haklısınız murat hocam teğetin türevsiz tanımı yok mudur? eğrilerin teğet denklemleri verilmektedir.
genelde söylenen fonksiyona bir noktada değen doğrulardır. öyleyse y=x^2 parabolüne x=2 de teğettir.
:=)
1 Mayıs 2013 18:49 tarihinde hasan yaşayacak (Öğretmen ESKİŞEHİR) <yasayacak@gmail.com> yazdı:
şıklara bakınca 4 gibi görünüyor... kavram yanılgısına girermi bilmiyom ama 450 puanlı ogrencilerden bu cumlelerin cıkmasıda cok kavrama hakim olmadıklarının bir göstergesi sanırım...hocam ortadan bölüyomus gibi o çizgi...bir geometri sorusunda 5 ve diklik varsa kesin 3-4-5 dir...şekil acayip bunun cevabı 1 dir..:)
1 Mayıs 2013 18:41 tarihinde Oral Ayhan <oralayhan1980@gmail.com> yazdı:
Biraz detay olabilir fakat bir tespit de benden;Denklemi verilen bir hiperbol eğrisini çizerken öğrenciler genellikle x^2/a^2 - y^2/b^2 =1 ifdesinde "elips ünitesinden" etkilenerek a veya b den büyük olanını asal eksen kabul edip çizmeye çalışmaları.1 Mayıs 2013 18:30 tarihinde Alphan Beyazıt <alpbyzt@gmail.com> yazdı:
bir soru soracaktım belki bu da yanlış biliniyor da olunabilinir. fonksiyonun bir noktadaki teğeti nedir?1 Mayıs 2013 16:18 tarihinde Murat Çelikkaya <muratcelikkaya1975@gmail.com> yazdı:
Bazı öğrenciler,çember dışındaki bir nokta ile çember üzerindeki bir noktanın bir doğru parçası ile birleştirilmiş olduğunu görünce bu doğru parçasını çemberin bu noktadaki bir teğeti olarak algılayabiliyorlar.Benzer bir yanlışlık, Üçgenin bir köşesinden karşı kenara bir doğru parçası çizilmiş ise bunu yükseklik,açıortay,kenarortay olarak algılayabiliyorlar.Bir diğeride Üçgenin Çevrel,İç teğet ve Dış teğet çemberlerini kavram ve şekil olarak birbirlerine karıştırabiliyorlar.Aynı karışıklık,Hangi dörtgenlerin İç teğet çembere sahip oldukları ve hangilerinin çevrel çembere sahip olduklarını ya da olmadıklarını ayırt edebilmelerinde yaşanıyor.Sadece yükseklikleri ortak olan üçgenlerin alanlarının tabanlarıyla orantılı olduğu bilgisini sorulara uygularken ortak yükseklikleri karıştırabiliyorlar.Bu da öğrencinin yükseklik kavramını algılamasında sorun olduğunu gösteriyor.Aynı durum Eş değerli şekillerin öğretiminde de yaşanabiliyor.1 Mayıs 2013 15:16 tarihinde Yaşar ŞENCAN <quassifreak@gmail.com> yazdı:
Özellikle geometrik kavramlarda literatürde olanlardan başka neler var onları görmek adına yani...Şahin Hocam makale için teşekkürler.Ben daha çok sahadaki arkadaşların karşılaştıkları durumları öğrenmek için yazmıştım.
Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.2013/5/1 BAŞAK SALIK <basaksalik@gmail.com>Aslında hepsine tahminde bulundursak iyi olur. Sıranın boyu ne kadar, tahta boyu, ya da 1 metreye yakın eşyalar gibi... Bir öğrenci sehpaya 2 metre deyince saraydayım sandım
1 Mayıs 2013 Çarşamba tarihinde Şahin Danişman adlı kullanıcı şöyle yazdı:
1 Mayıs 2013 12:50 tarihinde mustafa yagci <yagcimustafa@yahoo.com> yazdı:Yaygın yapılan bir hata daters trigonometrik fonksiyonlarda cevaba derece cinsinden şeyler söylemeleri.(Hoş derece kelimesini kullansalar alınlarından öpeceğim, 30, 45, 90 diye bağırıryorlar)Hani trigonometride çok sorun olmuyor ama integralde yapanların durumu vahim.MYFrom: "violinerist@hotmail.com" <violinerist@hotmail.com>
To: tmoz@googlegroups.com
Sent: Wednesday, May 1, 2013 12:43 PM
Subject: Re: [TMOZ:624887] Öğrencilerin geometrik kavram yanılgıları
Öğrencilerinin kavram yanılgılarından biri de çember yayının ölçüsü ile uzunluğunu karıştırmaları olabilir. Herkese sevgiler...
1 Mayıs 2013 Çarşamba 11:51:31 UTC+3 tarihinde ŞENCAN yazdı:Teşekkür ederim Ahmet hocam,
Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.2013/5/1 Ahmet Elmas <ahmetel...@gmail.com>İki temel YANLIŞ !!!Sona ermesi umudu ile...1 Mayıs 2013 11:29 tarihinde Yaşar ŞENCAN <quass...@gmail.com> yazdı:
Kıymetli arkadaşlar,Bir çoğumuzun yaşamış olduğu malum bir sıkıntı öğrencilerin matematiksel kavramlar hakkındaki yanlış algıları. Geometri özelinde bu durum biraz daha fazla sanırım.
Mesela sıkıntısı olan öğrencilerin başlıca yanılgılarıdikdörtgenin paralelkenar olduğunu kabullenmezler. (paralel kenarın açıları dik olmamak zorundadır gibi bir algı vardır)
Karenin dikdörtgen olduğunu kabullenmezler (dikdörtgen olması için kenarları farklı uzunlukta olmalıdır diye düşünürler)Aynı ölçüye sahip iki açıdan kolları daha uzun çizilmiş olan açının daha büyük olduğunu düşünürler.
gibi bunlara benzer sizlerin de yakalamış olduğu bize basit gelen hatalar olmuştur.
Sizlerden isteğim öğrencilerinizden edindiğiniz izlenimleri bu başlık altına yazmanız. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Yaşar ŞENCAN
Matematik Yaşam Kazanma Biçimi Değil Yaşam Biçimidir.--Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups. com adresine e-posta gönderin.
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
--Arş. Gör. Şahin DanişmanEskişehir Osmangazi Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Programları ve Öğretimi ABD
(222) 239 37 50/1664
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
--Başak Salık
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
--
Farkli Olmak İstiyorsan FARKLİ Ol...--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz?hl=tr adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.