anlaştığımız bir nokta,evet lisede müfredat çok yoğun
verilen ders saati içerisinde
konuları hakkıyla işlemek neredeyse imkansız.
okul ve öğrenci profillerinin çok farklı olması
ama aynı proğramın uygulanması da ciddi bir sıkıntı.
ilköğretim müfredatı için çok sağlıklı yorum yapamam
ama mutlaka onun da vardır kusurları.
anlaşamadığımız nokta ise bütün günahın müfredata atılması.
tabiki sorgulamak hakkımdır
bir sürü çocuk hiçbirşey bilmeden ortaokula, liseye geçiyorsa
yıllardır bunların öğretmenleri ne yaptı diye.
proğramların ideale göre hazırlanması gayet doğaldır
ama senin şartların ideal değilse
biraz insiyatif kullan be kardeşim.
meslek lisesinde çalışırken deftere trigonometri yazıp
mobilya bölümünde uzunluk ölçüleri işleyip alan hesaplamaları yaptığımızı,
su ürünleri bölümünde balığın ömrü ile ilgili hesaplamalar yaptığımızı
hatırlıyorum. bölüm öğretmenlerinin gelip hocam bu çocuklara ne yaptın
matematik çalışıyorlar, inanamadık dediklerini hatırlıyorum.
şimdi bir ilçede, pansiyonlu bir lisede çalışıyorum
çocuklarımızın geneli köylerden kasabalardan gelen gariban çocukları.
toplama çıkarma yapmakta zorlananlardan yani.
7 yıldır aynı ilçede olduğum için alışkınım ben bu profile.
ilk iş kurs açıyoruz temel kavramlardan başlıyoruz
normal derslerde de sindire sindire gitmeye çalışıyoruz
defterde bileşke fonk anlatıldı yazıyor ama ben bağıntılardayım.
kimin umurunda.
dün öğrencilerimin öğrenerek düşünerek sorgulayarak ürettikleri
bir soruyu paylaştım.
geldikleri nokta hakkında bir fikir veriyordur sanırım.
amaç tabiki kendimizi övmek değil.
biz bunu iki arkadaş başarabiliyorsak
herkes başarabilir.
çocuklarımız aç.
siz onlara bir adım atıyorsunuz
onlar on adımla cevap veriyorlar.
artık sürekli proğramdan yakınmayı bırakıp
olumsuzlukların suçunu sağa sola atmak yerine
elimizdeki imkanları kullanıp
en iyisini yapmaya çalışmalıyız diye düşünüyorum.
saygılar..
--
https://groups.google.com/forum/?hl=tr&fromgroups#!categories/tmoz Tüm üyelerimiz, kendi gönderilerini ve arşivdeki diğer gönderileri etiketleyebilir. TMOZ arşivinden herkesin daha iyi istifade etmesi için her üyemiz yetkilidir. Yeni üyelerin mesajlarını denetleme ve onaylama yetkisi ve görevi her üyenin gruba bir minnet borcudur. Hem mesleki bilgi, hemde mesleki duyuru ve öneriler genel ahlak kurallarına uygun olduğu sürece paylaşılabilir, yine ahlaki ve medeni çerçevede karşıt görüşlerle insanların olaylara bakış açısının gelişmesine katkı sağlanabilir. Öğretmenlik mesleğine yakışır davranıldığı sürece hiçkimse bir başkasının paylaşımlarını, fikirlerini aşağılayamaz fakat medenice eleştirmesi de doğaldır burası kamuya açık bir platform olduğu için takdir ya da eleştiriye açık olduğu dikkate alınmalıdır.
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/