiyat Notları, Bölünebilme, EBOB, EKOK

hangi ara bakıyonda hazırlıyon bunları osman hoca... maşallah...


1 Mayıs 2013 14:08 tarihinde barbaros gur <bhgur71@gmail.com> yazdı:
Osman hocam çok teşekkürler.


1 Mayıs 2013 12:39 tarihinde Orhan GÖKÇE <orhangokce07@gmail.com> yazdı:


soru kısmında a^3-3 denmeliydi.

Matematik Bültenine ulaşabileceğiniz indirme sayfası:
1-http://orhangokce.wordpress.com/ 
2-http://www.4shared.com/dir/38540684/53625cc5/MatematikBulteniArsivi.html 
---------------------------------------------------------------------------­----------------------


1 Mayıs 2013 12:34 tarihinde Orhan GÖKÇE <orhangokce07@gmail.com> yazdı:

çok güzel bir çalışma olmuş..

Matematik Bültenine ulaşabileceğiniz indirme sayfası:
1-http://orhangokce.wordpress.com/ 
2-http://www.4shared.com/dir/38540684/53625cc5/MatematikBulteniArsivi.html 
---------------------------------------------------------------------------­----------------------


1 Mayıs 2013 00:05 tarihinde taner kalyoncu <tanerkalyoncu@gmail.com> yazdı:

teşekkürler hocam


30 Nisan 2013 23:58 tarihinde Engin ÇEVİK <enginmatematik@gmail.com> yazdı:

Teşekkürler hocam.


30 Nisan 2013 15:51 tarihinde mehmetcan 2751 <mehmetcan2751@gmail.com> yazdı:

Ustat hayraninim,yuregine saglik

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
Ey kör! Bu yer,bu gök,bu yıldızlar boştur boş
Bırak onu bunu da gönlünü hoş tut hoş!
Şu durmadan kurulup dağılan evrende
Bir nefestir alacağın ,o da boştur boş!
                                   HAYYAM

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 


--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
Farkli Olmak İstiyorsan FARKLİ Ol...

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

Re: [TMOZ:625025] trigometri

bu soruda 3.sinA+cosB=6 nasıl oluyor.


1 Mayıs 2013 18:46 tarihinde Nazif YILMAZ <nazifyilmaz42@gmail.com> yazdı:
bir ABC üçgenin de 3sinA+cosB=6  ve 4sinB+3cosA=1  ise C açısı kaç deecedir.

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

[TMOZ:625025] karmaşık sayı

[TMOZ:625024] Re: integral sorusu

Hüseyin hocam sanki ikinci kısmi gereksiz olmuş gibi...tabi yanılıyor da olabilirim.cevabı 2 bulmuştum.tek kısmi sonra değişken değiştirme ile...

1 Mayıs 2013 Çarşamba 18:43:21 UTC+3 tarihinde Hüseyin Bozkurt yazdı:


1 Mayıs 2013 Çarşamba 18:32:11 UTC+3 tarihinde Osmaniyeli yazdı:
hayırlı akşamlar iyi çalışmalar

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

Re: [TMOZ:625022] Öğrencilerin geometrik kavram yanılgıları

bir geometri sorusunda 5 ve diklik varsa kesin 3-4-5 dir...
şekil acayip bunun cevabı 1 dir..:)
hocam ortadan bölüyomus gibi o çizgi...
şıklara bakınca 4 gibi görünüyor... kavram yanılgısına girermi bilmiyom ama 450 puanlı ogrencilerden bu cumlelerin cıkmasıda cok kavrama hakim olmadıklarının bir göstergesi sanırım...


1 Mayıs 2013 18:41 tarihinde Oral Ayhan <oralayhan1980@gmail.com> yazdı:
Biraz detay olabilir fakat bir tespit de benden;
Denklemi verilen bir hiperbol eğrisini çizerken öğrenciler genellikle x^2/a^2 - y^2/b^2 =1 ifdesinde "elips ünitesinden" etkilenerek a veya b den büyük olanını asal eksen kabul edip çizmeye çalışmaları.


1 Mayıs 2013 18:30 tarihinde Alphan Beyazıt <alpbyzt@gmail.com> yazdı:

bir soru soracaktım belki bu da yanlış biliniyor da olunabilinir. fonksiyonun bir noktadaki teğeti nedir?


1 Mayıs 2013 16:18 tarihinde Murat Çelikkaya <muratcelikkaya1975@gmail.com> yazdı:

Bazı öğrenciler,çember dışındaki bir nokta ile çember üzerindeki bir noktanın  bir doğru parçası ile  birleştirilmiş olduğunu görünce bu doğru parçasını çemberin bu noktadaki bir teğeti olarak algılayabiliyorlar.

Benzer bir yanlışlık, Üçgenin bir köşesinden karşı kenara bir doğru parçası çizilmiş ise bunu yükseklik,açıortay,kenarortay olarak algılayabiliyorlar.

Bir diğeride Üçgenin Çevrel,İç teğet ve Dış teğet çemberlerini kavram ve şekil olarak birbirlerine karıştırabiliyorlar.
Aynı karışıklık,Hangi dörtgenlerin İç teğet çembere sahip oldukları ve hangilerinin çevrel çembere sahip olduklarını ya da olmadıklarını ayırt edebilmelerinde yaşanıyor.

Sadece yükseklikleri ortak olan üçgenlerin alanlarının tabanlarıyla orantılı olduğu bilgisini sorulara uygularken ortak yükseklikleri karıştırabiliyorlar.Bu da öğrencinin yükseklik kavramını algılamasında sorun olduğunu gösteriyor.Aynı durum Eş değerli şekillerin öğretiminde de yaşanabiliyor.


1 Mayıs 2013 15:16 tarihinde Yaşar ŞENCAN <quassifreak@gmail.com> yazdı:

Şahin Hocam makale için teşekkürler.
Ben daha çok sahadaki arkadaşların karşılaştıkları durumları öğrenmek için yazmıştım.
Özellikle geometrik kavramlarda literatürde olanlardan başka neler var onları görmek adına yani...



Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.


2013/5/1 BAŞAK SALIK <basaksalik@gmail.com>
Aslında hepsine tahminde bulundursak iyi olur. Sıranın boyu ne kadar, tahta boyu, ya da 1 metreye yakın eşyalar gibi... Bir öğrenci sehpaya 2 metre deyince saraydayım sandım 

1 Mayıs 2013 Çarşamba tarihinde Şahin Danişman adlı kullanıcı şöyle yazdı:



1 Mayıs 2013 12:50 tarihinde mustafa yagci <yagcimustafa@yahoo.com> yazdı:
Yaygın yapılan bir hata da
ters trigonometrik fonksiyonlarda cevaba derece cinsinden şeyler söylemeleri.
(Hoş derece kelimesini kullansalar alınlarından öpeceğim, 30, 45, 90 diye bağırıryorlar)
Hani trigonometride çok sorun olmuyor ama integralde yapanların durumu vahim.
MY

From: "violinerist@hotmail.com" <violinerist@hotmail.com>
To: tmoz@googlegroups.com
Sent: Wednesday, May 1, 2013 12:43 PM
Subject: Re: [TMOZ:624887] Öğrencilerin geometrik kavram yanılgıları

Öğrencilerinin kavram yanılgılarından biri de çember yayının ölçüsü ile uzunluğunu karıştırmaları olabilir. Herkese sevgiler...

1 Mayıs 2013 Çarşamba 11:51:31 UTC+3 tarihinde ŞENCAN yazdı:
Teşekkür ederim Ahmet hocam,



Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.


2013/5/1 Ahmet Elmas <ahmetel...@gmail.com>
İki temel YANLIŞ !!!
Sona ermesi umudu ile...


1 Mayıs 2013 11:29 tarihinde Yaşar ŞENCAN <quass...@gmail.com> yazdı:
Kıymetli arkadaşlar,
Bir çoğumuzun yaşamış olduğu malum bir sıkıntı öğrencilerin matematiksel kavramlar hakkındaki yanlış algıları. Geometri özelinde bu durum biraz daha fazla sanırım.

Mesela sıkıntısı olan öğrencilerin başlıca yanılgıları
dikdörtgenin paralelkenar olduğunu kabullenmezler. (paralel kenarın açıları dik olmamak zorundadır gibi bir algı vardır)
Karenin dikdörtgen olduğunu kabullenmezler (dikdörtgen olması için kenarları farklı uzunlukta olmalıdır diye düşünürler)
Aynı ölçüye sahip iki açıdan kolları daha uzun çizilmiş olan açının daha büyük olduğunu düşünürler.
gibi  bunlara benzer sizlerin de yakalamış olduğu bize basit gelen hatalar olmuştur.

Sizlerden isteğim öğrencilerinizden edindiğiniz izlenimleri bu başlık altına yazmanız. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yaşar ŞENCAN


Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups. com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
 
Arş. Gör. Şahin Danişman

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Programları ve Öğretimi ABD

(222) 239 37 50/1664


--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 


--




Başak Salık

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
Farkli Olmak İstiyorsan FARKLİ Ol...

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

Re: [TMOZ:625022] Öğrencilerin geometrik kavram yanılgıları

Alphan bey, Teğet'in bilimsel açıklaması:


iPad’imden gönderildi

1 May 2013 tarihinde 18:30 saatinde, Alphan Beyazıt <alpbyzt@gmail.com> şunları yazdı:

bir soru soracaktım belki bu da yanlış biliniyor da olunabilinir. fonksiyonun bir noktadaki teğeti nedir?


1 Mayıs 2013 16:18 tarihinde Murat Çelikkaya <muratcelikkaya1975@gmail.com> yazdı:
Bazı öğrenciler,çember dışındaki bir nokta ile çember üzerindeki bir noktanın  bir doğru parçası ile  birleştirilmiş olduğunu görünce bu doğru parçasını çemberin bu noktadaki bir teğeti olarak algılayabiliyorlar.

Benzer bir yanlışlık, Üçgenin bir köşesinden karşı kenara bir doğru parçası çizilmiş ise bunu yükseklik,açıortay,kenarortay olarak algılayabiliyorlar.

Bir diğeride Üçgenin Çevrel,İç teğet ve Dış teğet çemberlerini kavram ve şekil olarak birbirlerine karıştırabiliyorlar.
Aynı karışıklık,Hangi dörtgenlerin İç teğet çembere sahip oldukları ve hangilerinin çevrel çembere sahip olduklarını ya da olmadıklarını ayırt edebilmelerinde yaşanıyor.

Sadece yükseklikleri ortak olan üçgenlerin alanlarının tabanlarıyla orantılı olduğu bilgisini sorulara uygularken ortak yükseklikleri karıştırabiliyorlar.Bu da öğrencinin yükseklik kavramını algılamasında sorun olduğunu gösteriyor.Aynı durum Eş değerli şekillerin öğretiminde de yaşanabiliyor.


1 Mayıs 2013 15:16 tarihinde Yaşar ŞENCAN <quassifreak@gmail.com> yazdı:

Şahin Hocam makale için teşekkürler.
Ben daha çok sahadaki arkadaşların karşılaştıkları durumları öğrenmek için yazmıştım.
Özellikle geometrik kavramlarda literatürde olanlardan başka neler var onları görmek adına yani...



Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.


2013/5/1 BAŞAK SALIK <basaksalik@gmail.com>
Aslında hepsine tahminde bulundursak iyi olur. Sıranın boyu ne kadar, tahta boyu, ya da 1 metreye yakın eşyalar gibi... Bir öğrenci sehpaya 2 metre deyince saraydayım sandım 

1 Mayıs 2013 Çarşamba tarihinde Şahin Danişman adlı kullanıcı şöyle yazdı:



1 Mayıs 2013 12:50 tarihinde mustafa yagci <yagcimustafa@yahoo.com> yazdı:
Yaygın yapılan bir hata da
ters trigonometrik fonksiyonlarda cevaba derece cinsinden şeyler söylemeleri.
(Hoş derece kelimesini kullansalar alınlarından öpeceğim, 30, 45, 90 diye bağırıryorlar)
Hani trigonometride çok sorun olmuyor ama integralde yapanların durumu vahim.
MY

From: "violinerist@hotmail.com" <violinerist@hotmail.com>
To: tmoz@googlegroups.com
Sent: Wednesday, May 1, 2013 12:43 PM
Subject: Re: [TMOZ:624887] Öğrencilerin geometrik kavram yanılgıları

Öğrencilerinin kavram yanılgılarından biri de çember yayının ölçüsü ile uzunluğunu karıştırmaları olabilir. Herkese sevgiler...

1 Mayıs 2013 Çarşamba 11:51:31 UTC+3 tarihinde ŞENCAN yazdı:
Teşekkür ederim Ahmet hocam,



Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.


2013/5/1 Ahmet Elmas <ahmetel...@gmail.com>
İki temel YANLIŞ !!!
Sona ermesi umudu ile...


1 Mayıs 2013 11:29 tarihinde Yaşar ŞENCAN <quass...@gmail.com> yazdı:
Kıymetli arkadaşlar,
Bir çoğumuzun yaşamış olduğu malum bir sıkıntı öğrencilerin matematiksel kavramlar hakkındaki yanlış algıları. Geometri özelinde bu durum biraz daha fazla sanırım.

Mesela sıkıntısı olan öğrencilerin başlıca yanılgıları
dikdörtgenin paralelkenar olduğunu kabullenmezler. (paralel kenarın açıları dik olmamak zorundadır gibi bir algı vardır)
Karenin dikdörtgen olduğunu kabullenmezler (dikdörtgen olması için kenarları farklı uzunlukta olmalıdır diye düşünürler)
Aynı ölçüye sahip iki açıdan kolları daha uzun çizilmiş olan açının daha büyük olduğunu düşünürler.
gibi  bunlara benzer sizlerin de yakalamış olduğu bize basit gelen hatalar olmuştur.

Sizlerden isteğim öğrencilerinizden edindiğiniz izlenimleri bu başlık altına yazmanız. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yaşar ŞENCAN


Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups. com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
 
Arş. Gör. Şahin Danişman

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Programları ve Öğretimi ABD

(222) 239 37 50/1664


--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 


--




Başak Salık

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

[TMOZ:625021] trigometri

bir ABC üçgenin de 3sinA+cosB=6  ve 4sinB+3cosA=1  ise C açısı kaç deecedir.

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

Re: [TMOZ:625019] Re: integral sorusu

çözümü aynı şekilde sezmekle beraber,
kimin sabit terimi var kimin yok kısmı, kafamı kurcaladı değerli hocam.


1 Mayıs 2013 18:43 tarihinde Hüseyin Bozkurt <hubozkurt@gmail.com> yazdı:


1 Mayıs 2013 Çarşamba 18:32:11 UTC+3 tarihinde Osmaniyeli yazdı:
hayırlı akşamlar iyi çalışmalar

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

Re: [TMOZ:625019] Re: Mat-2 Test(PAYLASIM)

dönüşü muhteşem oldu..:)


1 Mayıs 2013 18:43 tarihinde İsa GEDİK <cebirisa@gmail.com> yazdı:
Aman Allahım ne güzel testşler teşekkürler

1 Mayıs 2013 17:56 tarihinde mahmut sezai <jesibundy@gmail.com> yazdı:

eline, yüreğine, zihnine sağlık hocam. Allah razı olsun.

30 Nisan 2013 Salı 22:18:41 UTC+3 tarihinde Mücahid yazdı:


--

Cennetten bir gül alıp cehenneme dikemezsin,cehennemden bir kor alıp cenneti yakamazsın...


--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
Farkli Olmak İstiyorsan FARKLİ Ol...

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

Re: [TMOZ:625018] Re: Mat-2 Test(PAYLASIM)

Aman Allahım ne güzel testşler teşekkürler

1 Mayıs 2013 17:56 tarihinde mahmut sezai <jesibundy@gmail.com> yazdı:
eline, yüreğine, zihnine sağlık hocam. Allah razı olsun.

30 Nisan 2013 Salı 22:18:41 UTC+3 tarihinde Mücahid yazdı:


--

Cennetten bir gül alıp cehenneme dikemezsin,cehennemden bir kor alıp cenneti yakamazsın...


--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

[TMOZ:625018] Re: integral sorusu



1 Mayıs 2013 Çarşamba 18:32:11 UTC+3 tarihinde Osmaniyeli yazdı:
hayırlı akşamlar iyi çalışmalar

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

Re: [TMOZ:625016] Öğrencilerin geometrik kavram yanılgıları

Biraz detay olabilir fakat bir tespit de benden;
Denklemi verilen bir hiperbol eğrisini çizerken öğrenciler genellikle x^2/a^2 - y^2/b^2 =1 ifdesinde "elips ünitesinden" etkilenerek a veya b den büyük olanını asal eksen kabul edip çizmeye çalışmaları.


1 Mayıs 2013 18:30 tarihinde Alphan Beyazıt <alpbyzt@gmail.com> yazdı:
bir soru soracaktım belki bu da yanlış biliniyor da olunabilinir. fonksiyonun bir noktadaki teğeti nedir?


1 Mayıs 2013 16:18 tarihinde Murat Çelikkaya <muratcelikkaya1975@gmail.com> yazdı:

Bazı öğrenciler,çember dışındaki bir nokta ile çember üzerindeki bir noktanın  bir doğru parçası ile  birleştirilmiş olduğunu görünce bu doğru parçasını çemberin bu noktadaki bir teğeti olarak algılayabiliyorlar.

Benzer bir yanlışlık, Üçgenin bir köşesinden karşı kenara bir doğru parçası çizilmiş ise bunu yükseklik,açıortay,kenarortay olarak algılayabiliyorlar.

Bir diğeride Üçgenin Çevrel,İç teğet ve Dış teğet çemberlerini kavram ve şekil olarak birbirlerine karıştırabiliyorlar.
Aynı karışıklık,Hangi dörtgenlerin İç teğet çembere sahip oldukları ve hangilerinin çevrel çembere sahip olduklarını ya da olmadıklarını ayırt edebilmelerinde yaşanıyor.

Sadece yükseklikleri ortak olan üçgenlerin alanlarının tabanlarıyla orantılı olduğu bilgisini sorulara uygularken ortak yükseklikleri karıştırabiliyorlar.Bu da öğrencinin yükseklik kavramını algılamasında sorun olduğunu gösteriyor.Aynı durum Eş değerli şekillerin öğretiminde de yaşanabiliyor.


1 Mayıs 2013 15:16 tarihinde Yaşar ŞENCAN <quassifreak@gmail.com> yazdı:

Şahin Hocam makale için teşekkürler.
Ben daha çok sahadaki arkadaşların karşılaştıkları durumları öğrenmek için yazmıştım.
Özellikle geometrik kavramlarda literatürde olanlardan başka neler var onları görmek adına yani...



Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.


2013/5/1 BAŞAK SALIK <basaksalik@gmail.com>
Aslında hepsine tahminde bulundursak iyi olur. Sıranın boyu ne kadar, tahta boyu, ya da 1 metreye yakın eşyalar gibi... Bir öğrenci sehpaya 2 metre deyince saraydayım sandım 

1 Mayıs 2013 Çarşamba tarihinde Şahin Danişman adlı kullanıcı şöyle yazdı:



1 Mayıs 2013 12:50 tarihinde mustafa yagci <yagcimustafa@yahoo.com> yazdı:
Yaygın yapılan bir hata da
ters trigonometrik fonksiyonlarda cevaba derece cinsinden şeyler söylemeleri.
(Hoş derece kelimesini kullansalar alınlarından öpeceğim, 30, 45, 90 diye bağırıryorlar)
Hani trigonometride çok sorun olmuyor ama integralde yapanların durumu vahim.
MY

From: "violinerist@hotmail.com" <violinerist@hotmail.com>
To: tmoz@googlegroups.com
Sent: Wednesday, May 1, 2013 12:43 PM
Subject: Re: [TMOZ:624887] Öğrencilerin geometrik kavram yanılgıları

Öğrencilerinin kavram yanılgılarından biri de çember yayının ölçüsü ile uzunluğunu karıştırmaları olabilir. Herkese sevgiler...

1 Mayıs 2013 Çarşamba 11:51:31 UTC+3 tarihinde ŞENCAN yazdı:
Teşekkür ederim Ahmet hocam,



Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.


2013/5/1 Ahmet Elmas <ahmetel...@gmail.com>
İki temel YANLIŞ !!!
Sona ermesi umudu ile...


1 Mayıs 2013 11:29 tarihinde Yaşar ŞENCAN <quass...@gmail.com> yazdı:
Kıymetli arkadaşlar,
Bir çoğumuzun yaşamış olduğu malum bir sıkıntı öğrencilerin matematiksel kavramlar hakkındaki yanlış algıları. Geometri özelinde bu durum biraz daha fazla sanırım.

Mesela sıkıntısı olan öğrencilerin başlıca yanılgıları
dikdörtgenin paralelkenar olduğunu kabullenmezler. (paralel kenarın açıları dik olmamak zorundadır gibi bir algı vardır)
Karenin dikdörtgen olduğunu kabullenmezler (dikdörtgen olması için kenarları farklı uzunlukta olmalıdır diye düşünürler)
Aynı ölçüye sahip iki açıdan kolları daha uzun çizilmiş olan açının daha büyük olduğunu düşünürler.
gibi  bunlara benzer sizlerin de yakalamış olduğu bize basit gelen hatalar olmuştur.

Sizlerden isteğim öğrencilerinizden edindiğiniz izlenimleri bu başlık altına yazmanız. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yaşar ŞENCAN


Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups. com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
 
Arş. Gör. Şahin Danişman

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Programları ve Öğretimi ABD

(222) 239 37 50/1664


--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 


--




Başak Salık

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

[TMOZ:625015] integral sorusu

hayırlı akşamlar iyi çalışmalar

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

Re: [TMOZ:625014] Öğrencilerin geometrik kavram yanılgıları

bir soru soracaktım belki bu da yanlış biliniyor da olunabilinir. fonksiyonun bir noktadaki teğeti nedir?


1 Mayıs 2013 16:18 tarihinde Murat Çelikkaya <muratcelikkaya1975@gmail.com> yazdı:
Bazı öğrenciler,çember dışındaki bir nokta ile çember üzerindeki bir noktanın  bir doğru parçası ile  birleştirilmiş olduğunu görünce bu doğru parçasını çemberin bu noktadaki bir teğeti olarak algılayabiliyorlar.

Benzer bir yanlışlık, Üçgenin bir köşesinden karşı kenara bir doğru parçası çizilmiş ise bunu yükseklik,açıortay,kenarortay olarak algılayabiliyorlar.

Bir diğeride Üçgenin Çevrel,İç teğet ve Dış teğet çemberlerini kavram ve şekil olarak birbirlerine karıştırabiliyorlar.
Aynı karışıklık,Hangi dörtgenlerin İç teğet çembere sahip oldukları ve hangilerinin çevrel çembere sahip olduklarını ya da olmadıklarını ayırt edebilmelerinde yaşanıyor.

Sadece yükseklikleri ortak olan üçgenlerin alanlarının tabanlarıyla orantılı olduğu bilgisini sorulara uygularken ortak yükseklikleri karıştırabiliyorlar.Bu da öğrencinin yükseklik kavramını algılamasında sorun olduğunu gösteriyor.Aynı durum Eş değerli şekillerin öğretiminde de yaşanabiliyor.


1 Mayıs 2013 15:16 tarihinde Yaşar ŞENCAN <quassifreak@gmail.com> yazdı:

Şahin Hocam makale için teşekkürler.
Ben daha çok sahadaki arkadaşların karşılaştıkları durumları öğrenmek için yazmıştım.
Özellikle geometrik kavramlarda literatürde olanlardan başka neler var onları görmek adına yani...



Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.


2013/5/1 BAŞAK SALIK <basaksalik@gmail.com>
Aslında hepsine tahminde bulundursak iyi olur. Sıranın boyu ne kadar, tahta boyu, ya da 1 metreye yakın eşyalar gibi... Bir öğrenci sehpaya 2 metre deyince saraydayım sandım 

1 Mayıs 2013 Çarşamba tarihinde Şahin Danişman adlı kullanıcı şöyle yazdı:



1 Mayıs 2013 12:50 tarihinde mustafa yagci <yagcimustafa@yahoo.com> yazdı:
Yaygın yapılan bir hata da
ters trigonometrik fonksiyonlarda cevaba derece cinsinden şeyler söylemeleri.
(Hoş derece kelimesini kullansalar alınlarından öpeceğim, 30, 45, 90 diye bağırıryorlar)
Hani trigonometride çok sorun olmuyor ama integralde yapanların durumu vahim.
MY

From: "violinerist@hotmail.com" <violinerist@hotmail.com>
To: tmoz@googlegroups.com
Sent: Wednesday, May 1, 2013 12:43 PM
Subject: Re: [TMOZ:624887] Öğrencilerin geometrik kavram yanılgıları

Öğrencilerinin kavram yanılgılarından biri de çember yayının ölçüsü ile uzunluğunu karıştırmaları olabilir. Herkese sevgiler...

1 Mayıs 2013 Çarşamba 11:51:31 UTC+3 tarihinde ŞENCAN yazdı:
Teşekkür ederim Ahmet hocam,



Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.


2013/5/1 Ahmet Elmas <ahmetel...@gmail.com>
İki temel YANLIŞ !!!
Sona ermesi umudu ile...


1 Mayıs 2013 11:29 tarihinde Yaşar ŞENCAN <quass...@gmail.com> yazdı:
Kıymetli arkadaşlar,
Bir çoğumuzun yaşamış olduğu malum bir sıkıntı öğrencilerin matematiksel kavramlar hakkındaki yanlış algıları. Geometri özelinde bu durum biraz daha fazla sanırım.

Mesela sıkıntısı olan öğrencilerin başlıca yanılgıları
dikdörtgenin paralelkenar olduğunu kabullenmezler. (paralel kenarın açıları dik olmamak zorundadır gibi bir algı vardır)
Karenin dikdörtgen olduğunu kabullenmezler (dikdörtgen olması için kenarları farklı uzunlukta olmalıdır diye düşünürler)
Aynı ölçüye sahip iki açıdan kolları daha uzun çizilmiş olan açının daha büyük olduğunu düşünürler.
gibi  bunlara benzer sizlerin de yakalamış olduğu bize basit gelen hatalar olmuştur.

Sizlerden isteğim öğrencilerinizden edindiğiniz izlenimleri bu başlık altına yazmanız. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yaşar ŞENCAN


Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups. com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
 
Arş. Gör. Şahin Danişman

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Programları ve Öğretimi ABD

(222) 239 37 50/1664


--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 


--




Başak Salık

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

Re: [TMOZ:625013] Trigonometri



iPad’imden gönderildi

1 May 2013 tarihinde 16:05 saatinde, Mustafa yılmaz <shouva@gmail.com> şunları yazdı:

1) Bir ABC üçgeninde, b-c / b+c =1 / kök3 m(A)=60 ise m(B)=? 105

tşk.

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

[TMOZ:625013] Re: açıortay-odtü-geo



1 Mayıs 2013 Çarşamba 17:51:09 UTC+3 tarihinde hakan yazdı:

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

Re: [TMOZ:625054] LYS'ye 1,5 ay kala..

Slm mustafa hocam icinden cikamadigim bir integral var bu integralin tam olarak ne anlama geldigini anlamadim. Yardimci olabilirmisiniz. Tezimin bir parcasi olacak. Simdiden tesekkurler. My geo3 oldukca guzel olmus ellerinize saglik. Hocam birde mtematik ve geometriye sizin gibi yaklasabilmek icin neler yapmali?...

1 May 2013 13:56 tarihinde "mustafa yagci" <yagcimustafa@yahoo.com> yazdı:
Değerli meslektaşlar,
2009'da çıkardığım herbiri 600'er sayfalık MY MAT2-1 ve MY MAT2-2 kitaplarımdan elimde 200-250 tane kadar var.
İlki 2.dereceden denklemlerden logaritmaya kadar, ikincisi matrislerden-integrale kadar.
Bu sınav arefesinde bu kitapların yararlı olabileceği gençler elbet vardır.
Yeni baskıları da çıktığı için eski baskıları tüketmek istiyorum.
Bu sebeple tanesini 10 liradan yani maliyetine vereceğim.
Evet maalesef fazla sayıda hata vardı içlerinde, ama her kitabın içine hata listesini de koyacağım, düzeltmesi 10 dakikayı almaz.
Düşünenler olursa bana yazsınlar, yeter.
Almak isteyip de parası olmayan öğrencilere, öğretmenleri vasıtasıyla bedava da gönderebilirim.
Şimdiden teşekkür ederim.
MY

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.